Permalänk
Medlem

jag tog express hemleverans

Permalänk
Medlem
Skrivet av frippe86:

haha vafan!!!

vart är ni alla ni som beställde som mig 09:00?? har ni fått nått ännu?

Nope

Permalänk
Medlem

Mitt första inlägg här.
Grym tråd och grattis till alla er som fått/får eran konsol till helgen.
Jag beställde också från Elgiganten kl 12 och lyckades roffa åt mig ett PS5 DE.
Jag betalade min med Visakort och det står fortfarande under behandling. Ringde kundservice som sa att jag skulle få en konsol den 7/12.

Men rätta mig gärna om jag har fel: det verkar som att vi som beställt DE får vänta medans de som beställde en SE verkar få den redan imorgon, även om dom beställde den kl 12?

😀

Permalänk

Bring skriver i sitt mail:

"Vi har mottagit en beställning från Elgiganten som nu förbereder din leverans. Du kommer få ett nytt meddelande när vi har tagit emot och sorterat ditt paket. Då kan du också spåra din leverans."

Så verkar inte som det nödvändigtvis lämnat EG än. Beställde vid 9.

Permalänk
Medlem

Nä, lägger mig i fosterställning nu. Vaknar jag upp imorgon utan något mail och status "under behandling" kommer fanimej jag behöva en rejäl behandling på något särskilt hem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av runicgol:

Den TVn saknar HDMI 2.1 bara så du är medveten om det.

Den saknar även stöd för 120Hz så det spelar ingen större roll. Ska du upp på 120Hz får du hosta upp runt 10tkr till för samma storlek och då får du 2.1 på köpet

Visa signatur

Pad: Apple iPad 12,9" (2018).
Desktop: Ghost S1 Ash - i7-4770 - MSI 1070 GTX - Noctua NH-L12.
Server: HP Z420 Xenon E5-2690 - 64GB - ESXi 6.7
NAS: HP Microserver G8 (16TB) - ReadyNAS U2 (20TB) - ReadyNAS U4 (16TB)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mtdmtd:

Mitt första inlägg här.
Grym tråd och grattis till alla er som fått/får eran konsol till helgen.
Jag beställde också från Elgiganten kl 12 och lyckades roffa åt mig ett PS5 DE.
Jag betalade min med Visakort och det står fortfarande under behandling. Ringde kundservice som sa att jag skulle få en konsol den 7/12.

Men rätta mig gärna om jag har fel: det verkar som att vi som beställt DE får vänta medans de som beställde en SE verkar få den redan imorgon, även om dom beställde den kl 12?

😀

Det verkar som att Std och DE kommer i olika batchar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HarryBee:

Nä, lägger mig i fosterställning nu. Vaknar jag upp imorgon utan något mail och status "under behandling" kommer fanimej jag behöva en rejäl behandling på något särskilt hem.

I take top bunk

Permalänk

Jag fick orderbekräftelse 08:59, express till upphämtningsplats.

Står fortfarande "Under behandling" och ingen info om att Bring har fått det.

Söker jag på Unik ID står det så här

1 PlayStation 5 Postal Services : 20.11.19
1 POSTPICKUPBG Paket pickup point Postal Services : 20.11.19

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lejonbjörnen:

Jag fick orderbekräftelse 08:59, express till upphämtningsplats.

Står fortfarande "Under behandling" och ingen info om att Bring har fått det.

Söker jag på Unik ID står det så här

1 PlayStation 5 Postal Services : 20.11.19
1 POSTPICKUPBG Paket pickup point Postal Services : 20.11.19

Vart hittar ni erat Unik ID?

Visa signatur

Pad: Apple iPad 12,9" (2018).
Desktop: Ghost S1 Ash - i7-4770 - MSI 1070 GTX - Noctua NH-L12.
Server: HP Z420 Xenon E5-2690 - 64GB - ESXi 6.7
NAS: HP Microserver G8 (16TB) - ReadyNAS U2 (20TB) - ReadyNAS U4 (16TB)

Permalänk
Skrivet av malek:

Vart hittar ni erat Unik ID?

Ringde kundtjänst och bad om digitalt kvitto. Då stog det i det "Unik ID".

Permalänk
Medlem
Skrivet av 0verseer:

Det verkar som att Std och DE kommer i olika batchar.

Ja, precis.
Därav min tanke om att de som beställt runt 12 verkar få den imorgon. Medans dem som beställt kl 09 inte hört nånting ännu.
Skulle vara intressant att höra vilken version folk beställt vid dom olika klockslagen.

Permalänk
Skrivet av Mtdmtd:

Ja, precis.
Därav min tanke om att de som beställt runt 12 verkar få den imorgon. Medans dem som beställt kl 09 inte hört nånting ännu.
Skulle vara intressant att höra vilken version folk beställt vid dom olika klockslagen.

Beställde SE 08:57 imorse på EG, bekräftelse 08:59.

Mina ordrar på Amazon (En DE och en SE) var 00:04 och med faktura. DE kommer imorn, SE på måndag.

(Vet att någon här ville ha en av dessa om mina vänner inte ville ha, och måste tyvärr meddela att min kompis och systerson ska ha de extra jag fått, Mvh.)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mtdmtd:

Ja, precis.
Därav min tanke om att de som beställt runt 12 verkar få den imorgon. Medans dem som beställt kl 09 inte hört nånting ännu.
Skulle vara intressant att höra vilken version folk beställt vid dom olika klockslagen.

Jag beställde en std kl 12:12.
Vad jag sett så kommer dec lev av DE 7e och STD 15e, dvs "wave 2", om man inte fick nån från releasevågen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lejonbjörnen:

Beställde SE 08:57 imorse på EG, bekräftelse 08:59.

Mina ordrar på Amazon (En DE och en SE) var 00:04 och med faktura. DE kommer imorn, SE på måndag.

(Vet att någon här ville ha en av dessa om mina vänner inte ville ha, och måste tyvärr meddela att min kompis och systerson ska ha de extra jag fått, Mvh.)

hur har du fått reda på att den kommer på måndag, jag beställde min ps5 den med skiva kl 08:57 idag från EG och det är fortfarande som "reserverad"?

Permalänk
Skrivet av Zalvasor:

hur har du fått reda på att den kommer på måndag, jag beställde min ps5 den med skiva kl 08:57 idag från EG och det är fortfarande som "reserverad"?

Nej ursäkta, jag var oklar i min post.

Elgiganten har jag inte ens fått info om Bring har sett paketet (se mitt förr-förra inlägg). Men kundtjänst har sagt till mig som till alla att även om det står "Under Behandling" så kommer den skickas idag.

Permalänk

Beställde 09.01 i morse med expressfrakt och fick mail från bring om att det är på väg för kanske 20 min sedan. Så lugn bara lugn det är på väg, har vi en jädra tur kanske vi kopplar in nya enheter imorgon kväll. Räknar lite med att få det på måndag men hoppas kan man alltid göra. Har ingen egen erfarenhet av bring men har hört från andra att det kan gå långsamt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

12:22-ish på Elgiganten. Gratisfrakt, osäker på om Bring fungerar med hemleveranser här så ville inte chansa. Trodde inte köpet skulle gå igenom så kollade inte exakt tid. Reserverad sedan dess.

Samma här. (Beställde dock några minuter tidigare). Gratisfrakt och status oförändrad sedan beställning. Kvar på "reserverad"

Permalänk

Wow! säger jag bara, spelade igenom Astro's playroom med tjejen och bara wow.. t.o.m hon som inte riktigt är en gamer fick medge att kontrollen är faktiskt en klass för sig. Jag rekommenderar absolut att ni kör igenom Astro's Playroom verkligen ett spel som visar vad DualSense kan leverera och skön intro till nya generationen.

Annars har jag inte haft något ända problem ännu, var lite skraj att sätta den i rest mode när jag börja ladda ner massa ps+ collection spel men den funkar fin fint!
Är jävligt sugen på att sätta igång Demon's Souls men känner mig nästan nöjd med Astro för kvällen. Den har varit jävligt tyst inte hört ett knyst ännu men bara spelat Astro än så länge så inget som riktigt pushar den men måste säga de skönt att inte ha en jetmotor i vardagsrummet!

Hoppas alla andra har njutit och många fler av er kommer njuta också i framtiden!

Permalänk
Medlem

Beställde från Netonnet imorse, och har inte fått något mail utöver bekräftelse. Jag kontaktade support och frågade hur det ligger till egentligen. Vad drar ni för slutsatser av detta?

13:06:18 agent:
Hej, hur kan jag hjälpa dig?

13:09:02 user:
Hej!

13:09:43 user:
Jag var en av dem som lyckades knipa en PS5 imorse, men jag läste att det är lite oklart med leveransdatum? Jag undrar när jag kan vänta mig min. Mitt ordernummer är: XXXXXXXX
Jag har alltså inte fått en uppskjuten/avbruten order

13:12:49 agent:
Jag har nu kikat på den här produkten men tyvärr så har vi inte fått någon information när den förväntas komma in till oss. I vanliga fall får vi ett förväntat datum från våran leverantör så förhoppningsvis får vi det inom kort och du kommer då även bli meddelad om det.

13:13:57 user:
Okej, men det står i mailet 8 december ser jag nu, är det det som gäller?

13:17:59 agent:
Ja det är ett förväntat datum så det kan komma att skjutas upp.

13:19:29 user:
Okej

13:20:36 user:
Så detta som ni skriver på er supportsida gäller inte?
"De som tyvärr inte kommer motta sin order i december har mottagit ett mail med information om att det beräknade leveransdatumet blivit ändrat och att vi i dagsläget inte har någon mer information utan ber om att få återkomma."

13:22:54 agent:
Okej, då verkar det som att datumet skjutits upp och vi inte fått något nytt förväntat datum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lejonbjörnen:

Nej ursäkta, jag var oklar i min post.

Elgiganten har jag inte ens fått info om Bring har sett paketet (se mitt förr-förra inlägg). Men kundtjänst har sagt till mig som till alla att även om det står "Under Behandling" så kommer den skickas idag.

Ah mitt fel, tack för svar iaf. Hoppas vi får den skickad snart som möjligt! Lite förvånad att de som bokade kl 12 idag fick utskickad innan de kl 9.

Permalänk
Medlem

Nu har det skrivits 10 sidor sen jag läste sist och är lite förvirrad. Beställde från EG idag med bekräftelse 09:01

Står reserverad på mina sidor. Är det bara dom som har blankt på mina sidor som har börjat få sina konsoler?

Permalänk
Skrivet av Amanita:

Beställde från Netonnet imorse, och har inte fått något mail utöver bekräftelse. Jag kontaktade support och frågade hur det ligger till egentligen. Vad drar ni för slutsatser av detta?

13:06:18 agent:
Hej, hur kan jag hjälpa dig?

13:09:02 user:
Hej!

13:09:43 user:
Jag var en av dem som lyckades knipa en PS5 imorse, men jag läste att det är lite oklart med leveransdatum? Jag undrar när jag kan vänta mig min. Mitt ordernummer är: XXXXXXXX
Jag har alltså inte fått en uppskjuten/avbruten order

13:12:49 agent:
Jag har nu kikat på den här produkten men tyvärr så har vi inte fått någon information när den förväntas komma in till oss. I vanliga fall får vi ett förväntat datum från våran leverantör så förhoppningsvis får vi det inom kort och du kommer då även bli meddelad om det.

13:13:57 user:
Okej, men det står i mailet 8 december ser jag nu, är det det som gäller?

13:17:59 agent:
Ja det är ett förväntat datum så det kan komma att skjutas upp.

13:19:29 user:
Okej

13:20:36 user:
Så detta som ni skriver på er supportsida gäller inte?
"De som tyvärr inte kommer motta sin order i december har mottagit ett mail med information om att det beräknade leveransdatumet blivit ändrat och att vi i dagsläget inte har någon mer information utan ber om att få återkomma."

13:22:54 agent:
Okej, då verkar det som att datumet skjutits upp och vi inte fått något nytt förväntat datum.

Tog konversationen slut där? Jag får en känsla av att hon inte riktigt har koll alternativt missförstod dig. Samtidigt har de säkert fått samma fråga femtio gånger idag. Jag hoppas för både din och min skull att det där datumet 8/12 som stod i orderbekräftelsen gäller.

Samtidigt har deras bevakningsmejl inte gått ut så jag litar inte fullt ut på datumet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Amanita:

Beställde från Netonnet imorse, och har inte fått något mail utöver bekräftelse. Jag kontaktade support och frågade hur det ligger till egentligen. Vad drar ni för slutsatser av detta?

13:06:18 agent:
Hej, hur kan jag hjälpa dig?

13:09:02 user:
Hej!

13:09:43 user:
Jag var en av dem som lyckades knipa en PS5 imorse, men jag läste att det är lite oklart med leveransdatum? Jag undrar när jag kan vänta mig min. Mitt ordernummer är: XXXXXXXX
Jag har alltså inte fått en uppskjuten/avbruten order

13:12:49 agent:
Jag har nu kikat på den här produkten men tyvärr så har vi inte fått någon information när den förväntas komma in till oss. I vanliga fall får vi ett förväntat datum från våran leverantör så förhoppningsvis får vi det inom kort och du kommer då även bli meddelad om det.

13:13:57 user:
Okej, men det står i mailet 8 december ser jag nu, är det det som gäller?

13:17:59 agent:
Ja det är ett förväntat datum så det kan komma att skjutas upp.

13:19:29 user:
Okej

13:20:36 user:
Så detta som ni skriver på er supportsida gäller inte?
"De som tyvärr inte kommer motta sin order i december har mottagit ett mail med information om att det beräknade leveransdatumet blivit ändrat och att vi i dagsläget inte har någon mer information utan ber om att få återkomma."

13:22:54 agent:
Okej, då verkar det som att datumet skjutits upp och vi inte fått något nytt förväntat datum.

Tolkar det som att kundservice inte har bra koll och du bör få din den 8e december (då du inte fått något mail)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nutella23:

Tog konversationen slut där? Jag får en känsla av att hon inte riktigt har koll alternativt missförstod dig. Samtidigt har de säkert fått samma fråga femtio gånger idag. Jag hoppas för både din och min skull att det där datumet 8/12 som stod i orderbekräftelsen gäller.

Samtidigt har deras bevakningsmejl inte gått ut så jag litar inte fullt ut på datumet.

Ja, jag kände inte att jag fick någon tydlighet så jag tackade för hjälpen och sedan avslutades chatten.
Vet du någon som fått bättre svar?
Jag håller tummarna för oss!
(Y)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valetudo_swe:

Nu har det skrivits 10 sidor sen jag läste sist och är lite förvirrad. Beställde från EG idag med bekräftelse 09:01

Står reserverad på mina sidor. Är det bara dom som har blankt på mina sidor som har börjat få sina konsoler?

Står det Reserverad betyder det att det finns en maskin med ditt namn på stående på deras lager som kommer packas. När Elgiganten packat den beställer dom leverans från partner, Bring exempelvis. När Bring mottar denna beställning så skickar Bring ut ett trackingnr till dig. Paketet hämtas upp imorgon.

Står det Under Behandling så har ingen PS5 tilldelats din order ännu.

(educated guess då jag jobbat med liknande)

Permalänk
Skrivet av YaKoStar:

Tolkar det som att kundservice inte har bra koll och du bör få din den 8e december (då du inte fått något mail)

Sålde Netonet imorse?? Jag fattar inget... Känns som jag har testat allt... Blir nog 2021 för mig tyvärr

Permalänk
Medlem

Höll på att få en hjärtinfarkt nyss. I telefonappen Mina Paket står det att BING håller på att leverera en försändelse, "information om utlämningsstället visas så snart det finns tillgängligt"

Jag misstänker dock grovt att det är DualSense handkontroll som är på G, eftersom det står 0.428kg i vikt.

Så jag får nog sitta och klämma på den tills vidare

Lite oklart klockslag exakt när jag lyckades genomföra beställningen då det tydligen strulade med att välja utlämningsställe först, så jag klickade i ren panik och fick igenom ordern till slut.

Men beställningen blev gjord mellan 12:05 och 12:12 ungefär, och fick orderbekräftelsemailet 12:21

På EGs sida står det fortfarande att båda är reserverade dock, och ej skickade, så jag vet inte riktigt vad det är frågan om.
Mail om leveransen från EG - kl 22:30
Mail från Bing - 22:41

Beställde en SD + Extra DualSense Kontroll.
Betalade med kort
Valde Expressleverans 1-2 dagar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 0verseer:

Står det Reserverad betyder det att det finns en maskin med ditt namn på stående på deras lager som kommer packas. När Elgiganten packat den beställer dom leverans från partner, Bring exempelvis. När Bring mottar denna beställning så skickar Bring ut ett trackingnr till dig. Paketet hämtas upp imorgon.

Står det Under Behandling så har ingen PS5 tilldelats din order ännu.

(educated guess då jag jobbat med liknande)

Jag hade inga förväntningar förräns december men tackar för förklaringen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av DonviiCorleone:

Sålde Netonet imorse?? Jag fattar inget... Känns som jag har testat allt... Blir nog 2021 för mig tyvärr

Jag tror de sålde en sväng vid 8 men stängde ner väldigt fort