Telia/Telenor/Bahnhof-Black week abonnemang. Frågor om prismatchning osv.

Permalänk
Medlem

Bahnhof matchade för mig. 12 månaders bindningstid 500/500 och ingen startavgift. Inte fått det förra året så ska bli intressant nästa år vad dom säger.

Visa signatur

Hemmadator | Intel Core2Duo E8400 3GHz | 2048MB RAM 800MHz | ATI Radeon HD5750 512MB | ASUS P5QPL-AM | Corsair CX430 430W | Western Digital Caviar Blue 500GB | Seagate Barracuda 500GB | Intel 330 128GB |
Skoldator | Intel Core I7 950 3.06 GHz | Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 4GB CL9 | ASUS GeForce GTX 465 1GB | ASUS P6T SE | OCZ MODXSTREAM PRO 700 WATT | CM Storm Scout |

Permalänk
Medlem

Någon som fått Telias/Telenors erbjudande matchat på Bahnhof som nykund?

Permalänk
Medlem
Skrivet av CusmaR:

Hade du erbjudandet sen innan?
Jadu vi är nog många 😂, fattar inte varför de alltid är så griniga på bahnhof när man försöker matcha priser? Det är ju inte ur deras privata spargris vi tar pengar.

Nej, jag har varit kund där nu i drygt 2år. Hade 250/100 för 419kr eller nått som bara har rullat på, inget uppbundet.

Permalänk
Medlem

Fan jag visste inte att Bahnhof matchade Telias pris, gör dom det enbart för nya kunder hos dom eller bara nuvarande? Hade black-week erbjudandet från Telia ifjol för 299kr i mån och sa upp det i början på November för det skulle bli ordinarie, men nu när erbjudandet är tillbaka så ringde jag dit och fick förlängt igen med 500 Mbit /s för 299kr i 12 mån och slapp eventuell startavgift som tur är. Hade ju hellre egentligen haft Bahnhof men visste inte dom kunde prismatcha.. Jaja, fick då samma deal igen hos Telia så jag ska inte klaga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CusmaR:

Hade du erbjudandet sen innan?
Jadu vi är nog många 😂, fattar inte varför de alltid är så griniga på bahnhof när man försöker matcha priser? Det är ju inte ur deras privata spargris vi tar pengar.

Näää. Det skulle ju vara enklare om operatörerna bara kunde inkludera befintliga kunder i sina BF-Deals, känns ju otroligt fattigt att det bara handlar om nykund hela tiden.
Visst, ge en (tillfällig) rabatt för att vinna kunder, men det lär ju bli ett nollsummespel då befintliga kunder som inte får prismatch byter till någon annan operatör som kör ett BF-deal....

Permalänk
Sötast
Skrivet av _robban:

Gällande Telia och deras erbjudande. Jag är telia fiber kund sedan tidigare men de vägrade att ge mig som andra fått här 299/månad för 250/250 eller 500/500. De bara sa tack och hejdå. Både via chatt och via telefoni med deras kundtjänst.

Skrivet av ddr:

Fan vad märkligt! Jag fick dealen direkt, utan omsvep, slapp avgiften på 399:- också...

Jag passade på och testade min tur i vattnet här.

Jag har Telia Fiber OBUNDEN till förhöjd månadsavgift på 439:- /månad (!!!)

Jag passar på och kontaktar chatten och får då ett rakt nej, det är endast för nya kunder (har varit kund i c:a 4 mån)
Jag frågar passivt agressivt om det då, eftersom jag är obunden, går att säga upp mig idag och bli kund igen på studs för att ta del av BF?

Svaret är Ja

Jag blir kopplad till hennes kollega på uppsägning, han läser chatten och ber om att få ringa mig.

Han förklarar att BF egentligen endast gäller nya kunder, men att det vore rätt trist att behöva säga upp och starta upp igen på samma dag, få avbrott och allt möjligt.

Så han erbjöd BF-rabatten till mig utan krusiduller. Från 439:-/mån till 299:-/mån
Fortfarande dyrare än abonnemanget jag hade innnan jag flyttade, ironiskt nog Men här finns bara Telia så jag är glad för detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Näää. Det skulle ju vara enklare om operatörerna bara kunde inkludera befintliga kunder i sina BF-Deals, känns ju otroligt fattigt att det bara handlar om nykund hela tiden.
Visst, ge en (tillfällig) rabatt för att vinna kunder, men det lär ju bli ett nollsummespel då befintliga kunder som inte får prismatch byter till någon annan operatör som kör ett BF-deal....

Ja men så är det ju, dom tjänar ju inget på att ge existerande kunder bättre pris direkt. Att vara trogen ger ingenting, bara att kolla på försäkringar t ex. Även om du haft samma bolag i 30 år kan du fortfarande få det billigare om du bytar t ex.

Permalänk
Medlem

Hur hittar ni Bahnhofs chatt? Är fan omöjlig att hitta...

Permalänk
Medlem

Jag har ringt två gånger, första gången sa de att de bara kan erbjuda 250/250 för 299 kr, han sa att han kunde maila det och jag sa att jag skulle återkomma.

När jag ringde igen efter att ha läst inläggen på Sweclockers och sa att de prismatchade för andra så svara hon (inte samma person som tidigare) att hon skulle kolla det och efter en minut fick även jag 500/500 för 299 kr med ett års bindningstid, ja tack sa jag, och hon skulle maila bekräftelsen.

Efter 15 minuter får jag ett mail som säger att de bara kan erbjuda 250/250 mbit för att de har ett avtal med stadsnätet att de inte kan erbjuda kampanjen med högre hastighet.

Kostnaden för 500/500 mbit från några andra leverantörer på min adress:
Telenor: 499 kr/månad
Bredband2: 555 kr/månad
A3: 579 kr/månad

Bahnhof 500/500 mbit: 819 kr/månad.

Jag antar att jag måste byta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Näää. Det skulle ju vara enklare om operatörerna bara kunde inkludera befintliga kunder i sina BF-Deals, känns ju otroligt fattigt att det bara handlar om nykund hela tiden.
Visst, ge en (tillfällig) rabatt för att vinna kunder, men det lär ju bli ett nollsummespel då befintliga kunder som inte får prismatch byter till någon annan operatör som kör ett BF-deal....

Ja jag vill inte byta egentligen för det har ju funkat bra, men det är ju bara jag som förlorar på o stanna. Ska ringa telia och ta erbjudandet. Nästa år kan man säkert komma tillbaka o få erbjudandet hos bahnhof.

Skrivet av Miscym:

Hur hittar ni Bahnhofs chatt? Är fan omöjlig att hitta...

Va nog så många som ville chatta att de tog bort den för dagen, fanns imorse men borta nu. Bara o ringa, välj 1 för beställning så går det fort, den är alltid fullbemmanad för nya kunder vill de ha! Så kopplar de dig sen 😉

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av _robban:

Gällande Telia och deras erbjudande. Jag är telia fiber kund sedan tidigare men de vägrade att ge mig som andra fått här 299/månad för 250/250 eller 500/500. De bara sa tack och hejdå. Både via chatt och via telefoni med deras kundtjänst.

Skrivet av ddr:

Fan vad märkligt! Jag fick dealen direkt, utan omsvep, slapp avgiften på 399:- också...

Min story..

Förra året i december krita jag på 12mån, 250/250 + TV bas för 499:- i månaden. Som nu löper ut i början av december. Kontaktade på morgonen kundtjänst som då självklart inte kunde erbjuda mig 299 i 12 mån för 100/100+tv bas (gäller endast nytecknande). Fick då istället erbjudande om 250/250 för 299 + TV bas månad 1-6 = 149 kr i månaden därefter 7-12 för 299 kr i månaden. Så 450 spänn i månaden första halvåret sedan andra halvåret 600 kr i månaden för bredband+TV.

Jag bad sedan kvinnan på Telia att jag ville fundera lite då jag inte var säker på om jag vill ha tv-packet eftersom jag ville prata med sambon först, då det endast är hon som nyttjar vanliga kanaler. Ringde sedan upp igen efter en kvart typ, snubben jag pratade med då sa att han ej kunde ge mig ett sådant erbjudande utan skulle undersöka saken och återkomma lite senare. Vilket han ej gjort..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Miscym:

Hur hittar ni Bahnhofs chatt? Är fan omöjlig att hitta...

Du måste logga in. Men även då är den borta ibland.

Permalänk
Medlem

Är befintlig kund hos Telia. Hade 250/250 utan bindning.
Chattade med dom i förmiddags och utan ett ord gav damen jag chattade med mig samma erbjudanden.
Jag behövde inte betala några 399:- heller.
Det enda jag "offrar" är 12 månaders bindningstid. Men vi saknar alternativ till Telia, så det är inget att prata om.

Visa signatur

The more people i meet, the better i like rattlesnakes

Permalänk
Expertgissare

Fortfarande inget internet från Bahnhof sedan jag sa upp abonnemanget tidigare idag, ringde Telia och bad om att få bli inkopplad tidigare och berätta vad som hänt, han skrattade och sa att det inte var några problem.
Så fick ringa Bahnhof igen och flyttade uppsägningen till nu på torsdag. Och fick inga svar eller någon annan reaktion än att "det ska fortfarande vara aktivt"!
Jag upplever det motsatta...

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Medlem

Ni som uppgraderat 500/500 hos Bahnhof: har det dykt upp på er ”mina sidor” eller står det fortfarande den gamla hastigheten?

/M

Permalänk
Medlem

När man beställer från Telenor verkar det ingå ett lån av en router. Måste man använda den? Kanske bättre att ringa och säga att de inte ska skicka en?

Permalänk

Bahnhof nekade och vägra ge mig 500/500 för 299kr.
Dom skyllde på jag fick det förra året.
Har Telia öppen fiber.
Tog övrigt när jag skulle bli kopplad sen koppla dom mig vidare och där sa dom nej.
Någon som fått igenom det en andra gång med telia öppen fiber? =/

Permalänk
Medlem
Skrivet av FishyFish:

Bahnhof nekade och vägra ge mig 500/500 för 299kr.
Dom skyllde på jag fick det förra året.
Har Telia öppen fiber.
Tog övrigt när jag skulle bli kopplad sen koppla dom mig vidare och där sa dom nej.
Någon som fått igenom det en andra gång med telia öppen fiber? =/

Jag fick igenom det.
Telia öppen fiber, hade det förra året och får det nu igen i år.
Förutsatt att de faktiskt uppgraderar.. för hittills är det fortfarande 250/250.

/M

Permalänk
Skrivet av Slapinator:

Jag fick igenom det.
Telia öppen fiber, hade det förra året och får det nu igen i år.
Förutsatt att de faktiskt uppgraderar.. för hittills är det fortfarande 250/250.

/M

Säker?
Hur kan du ha 250/250 nu?
Va ju 12 månader bundet om man tog 500/500 förra året?
Får ringa igen sen och hjälper det inte säger jag upp och tar telia! 👎

Permalänk
Medlem

Någon som provat om den här dealen även funkar med Bredband2?

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Skrivet av FishyFish:

Säker?
Hur kan du ha 250/250 nu?
Va ju 12 månader bundet om man tog 500/500 förra året?
Får ringa igen sen och hjälper det inte säger jag upp och tar telia! 👎

Nedgraderade till 250/250 för drygt 1 månad sen.
Tror inte jag hade bindningstid förra året..

/M

Permalänk
Medlem

Ringde telenor och beställde nu. Som extra info kan jag berätta att dom även ger CMORE "gratis" i 6 månader om man tar ett av deras tv abonnemang för 99Kr extra. (CMORE kostar normalt 139Kr tror jag). Ingen bindningstid där heller så man kan säga upp om man vill.

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Någon som provat om den här dealen även funkar med Bredband2?

Skrivet av Json_81:

Jag fick inte heller genom någon prismatchning hos BB2, men de ger 30% kommande 8 månader så snitt 340 spänn för 250Mbit i mitt fall. Det är tillräckligt bra för att inte jag ska byta denna gången iaf.

Inte i mitt nät iaf.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Både chattade och ringde Telia, fick nej rakt av innan jag ens hunnit uppge något kundnummer med responsen ”detta gäller endast nykund”.

Vilket vore fine, om det inte vore för att folk i tråden ändå lyckats. Verkar lotteri med vem man får prata med.

Permalänk
Medlem

Fick erbjudandet hos Bahnhof också men var tvungen att bli kopplad till deras avdelning för erbjudande, 1st line gick det inte med.

Permalänk
Medlem

Fick 500 hos Telenor för 399:- i 12 månader utan bindningstid. Är (obunden) befintling kund.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Northbane:

Fick erbjudandet hos Bahnhof också men var tvungen att bli kopplad till deras avdelning för erbjudande, 1st line gick det inte med.

Uppdatera gärna om/när hastigheten ändras på mina sidor.
För min del har inget hänt sen jag ringde..

/M

Permalänk
Medlem
Skrivet av CusmaR:

Ja jag vill inte byta egentligen för det har ju funkat bra, men det är ju bara jag som förlorar på o stanna. Ska ringa telia och ta erbjudandet. Nästa år kan man säkert komma tillbaka o få erbjudandet hos bahnhof.

Va nog så många som ville chatta att de tog bort den för dagen, fanns imorse men borta nu. Bara o ringa, välj 1 för beställning så går det fort, den är alltid fullbemmanad för nya kunder vill de ha! Så kopplar de dig sen 😉

Tack, funkade bra att ringa och de gick med på att prismatcha.

Permalänk
Skrivet av Northbane:

Fick erbjudandet hos Bahnhof också men var tvungen att bli kopplad till deras avdelning för erbjudande, 1st line gick det inte med.

Hade du erbjudandet förra året också?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slapinator:

Uppdatera gärna om/när hastigheten ändras på mina sidor.
För min del har inget hänt sen jag ringde..

/M

Tog 15min sen fick jag mailbekräftelse och då var även hastigheten ändrad för min del.