Permalänk
Medlem
Skrivet av ElMunneco:

Wow! säger jag bara, spelade igenom Astro's playroom med tjejen och bara wow.. t.o.m hon som inte riktigt är en gamer fick medge att kontrollen är faktiskt en klass för sig. Jag rekommenderar absolut att ni kör igenom Astro's Playroom verkligen ett spel som visar vad DualSense kan leverera och skön intro till nya generationen.

Håller med! Spelade igenom det jag med ikväll och jävlar vilken imponerande kontroll. Förstår vad recensenter menar när dom säger att dom inte riktigt kan förklara känslan mellan de olika ytorna du springer på (sand, is etc).

Permalänk
Medlem

Värt att tänka på är även att BF startade idag hos EG, så halva styrkan packar säkert BF ordrar. Så låt dom jobba på under natten så har säkert ni fått något på mailen imorgonbitti.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ElMunneco:

Wow! säger jag bara, spelade igenom Astro's playroom med tjejen och bara wow.. t.o.m hon som inte riktigt är en gamer fick medge att kontrollen är faktiskt en klass för sig. Jag rekommenderar absolut att ni kör igenom Astro's Playroom verkligen ett spel som visar vad DualSense kan leverera och skön intro till nya generationen.

Annars har jag inte haft något ända problem ännu, var lite skraj att sätta den i rest mode när jag börja ladda ner massa ps+ collection spel men den funkar fin fint!
Är jävligt sugen på att sätta igång Demon's Souls men känner mig nästan nöjd med Astro för kvällen. Den har varit jävligt tyst inte hört ett knyst ännu men bara spelat Astro än så länge så inget som riktigt pushar den men måste säga de skönt att inte ha en jetmotor i vardagsrummet!

Hoppas alla andra har njutit och många fler av er kommer njuta också i framtiden!

Skall bli kul att testa imorgon. Har inte packat upp min än. Vad jag har förstått så tycker de flesta just att kontrollen är det som känns mest ”next-gen” även om grafiken i tex. Demon’s Souls också är på en helt annan nivå än vi sett till PS4. Kommer bli svårt att tänka på den (PS4) som ”last-gen” från och med idag, men så är det ju faktiskt

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG CX |

Permalänk
Medlem

Beställde Std från Elgiganten i morse (Express till ombud) och fick beställningsbekräftelse kl 09:01
Har stått "reserverad" hela dagen.

Ringde EG vid 17 tiden och hon på kundtjänst säger att jag får min PS5 tidigast 7/12 alternativt i Januari??
Ifrågasatte detta då flera redan fått bekräftelse på leverans trots beställning vid 12 tiden.
Fick inget vettigt svar på det mer än att dom håller på att rensar i alla ordrar där folk beställt mer än 1st.

Bad om digitalt kvitto och på det står det Ldatum 11.19 samt skriver jag in koden på EGs spår sida får jag upp det som många andra skrivit här i tråden:

"1 PlayStation 5 Postal Services : 20.11.19
1 POSTPICKUPBG Paket pickup point Postal Services : 20.11.19"

Är ju inte farligt att få vänta nån vecka eller två men känns ju lite lustigt med infon kundtjänst ger och hur EG hanterar sina ordrar.

Visa signatur

System 1 || Asus Rampage Extreme II | i7 920 @3,8GHz | 6GB DHX+ | 300GB Velociraptor | EVGA GTX275 1,7GB |
System 2 || Asus A8N-SLI Premium | Amd Opteron 170 | Sapphire X1800xt 512 ViVO | 2GB OCZ PC4000 Platinum EB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av hYpN0L:

Beställde Std från Elgiganten i morse (Express till ombud) och fick beställningsbekräftelse kl 09:01
Har stått "reserverad" hela dagen.

Ringde EG vid 17 tiden och hon på kundtjänst säger att jag får min PS5 tidigast 7/12 alternativt i Januari??
Ifrågasatte detta då flera redan fått bekräftelse på leverans trots beställning vid 12 tiden.
Fick inget vettigt svar på det mer än att dom håller på att rensar i alla ordrar där folk beställt mer än 1st.

Bad om digitalt kvitto och på det står det Ldatum 11.19 samt skriver jag in koden på EGs spår sida får jag upp det som många andra skrivit här i tråden:

"1 PlayStation 5 Postal Services : 20.11.19
1 POSTPICKUPBG Paket pickup point Postal Services : 20.11.19"

Är ju inte farligt att få vänta nån vecka eller två men känns ju lite lustigt med infon kundtjänst ger och hur EG hanterar sina ordrar.

de där är ju dock oroväckande att hon säger alternativt januari när du beställde 09:01.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 0verseer:

Jag misstänker att dom har maskiner för alla som faktiskt lyckades lägga en order idag och därav inte behöver ta det i viss ordning. Sitt stilla i båten, dyker kanske upp nått snart.
Jag fick min bekräftelse 12:12 och den står nu som reserverad och Bring har skickat tracking (valde express 1-2 d) men har inte hämtat upp nått än.

Jag fick med bekräftelse 12:12, fick leverans 2020-12-07.
Men riktigt gott att EG släppte så många idag ändå!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lejonbjörnen:

Jag fick orderbekräftelse 08:59, express till upphämtningsplats.

Står fortfarande "Under behandling" och ingen info om att Bring har fått det.

Söker jag på Unik ID står det så här

1 PlayStation 5 Postal Services : 20.11.19
1 POSTPICKUPBG Paket pickup point Postal Services : 20.11.19

Innebär mest troligt att din skickas med Bring idag; så du kan nog vara lugn.

På min står det:

PlayStation 5 Postal Services : 20.12.07
1 POSTALDOOR Hempaket Postal Services : 20.12.07
1 POSTALEXPRESS Leveranssätt: Express Postal Services : 20.12.07

Permalänk
Skrivet av Gurra101:

Men det är ju bara när den läser. När man lirar är konsolen helt tyst hela tiden, spelade last of US 2 typ i 3 timmar va lika tyst hela tiden .

Men ändå intressant tycker jag att den låter med vidläsning av skiva. När det väl är klart är den knäpptyst men jag precis som dig testade last of us 2 men det gör ju ingen stor skillnad och köra på ps5 ännu . Så kommer blir Until Dawn och Days Gone, The Last Guardian , något mer spel som nyttjar ps5 som laggade som tusan tidigare ?

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, ASUS 4090 ROG Strix, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: LG C2 42Tum/ Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zabatsu:

Innebär mest troligt att din skickas med Bring idag; så du kan nog vara lugn.

På min står det:

PlayStation 5 Postal Services : 20.12.07
1 POSTALDOOR Hempaket Postal Services : 20.12.07
1 POSTALEXPRESS Leveranssätt: Express Postal Services : 20.12.07

Fick bekräftelse 09.01. Så här står det på min med 3-5 dagar med Bring:

PlayStation 5 Postal Services : 20.11.26
19. nov, kl. 12:03 - Postal Services : 20.11.26
1 POSTPICKSTDBG Paket pickup point Postal Services : 20.11.26
19. nov, kl. 12:03 - Postal Services : 20.11.26

Permalänk
Medlem
Skrivet av pallish:

Fick bekräftelse 09.01. Så här står det på min med 3-5 dagar med Bring:

PlayStation 5 Postal Services : 20.11.26
19. nov, kl. 12:03 - Postal Services : 20.11.26
1 POSTPICKSTDBG Paket pickup point Postal Services : 20.11.26
19. nov, kl. 12:03 - Postal Services : 20.11.26

Ser då ut som att du får en utskickad på Torsdag i nästa vecka, grattis!

Permalänk
Medlem

Vill man vara lite extra redo kan jag rekommendera att kolla in H&M som fortfarande har lite Playstation merch kvar, både för små och stora barn. Finns mer än vad som finns på hemsidan

Permalänk
Medlem
Skrivet av pallish:

Fick bekräftelse 09.01. Så här står det på min med 3-5 dagar med Bring:

PlayStation 5 Postal Services : 20.11.26
19. nov, kl. 12:03 - Postal Services : 20.11.26
1 POSTPICKSTDBG Paket pickup point Postal Services : 20.11.26
19. nov, kl. 12:03 - Postal Services : 20.11.26

Har samma köp som dig typ.. 08:57 fick jag betalningsbekräftelsen, reserverad sen dess. Men inte fått någon som helst information annars. Ringde du dem & bad om ett digital kvitto?

För det enda jag fick var ett SMS att de avbokat min andra order, en separat order som las runt 13-tiden till min bror 🙈

/M

Permalänk
Medlem

Jaha då är man 3 timmar in i Demon's souls, lyckats förstå vad spelet går ut på men har fortfarande inte tagit mig förbi den feta snubben på bron som börjar löpa mot en med ett spjut när man närmar sig. Han är ju ta mig fan helt galen.

Får fortsätta imon, men börjar kännas segt att inte komma vidare. Känns som jag valde fel kit, är ganska slö. Kan man ändra sina attributes mitt i eller hur funkar det?

Förövrigt är jag grymt imponerad än så länge. Operativsystemet är enkelt och snabbt, kontrollern är överlag den bästa jag använt och prestandan är förvånansvärt stabil! Kör en LG C9 och det flyter på som smör i Demon's souls.

Det negativa är väl att spelen är så dyra och att t.ex. Uncharted 4 och TLOU2 inte har några PS5 förbättringar än. Väntar de med att släppa en remaster för TLOU2 och vill ha fullpris blir jag rejält besviken asså.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slapinator:

Har samma köp som dig typ.. 08:57 fick jag betalningsbekräftelsen, reserverad sen dess. Men inte fått någon som helst information annars. Ringde du dem & bad om ett digital kvitto?

För det enda jag fick var ett SMS att de avbokat min andra order, en separat order som las runt 13-tiden till min bror 🙈

/M

Ja, precis. Ringde om digitalt kvitto för att få ut det där mytomspunna id-numret.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lsociety:

Jaha då är man 3 timmar in i Demon's souls, lyckats förstå vad spelet går ut på men har fortfarande inte tagit mig förbi den feta snubben på bron som börjar löpa mot en med ett spjut när man närmar sig. Han är ju ta mig fan helt galen.

Får fortsätta imon, men börjar kännas segt att inte komma vidare. Känns som jag valde fel kit, är ganska slö. Kan man ändra sina attributes mitt i eller hur funkar det?

Förövrigt är jag grymt imponerad än så länge. Operativsystemet är enkelt och snabbt, kontrollern är överlag den bästa jag använt och prestandan är förvånansvärt stabil! Kör en LG C9 och det flyter på som smör i Demon's souls.

Gällande FromSoftware spel så, stick to it. Tillslut så bara klickar det och du kommer ha dem mest givande upplevelsen någonsin. Rekommenderar dig att välja något som typ "knight" eller liknande, något med enhandssvärd och sköld att börja med, inte stort 2 handsvapen. Var sparsam med stamina och don't get greedy. Ta lite längre tid på dig istället för att försöka ta ner fienden så snabbt som möjligt. Inspektera och lär dig motståndares rörelsemönster och attacker.

Själv spelat igenom alla Dark Souls, Demon Souls och även Bloodborne ca 7 ggr och inga andra spel förutom Monster Hunter ger en mer givande eller "rewarding" känsla när man väl tar sig förbi ett svårt parti

Permalänk
Medlem

Efter lite surfande på blocket har jag räknat till 75 annonser med ett "oöppnat" Playstation 5. Det är fan en skandal och ett hån mot alla de som sett fram emot en konsol under lång tid.

Var är folks hyfs? Lika stor skandal är det att blocket låter dem hållas med priser mellan 10000 och 12000kr. Blocket borde bara rensa bort dessa annonser om de är intresserade av att ses som ett vettigt och ärligt företag.

Visa signatur

Who dosen´t love gadgets?

Permalänk
Medlem

Jaha nu står det på Bring sida "Sändningen har levererats till terminal och skickats vidare"

Upphör aldrig att förvånas över alla vändningar denna dag. Från nästan hjärtattack till barnslig glädje 😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nico:

Jaha nu står det på Bring sida "Sändningen har levererats till terminal och skickats vidare"

Upphör aldrig att förvånas över alla vändningar denna dag. Från nästan hjärtattack till barnslig glädje 😁

När beställde du?

Permalänk
Medlem

Har haft förbokning på Komplett med preliminär leverans i maj 2021 samt en på CDON för släpp preliminärt 28 februari 2021 så kände mig rätt uppgiven när jag satte mig och spammade F5 på Amazon och NetOnNet igårnatt, men nu ser det lovande ut!

Vid 23.55 dök det upp tillgängliga konsoler på Amazon men hade givetvis fipplat bort mina inloggningsuppgifter och innan jag hunnit återställa var de borta. Några minuter senare fick en polare igenom sin beställning och jag lyckades också men betalningen hamnade i loop i flera minuter som för många andra. Det löste sig tillslut genom mobilen och 00.22 fick jag min bekräftelse, har fått spårningsnummer hos PostNord och leveransen beräknas komma imorgon (Digital Edition f.ö).

Det kändes lite för bra för att vara sant så testade även på EGs hemsida imorse vid 9 men utan lycka. Av händelse går jag in på deras hemsida igen vid 12.10-snåret och lyckas klicka igenom en Standard Edition med expressleverans, trodde inte den skulle gå igenom så valde första bästa haha. 12.11 fick jag min bekräftelse och fick lite tidigare ikväll spårningsnummer från Bring så med lite tur dyker även den upp imorgon. Pratade med EGs kundtjänst som sa "du har tur, ser ut som att du får den idag alternativt imorgon eftersom du bor i stad rätt nära lagret" så jag hoppas han har rätt.

En polare blev utan så tursamt både för honom och mig att det löste sig

Skrivet av isbjoern:

Spelat AC Valhalla nu några timmar. Sicken skillnad mot PS4 versionen 😂

Sjukt nöjd med allt än så länge, inga krascher alls eller liknande peppar peppar.

HDR ser mycket bättre ut tycker jag än på min PS4 PRO, där blev det snabbt urvattnade färger tycker jag men nu sitter det som en smäck med samma inställningar som innan.

Själva maskinen är fulare, större än tyngre än vad jag trott. Som tur är slipper jag se den då jag har den på andra sidan väggen bakom TVn.

Dual sense kontrollen är som jag sagt tidigare den riktiga next gen upplevelsen. Man skrattar när man spelar Astro för upplevelsen av kontrollen är så sjuk. Den gör att man typ känner ljud? Vet inte hur jag ska förklara. Man kan blunda och känna allt som händer runt om en typ. Riktigt ballt är det.

UIt är snappy som fasen och allt rinner som vatten.

Laddningstider kanske ni undrar? Nästan obefintliga, längsta jag sett är i Valhalla hittills och den var runt 8 sekunder. PS4 versionen tog 1 minut och 12 sekunder igår när jag testade samma fast travel.

Säg till om ni har några frågor

Räckte det med att du loggade in på ditt Ubisoft-konto för att sparfilen skulle fungera eller hur löste du det? Har spelat ca 31h och ser väldigt mycket fram emot att spela på en tyst konsol istället för nuvarande jetplanet..

Permalänk
Medlem

Min uppdaterades också nu till,

Sändningen har levererats till terminal och skickats vidare.
19 november 23:48 - 556 52 JÖNKÖPING

Permalänk
Medlem
Skrivet av 0verseer:

Min uppdaterades också nu till,

Sändningen har levererats till terminal och skickats vidare.
19 november 23:48 - 556 52 JÖNKÖPING

När beställde du?

Permalänk
Medlem

Nu ändrades min order till skickad från Amazon och står att den ska komma idag!

Permalänk
Medlem
Skrivet av dopeey:

Nu ärndrades min order till skickad från Amazon och står att den ska komma idag!

Nyss nyss?

Vad hade du för estimerat datum innan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av frippe86:

När beställde du?

kl 12:10 idag på EG, Standard versionen.

Permalänk
Medlem

Min amazon order från 00:07 ändrades precis från beräknad leverans måndag till skickad, anländer idag. Nu 00:30. Andra verkar ha fått detta tidigare under dagen men för mig hände det nu
Ska skickas till Stockholm

Visa signatur

"I would compare CS to a friday night at a gay bath house. Lots of fags getting lucky."

Permalänk
Medlem

Kul o läsa att folk alltså kunde beställa konsoler idag och faktist få en tilldelad. Vissa till och med flera, var helt säker på att allt gick till förbokningar. Jaja kul för alla som lyckats knipa en!
Nån får gärna testa Days Gone och rapportera fps.

Permalänk
Medlem
Skrivet av frippe86:

När beställde du?

Vid andra sessionen på EG, så fick bekräftelse 12.11 (med skivläsare)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jejje:

Min amazon order från 00:07 ändrades precis från beräknad leverans måndag till skickad, anländer idag. Nu 00:30. Andra verkar ha fått detta tidigare under dagen men för mig hände det nu
Ska skickas till Stockholm

Hur märker ni detta? Får ni ett mail eller går ni in och tittar med.jämma mellanrum?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olpa:

Har haft förbokning på Komplett med preliminär leverans i maj 2021 samt en på CDON för släpp preliminärt 28 februari 2021 så kände mig rätt uppgiven när jag satte mig och spammade F5 på Amazon och NetOnNet igårnatt, men nu ser det lovande ut!

Vid 23.55 dök det upp tillgängliga konsoler på Amazon men hade givetvis fipplat bort mina inloggningsuppgifter och innan jag hunnit återställa var de borta. Några minuter senare fick en polare igenom sin beställning och jag lyckades också men betalningen hamnade i loop i flera minuter som för många andra. Det löste sig tillslut genom mobilen och 00.22 fick jag min bekräftelse, har fått spårningsnummer hos PostNord och leveransen beräknas komma imorgon (Digital Edition f.ö).

Det kändes lite för bra för att vara sant så testade även på EGs hemsida imorse vid 9 men utan lycka. Av händelse går jag in på deras hemsida igen vid 12.10-snåret och lyckas klicka igenom en Standard Edition med expressleverans, trodde inte den skulle gå igenom så valde första bästa haha. 12.11 fick jag min bekräftelse och fick lite tidigare ikväll spårningsnummer från Bring så med lite tur dyker även den upp imorgon. Pratade med EGs kundtjänst som sa "du har tur, ser ut som att du får den idag alternativt imorgon eftersom du bor i stad rätt nära lagret" så jag hoppas han har rätt.

En polare blev utan så tursamt både för honom och mig att det löste sig

Räckte det med att du loggade in på ditt Ubisoft-konto för att sparfilen skulle fungera eller hur löste du det? Har spelat ca 31h och ser väldigt mycket fram emot att spela på en tyst konsol istället för nuvarande jetplanet..

Undrar med då Ubisoft erkänt att det är problem.

Trophies nollställs dock. Men skit samma egentligen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av YaKoStar:

Nyss nyss?

Vad hade du för estimerat datum innan?

Ja exakt. Känns som att det måste hänt tidigare men att ordern uppdaterades nu.
Den var först beräknad på måndag.
Beställde SE, 00.08 till Stockholm.