PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem
Skrivet av TobbeG92:

Stockholm.

Bor i Linköping och har bara status att den är framme i stan än..! Funderar på om man ska ringa och se om man kan hämta den på lunchen

EDIT: chattade med Bring, man får inte hämta paketet. Dock skulle de packa bilen efter lunch och börja åka då. Ska på arbetsintervju kl 16 så hoppas de kommer innan dess!

Permalänk
Skrivet av NorthBadass:

Bor i Linköping och har bara status att den är framme i stan än..! Funderar på om man ska ringa och se om man kan hämta den på lunchen

EDIT: chattade med Bring, man får inte hämta paketet. Dock skulle de packa bilen efter lunch och börja åka då. Ska på arbetsintervju kl 16 så hoppas de kommer innan dess!

Håller tummarna!

Visa signatur

Moderkort: ASUS Maximus IV Extreme CPU: Intel i7 2600k @4,3Ghz RAM: 8GB Corsair Dominator GT @2133Mhz Grafikkort: GTX 580 SLI Ljudkort: ASUS Xonar Essence STX SSD: OCZ Vertex 2 60GB HDD1: WD VelociRaptor 150GB HDD2: Samsung F3 1TB PSU: Corsair TX850 V2 Chassi: Corsair 600T

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bitz91:

Någon annan som fått sin PS5 men inte någon faktura från Mediamarkt ännu? Fick ett kvitto där det stod "Betalningssätt Online", vet inte om faktura går under den kategorin. Kollade med supporten och fick som svar att fakturan ska dyka upp när varan lämnat deras lager vilket den gjorde förra onsdag, inget som har registrerats hos klarna ännu av vad jag kan se.

Av rent intresse, när beställde du för att få en från MM? Jag har en order liggande sen Sept men inte hört ett ljud.

Permalänk
Medlem
Skrivet av legis:

Av rent intresse, när beställde du för att få en från MM? Jag har en order liggande sen Sept men inte hört ett ljud.

Oktober 2019 😁

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D 3.4 GHz 100MB | Motherboard: Gigabyte X570 AORUS ELITE | RAM: G.skill Trident Z Neo 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 | GPU: ASUS TUF RTX 3080TI | CPU Cooler: be quiet! Pure Rock | M2: Intel 660p 1TB| HDD: Seagate Desktop SSHD 2TB 7200rpm 64MB| PC Case: Fractal Design Define R6 USB-C Vit TG | PSU: Corsair RM750x 750W v2 | OS: Windows 11 Pro |

Permalänk
Medlem

Precis hämtat ut den och kopplat in allt. Men fick inte med USB kabel för kontroll. Otur eller något de snålar in på? Har ingen hemma heller.

Permalänk
Medlem

Nån som har beställt från amazon 20 november 2020 ? När tror ni den leveransen kommer ?

Visa signatur

AMD A8 7650K
ASUS READON R7 260X OC 2GB
CRUCIAL 8 GB (2x4) BALLISTRIX SPORT
1TB TOSHIBA

Permalänk
Medlem
Skrivet av TobbeG92:

Precis hämtat ut den och kopplat in allt. Men fick inte med USB kabel för kontroll. Otur eller något de snålar in på? Har ingen hemma heller.

Det ska följa med. Har den har råkat hamna någon annan stans bland paketet? Tycker de unboxings jag sett verkar som att kablarna ligger lite hur som helst och flyger lätt ut.

Är vanlig USB A-USB C annars, du kanske har en mobil med samma kabel? Finns att köpa på flera ställen annars. Men trist så klart om du inte fick med en iaf.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

Kom precis ett meddelande om att paketet är framme hos ombudet!
Fan att jag inte har köpt Spider-man ännu.........

/M

Permalänk
Medlem

Fick nyss sms att utkörning påbörjad! Ser ljuset!

Permalänk
Medlem
Skrivet av legis:

Grattis, här har det inte hänt något överhuvudtaget. Står fortfarande Tisdag för mig.

Chatta precis med kundtjänst... Jippi... Sett tidigare att kundtjänst varit rätt kassa, så håller fortfarande tummarna

X | Kundtjänst
Hello!
My name is X. How can I help you?
B12:33
Hello,
I have an order on a PS5 that is expected to be delivered tomorrow , I'm just wondering when the package will be sent and when i will be receiving the shipping information?
12:34
X | Kundtjänst
This item is #1 item on Amazon.
There was an extremely limited number of units available. We don't know when it will be back in stock.
As soon as we receive it from the supplier we will send it to you.
You will receive a dispatch confirmation mail.
B12:35
But I know for a fact that people placing their orders after me received their units on friday and even today
My planned delivery date is tomorrow before 20:00 according to amazon.se
So this information is not correct?
12:37
X | Kundtjänst
Yes, estimated delivery date is November 24th.
This item is not in stock, that's why it's not sent to you yet.
B12:39
I think it's really strange that I put my order on Wednesday at 23:55 , and people placing their orders on Thursday are already receiving their packages. Are amazon processing orders in reverse? The later you place them, the sooner they get processed ?
12:39
X | Kundtjänst
Of course not.
B12:39
Then what is the reason for me not receiving it?
X | Kundtjänst
This item is not in stock in assigned warehouse on your order.
As soon as we receive it we will dispatched it to you.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ezoo:

Nån som har beställt från amazon 20 november 2020 ? När tror ni den leveransen kommer ?

Avvakta de kommer uppdatera när de vet mer.

Permalänk
Medlem

Mitt från Amazon ligger hos ombudet

Permalänk
Skrivet av Ezoo:

Nån som har beställt från amazon 20 november 2020 ? När tror ni den leveransen kommer ?

Jag väntar också med spänning! 🙂

Permalänk
Medlem

Där knackade bring på! Detta skypemöte kommer gå så jäkla långsamt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ezoo:

Nån som har beställt från amazon 20 november 2020 ? När tror ni den leveransen kommer ?

Jag har en polare som har ringt de, han beställde runt kl 21, de sa till honom att han får inget då var det ett bug i systemet som gjorde att det blev för mycket bokningar trots lagret kommer inte räcka. Han blev förbannad men tyvärr kommer de att ta bort hans beställning och de har sagt till honom att beställa på nytt när de öppnar igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av YaKoStar:

Chatta precis med kundtjänst... Jippi... Sett tidigare att kundtjänst varit rätt kassa, så håller fortfarande tummarna

X | Kundtjänst
Hello!
My name is X. How can I help you?
B12:33
Hello,
I have an order on a PS5 that is expected to be delivered tomorrow , I'm just wondering when the package will be sent and when i will be receiving the shipping information?
12:34
X | Kundtjänst
This item is #1 item on Amazon.
There was an extremely limited number of units available. We don't know when it will be back in stock.
As soon as we receive it from the supplier we will send it to you.
You will receive a dispatch confirmation mail.
B12:35
But I know for a fact that people placing their orders after me received their units on friday and even today
My planned delivery date is tomorrow before 20:00 according to amazon.se
So this information is not correct?
12:37
X | Kundtjänst
Yes, estimated delivery date is November 24th.
This item is not in stock, that's why it's not sent to you yet.
B12:39
I think it's really strange that I put my order on Wednesday at 23:55 , and people placing their orders on Thursday are already receiving their packages. Are amazon processing orders in reverse? The later you place them, the sooner they get processed ?
12:39
X | Kundtjänst
Of course not.
B12:39
Then what is the reason for me not receiving it?
X | Kundtjänst
This item is not in stock in assigned warehouse on your order.
As soon as we receive it we will dispatched it to you.

Lysande kundservice, kanske till och med brilliant. Det är inte så att du råkade hamna i en bottchat? 🙄

Permalänk
Medlem
Skrivet av YaKoStar:

Chatta precis med kundtjänst... Jippi... Sett tidigare att kundtjänst varit rätt kassa, så håller fortfarande tummarna

X | Kundtjänst
Hello!
My name is X. How can I help you?
B12:33
Hello,
I have an order on a PS5 that is expected to be delivered tomorrow , I'm just wondering when the package will be sent and when i will be receiving the shipping information?
12:34
X | Kundtjänst
This item is #1 item on Amazon.
There was an extremely limited number of units available. We don't know when it will be back in stock.
As soon as we receive it from the supplier we will send it to you.
You will receive a dispatch confirmation mail.
B12:35
But I know for a fact that people placing their orders after me received their units on friday and even today
My planned delivery date is tomorrow before 20:00 according to amazon.se
So this information is not correct?
12:37
X | Kundtjänst
Yes, estimated delivery date is November 24th.
This item is not in stock, that's why it's not sent to you yet.
B12:39
I think it's really strange that I put my order on Wednesday at 23:55 , and people placing their orders on Thursday are already receiving their packages. Are amazon processing orders in reverse? The later you place them, the sooner they get processed ?
12:39
X | Kundtjänst
Of course not.
B12:39
Then what is the reason for me not receiving it?
X | Kundtjänst
This item is not in stock in assigned warehouse on your order.
As soon as we receive it we will dispatched it to you.

Jag har också chattat och fick samma besked. Det stämmer inte, men de har inte koll. Jag fick mitt paket från Amazon (beställt 23:58 den 18e) idag vid 10 - från att de på chatten i lördags eftermiddag sa att det var helt kört fick jag sedan igår eftermiddag plötsligt status "skickad" och så var den framme imorse. Så förhoppningsvis får ni "skickat" i em/kväll och då borde den hinna fram tills imorgon.

Permalänk
Medlem

Jag fick precis nedanstående mail av Mediamarkt. Jag beställde 18/9e och har tidigare fått besked om att jag skulle få min leverans i December, verkar fortfarande vara så. Håller tummarna.

-----------------------
Vi ber om ursäkt för det sena svaret, detta beror på hög arbetsbelastning och vi arbetar hårt för att komma ikapp.
Som informationen du fick via mejl säger är din beräknade leverans i december.
Om vi får ytterligare information kommer vi att meddela alla berörda via mejl.
Har du några frågor eller funderingar? Återkom gärna till oss så hjälper vi dig så gott vi kan.
Ha en fortsatt trevlig dag och välkommen åter!
-----------------------

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jojkenstein:

Order: 1/1
Hur: Online
Var: Webhallen
När: 16/4/2020
Modell: Disc
Status: ETA (8/10): "Vi kommer skicka ut mer exakt information om hur det ser ut med tilldelning en vecka innan release, men enligt den information vi fått av Sony kommer du inte få tilldelning innan jul."

Tillägg: Fick idag reda på att ett mail kommer imorgon fredag eller i början på nästa vecka.

Hej, har du fått din konsol än?

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem

Om man beställer nu från Amazon borde man väl få de till ju är de Amazon.se?

Permalänk
Skrivet av majo889:

Jag fick precis nedanstående mail av Mediamarkt. Jag beställde 18/9e och har tidigare fått besked om att jag skulle få min leverans i December, verkar fortfarande vara så. Håller tummarna.

-----------------------
Vi ber om ursäkt för det sena svaret, detta beror på hög arbetsbelastning och vi arbetar hårt för att komma ikapp.
Som informationen du fick via mejl säger är din beräknade leverans i december.
Om vi får ytterligare information kommer vi att meddela alla berörda via mejl.
Har du några frågor eller funderingar? Återkom gärna till oss så hjälper vi dig så gott vi kan.
Ha en fortsatt trevlig dag och välkommen åter!
-----------------------

Är detta med disk eller Digital??

Permalänk
Medlem
Skrivet av aegon:

Jag har också chattat och fick samma besked. Det stämmer inte, men de har inte koll. Jag fick mitt paket från Amazon (beställt 23:58 den 18e) idag vid 10 - från att de på chatten i lördags eftermiddag sa att det var helt kört fick jag sedan igår eftermiddag plötsligt status "skickad" och så var den framme imorse. Så förhoppningsvis får ni "skickat" i em/kväll och då borde den hinna fram tills imorgon.

När ungefär på eftermiddagen ändrades det för dig igår?

Permalänk
Medlem
Skrivet av legis:

Lysande kundservice, kanske till och med brilliant. Det är inte så att du råkade hamna i en bottchat? 🙄

Jag blev så lack att jag ringde de istället för att chatta. Killen jag prata med var betydligt mer förstående och hjälpsam. Han sa att det händer ibland att de skickas från olika lager och därför får man olika leveranstider. Hans teori var att vi som boka innan 00:00 blev tilldelade konsoler från ett lager, sen när man släppte den officiellt med "Köp nu" knappen tilldelades köparna konsoler från ett annat lager.

Däremot sa han att han är 90% säker på att vi har våra ex reserverade, om vi fått tilldelade leveransdatum. Annars är det något som gått snett. Han ska återkomma till mig via telefon imorgon kl 12 och uppdatera mig om inget skett tills dess.

Permalänk
Medlem

Ringer Bring innan dom kommer eller? fick att mitt paket skulle levereras innan 17 idag (beställde i torsdags hos EG)

Visa signatur

//Zidde

Permalänk
Medlem
Skrivet av DonviiCorleone:

Är detta med disk eller Digital??

Ursäkta, borde skrivit med det direkt. Jag beställde Disk-versionen.

Permalänk
Skrivet av majo889:

Ursäkta, borde skrivit med det direkt. Jag beställde Disk-versionen.

Var detta 2019?? Jag har en beställning 13/9 2020 och får konsolen 2021...

Permalänk
Skrivet av Zidde:

Ringer Bring innan dom kommer eller? fick att mitt paket skulle levereras innan 17 idag (beställde i torsdags hos EG)

De ska kontakta dig åtminstone en halvtimme innan leverans!

Visa signatur

Moderkort: ASUS Maximus IV Extreme CPU: Intel i7 2600k @4,3Ghz RAM: 8GB Corsair Dominator GT @2133Mhz Grafikkort: GTX 580 SLI Ljudkort: ASUS Xonar Essence STX SSD: OCZ Vertex 2 60GB HDD1: WD VelociRaptor 150GB HDD2: Samsung F3 1TB PSU: Corsair TX850 V2 Chassi: Corsair 600T

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leffe_Sweden:

De ska kontakta dig åtminstone en halvtimme innan leverans!

Okej, bra! 😀

Visa signatur

//Zidde

Permalänk
Medlem

Fan, jag beställde på Amazon 18 november 23:55, fick leveransdatum nu på tisdag, men som många andra så buggade typ betalningen och mitt leveransdatum försvann, pengarna har dragits nu (19 nov 02:30). Dock är leveransdatumet borta...

Snackat med Amazon flera gånger, vissa säger att det är kört och andra säger att det är på g? Sjukt knäckande.. det är nog kört.. helt sjukt eftersom jag var först, sa till alla polare att det finns på Amazon efter jag hade beställt, och de fick sina enheter i fredags.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DonviiCorleone:

Var detta 2019?? Jag har en beställning 13/9 2020 och får konsolen 2021...

Nej det var 18e September 2020 som jag lade beställningen. Då känns det som att jag inte borde lita på det här svaret riktigt. Vad irriterande.