Permalänk
Medlem
Skrivet av Wikar92:

Var har Elgiganten gått ut med att dom hade ett släpp vid 12 också? Vi beställde vid 9 och tog klarna som betalmedel men bara fått bekräftelse på att den är reserverad! Tror ni att det blir något fel när man använder Klarna?

Jag betalade direkt och har samma status ”reserverad”

Permalänk
Skrivet av Snemil:

Hej hur lyckades du få en spårning hos Bring?:)

Skrivet av NorthBadass:

Var fick du tag på Kolli-ID? Fick av Elgiganten att mitt paket var packat och kommer hämtas av bring. Inte fått något kolli-id utskickat

Fick mailet "Ditt paket är snart på väg" 15:56 och i mitten av det mailet, under Spårning fanns en permalänk med spårningsnummer!

När lade ni era beställningar?

Visa signatur

Moderkort: ASUS Maximus IV Extreme CPU: Intel i7 2600k @4,3Ghz RAM: 8GB Corsair Dominator GT @2133Mhz Grafikkort: GTX 580 SLI Ljudkort: ASUS Xonar Essence STX SSD: OCZ Vertex 2 60GB HDD1: WD VelociRaptor 150GB HDD2: Samsung F3 1TB PSU: Corsair TX850 V2 Chassi: Corsair 600T

Permalänk
Medlem

EG Bring

Skrivet av retrocc:

Vi som beställde kl 09: har någon fått digitalt kvitto samt info från bring ?

Inte fått något heller. Hade dock ett samtal med kundtjänst nyss. Bring packar och skannar tydligen alla paket hela kvällen så bör trilla in leveransbekräftelser under natten/morgonen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neobob:

Fan va sjukt. Grattis

Tack!

Skrivet av Fille881:

Samma här! PostNord appen säger även den att paketet kommer fram imorgon, och den brukar ha rätt enligt min erfarenhet. Så nu vågar man tro på det

Jaa, kom bara på att jag borde tagit hemleverans då jag ändå är ledig imon... paketet väger ca 8kg och måste ta buss med paketet om jag inte orkar vänta till kvällen...

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022

Sjukt många ps5 på tradera just nu...

Tråkigt att en stor mängd köpts i vad det verkar, enda anledningen att säljas vidare...
Jag är av princip för och är införstådd med att tillgång/efterfrågan styr priset men det här börjar ju bli löjligt.

Snart ser vi väl köplatser för Coronavaccin dyka upp på blocket och tradera...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Amazon verkar väl rätt kört nu för dagen. Står måndag så får hoppas den skickas imon så man får den till måndag. Hade gärna haft till helgen men det är som det är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leffe_Sweden:

Fick mailet "Ditt paket är snart på väg" 15:56 och i mitten av det mailet, under Spårning fanns en permalänk med spårningsnummer!

När lade ni era beställningar?

Har inte fått det mailet än! La min beställning 9 i morse

Fick av kundtjänst att det skulle garanterat skicka idag

Permalänk
Medlem

Är det någon som hört något om hur det gått för oss som förbokat via Mediamarkt? Bokade den 18e september och har fått höra december som preliminärt leveransdatum. Valde faktura via Klarna och där står fakturan som cancelled nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av underwatch:

Nu står det såhär för mig hos amazon

Förbereder för försändelse
Leveransuppskattning

måndag 23 november 2020 runt 20:00

Fick precis sms från postnord. Hemleverans imorgon mellan 9-14. Beställde utan disk, kortbetalning, 00:08 lade jag ordern.

Visa signatur

Jag är en tunn liten människa.

Permalänk
Skrivet av Leffe_Sweden:

Har inte fått något ytterligare mail från Elgiganten eller ny status på order eller Unik ID-spårning hos dem, men däremot gick spårningen hos Bring över till "Sändningen har levererats till terminal och skickats vidare." kl.19:01!

Detta då i Jönköping, vilket är strax norr om Torsvik där deras stora lager ligger

Så förväntar mig att det trillar in ett sms i morgon bitti om att de är redo att köra ut den här i huvudstaden, och att min leverans knappast är ensam!

Var hittade du spårningsnumnret för Bring? Jag lyckades också beställa imorse, men hittar inget sätt att spåra via Bring?

Permalänk
Skrivet av NorthBadass:

Har inte fått det mailet än! La min beställning 9 i morse

Fick av kundtjänst att det skulle garanterat skicka idag

Känns ju rätt huxflux med hur folk får besked och uppdateringar, det enda konsekventa är ju att alla som beställde 9-snåret har fått höra att de skulle gå i väg i dag så verkar väl som att vi har schyssta förutsättningar för att kunna lira i morgon en del av oss

Fingrar och tår!

Visa signatur

Moderkort: ASUS Maximus IV Extreme CPU: Intel i7 2600k @4,3Ghz RAM: 8GB Corsair Dominator GT @2133Mhz Grafikkort: GTX 580 SLI Ljudkort: ASUS Xonar Essence STX SSD: OCZ Vertex 2 60GB HDD1: WD VelociRaptor 150GB HDD2: Samsung F3 1TB PSU: Corsair TX850 V2 Chassi: Corsair 600T

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leffe_Sweden:

Fick mailet "Ditt paket är snart på väg" 15:56 och i mitten av det mailet, under Spårning fanns en permalänk med spårningsnummer!

När lade ni era beställningar?

Okej tack för info! Fick gjorde beställningen 08:59 imorse men har inte fått något sånt mail. Verkar dock som att dom skickas iväg ikväll trots allt

Permalänk
Medlem
Skrivet av majo889:

Är det någon som hört något om hur det gått för oss som förbokat via Mediamarkt? Bokade den 18e september och har fått höra december som preliminärt leveransdatum. Valde faktura via Klarna och där står fakturan som cancelled nu.

Tror de beror på att det har gått lång tid så rekommenderar att du tar kontakt med MM

Permalänk
Medlem

Fan för alla er som får era beställningar idag eller imorgon... *Cries in postnummer över 90x xx*

Permalänk
Skrivet av Trigger:

Sjukt många ps5 på tradera just nu...

Tråkigt att en stor mängd köpts i vad det verkar, enda anledningen att säljas vidare...
Jag är av princip för och är införstådd med att tillgång/efterfrågan styr priset men det här börjar ju bli löjligt.

Snart ser vi väl köplatser för Coronavaccin dyka upp på blocket och tradera...

Var tvungen att gå in och kolla... 11.900kr är högsta bud på en PS5 just nu, med flera andra femsiffriga också.

Jag tycker detta är vidrigt, men kom också att tänka på att kanske finns de enstaka där ute som hade velat köpa, men nu förlorat all inkomst pga Corona och illa tvunget säljer sin PS5 för att fixa hyra och mat...

Tveksamt va, men man får väl bjuda på the benefit of the doubt

Visa signatur

Moderkort: ASUS Maximus IV Extreme CPU: Intel i7 2600k @4,3Ghz RAM: 8GB Corsair Dominator GT @2133Mhz Grafikkort: GTX 580 SLI Ljudkort: ASUS Xonar Essence STX SSD: OCZ Vertex 2 60GB HDD1: WD VelociRaptor 150GB HDD2: Samsung F3 1TB PSU: Corsair TX850 V2 Chassi: Corsair 600T

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trigger:

Sjukt många ps5 på tradera just nu...

Tråkigt att en stor mängd köpts i vad det verkar, enda anledningen att säljas vidare...
Jag är av princip för och är införstådd med att tillgång/efterfrågan styr priset men det här börjar ju bli löjligt.

Snart ser vi väl köplatser för Coronavaccin dyka upp på blocket och tradera...

Jag har själv inte fått tag i en och kommer verkligen inte att handla på tradera eller blocket för ockersumma. Skulle vara otroligt härligt om det kommer de 50+ som inväntas komma till ex webbhallen och andra kommer på onsdag så att denna marknad totalt förstörs.

Permalänk
Medlem

För att fortsätta spela på PS5 nu måste väl det enklaste vara att kopiera alla save games från PS4 på ett USB stick?

Har spelen på skivor, så dom kan jag installera därifrån.

Permalänk
Medlem

Tackar!

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk

Hämtade ut min idag , får vissa den såld för över 10k ? Känns ju helt sjukt nästan 100% upp på priset

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, ASUS 4090 ROG Strix, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: LG C2 42Tum/ Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Permalänk
Medlem

Min Amazon.se beställning befinner sig i Örebro just nu. Valde regular edition och expressfrakt. Står att beräknad leverans är imorgon i Postnord-appen

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D GPU: ASUS GeForce RTX 4070Ti TUF Gaming RAM: Crucial 32GB DDR4 3200MHz CL16 Mobo: ASUS TUF GAMING B550-PRO PSU: Corsair RM1000x SSD: Crucial P5 Plus 2TB Chassi: Fractal Design North OS: Windows 10 Education 64-bit

Permalänk
Medlem

Sådär, då befinner sig i min order från Amazon i Örebro, får hoppas den hittar till norrköping tills imorgon men det ser ju inte alls lika brunt ut längre som det gjorde igår.

Lyckades peta in en hos Elgiganten sent på eftermiddagen också för att vara säker men den står fortf. som pending så oklart om det kommer någon till början på december där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leffe_Sweden:

Var tvungen att gå in och kolla... 11.900kr är högsta bud på en PS5 just nu, med flera andra femsiffriga också.

Jag tycker detta är vidrigt, men kom också att tänka på att kanske finns de enstaka där ute som hade velat köpa, men nu förlorat all inkomst pga Corona och illa tvunget säljer sin PS5 för att fixa hyra och mat...

Tveksamt va, men man får väl bjuda på the benefit of the doubt

Ja, detta är så jävla vidrigt!

Såg en säljare i Gbg som sålde 2st Digital och 2st Disk. Alla från webhallen med kvitto.
Alltså en och samma säljare med 4 st enheter till salu, alla låg mellan 7-8000kr senast jag kollade.

Själv har jag en bokad hos MM den 18/9, bara att vänta...

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

*Upprepad uppmaning*

Annonsering är enbart tillåtet i marknaden!

/Vzano, Moderator

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem

Sony och Microsoft borde göra som Apple. Prissätta vad marknaden är beredd att betala. Det är för billiga konsoler.

Visa signatur

Playstation 5 | Acer Nitro 4K 144 Hz XV282KKV | Razer Blade Laptop / 15,6" 144Hz / i7 10750H / 16GB / 512GB HD / RTX 2070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nucky:

Sony och Microsoft borde göra som Apple. Prissätta vad marknaden är beredd att betala. Det är för billiga konsoler.

Eh nej!

Permalänk
Medlem
Skrivet av The man swe 90:

Hämtade ut min idag , får vissa den såld för över 10k ? Känns ju helt sjukt nästan 100% upp på priset

Ligger en ute i marknaden för 10k, blir smått irriterad av att se den sortens anonser på Swec marknad.

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk

Många här störs på att folk säljer sina enheter med vinst men så funkar marknaden. Tillgång och efterfrågan. Bedömt är både säljare och köpare nöjd. Så varför bry sig. Visst någon får vänta 6 månader men herregud det finns värre saker. Va ute i tid så får ni er enhet, betala överpris eller avvakta på leverans.

Permalänk
Medlem

Ja jag spelar på min och har det nice 😁 men inte fan hade jag lagt mer än de 6k den kostar! Ren idioti. Men den är tyst och fin!! Fanns där inte en beställa tråd? Lite onödigt att ta detta i denna!!!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Trigger:

Sjukt många ps5 på tradera just nu...

Tråkigt att en stor mängd köpts i vad det verkar, enda anledningen att säljas vidare...
Jag är av princip för och är införstådd med att tillgång/efterfrågan styr priset men det här börjar ju bli löjligt.

Snart ser vi väl köplatser för Coronavaccin dyka upp på blocket och tradera...

Kolla priset på termometrar som har gått upp rejält.

Braun ThermoScan 7 IRT 6520 har alltid kostat under 500 kr på apoteket men de var länge sedan dom hade någon i lagret.

Cdon har däremot hela tiden haft den i lager och ett tag ville dom ha nästan 1400 kr för den och nu är den nere strax under 1000 lappen så nog fasen försöker vissa oseriösa företag tjäna pengar på sånt som alla vill ha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tiger0910:

Många här störs på att folk säljer sina enheter med vinst men så funkar marknaden. Tillgång och efterfrågan. Bedömt är både säljare och köpare nöjd. Så varför bry sig. Visst någon får vänta 6 månader men herregud det finns värre saker. Va ute i tid så får ni er enhet, betala överpris eller avvakta på leverans.

Orsaken till att jag störs av det är att det blir färre konsoler till oss som försöker få tag på en på vanligt vis eftersom skalpers med hjälp av botar eller multipla konton köper upp lagren och sedan säljer svindyrt.

Visa signatur

| Gentoo & Win XP | AMD Athlon xp 2,5k+ | 2x 256 ddr sdram, 333 mhz Twinmos standard | epox 8rda+ | club 3d 9600pro | 80 maxtor + 2*250GB samsung | Antec Sonata | Macbook alu