Permalänk
Medlem
Skrivet av Maddoxswe:

Vi får ringa dem när de öppna och få en förklaring

Ja, när öppnar dom?

Permalänk
Medlem

8.30 tror jag

Permalänk
Medlem

GRABBAR! Fick leveransmail från Elgiganten nu!!! Dock går det inte att spåra! Men något hände iallafall!!!!!

Edit: ursäkta min starka extas. Kommen våg starka känslor. Mer konkret fick jag Mail nu 6:45 att ”ditt paket är på väg” av Elgiganten. Däremot står det att paket inte skickas förrän idag

Permalänk
Medlem

Fick precis mail om kommande leverans från elgiganten. Beställde 09.03 igår.

Visa signatur

| Gentoo & Win XP | AMD Athlon xp 2,5k+ | 2x 256 ddr sdram, 333 mhz Twinmos standard | epox 8rda+ | club 3d 9600pro | 80 maxtor + 2*250GB samsung | Antec Sonata | Macbook alu

Permalänk
Medlem
Skrivet av redberg32:

Sitter o spelar på min ps5a! Hämta den för en timma sen, första intrycket på kontrollen i astros playroom: WOW. 3D ljudet i pulse headsettet är också grymt i astro.
Spelar lite AC valhalla nu och här är ljudet inte alls samma som i astro, det känns platt och inte 3d. De kanske inte har optimerats i valhalla?

Har spelat 4-5 timmar. och kan inget annat än att hålla med dig!
Bästa kontrollen jag har hållt i? Trodde den skulle kännas rätt stor i handen.men tkr den känns liten men ändå stor på något konstigt sätt xD

Va tvungen o testa lite Warzone där 3d ljudet va bra. Men ljudet i sig kändes lite sådär. typ som om det låg ett täcke inne i lurarna.
Jag själv kör vidare med min steelseries arctis 7 2019 edition.. Borde finnas någon inställning??

Permalänk
Medlem

Jag har fått ett spårningsnummer från Bring men jag vet inte om det är min kaffekvarn eller mitt ps5 xD vad väger erat och vad är dimensionerna (Elgiganten)?

Permalänk
Medlem
Skrivet av NorthBadass:

GRABBAR! Fick leveransmail från Elgiganten nu!!! Dock går det inte att spåra! Men något hände iallafall!!!!!

Edit: ursäkta min starka extas. Kommen våg starka känslor. Mer konkret fick jag Mail nu 6:45 att ”ditt paket är på väg” av Elgiganten. Däremot står det att paket inte skickas förrän idag

Ingenting här än Men det kommer väl !

Permalänk
Medlem
Skrivet av HarryBee:

Jag har fått ett spårningsnummer från Bring men jag vet inte om det är min kaffekvarn eller mitt ps5 xD vad väger erat och vad är dimensionerna (Elgiganten)?

Total vikt
6,6 kg
Total volym
36 dm3

Permalänk
Medlem
Skrivet av HarryBee:

Jag har fått ett spårningsnummer från Bring men jag vet inte om det är min kaffekvarn eller mitt ps5 xD vad väger erat och vad är dimensionerna (Elgiganten)?

Ett paket med en PS borde väga in på nästan 7kg och vara nästan halvmetern x halvmetern, beroende på om de brytt sig packa ner allt i en yttre låda kan det vara än större. Det känns som win-win oavsett vad du får.

Jag personligen hade hoppats på kaffekvarnen dock.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HarryBee:

Jag har fått ett spårningsnummer från Bring men jag vet inte om det är min kaffekvarn eller mitt ps5 xD vad väger erat och vad är dimensionerna (Elgiganten)?

Skrivet av roxkz:

Ett paket med en PS borde väga in på nästan 7kg och vara nästan halvmetern x halvmetern, beroende på om de brytt sig packa ner allt i en yttre låda kan det vara än större. Det känns som win-win oavsett vad du får.

Jag personligen hade hoppats på kaffekvarnen dock.

Försändelseinformation (ps5, discversion, inget annat, från amazon.se)

Längd - 61 cm
Bredd - 47 cm
Höjd - 34 cm
Vikt - 8 kg

Permalänk
Medlem
Skrivet av NorthBadass:

Total vikt
6,6 kg
Total volym
36 dm3

Vår dag är kommen. Våra ps5or existerar verkligen..

Skrivet av roxkz:

Ett paket med en PS borde väga in på nästan 7kg och vara nästan halvmetern x halvmetern, beroende på om de brytt sig packa ner allt i en yttre låda kan det vara än större. Det känns som win-win oavsett vad du får.

Jag personligen hade hoppats på kaffekvarnen dock.

Jag är faktiskt riktigt taggad! Jag och sambon har alltid kört snabbkaffe men nu har jag slagit näven i bordet och köpt både kaffekvarn, fransk press och en påse bönor åt henne i present. Hoppas att man märker stor skillnaden j smaken!

Permalänk
Medlem

Hann bara precis koppla in den igår och testa lite Astro's Playroom. Några saker som jag märkte var att den är sjukt mycket rappare än PS4 Pro, den laddar helt otroligt snabbt och allt ser riktigt bra ut. Kontrollen är helt otroligt skön i handen, helt klart ett steg över Dualshock 4 och de adaptiva triggrarna är riktigt häftiga. Den haptiska feedbacken är också cool som attans, jag hoppas bara att utvecklare nu kommer använda sig av dessa funktioner och inte glömma bort dem.

Astro's Playroom är förövrigt ett riktigt mysigt spel och har en del roliga saker som är kul för oss som varit med sen PlayStation 1.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HarryBee:

Jag har fått ett spårningsnummer från Bring men jag vet inte om det är min kaffekvarn eller mitt ps5 xD vad väger erat och vad är dimensionerna (Elgiganten)?

jag tror jag får två kaffekvarnar här. Har två paket, det ena är:

0.6kg och 30 x 20 x 10 cm 6 dm3
det andra är
0,6 kg och 30 x 20 x 11 cm 6,6 dm3

Förhoppningsvis bara någon standard vikt och storlek som de slagit på.

Permalänk
Medlem

Ser ut som att min 09.01-försändelse lastades över till Bring alldeles just. Lär bli tidigast måndag.

Men nu vet man iallafall att man har en här inom närmsta fem dagarna.

Permalänk
Medlem

Jag lyckade beställa en Playstation 5 standard edition igår 12:12 hos Elgiganten.
Fick precis detta sms:

Hej! Din leverans från Elgiganten UHD är bokad 2020-11-20 17:00-22:00 Observera att du måste vara hemma och ta emot leveransen. För att ändra tid gå in på länk:
Mvh Bring 😁😁

Permalänk
Medlem

Har bluray verkligen inte blivit bättre på 7 år?

En 25GB copy ska ta 20 min säger den.
25 gig / 20 min ~= 20 meg/sec. Och det är ungefär så mycket som progressbaren tickar med per sekund.

Mao så är min internetanslutning ungefär 5ggr snabbare än att kopiera från lokal skiva...

Jääävligt drygt i kombo med att disken är såpass liten att man förmodligen kommer behöva installera som spel.

(Jag hade väl hoppats på en 70-80 meg/sec iaf).

Permalänk
Medlem
Skrivet av HarryBee:

Ser ut som att min 09.01-försändelse lastades över till Bring alldeles just. Lär bli tidigast måndag.

Men nu vet man iallafall att man har en här inom närmsta fem dagarna.

Lade över som i fysiskt berört eller att det syns under spårningen?

Permalänk
Medlem

Demon souls är lika bra och fortfarande lila jävla svårt man minns det.

Gutt med en fin psn rea på det också I helgen.

Jag är inte riktigt vän med OS än men det ger sig.

Visa signatur

Min rigg:
Corsair 275R TG, Ryzen 7 3700X, NH-U12S Chromax cooler, ASUS x570 strix-E, Corsair RMx750, Gskill Trident Z Neo 16Gb, RX6800 ref, Nvme Samsung 970 Evo.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NorthBadass:

Lade över som i fysiskt berört eller att det syns under spårningen?

Alltså det står att försändelsen har lämnat över runt 06.23 idag. Så oklart om det bara är en delay och att systemet inte kan bakåtdatera eller om de faktiskt tog emot leveransen.. :/

Fick även ett sms med leveransalternativ nu!

Permalänk
Konsolgrävare

Tips till alla nya Playstation ägare!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Skrivet av Buji:

Jag lyckade beställa en Playstation 5 standard edition igår 12:12 hos Elgiganten.
Fick precis detta sms:

Hej! Din leverans från Elgiganten UHD är bokad 2020-11-20 17:00-22:00 Observera att du måste vara hemma och ta emot leveransen. För att ändra tid gå in på länk:
Mvh Bring 😁😁

Fett!

Vad har du haft för timeline på information innan?

Mail från elgiganten att den kommit i väg exempelvis, uppdatering från Bring att de börjat köra den?

Nyfiken att jämföra, fick mail från EG 15:56 att det var på väg och skulle lämna den i dag, och sedan 19:01 "Sändningen har levererats till terminal och skickats vidare" från Bring.

Visa signatur

Moderkort: ASUS Maximus IV Extreme CPU: Intel i7 2600k @4,3Ghz RAM: 8GB Corsair Dominator GT @2133Mhz Grafikkort: GTX 580 SLI Ljudkort: ASUS Xonar Essence STX SSD: OCZ Vertex 2 60GB HDD1: WD VelociRaptor 150GB HDD2: Samsung F3 1TB PSU: Corsair TX850 V2 Chassi: Corsair 600T

Permalänk
Medlem
Skrivet av HarryBee:

Alltså det står att försändelsen har lämnat över runt 06.23 idag. Så oklart om det bara är en delay och att systemet inte kan bakåtdatera eller om de faktiskt tog emot leveransen.. :/

Fick även ett sms med leveransalternativ nu!

På bringa hemsida står det endast ”Mail har skickats ut” kollar jag nu Elgiganten står det:

20. nov, kl. 06:39 - Ankommit terminal för omlastning
20. nov, kl. 06:39 - Levererad till transportör

Permalänk
Medlem

På bringa hemsida har jag möjligheten att få hemleverans för 40kr. Osäker om det kommer skynda på processen eller göra den längre

Permalänk
Medlem
Skrivet av NorthBadass:

På bringa hemsida har jag möjligheten att få hemleverans för 40kr. Osäker om det kommer skynda på processen eller göra den längre

Jag kommer ringa och kolla vad mina alternativ är för att få den idag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av voffen1:

Demon souls är lika bra och fortfarande lila jävla svårt man minns det.

Gutt med en fin psn rea på det också I helgen.

Jag är inte riktigt vän med OS än men det ger sig.

What? Är det PSN Rea på DS PS5 i helgen?! Jag plockade bara upp Valhalla som mitt första spel men jag är galet sugen på att få lira DS igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bankai:

What? Är det PSN Rea på DS PS5 i helgen?! Jag plockade bara upp Valhalla som mitt första spel men jag är galet sugen på att få lira DS igen.

Tror inte han menade rea på DS.
Tror han menade gött som en rea på PSN som grädden på moset. Typ som i "gött med kaffe och snus på maten", och i detta fall var maten demon souls och kaffe + snus PSN

Permalänk
Medlem

Min enhet från EG kommer idag. Passerade Jönköping och nu i Mölnlycke. Väldigt nära Då ska man bara få arbetsdagen att gå också

Permalänk
Medlem

Kl 01.59 var min beställning från Amazon i Segeltorp. HURRA!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nico:

Min enhet från EG kommer idag. Passerade Jönköping och nu i Mölnlycke. Väldigt nära Då ska man bara få arbetsdagen att gå också

Grattis!

Permalänk
Medlem

När det gäller Bring, kan man snabbt ändra från hemleverans till utlämningsställe? Valde Express hemleverans men jobbar hela dagen. Verkar bara som företagskunder kan logga in och göra detta via hemsidan. Får väl ringa när de öppnar kl 8..