Telia/Telenor/Bahnhof-Black week abonnemang. Frågor om prismatchning osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trackmaster:

Tog 15min sen fick jag mailbekräftelse och då var även hastigheten ändrad för min del.

Fan.. OK får ta och ringa dem imorgon och be om mailbekräftelse..
Sa att det skulle fixas under dagen men inget hände & tänkte aldrig att jag faktiskt ska fråga om en mailbekräftelse....

/M

Permalänk
Medlem

Jag hörde av mig strax för 9 i morse och blev lovad återkoppling, inte hört ett ord sen dess. Detta var via chatten, och som framgått så verkar det kanske inte riktigt vara den mest optimala vägen att nå rätt avdelning.

Men vilken väg är den "rätta" då? Ska man via telefon bli vald att komma till uppsägning eller erbjudande? Jag har inte hört något av dessa val bli presenterade för mig via knapptrycksalternativen.

Tacksam för svar.

Permalänk
Skrivet av Ch|CkeN:

Jag hörde av mig strax för 9 i morse och blev lovad återkoppling, inte hört ett ord sen dess. Detta var via chatten, och som framgått så verkar det kanske inte riktigt vara den mest optimala vägen att nå rätt avdelning.

Men vilken väg är den "rätta" då? Ska man via telefon bli vald att komma till uppsägning eller erbjudande? Jag har inte hört något av dessa val bli presenterade för mig via knapptrycksalternativen.

Tacksam för svar.

Jag ringde Bahnhof, tog "övrigt" när jag fick välja avdelning.
Fick prata med en som sa han inte visste men skulle koppla vidare mig till rätt avdelning.
När jag väl kom dit så var det blankt nej iom jag haft det förra året.
Jag har Telia öppen fiber.
Så får gå över till telia för Bahnhof vill inte behålla kunder dom haft i många år... 👎
Tog du del av erbjudandet förra året?

Permalänk
Medlem

Jag har fiber, inte öppet nät. Telia kan enligt sig själva endast erbjuda max 100 Mbit och Telenor kan inte alls. Provade ändå att dra en rövare med Bahnhof och lyckades iallafall få 250/250 Mbit för 299 kr. De kunde inte erbjuda 500 Mbit pga deras kostnader att vara med i mitt fiber. Har betalat 269 för 100/10 Mbit, så rätt nöjd ändå.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X (Arctic Liquid Freezer II 280) | MSI RTX 4090 Gaming Trio | 32 GB G.Skill Trident Z5 RGB DDR5-6400 C32 | ASRock B650E PG-ITX WiFi | Asus Loki 850 W | Cooler Master NR200P (Galleri)

Permalänk
Medlem

Telenor kör med publikt ip enligt kundtjänst. Jag skall prova de nu istället för BB2

Permalänk

Chattade med bahnhof på morgonen. Fick mail klockan 12 att de kunde matcha 500/500 för 299/mån vid 12 månaders bindningstid
Va redan kund där fast utan bindningstid.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Ch|CkeN:

Jag hörde av mig strax för 9 i morse och blev lovad återkoppling, inte hört ett ord sen dess. Detta var via chatten, och som framgått så verkar det kanske inte riktigt vara den mest optimala vägen att nå rätt avdelning.

Men vilken väg är den "rätta" då? Ska man via telefon bli vald att komma till uppsägning eller erbjudande? Jag har inte hört något av dessa val bli presenterade för mig via knapptrycksalternativen.

Tacksam för svar.

Samma här. De skulle lägga ett ärende hos rätt avdelning, men har inte hört något från dem än. De har inte bästa supporten direkt.

Får ta och testa imorgon igen, särskilt nu när de enligt vissa faktiskt prismatchar.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Men är det någon som faktiskt lyckats prismatcha 2 år på rad? Nu skiter jag förövrigt i vilket för min egen del. Har redan bytt till telenor från och med december.

Permalänk
Skrivet av Alrik:

Men är det någon som faktiskt lyckats prismatcha 2 år på rad? Nu skiter jag förövrigt i vilket för min egen del. Har redan bytt till telenor från och med december.

Ja det är intressant!
Någon som lyckats två år irad?

Permalänk
Medlem

Beställde kampanjen från Telia 500 Mbit/s för 299 kr/mån med bindningstid 12 månader, på min bekräftelse står det 500/100 Mbit/s. Är det någon annan som har fått samma sak?

Permalänk
Medlem
Skrivet av KroXoR:

Beställde kampanjen från Telia 500 Mbit/s för 299 kr/mån med bindningstid 12 månader, på min bekräftelse står det 500/100 Mbit/s. Är det någon annan som har fått samma sak?

Japp, jag fick också 500/100. Även med Bahnhof hade jag 500/100 sedan förra Black Friday. I mitt fall beror det helt enkelt på att internetleverantörerna inte erbjuder 500/500 via IP-Only-nätet. 1000/1000 går däremot bra, så det känns lite fånigt.

Permalänk
Medlem

Angående Telia kampanjen. Måste man ha deras router? Går inte klicka ur det från beställningen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av p.lindblom:

Japp, jag fick också 500/100. Även med Bahnhof hade jag 500/100 sedan förra Black Friday. I mitt fall beror det helt enkelt på att internetleverantörerna inte erbjuder 500/500 via IP-Only-nätet. 1000/1000 går däremot bra, så det känns lite fånigt.

Okej tack för svar!

Skrivet av Lorault:

Angående Telia kampanjen. Måste man ha deras router? Går inte klicka ur det från beställningen.

Jag frågade om det, om man inte vill ha den så kan man låta den gå i retur

Permalänk

Jag tog just ett erbjudande från Telenor på 299SEK/månad (månad 1-12)

*500/500 Hastighet
*299kr/månad
*ingen bindningstid
*1mån uppsägning
*ingen startavgift.
*Gratis router, gratis frakt
(Jag kör openuniverse fiber, ingen annan kunde tydligen matcha telenor även fast Telia tydligen ska vara huvudleverantör till oss, har iof inget intresse av Felia efter många månders strid med de åt min mamma.)

Har tidigare haft Bahnhof som i princip spotta mig i ansiktet genom att smyghöja min månadskostnad fastän de har samma på hemsidan för min adress, när jag ringde o fråga så fick jag som svar att de kunde sänka den igen till det urspungliga men att de inte är deras policy att informera när de höjer.

Gick då till Ownit som varit schyssta mot mig men för jäkla långsamma i support.
Ringde de för att säga upp mitt, fick inget svar efter att ha väntat i kö i över 3 timmar; skrev ett supportärende innan för att ha svart på vitt att jag ville säga upp dock så är la lugnt.

Jag går från 100/10 för 260kr/månad till 500/500 för 299kr/månad så är nöjd haha, hört mycket bra om telenor från vänner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alrik:

Men är det någon som faktiskt lyckats prismatcha 2 år på rad? Nu skiter jag förövrigt i vilket för min egen del. Har redan bytt till telenor från och med december.

Det var inga som helst konstigheter för mig som har Telenor, rabatten från förra året tickade ju precis ur så då fick jag 299 ett år till genom ett samtal till kundtjänst.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lorault:

Angående Telia kampanjen. Måste man ha deras router? Går inte klicka ur det från beställningen.

Du måste inte ha den. Du kan låta den gå tillbaka och aldrig hämta ut den när de skickat den. Eller så kan du ringa och säga att du inte vill ha den så skickar de ingen. Kan vara om du har tv och/eller ip-telefoni som du kanske måste ha den men inte vid enbart internet.

Permalänk
Medlem

Har Telia redan, 250/250, vet inte om det går att "uppgradera" med det bättre priset. Med Telia kan jag välja 500/500.
Hos Telenor "kan dom bara leverera" 250/250..

Permalänk
Medlem

Jag ringde till Bahnhof ikväll de har skapat ett ärende och skulle återkomma till mig imorgon.
Snubben i telefonen lät riktigt trött, förmodligen fått höra samma tjat om prismatchning hela dagen pga denna tråden

Verkar som det är bara Telia som levererar 500/500 på min adress och inte Telenor.
Det är konstigt då det är öppet nät

Permalänk
Medlem

Har någon lyckats få till en bra deal på TV och bredband? Ska flytta från mitt hus med Telia 250/250 och TV Lagom för 412kr/månaden (fiberförening). Kommer ha öppen fiber i nästa boende.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeadaN:

Har någon lyckats få till en bra deal på TV och bredband? Ska flytta från mitt hus med Telia 250/250 och TV Lagom för 412kr/månaden (fiberförening). Kommer ha öppen fiber i nästa boende.

Kollat in Telias erbjudande?

Permalänk
Medlem

What the.. Nu bröt banhof min connection fastän jag hade uppsägning till 23 december... 🤨 varför rekommenderar folk dom nu igen?

Permalänk
Medlem

ringde precis till dom och fixade.
Riktigt dryg när man ifrågasatte avgiften på 399 för att ändra hastighet.

sa att jag har alltid haft bahnhof sen urminnestider, och nu är det bara ändring av hastighet och det kostar 399kr pga det är ett "nytt avtal".

Är det någon mer som åkte på avgiften ?

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

ringde precis till dom och fixade.
Riktigt dryg när man ifrågasatte avgiften på 399 för att ändra hastighet.

sa att jag har alltid haft bahnhof sen urminnestider, och nu är det bara ändring av hastighet och det kostar 399kr pga det är ett "nytt avtal".

Är det någon mer som åkte på avgiften ?

jag körde erbjudandet förra året och jag åkte på en hastighetsförändringsavgift på 199kr när jag sänkte från 500 till 250... Lät som det var olika för vilket nät man var inom. Konstig avgift kan man tycka.

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Hittade äntligen chatten hos Bahnhof. De skulle lägga ett ärende med återkoppling via mejl.. bara vänta då...

Permalänk
Medlem
Skrivet av CusmaR:

jag körde erbjudandet förra året och jag åkte på en hastighetsförändringsavgift på 199kr när jag sänkte från 500 till 250... Lät som det var olika för vilket nät man var inom. Konstig avgift kan man tycka.

Mjo, har ändrat hastigheter från 10/10 -> 250/100 -> 100/100 , aldrig behövt betala en avgift tidigare.
Men nu minsann när man ska binda sig så ska dom ha

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av svintooo:

Hittade äntligen chatten hos Bahnhof. De skulle lägga ett ärende med återkoppling via mejl.. bara vänta då...

dom kommer be dig ringa, tog chatten, men dom har 1-5 dagars väntetid då personen där kommer be dig maila in till rätt avdelning.
Kom själv precis därifrån

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av cosplay:

Jag har ringt två gånger, första gången sa de att de bara kan erbjuda 250/250 för 299 kr, han sa att han kunde maila det och jag sa att jag skulle återkomma.

När jag ringde igen efter att ha läst inläggen på Sweclockers och sa att de prismatchade för andra så svara hon (inte samma person som tidigare) att hon skulle kolla det och efter en minut fick även jag 500/500 för 299 kr med ett års bindningstid, ja tack sa jag, och hon skulle maila bekräftelsen.

Efter 15 minuter får jag ett mail som säger att de bara kan erbjuda 250/250 mbit för att de har ett avtal med stadsnätet att de inte kan erbjuda kampanjen med högre hastighet.

Kostnaden för 500/500 mbit från några andra leverantörer på min adress:
Telenor: 499 kr/månad
Bredband2: 555 kr/månad
A3: 579 kr/månad

Bahnhof 500/500 mbit: 819 kr/månad.

Jag antar att jag måste byta.

Liten uppdatering: Chattade med någon nu och enligt dem kan de inte erbjuda 500/500 för 299 för att de har ett avtal med stadsnätet säger de, och de kan inte erbjuda någonting annat.

Hon förstod att det kan vara lockande att ta 500/500 för samma pris som 250/250 sa hon.

Hon sa också att Bahnhof kostar mer normalt sett bara för att de inte har någon bindningstid men det påverkar tydligen inte det här erbjudandet trots att det är med bindningstid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av svintooo:

Hittade äntligen chatten hos Bahnhof. De skulle lägga ett ärende med återkoppling via mejl.. bara vänta då...

Chattade med dom för c:a 20 minuter sen, och fick samma svar som dig, att dom skulle återkomma med mail.

Nu fick jag precis följande mail.
"Vi har dubbelkollat din förfrågan om matchning ut av pris. Se vårt erbjudande nedan för 500/500.
• 299 kr/mån i 12 månader, 12 månaders bindningstid
Efter denna period återgår din tjänst till nuvarande kostnad 699 kr/mån och avtalet fortlöper utan bindningstid och en månads uppsägningstid.

Det tillkommer också en engångsavgift på 399 SEK."

Jag har inte nyttjat deras BF erbjudande tidigare. Är kund sedan tidigare med 250/250.

Visa signatur

1:an: Intel Core i9-9900KS, ASUS ROG Strix Z390-F GAMING, G.Skill 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo C, Samsung 970 EVO Plus 1TB, ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

dom kommer be dig ringa, tog chatten, men dom har 1-5 dagars väntetid då personen där kommer be dig maila in till rätt avdelning.
Kom själv precis därifrån

Skrivet av LinusG:

Chattade med dom för c:a 20 minuter sen, och fick samma svar som dig, att dom skulle återkomma med mail.

Nu fick jag precis följande mail.
"Vi har dubbelkollat din förfrågan om matchning ut av pris. Se vårt erbjudande nedan för 500/500.
• 299 kr/mån i 12 månader, 12 månaders bindningstid
Efter denna period återgår din tjänst till nuvarande kostnad 699 kr/mån och avtalet fortlöper utan bindningstid och en månads uppsägningstid.

Det tillkommer också en engångsavgift på 399 SEK."

Jag har inte nyttjat deras BF erbjudande tidigare. Är kund sedan tidigare med 250/250.

Fick också svar nu. I mitt stadsnät kan de inte matcha 500/500 utan endast 250/250 för 299:- 12 mån och kostnaden om 399:-. Varit kund sen 2009 hos dem... Osäker här hur jag ska göra. Sitter endast med 100/10 idag men klarar mig hyggligt.

Permalänk
Medlem

Jag tillhör zmarket i Stockholm, fibernätet.

Fick erbjudandet om 299kr/12 mån för 250/250. Jag accepterade det av två anledningar:

- De premierar mig som befintlig kund genom att låta mig få ta del av erbjudandet.
- Bahnhof som företag jobbar aktivt med att skydda deras kunders personuppgifter, de tar integritet på allvar vilket jag uppskattar.

Jag avslutade samtalet med att be Bahnhof vara mer proaktiva till nästa års Black Week. Erbjuds jag inte en lika bra deal då så blir det nog att byta operatör.

Visa signatur

NAS: DS918+
Laptop: Macbook Pro M1 Max 16", 1TB, 32 GB