PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem

Jag gissar på att det helt beror på var man bor geografiskt. De har säkert avgångstider för olika lastbilar beroende på vart dem ska i landet.

Permalänk
Skrivet av HarryBee:

Oj jäklar, såpass alltså?
Har du klarat dig med milda symtom eller hur var det? Min sambo känner sig dålig just nu och hon kom hem från en 4-veckors praktik i stockholm så lite nojig är man ju.

Det värsta för min del har varit lite smärta i kroppen, verkligen kunna känna sjukdomen i sig och vara lindrigt men ändå konstant "plågad". Det var på sin topp i ungefär ett dygn från torsdag kväll, men har blivit lite bättre ändå. Äter en Ipren med jämna mellanrum också.

I övrigt en blandad bukett med lättare symptom. Trött, halsen som vid liten förkylning, hostade lätt några gånger i torsdags och en gång mer ordentligt i går, någon måttlig yrsel ibland som märks av när jag rör på mig efter att ha varit stilla en längre stund.

Ingenting superfarligt utan bara en sjuka för min del, och heller ingen feber alls än så länge, det är snarare just den där svagheten och smärtan i kroppen som gör att jag klart känner mig dålig.

Hoppas att just den biten ska ge med sig illa kvickt, då jag inte har någon lust att packa upp och börja spela om jag samtidigt i mindre mån sitter och lider konstant... Förstör ju upplevelsen med DualSensen också

Sambon får väl ta det lugnt och känna av, är det Coronasymptom så beställ ett hemtest! Har själv fått några scares ang. Corona under årets gång, men nu i torsdags så kände jag verkligen att det här kan faktiskt vara på riktigt även om symptomen då också var lätta. De var några stycken tillsammans, och känslan infann sig liksom. Fick ett test nästa morgon och kvällen efter det kom bekräftelsen genom positivt provsvar. Hoppas att din sambo känner sig bättre snabbt dock och att du slipper!

Till övriga, ursäkta avstickaren från trådens ämne O:)

Visa signatur

Moderkort: ASUS Maximus IV Extreme CPU: Intel i7 2600k @4,3Ghz RAM: 8GB Corsair Dominator GT @2133Mhz Grafikkort: GTX 580 SLI Ljudkort: ASUS Xonar Essence STX SSD: OCZ Vertex 2 60GB HDD1: WD VelociRaptor 150GB HDD2: Samsung F3 1TB PSU: Corsair TX850 V2 Chassi: Corsair 600T

Permalänk
Medlem
Skrivet av aegon:

Jag har beklagat mig en del över Amazon (med rätta utifrån kontakterna jag haft) men har också haft rätt i att deras kundtjänst har noll koll. Min beställning (från 23:58 den 18e som oförändrat stått som "Förbereder för försändelse, vi behöver mer tid att ange leveransdatum"-ish) som de senast igår, genom två olika personer, påstått är 100% helt körd för mig att få innan de får nästa leverans av PS5 uppdaterades för någon timme sen till att bli skickad, leverans imorgon, har fått kollinr från Postnord etc. (även om det än så länge bara är "elektronisk förhandsinformation mottagits"). Vågar inte ropa hej för tidigt etc. men kan ju finnas hopp för oss som trodde att hoppet var ute, mao

Skrivet av legis:

Grattis, här har det inte hänt något överhuvudtaget. Står fortfarande Tisdag för mig.

Beställde ni DE eller SE?
Min DE beställd 23:57 den 18e har fortfarande inget datum (visade tisdag tills jag ändrade leveransmetod

Permalänk
Medlem
Skrivet av HarryBee:

Härligt! Vad står det på din senaste uppdatering?

För mig står det bara 'Meddelande om försändelse på väg via SMS'

"Paketet är på väg, Jönköping 22 nov 2020 18:30"

Permalänk
Medlem
Skrivet av tOPO:

Beställde ni DE eller SE?
Min DE beställd 23:57 den 18e har fortfarande inget datum (visade tisdag tills jag ändrade leveransmetod

DE. Har suttit i samma båt som du och massa vändor med deras kundtjänst. Bytte också leveransmetod och då stod inte längre tisdag utan "förbereder för försändelse" utan datum. Sen idag plötsligt har det ändrats till "skickat" från ingenstans. Känns som att du kan hoppas på detsamma

Permalänk
Medlem
Skrivet av aegon:

DE. Har suttit i samma båt som du och massa vändor med deras kundtjänst. Bytte också leveransmetod och då stod inte längre tisdag utan "förbereder för försändelse" utan datum. Sen idag plötsligt har det ändrats till "skickat" från ingenstans. Känns som att du kan hoppas på detsamma

Hoppas jag har bara kontaktat dem en gång på torsdagen så om inget händer med mitt paket innan imorgon kanske jag borde höra av mig igen. Riktigt nice ändå att den äntligen är på väg!

Permalänk
Medlem

Nov 22, Netonnet har valt att öka leveranstider på alla ordrar som ej är express, 5-8 arbetsdagar. Kan ju inte vara retroaktivt?
https://support.netonnet.se/hc/sv/articles/360000398818-Lever...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robeliboban:

Nov 22, Netonnet har valt att öka leveranstider på alla ordrar som ej är express, 5-8 arbetsdagar. Kan ju inte vara retroaktivt?
https://support.netonnet.se/hc/sv/articles/360000398818-Lever...

Ska bli spännande och se om det tar 5-8 dagar från Centrallagret i Borås till mitt ombud i Borås 😅

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Leffe_Sweden:

EG 09:01, min skickades vidare från Jönköping 18:32!

Himla skönt att man inte kollat här senaste två timmarna, hade blivit svettig igen av att se folk som fått uppdateringar medan jag stått utan fram tills nyligen

Samma här. Ser fram emot leverans!

Permalänk
Skrivet av Robeliboban:

Nov 22, Netonnet har valt att öka leveranstider på alla ordrar som ej är express, 5-8 arbetsdagar. Kan ju inte vara retroaktivt?
https://support.netonnet.se/hc/sv/articles/360000398818-Lever...

Bör rimligtvis vara nu i samband med Black Week. Tänker och tycker personligen att du borde kunna vara lugn, men du får väl ringa dem i morgon och fråga om du vill sova obrytt

Visa signatur

Moderkort: ASUS Maximus IV Extreme CPU: Intel i7 2600k @4,3Ghz RAM: 8GB Corsair Dominator GT @2133Mhz Grafikkort: GTX 580 SLI Ljudkort: ASUS Xonar Essence STX SSD: OCZ Vertex 2 60GB HDD1: WD VelociRaptor 150GB HDD2: Samsung F3 1TB PSU: Corsair TX850 V2 Chassi: Corsair 600T

Permalänk
Medlem
Skrivet av aegon:

Jag har beklagat mig en del över Amazon (med rätta utifrån kontakterna jag haft) men har också haft rätt i att deras kundtjänst har noll koll. Min beställning (från 23:58 den 18e som oförändrat stått som "Förbereder för försändelse, vi behöver mer tid att ange leveransdatum"-ish) som de senast igår, genom två olika personer, påstått är 100% helt körd för mig att få innan de får nästa leverans av PS5 uppdaterades för någon timme sen till att bli skickad, leverans imorgon, har fått kollinr från Postnord etc. (även om det än så länge bara är "elektronisk förhandsinformation mottagits"). Vågar inte ropa hej för tidigt etc. men kan ju finnas hopp för oss som trodde att hoppet var ute, mao

Nice! Grattis! min har fortf inte uppdaterats, men kanske finns hopp då

Permalänk
Medlem

Sändningen har levererats till terminal och skickats vidare.
22 november 20:26 - 556 52 JÖNKÖPING

Vanlig frakt, order las 08:58 vid release.
Fan.. jag vill den asap!

/M

Permalänk
Medlem

Någon mer med Amazon där det inte hänt något över natten? Känns som det alltid brukar hända saker på natten men har stått still sen i fredags då den var i Örebro. Beräknad leverans idag. Dock är det väl mer postnords fel än Amazon då de tagit över leveransen men..

Permalänk
Medlem
Skrivet av bobbo90:

Ska bli spännande och se om det tar 5-8 dagar från Centrallagret i Borås till mitt ombud i Borås 😅

Beställde min Ryzen 5600x därifrån och, ja. De inväntar på lagret att plocka varorna tills efter några dagar fick jag veta när jag kontaktade kundtjänst. (De sa det inte rakt ut, men de sa typ eftersom du valt fri frakt så prioriteras inte din order, och lagret hade efter 2 dagar fortfarande inte ens paketerat min processor)

så även om du är i samma stad, men om du valt fri frakt så kanske det tar några dagar iaf. troligen inte 8 iaf

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem

Idag kommer min PS5'a som jag beställde ifrån Amazon.de i torsdag omkring 14-tiden :3
Har längtat hela helgen, så pass att jag köpte Miles morales i en av elgigantens butiker i helgen. Det fastän jag först tänkte nöja mig med PS+ Collection ett bra tag framöver. Känns väääldigt mycket som en tidig julalfton, nu hoppas jag bara att den inte har några problem, i synnerhet med coilwhine/fläkten

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeroastic:

Idag kommer min PS5'a som jag beställde ifrån Amazon.de i torsdag omkring 14-tiden :3
Har längtat hela helgen, så pass att jag köpte Miles morales i en av elgigantens butiker i helgen. Det fastän jag först tänkte nöja mig med PS+ Collection ett bra tag framöver. Känns väääldigt mycket som en tidig julalfton, nu hoppas jag bara att den inte har några problem, i synnerhet med coilwhine/fläkten

Samma här! Inväntar hemleverans som kommer mellan tio minuter sedan och kl 17! Spänningen är olidlig!
Får jag coilwhine så höjer jag volymen på TVn ett tag framöver och tar tag i det sen...!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Någon mer med Amazon där det inte hänt något över natten? Känns som det alltid brukar hända saker på natten men har stått still sen i fredags då den var i Örebro. Beräknad leverans idag. Dock är det väl mer postnords fel än Amazon då de tagit över leveransen men..

Vill inte ge dig något hopp i onödan men min erfarenhet av Postnords fantastiska spårning är att det händer absolut ingenting förrän man får SMS om att paketet finns att hämta på närmsta ombud. Har hänt flera gånger att jag trott att paketet har fastnat men det har ändå kommit till ombudet på angivet datum...

Permalänk
Skrivet av NorthBadass:

Samma här! Inväntar hemleverans som kommer mellan tio minuter sedan och kl 17! Spänningen är olidlig!
Får jag coilwhine så höjer jag volymen på TVn ett tag framöver och tar tag i det sen...!

Har du fått bekräftelse på det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HarryBee:

Vill inte ge dig något hopp i onödan men min erfarenhet av Postnords fantastiska spårning är att det händer absolut ingenting förrän man får SMS om att paketet finns att hämta på närmsta ombud. Har hänt flera gånger att jag trott att paketet har fastnat men det har ändå kommit till ombudet på angivet datum...

Haha jo har varit med om något liknande där mitt paket från komplett kom fram till min hemstad, sen några timmar stod det att den var tillbaka i staden paketet skickades från. Sen dök den upp hos mitt ombud. Får se vid runt 13-15 tiden om paketet dyker upp annars får jag ringa support...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slapinator:

Sändningen har levererats till terminal och skickats vidare.
22 november 20:26 - 556 52 JÖNKÖPING

Vanlig frakt, order las 08:58 vid release.
Fan.. jag vill den asap!

/M

Hört något mer?

Permalänk
Medlem
Skrivet av legis:

Grattis, här har det inte hänt något överhuvudtaget. Står fortfarande Tisdag för mig.

Samma för mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ballwaterboy:

Har du fått bekräftelse på det?

Yes, för att vara på säkra sidan skrev jag med bringchatten idag som sa att leverans sker mellan 8-17 hem till mig. Försökte få fram en mer exakt tid men det kunde han inte säga. För de som beställt hemleverans på deras hemsida kommer få en status "Packeterad på lastbil för distrubition" när den är på G. Så sitter och uppdaterar då och då för att se när den kommer

Permalänk
Medlem
Skrivet av YaKoStar:

Hört något mer?

Landade i Hägersten runt 05 tiden och nu står det:

Sändningen har lastats för utkörning.
23 november 06:52 - 126 30 HÄGERSTEN

Man kanske får den idag trots allt!

/M

Permalänk

Min har fortfarande inte fått något nytt i loggen sedan Jönköping 18:32 i går
Express hemleverans till Stockholm

Visa signatur

Moderkort: ASUS Maximus IV Extreme CPU: Intel i7 2600k @4,3Ghz RAM: 8GB Corsair Dominator GT @2133Mhz Grafikkort: GTX 580 SLI Ljudkort: ASUS Xonar Essence STX SSD: OCZ Vertex 2 60GB HDD1: WD VelociRaptor 150GB HDD2: Samsung F3 1TB PSU: Corsair TX850 V2 Chassi: Corsair 600T

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leffe_Sweden:

Min har fortfarande inte fått något nytt i loggen sedan Jönköping 18:32 i går
Express hemleverans till Stockholm

Borde komma en uppdatering snart. Fick 7:30 att min är framme i Linköping och det är ju en bit extra till Stockholm. Speciellt om de stannar i Norrköping, Nyköping och Södertälje först!

Permalänk

Amazon 20/11

Har någon fått information om beställningarna som skedde under 20/11?

Permalänk
Medlem

Någon mer som beställt från EG vid 09.00 i torsdags med expressfrakt, och där senaste uppdateringen från bring är "Meddelande om försändelse på väg via e-post"

Fan, börjar tappa hoppet om att den skulle komma fram idag. Tror inte ens den har lämnat lagret haha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zennahoj:

Någon mer som beställt från EG vid 09.00 i torsdags med expressfrakt, och där senaste uppdateringen från bring är "Meddelande om försändelse på väg via e-post"

Fan, börjar tappa hoppet om att den skulle komma fram idag. Tror inte ens den har lämnat lagret haha.

Beställde vid 12 med expressfrakt. Min är på g för utkörning till mitt postombud nu.

Permalänk
Medlem

Beställde från EG 08:59 och min är nu på väg till ombudet.

Permalänk
Medlem

Beställde också runt 08.59 och det senaste jag har är:

Sändningen har levererats till terminal och skickats vidare.
22 november 18:30 - 556 52 JÖNKÖPING

Bor i Stockholm & tog hemleverans, om det spelar nån roll