Black Friday 2020 – Tips, erbjudanden och diskussion

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Baxtex:

Ingen som har sett en sjyst USB mikrofon för några hundra? Hade varit trevligt att slippa höra va? under alla möten 😀

Komplett har en för 400 kr med popfilter och arm som såg ok ut.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Produkt: Razer Deathadder V2
Länk: https://www.elgiganten.se/product/gaming/gamingmus/161538/raz...
Kategori: Möss
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5263326
Pris: 499kr

Visa signatur

Antec P183 | Intel Core i7 860 (2.8GHz) | Asus P7P55D Pro | OCZ Gold XTC DDR3 3x2GB | Corsair CMPSU-750HX 750W | Radeon HD5850 1GB

OS: Windows 7 x64bit

Permalänk
Skrivet av raskus:

Är det någon som har sett en kompakt billig switch, 5-6 portar med stöd för Power Over Ethernet någonstans?

webhallen hade denna på rea för några dagar sedan. https://www.webhallen.com/se/product/319514-Netgear-GS305-v2-...

kika på prisjakt

Permalänk
Skrivet av CatchMe:

Produkt: Samsung 860 Evo Intern SSD, 500GB
Länk: https://www.amazon.se/Samsung-SATA-Intern-Solid-State-enhet/d...
Kategori: Lagring
Prisjakt: https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=4655194
Pris: 549,59 kr

Produkt: Samsung 860 Evo Intern SSD, 1TB
Länk: https://www.amazon.se/Samsung-SATA-Intern-Solid-State-enhet/d...
Kategori: Lagring
Prisjakt: https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=4655197
Pris: 955,55 kr

De som köper dessa SSD är de för dom som inte har en M.2-port?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ceronic:

Min max budget på TV är 13k.

Ska jag ta:
Webhallens: Philips 2020 65" LED-TV 65PUS9435
https://www.webhallen.com/se/product/322265-Philips-2020-65-L...

Eller hoppas OLED LG 055" C9 blir billigare?

*alltid* oled, även om det är lite dyrare.

Det är en enorm skillnad på hdr material, och filmer med mycket mörka scener.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xermalk:

*alltid* oled, även om det är lite dyrare.

Det är en enorm skillnad på hdr material, och filmer med mycket mörka scener.

Krävs det någon speciell inställning? De jag sett tycker jag blir lite för mörka

Permalänk
Medlem

presentkorten för att använda hos Netonnet, köper ni 10st då?

Visa signatur

GAMING
271QRX OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Ingen som har sett en sjyst USB mikrofon för några hundra? Hade varit trevligt att slippa höra va? under alla möten 😀

https://www.komplett.se/product/1127412/datorutrustning/kring...

Klart duglig. Med arm popfilter och allt!

Själv kommer jag vänta till på fredag! Grabben behöver en arm till sin Blue Yeti, och dottern ska få en full uppsättning medmikrofon och arm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlommaNN:

Yes det går om det inte är något speciellt nu med detta erbjudandet. Använde de nämligen när jag hämtade min xbox där.

Alltså en order som du bokat och pröjsade i butik?

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk

Har köpt 2 webhallen presentkort, det första gick att lösa in men får ett fel i gifted appen när jag försöker lösa in presentkort #2, någon annan med samma problem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av luddee:

Skriv gärna om du får till det, själv sugen på att försöka köra benify via Webhallen.

Det första presentkortet på 2000kr gick bra att betala med. Sen fick jag felmeddelande när jag skulle lösa in de tre andra på 200kr styck. Det var alltså i gifted - appen felet kom. Valde att beställa ändå och betala resten med kort.

Skrivet av Snakey:

Tack för tipsen!

Jag hänger dock inte helt med på kopplingen mellan benify och getgifted. När jag går vidare med ex. Webhallen från getgifted-länken så verkar det gå att beställa ändå? (jag är inte medlem hos benify)
Jag hittar även bara presentkort på max 2000 på NetOnNet, så det blir ju en herrans massa presentkort för att komma upp i värdet av en TV exempelvis. Funkar verkligen detta?

Verkar inte vara något krav att ha benify som du säger. Men upptäckte länken där. Vet inte om man hittar den om man googlar.

Till allmän info. Normalt har de 5% rabatt på webhallen, nu 10%.
Faktiskt 15% på Clas Olson, kanske bara under black week.

Edit :

Skrivet av DjSweetBazz:

Har köpt 2 webhallen presentkort, det första gick att lösa in men får ett fel i gifted appen när jag försöker lösa in presentkort #2, någon annan med samma problem?

Såg just ditt inlägg, samma fel hos mig. Misstänker det är någon tidsfördröjning inlagd mellan varje presentkort.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Alltså en order som du bokat och pröjsade i butik?

Exakt.

Visa signatur

| 4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjobbo:

Du hade rätt, dom hade sänkt den till 19990. Åkte in fick tillbaka 5000kr så det var härligt 👌

Gratulerar ! Hämtade min nu ikväll. Gick precis precis precis in i bagaget på en opel vectra från 2006 😅

Köpte kalibrerad, lyckades pruta från 1490kr till 999kr iaf något. Så 21000 för fördig kalibrerad LG 65CX ifrån Mediamarkt.

Kommer att stå i låda tills på fredag dock ifall att någon sänker tvn mer i pris.. vill ju så fall ha lättare att få prismatchat genom att ”lämna tillbaka” 😂

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishliquid:

Gratulerar ! Hämtade min nu ikväll. Gick precis precis precis in i bagaget på en opel vectra från 2006 😅

Köpte kalibrerad, lyckades pruta från 1490kr till 999kr iaf något. Så 21000 för fördig kalibrerad LG 65CX ifrån Mediamarkt.

Kommer att stå i låda tills på fredag dock ifall att någon sänker tvn mer i pris.. vill ju så fall ha lättare att få prismatchat genom att ”lämna tillbaka” 😂

Trevligt hur lång tid tog det för dem att kalibrera?

Visa signatur

E2160 @ 3,2 , scyte infinity, p35 ds3, 4gb corsair 800mhz, Sapphire 5850 1gb. Intel x-25 V 40gb, 1x western digital black. /laptop amd x2 2.2ghz 3gb 5730.

Permalänk
Medlem
Skrivet av glemmy:

Det första presentkortet på 2000kr gick bra att betala med. Sen fick jag felmeddelande när jag skulle lösa in de tre andra på 200kr styck. Det var alltså i gifted - appen felet kom. Valde att beställa ändå och betala resten med kort.

Verkar inte vara något krav att ha benify som du säger. Men upptäckte länken där. Vet inte om man hittar den om man googlar.

Till allmän info. Normalt har de 5% rabatt på webhallen, nu 10%.
Faktiskt 15% på Clas Olson, kanske bara under black week.

Edit :

Såg just ditt inlägg, samma fel hos mig. Misstänker det är någon tidsfördröjning inlagd mellan varje presentkort.

Det står att det är någon fördröjning och att de jobbar med problemet (I appen) och där man köper presentkortet. Så vänta och se kanske

Visa signatur

E2160 @ 3,2 , scyte infinity, p35 ds3, 4gb corsair 800mhz, Sapphire 5850 1gb. Intel x-25 V 40gb, 1x western digital black. /laptop amd x2 2.2ghz 3gb 5730.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mäki:

Trevligt hur lång tid tog det för dem att kalibrera?

Dom hade färdiga kalibrerade i butik. I princip bara, så det är väl deras sätt att tjäna lite extra. Annars tog det ca 30 minuter tror jag hon sa..

Hade bokat utan kalibrering, men ändrade mig i butik när jag fick det för 999kr 🤷‍♂️ Försökte verkligen tjata till mig det på köpet, då jag vet att det ingått i priset om man köpt den för 24990, men det var hon inte pepp på 😂😂

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishliquid:

Gratulerar ! Hämtade min nu ikväll. Gick precis precis precis in i bagaget på en opel vectra från 2006 😅

Köpte kalibrerad, lyckades pruta från 1490kr till 999kr iaf något. Så 21000 för fördig kalibrerad LG 65CX ifrån Mediamarkt.

Kommer att stå i låda tills på fredag dock ifall att någon sänker tvn mer i pris.. vill ju så fall ha lättare att få prismatchat genom att ”lämna tillbaka” 😂

Är inte kalibrering i butik ett påhitt? Den kaliberas väl efter ljusförhållandena som finns i butik och inte hemma hos dig?

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem

God kväll..

På jakt efter speldator (FPS spel, osäkert vad) / arbetsdator (photoshop/office etc) budget runt 15k gärna billigare samt en större skärm, fått för mig att välvd skulle vara bra. Nu var det säkerligen 8-10 år sedan jag byggde burkar sist så är grymt ringrostig men klarar nog att skruva ihop något fortfarande. Dock är jag helt tappad vad man idag skall satsa på för komponenter. Ungarna börjar bli så pass gamla så jag kan börja spela med dem igen och tänkte därför ta upp spelandet efter några år av stiltje.

Lockades av HP Omen 25L 0829no gaming desktop
https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/stationar....
13990 kr. Tyvärr inte beställningsbar för tillfället..

Sneglade lite på Samsung Odyssey 5K C49RG90S 49" välvd bildskärm (svart)
https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/datorskar....
8490kr. Tyvärr ej beställningsbar för tillfället, dock osäker på hurvida det blir för stort, någon som kör liknande storlek?

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Estanjoni:

De som köper dessa SSD är de för dom som inte har en M.2-port?

Priserna på SATA-SSD har historiskt varit lägre än priserna för PCIe-SSD, och även om priserna nu ligger nära varandra för motsvarande storlekar är PCIe-diskar fortfarande lite dyrare. Då det finns gott om användningsområden där de högre teoretiska överföringshastigheterna med PCIe-diskar inte ger någon praktisk prestandavinst är det rimligare att spara in lite slantar där. Därtill har de flesta moderkort med M.2-platser en eller högst två sådana, medan fyra till sex platser för SATA-enheter är vanligt.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Är inte kalibrering i butik ett påhitt? Den kaliberas väl efter ljusförhållandena som finns i butik och inte hemma hos dig?

Hört både och såklart. Tänkte att det inte är värt att chansa när man köper tv för 20k

Jag hade troligtvis inte gjort särskilt mycket inställningar utan kört med den ”straight from the box” då måste ju kalibreringen göra något 😂😂

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishliquid:

Dom hade färdiga kalibrerade i butik. I princip bara, så det är väl deras sätt att tjäna lite extra. Annars tog det ca 30 minuter tror jag hon sa..

Hade bokat utan kalibrering, men ändrade mig i butik när jag fick det för 999kr 🤷‍♂️ Försökte verkligen tjata till mig det på köpet, då jag vet att det ingått i priset om man köpt den för 24990, men det var hon inte pepp på 😂😂

Skrivet av Lodisen:

Är inte kalibrering i butik ett påhitt? Den kaliberas väl efter ljusförhållandena som finns i butik och inte hemma hos dig?

Såhär ska det väl inte gå till på mediamarkt? @laxpudding

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S GPU: MSI GeForce GTX 980 Gaming 4G MB: Gigabyte GA-Z170X-Gaming 3 CPU: Skylake 6600K @4.5GHz RAM: Corsair Vengeance LPX 8GB DDR4 Black 2666MHz PSU: Cooler Master V750S 750W Storage: Samsung SSD EVO 850-series 250GB M.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Är inte kalibrering i butik ett påhitt? Den kaliberas väl efter ljusförhållandena som finns i butik och inte hemma hos dig?

Vad jag förstått från mer eller mindre unisona recensenter ska CX 65 vara väldigt väl kalibrerad från fabrik.

Visa signatur

CPU: Intel i7 12700K (Scythe Fuma 2) GPU: MSI GeForce RTX 10GB GAMING Z TRIO 3080
Moderkort: Asus ROG Strix Z690-I Gaming WiFi DDR5 Ram: Corsair Dominator Platinum RGB Black DDR5 5200MHz 2x16GB
Chassi: Cooler Master NR200P PSU: ASUS ROG Loki 850W SFX
SSD: Samsung 970 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av cruZZade:

Vad jag förstått från mer eller mindre unisona recensenter ska CX 65 vara väldigt väl kalibrerad från fabrik.

Vafalls.... då kanske det slutar med att jag åker in och byter den mot en icke kalibrerad 😂

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av DHW:

Såhär ska det väl inte gå till på mediamarkt? @laxpudding

#16884525

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem
Skrivet av Estanjoni:

De som köper dessa SSD är de för dom som inte har en M.2-port?

Eller så har de redan fyllt M.2 porten. SSD priserna har gått ner såpass mycket att en del vill ersätta deras mekaniska diskar med en eller flera SSD. Sen har då inte jag sett nåt moderkort med fler än 2 st M.2 portar.

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishliquid:

Vafalls.... då kanske det slutar med att jag åker in och byter den mot en icke kalibrerad 😂

Jag köpte min idag också, det var ganska rejäl förbättring enligt kalibreringsrapporten iaf. Sen är ju de där lägena inte med i HDR-modes heller... men:

Den största anledningen till att jag pyntar extra är att då är man garanterad att inte ha pixelfel direkt ur kartong. Finns väl inget värre än att försöka stoppa tillbaka en 65-tummare i lådan igen och åka tillbaka till MM med den...

Visa signatur

WS: Asus X570-E, Ryzen 5900x, 2x16GB Ballistix E-die, EVGA 3080 FTW3 Ultra
FS: Asus X370-F, Ryzen 3600, 4x8GB G.Skill Flare, GT710, CM Stacker
HTPC: Asus F2A85-M, A10-5800K, 2x4GB G.Skill 2133MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av mille666:

Produkt: Plex Lifetime Pass
Länk: https://www.plex.tv/plex-pass/purchase/
Kategori: Övrigt
Prisjakt: Finns ej
Pris: 838,50 (Med rabattkod: SURVIVETHESEASON som ger 25%)

Går säkert få billigare om man VPNar till annat land, inte testat ännu, Brasilien brukar vara billigast ifall jag inte minns fel.

625:- i Brasilien.

Permalänk
Medlem

Produkt: Ps plus 12 mån för 350 kr för svenska konton. Finns även för 295kr på cdkeys (endast amerikanskt konto)
Steg 1: Köp 500kr ps wallet, https://partner.getgifted.com/se/
Steg 2: Lös in koden på ditt ps konto.
Steg 3: Köp 12 mån ps plus, https://store.playstation.com/sv-se/product/IP9102-NPIA90006_...

Testade precis själv och fungerade fint.

Permalänk
Sötast

Känns som att man blivit shopaholic.
Hittar erbjudanden överallt...

Såhär har jag aldrig varit förr!

Nåja, 2601kr i rabatt änsålänge..... 1680 av det gick på Telias BF fiber dock.....
921 kr på övrigt, dock planerade köp så jag klassar dem faktiskt som rabatter xD

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Allexz:

Känns som att man blivit shopaholic.
Hittar erbjudanden överallt...

Såhär har jag aldrig varit förr!

Nåja, 2601kr i rabatt änsålänge..... 1680 av det gick på Telias BF fiber dock.....
921 kr på övrigt, dock planerade köp så jag klassar dem faktiskt som rabatter xD

Själv så hittar jag typ inget.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR