Permalänk
Medlem

ni som bokade igår på EG/Amazon, har ni någon informations sida när ny stock är tillgänglig, sitter ni konstant och kollar butikerna eller har ni någon info sida som talar om när nya leveranser blir tillgängliga ?

Visa signatur

They say a little knowledge is a dangerous thing, but it's not one half so bad as a lot of ignorance
- Terry Pratchett
_____________________________

Permalänk
Skrivet av dopeey:

Gåt det att ändra så jag kan välja användare vid varje uppstart av ps5?

Det borde gå men jag får alltid välja användare vid uppstart på min PS5 ?

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, ASUS 4090 ROG Strix, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: LG C2 42Tum/ Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Permalänk
Medlem
Skrivet av bardbard:

Ingen uppdatering och inga pengar dragna.
Hoppas väl på att de har en inkommande batch i närtid som man har bokat upp sig på.
Verkar ju märkligt att de öppnar för bokningar om de inte har något på g tänker optimisten i mig

Optimisten i mig önskar vi får dem under nästa vecka

Permalänk
Medlem

Har inte lagt märke till något coilwhine på min ps5'a än, dock har jag inga ps5 titlar att spela för tillfälet. Har utnyttjat playstation plus spelen! 100% nöjd med min konsol som det står sig nu!

Permalänk
Medlem

Höra ps5an kan jag göra om jag anstränger mig men den kvalar in som jäkligt tyst i min värld. Nåt coil whine kan jag inte höra heller.

Igår fick sig tv-bänken en liten ombyggnation, plockade bort backstycket där ps5an står så det får lite mer snurr på luften. Det var väldigt fullt i hålet.

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem
Skrivet av legis:

Meddela gärna om du får svar från Amazon. Jag har exakt samma situation med bekräftelsemail 23:57.

Inte fått något vettigt svar från Amazon mer än att (påstår de) orderstatusen kan komma att uppdateras (t.ex. till skickad) även under helgen. Men har fortfarande "förbereder för försändelse".... och pengarna är reserverade men inte "dragna" (även om kundtjänst påstår att allt är grönt vad gäller betalningen). Börjar bli riktigt less på att det öht. inte händer något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LebronJames23:

Bokade en konsol via amazon runt 21;00, fast det verkades inte dra några pengar, när kommer pengarna att dras istället? och kommer man få en notis någon dag innan pengarna dras?

Amazon drar inga pengar förrän konsolen är skickad.

Visa signatur

RTX 3060ti | Intel i7 5820k | DDR4 64GB | Asus X99-S | Corsair 1000W Gold | Intel P600 512GB
9TB lagring | be quiet! Dark Rock Pro 3 | Logtech G710+ | Logitech G604 | Steelseries Arctic Pro Wireless
Asus Rog Swift | NZXT H440
Citera!!

Permalänk
Medlem

Undrar hur det blev för er som beställde via amazon för 4200 för ps5 utan disk?

Fick ni det levererat för det priset?

Permalänk
Medlem
Skrivet av 93Clocker:

Wow, det där skulle stört mig enormt. Sett flera poster på andra forum och även någon som postat en förklaring till varför PS5 har större problem med coilwhine än XBOX. Trodde (hoppades) att det bara skulle vara p.g.a. gnälliga amerikanare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aegon:

Inte fått något vettigt svar från Amazon mer än att (påstår de) orderstatusen kan komma att uppdateras (t.ex. till skickad) även under helgen. Men har fortfarande "förbereder för försändelse".... och pengarna är reserverade men inte "dragna" (även om kundtjänst påstår att allt är grönt vad gäller betalningen). Börjar bli riktigt less på att det öht. inte händer något.

Tror den skickas imorgon eller mest troligt på Måndag. Det stora frågetecknet är fortfarande hur vi som bokade först får allra sist 🙄

Permalänk
Medlem
Skrivet av Izak80:

Men om du bortser från att du inte använt ”restmode” har du stött på några problem av andra slag?

Tjenare! Kontrollen tappade kontakt en gång, den var igång och spelade ljud och skakade men kunde inte röra gubben i Astro under 2-3 minuter sen lossnade det. Kändes som mjukvarufel.

Men annars inga krascher alls, vilket förvånar lite. Spelat 3h Astro, 4h Valhalla och igår kväll 6h(!!) Demons Souls.

Allt bara fungerar

Edit; vill tillägga att jag har coilwhine på min PSU som rätt många rapporterar. Tyckte dock det lät mindre igår än i torsdags så förhoppningsvis lägger det sig. Har konsolen bakom väggen bakom tvn så inget som stör mig dock.

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av legis:

Tror den skickas imorgon eller mest troligt på Måndag. Det stora frågetecknet är fortfarande hur vi som bokade först får allra sist 🙄

Provocerande faktiskt

Permalänk
Medlem
Skrivet av legis:

Tror den skickas imorgon eller mest troligt på Måndag. Det stora frågetecknet är fortfarande hur vi som bokade först får allra sist 🙄

Skrivet av YaKoStar:

Provocerande faktiskt

Ja, hoppas att de sitter på ett fett lager - de borde ju göra det med tanke på att de är Amazon... Men lite oroväckande ändå att så många redan fått och att det nu dessutom inte går att köpa på sidan utan är mer en förbeställning inför nästa batch (som jag förstått det). Hade inte blivit förvånad - men arg - om det visar sig att vi får först då

Permalänk
Medlem

Intressant att läsa i denna tråd, hade själv missat ps5 release date och när förhandsbokning blev tillgänligt så sket i allt och hittade en grym ebay säljare som sålde sin för 500kr extra än original pris.
Får min nästa vecka

Ser ut som scalpers har höjt priserna sen jag köpte min...beklagar mina vänner

Permalänk
Medlem

Håller på att kolla på nätet en ny TV. Jag vet många har rekommenderat LG cx för att få max från maskinen, men vad finns det för billigare alternativ som går ihop med ps5an?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aligiggs:

Håller på att kolla på nätet en ny TV. Jag vet många har rekommenderat LG cx för att få max från maskinen, men vad finns det för billigare alternativ som går ihop med ps5an?

Sony XH90, hoppas själv på ett erbjudande för 85 tums modellen

https://www.prisjakt.nu/search?search=sony%20bravia%20xh90

Visa signatur

They say a little knowledge is a dangerous thing, but it's not one half so bad as a lot of ignorance
- Terry Pratchett
_____________________________

Permalänk
Medlem
Skrivet av aegon:

Ja, hoppas att de sitter på ett fett lager - de borde ju göra det med tanke på att de är Amazon... Men lite oroväckande ändå att så många redan fått och att det nu dessutom inte går att köpa på sidan utan är mer en förbeställning inför nästa batch (som jag förstått det). Hade inte blivit förvånad - men arg - om det visar sig att vi får först då

Har ni båda tisdag som estimerat datum?

Permalänk
Medlem
Skrivet av YaKoStar:

Har ni båda tisdag som estimerat datum?

Jag fick tisdag som estimerat datum ursprungligen och i orderbekräftelsen per mail står "Anländer: tisdag 24 november", men detta kan jag inte återfinna någonstans. Står bara:

"Förbereder för försändelse
Uppskattning av leverans: Vi behöver lite mer tid för att ge dig en bra uppskattning. Vi meddelar dig via e-post så snart vi har ett beräknat leveransdatum."

Kanske pga jag valde "prioriterad leverans till ombud", ingen aning. Det leveransalternativet har ju funkat för andra så "förseningen" borde ju inte (iaf inte bara) bero på det.

Hur står det för dig/er?

Permalänk

Amazon

För er som bokade via amazon igår, när tror ni att deras lager saldo kommer att uppdateras?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cove:

Sony XH90, hoppas själv på ett erbjudande för 85 tums modellen

https://www.prisjakt.nu/search?search=sony%20bravia%20xh90

1 år ps plus med på köpet. 77 tum verkar vara mycket bra pris. Vad förlorar man på att köra med denna sony model jmf med LG cx?

Permalänk
Medlem
Skrivet av aegon:

Jag fick tisdag som estimerat datum ursprungligen och i orderbekräftelsen per mail står "Anländer: tisdag 24 november", men detta kan jag inte återfinna någonstans. Står bara:

"Förbereder för försändelse
Uppskattning av leverans: Vi behöver lite mer tid för att ge dig en bra uppskattning. Vi meddelar dig via e-post så snart vi har ett beräknat leveransdatum."

Kanske pga jag valde "prioriterad leverans till ombud", ingen aning. Det leveransalternativet har ju funkat för andra så "förseningen" borde ju inte (iaf inte bara) bero på det.

Hur står det för dig/er?

Stått tisdag sen jag boka 23:55 på onsdagen... Inte hänt ett smack sen dess

Permalänk
Medlem
Skrivet av LebronJames23:

För er som bokade via amazon igår, när tror ni att deras lager saldo kommer att uppdateras?

Det finns en ny tråd om beställningar, men jag har samma fråga där 😁

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Aligiggs:

1 år ps plus med på köpet. 77 tum verkar vara mycket bra pris. Vad förlorar man på att köra med denna sony model jmf med LG cx?

Bildkvalitén blir lite sämre särskilt svärtan, man slipper risk för inbränning, sparar mycket pengar, däremot har sonyn inte stöd för riktig 4k120hz än samma för allm och vrr, sony har lovat att fixa det och att det ska komma senare. Den har dock fortfarande 4k60 och 1080p120hz, personligen anser jag att 4k120hz är en gimmick, om ett spel kör 4k och 120fps samtidigt så lär det vara något cartoony indiespel eller ett spel där alla grafikinställningar dragits ned till low. Däremot kan man ju köra 4k 120hz på ett "uncapped" spel där man med vrr kan ha kanske 70-90 fps vilket såklart blir bättre än vanlig 4k60.

Permalänk
Skrivet av Aligiggs:

Det finns en ny tråd om beställningar, men jag har samma fråga där 😁

vad heter den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pdot:

Intressant att läsa i denna tråd, hade själv missat ps5 release date och när förhandsbokning blev tillgänligt så sket i allt och hittade en grym ebay säljare som sålde sin för 500kr extra än original pris.
Får min nästa vecka

Ser ut som scalpers har höjt priserna sen jag köpte min...beklagar mina vänner

Lycka till så du inte får hem en kartong med ris, har svårt att tro att någon säljer för endast 500kr mer ifall den är ny oöppnad

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av LebronJames23:

vad heter den?

Här är den:
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1613737-ps5-ordrar-och...

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Någon som spelar NBA 2K21? Får förhoppningsvis min konsol på måndag. 2k21 är stor del till varför jag köper ps5. Så hoppas att det fungerar bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av YaKoStar:

Har ni båda tisdag som estimerat datum?

Beräknat Tisdag för mig ja. Det hade jag direkt jag lade beställningen och kunde inte heller ändra leveransmetod.

Permalänk
Medlem

Om man har dual sensen på laddstationen, blir inte batterien sämre va? Nån form av smart batteri har dom eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Fick precis mitt Demons Soul i brevlådan. Dessvärre har skivan lossnat under transport och har kunnat röra sig i fodralet. Noterat en ytlig repa samt en prick men utan en PS5 går det inte verifiera om skivan fungerar.

Är det känt hur tåliga PS5-skivor är? PS4-skivorna var väl rätt tåliga?

Vet inte om du fått svar ännu. Min var också lös, ingen repa men en prick. Vet inte om pricken ska vara där eller om det kom i transporten. Skivan funkade iaf.