Permalänk
Medlem

Något nytt om vilka butiken man kan bevaka för oss som är utan konsol? Kommer Amazon ta in flera för beställning?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jejje:

Exakt som min status. Ett streck från skickad.
Ringde kundtjänst för att be dom kolla status på min beställning.
Hon sa först ”GRATTIS.. du lyckades få en”
Sen sa hon att allt såg fint ut. Borde gå iväg snart sa hon. Men hon kunde inte lova leveransdatum då det lämnar deras händer efter det är skickat antar jag. Men hon trodde måndag som det står på min order-status

Samma här men verkar som att kommer på måndag kan betyda att man får den vid nästa leverans i typ december?

Permalänk
Medlem

Min är upphämtad och uppgraderad. Väntar bara på att mitt möte ska ta slut nu.. Beställde på EG 17/9 med Bring Standardfrakt (3-5 dagar), men den kom på en dag.

Permalänk
Skrivet av Ts_1999:

Så du menar att vi kommer inte få för ens kanske december? Vilken tid la du din bokning?

Strax efter 12 (hittar inte exakt tid på ordern, jag som är blind kanske). Dock hade jag problem med betalning innan någon hjälte här berättade att man kunde prova Edge som browser istället.

Jag försökte luska i det men hon ville inte spekulera i när nästa batch skulle komma in. Dock borde ju Amazon ligga riktigt högt upp på listan för Sony att tillgodose. Dessutom kan jag tänka mig att vi som beställt kan levereras från deras totala lager i Europa om de nu klantat till det (spekulation från min sida för att må lite bättre inombords )

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fritz-Jaeger:

Strax efter 12 (hittar inte exakt tid på ordern, jag som är blind kanske). Dock hade jag problem med betalning innan någon hjälte här berättade att man kunde prova Edge som browser istället.

Jag försökte luska i det men hon ville inte spekulera i när nästa batch skulle komma in. Dock borde ju Amazon ligga riktigt högt upp på listan för Sony att tillgodose. Dessutom kan jag tänka mig att vi som beställt kan levereras från deras totala lager i Europa om de nu klantat till det (spekulation från min sida för att må lite bättre inombords )

Känns väldigt konstigt att den svenska kundservicen inte vet om detta, dom har sagt flera gånger att den kommer skickas snart men enligt europeiska kundtjänsten så kommer inte alla få fastän det står kommer måndag

Har du DE eller strandad?

Permalänk
Medlem

Pratade oxå med dom nyss. Allt va grönt med min o skulle skickas snart. Dock kunde hon inte säga om den skulle skickas idag men att ja skulle få senast måndag sa hon.

Permalänk
Skrivet av Ts_1999:

Känns väldigt konstigt att den svenska kundservicen inte vet om detta, dom har sagt flera gånger att den kommer skickas snart men enligt europeiska kundtjänsten så kommer inte alla få fastän det står kommer måndag

Har du DE eller strandad?

Standard. Och håller helt med dig! Men det kan ju lika gärna varit jag som fick felaktig information av EU kundtjänst som att SE har fel. Dessutom kan ju nästa batch komma in imorgon och vi alla får den på måndag som lovat ändå

Så för att summera: Jag gör ju ingen som helst nytta här med mina spekulationer och overthinking

Permalänk
Medlem
Skrivet av Specias:

Yay, du fick den till slut, fan vad gött! Grattis!

Tack tack 😁 Och spelen kom idag också. Ber till gudarna att leveransen kommer fram till imorgon. Och jag gjorde grannen helt lyrisk då jag fixade en konsoll till honom också 🎅

Permalänk
Medlem

Skriver in mina tider här så kanske kommer till nytta för någon.

Produkt: PS5 Standard Edition
Leverantör: Amazon
Orderbekräftelse: 00.20 2020-11-19
Leveransdatum: På måndag nästa vecka.

Permalänk
Medlem

Nu har min status från Amazon backat ett halvt streck! 😵

Permalänk

Olika bud från EG ang. leverans av batch 09:00

Skrivet av Zalvasor:

Beställde min hos EG imorse kl 09.00 och min orderstatus står fortfarande som reserverad, valde dock express som val. Någon annan som köpte då också och vet ifall deras har ändrats till skickad eller något?

Jag fick igenom min order 09:01, pratade med kundtjänst strax efter som gratulerade och sade att den skulle skickas i dag eller i morgon och vara framme i morgon definitivt. Sedan sade han att med tur kanske till och med framme redan i kväll (valde express).

Blev sedan otålig och nyfiken och ringde igen 11:20 för att försöka höra om något mer konkret var klart angående leveransen. En annan kille som svarade, ursäktade sig och försvann i säkert en hel minut när han skulle besvara min fråga om leverans (tyckte det var väldigt oklart, var väldigt klart och tydligt i samtalet innan) för att sedan komma tillbaka och säga att den ska skickas i morgon, eller kanske redan i dag, och att den kommer fram i morgon. Hade ju fått höra att den kanske skulle komma redan i kväll, så hörde mig för om det vore en möjlighet, varpå han svarade väldigt finurligt och underligt att "Det vore ju något!". Fattade inte om han drev med mig eller vad som var grejen, men hade i alla fall fått försäkrat att den skulle vara framme i morgon så det var ändå någorlunda trygghet att få köra över helgen nu.

Inte hört något mer och ordern ser likadan ut på hemsidan, så följer råd härifrån och ringer EG en tredje gång för att nu få kvitto på mailen och kunna spåra med Unik ID på deras hemsida. Under samtalet i samband med detta så informeras jag av kvinnan i luren att den ska skickas i dag eller i morgon och vara framme måndag... Det här är ju en klar besvikelse då första killen i morse fick det att låta som "Trissa inte upp dig nu, men för mig ser det rätt möjligt ut att du har den redan i dag".

Kollar iaf kvittot för Unik ID, och ser då att min order blev "Postal Services : 20.11.19" kl.12:03 i dag, vad det nu betyder...

Får samtidigt mail från EG med leveransbekräftelse som säger att produkt/produkterna skickas från dem i dag, med ett spårningsnummer för Bring. Kort stund senare kan jag hos Bring se att 16:03 fick de "meddelande om detta" men inte mottagit några paket.

Antar att Bring tar fatt i dem under kvällen och snälla Herren lämnar hos mig i morgon, men känns väldigt svajigt nu efter tre väldigt olika bemötanden och svar från EG!

Bor i Stockholms innerstad kan tilläggas som side note.

Visa signatur

Moderkort: ASUS Maximus IV Extreme CPU: Intel i7 2600k @4,3Ghz RAM: 8GB Corsair Dominator GT @2133Mhz Grafikkort: GTX 580 SLI Ljudkort: ASUS Xonar Essence STX SSD: OCZ Vertex 2 60GB HDD1: WD VelociRaptor 150GB HDD2: Samsung F3 1TB PSU: Corsair TX850 V2 Chassi: Corsair 600T

Permalänk

Hittar inte ens ps5 på amazon när man söker efter den? någon som kan länka till DE på amazon så man kan sitta och spamma?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dopeey:

Nu har min status från Amazon backat ett halvt streck! 😵

Min gick upp ett halvt. ;p

Permalänk
Medlem

Amazon 00.09 DE, bet med kort och fri frakt. Oförändrad status och Mån kvarstår.

Visa signatur

Firre

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ts_1999:

Samma här men verkar som att kommer på måndag kan betyda att man får den vid nästa leverans i typ december?

Nej hon sa att den borde gå iväg när som helst.
Så inte senare än mån/tis nästa vecka.

Visa signatur

"I would compare CS to a friday night at a gay bath house. Lots of fags getting lucky."

Permalänk
Medlem

För er som beställde på EG vid 12. Pratade med supporten precis. Min beställning 12:13 levereras 7 december.

Visa signatur

|i5 2500k 4ghz| H100 PnP | 32GB CORSAIR| Powercolor 7970 1100/1500 |IN WIN DRAGON|
|Western Digital 500GB|Seagate 2TB|Corsair SSD 128GB| |K70 RGB|NAOS 8200||Acer 120hz|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leffe_Sweden:

Jag fick igenom min order 09:01, pratade med kundtjänst strax efter som gratulerade och sade att den skulle skickas i dag eller i morgon och vara framme i morgon definitivt. Sedan sade han att med tur kanske till och med framme redan i kväll (valde express).

Blev sedan otålig och nyfiken och ringde igen 11:20 för att försöka höra om något mer konkret var klart angående leveransen. En annan kille som svarade, ursäktade sig och försvann i säkert en hel minut när han skulle besvara min fråga om leverans (tyckte det var väldigt oklart, var väldigt klart och tydligt i samtalet innan) för att sedan komma tillbaka och säga att den ska skickas i morgon, eller kanske redan i dag, och att den kommer fram i morgon. Hade ju fått höra att den kanske skulle komma redan i kväll, så hörde mig för om det vore en möjlighet, varpå han svarade väldigt finurligt och underligt att "Det vore ju något!". Fattade inte om han drev med mig eller vad som var grejen, men hade i alla fall fått försäkrat att den skulle vara framme i morgon så det var ändå någorlunda trygghet att få köra över helgen nu.

Inte hört något mer och ordern ser likadan ut på hemsidan, så följer råd härifrån och ringer EG en tredje gång för att nu få kvitto på mailen och kunna spåra med Unik ID på deras hemsida. Under samtalet i samband med detta så informeras jag av kvinnan i luren att den ska skickas i dag eller i morgon och vara framme måndag... Det här är ju en klar besvikelse då första killen i morse fick det att låta som "Trissa inte upp dig nu, men för mig ser det rätt möjligt ut att du har den redan i dag".

Kollar iaf kvittot för Unik ID, och ser då att min order blev "Postal Services : 20.11.19" kl.12:03 i dag, vad det nu betyder...

Får samtidigt mail från EG med leveransbekräftelse som säger att produkt/produkterna skickas från dem i dag, med ett spårningsnummer för Bring. Kort stund senare kan jag hos Bring se att 16:03 fick de "meddelande om detta" men inte mottagit några paket.

Antar att Bring tar fatt i dem under kvällen och snälla Herren lämnar hos mig i morgon, men känns väldigt svajigt nu efter tre väldigt olika bemötanden och svar från EG!

Bor i Stockholms innerstad kan tilläggas som side note.

Samma status här.
Dock inte fått kollinr från Bring ännu.
Men exakt samma när jag kollar unik-id.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aegon:

Ok, japp, låter inte otroligt. Vetefan om något ändrades på min inatt dock, tror faktiskt inte det utan att den stått på samma status hela tiden... Jag ändrade dock inte betalningsmetod, utan bara leveransmetod (dvs. betalade typ 39? 79? kronor till, med samma kort, för att få prioleveransen). Fick du någon bekräftelse på ändringen från order-update@amazon.se <order-update@amazon.se>?

Jag fick inget mail angående ändringen, men tjejen i kundtjänsten sa att den hade gått igenom och kommer åtminstone i nästa batch. Betalade faktiskt också med amex och hörde nånting om att de tog längre på sig att bekräfta betalningarna, känns som en lågoddsare att det skulle ha något med det att göra, men kanske inte helt orimligt.

Permalänk
Skrivet av Leffe_Sweden:

Jag fick igenom min order 09:01, pratade med kundtjänst strax efter som gratulerade och sade att den skulle skickas i dag eller i morgon och vara framme i morgon definitivt. Sedan sade han att med tur kanske till och med framme redan i kväll (valde express).

Blev sedan otålig och nyfiken och ringde igen 11:20 för att försöka höra om något mer konkret var klart angående leveransen. En annan kille som svarade, ursäktade sig och försvann i säkert en hel minut när han skulle besvara min fråga om leverans (tyckte det var väldigt oklart, var väldigt klart och tydligt i samtalet innan) för att sedan komma tillbaka och säga att den ska skickas i morgon, eller kanske redan i dag, och att den kommer fram i morgon. Hade ju fått höra att den kanske skulle komma redan i kväll, så hörde mig för om det vore en möjlighet, varpå han svarade väldigt finurligt och underligt att "Det vore ju något!". Fattade inte om han drev med mig eller vad som var grejen, men hade i alla fall fått försäkrat att den skulle vara framme i morgon så det var ändå någorlunda trygghet att få köra över helgen nu.

Inte hört något mer och ordern ser likadan ut på hemsidan, så följer råd härifrån och ringer EG en tredje gång för att nu få kvitto på mailen och kunna spåra med Unik ID på deras hemsida. Under samtalet i samband med detta så informeras jag av kvinnan i luren att den ska skickas i dag eller i morgon och vara framme måndag... Det här är ju en klar besvikelse då första killen i morse fick det att låta som "Trissa inte upp dig nu, men för mig ser det rätt möjligt ut att du har den redan i dag".

Kollar iaf kvittot för Unik ID, och ser då att min order blev "Postal Services : 20.11.19" kl.12:03 i dag, vad det nu betyder...

Får samtidigt mail från EG med leveransbekräftelse som säger att produkt/produkterna skickas från dem i dag, med ett spårningsnummer för Bring. Kort stund senare kan jag hos Bring se att 16:03 fick de "meddelande om detta" men inte mottagit några paket.

Antar att Bring tar fatt i dem under kvällen och snälla Herren lämnar hos mig i morgon, men känns väldigt svajigt nu efter tre väldigt olika bemötanden och svar från EG!

Bor i Stockholms innerstad kan tilläggas som side note.

Kan tillägga att jag nu märkte att min DualSense är markerad POSTALDOOR medan PS5 är markerad POSTALEXPRESS och spårningen hos bring sägs avse ett paket på 0,4kg och 2 kvadratdecimeter, så nu undrar jag om mina två varor ens levereras tillsammans på samma vis...

Hoppas på en PS5 i morgon i alla fall, surprise ;D

Visa signatur

Moderkort: ASUS Maximus IV Extreme CPU: Intel i7 2600k @4,3Ghz RAM: 8GB Corsair Dominator GT @2133Mhz Grafikkort: GTX 580 SLI Ljudkort: ASUS Xonar Essence STX SSD: OCZ Vertex 2 60GB HDD1: WD VelociRaptor 150GB HDD2: Samsung F3 1TB PSU: Corsair TX850 V2 Chassi: Corsair 600T

Permalänk
Skrivet av tomenq:

Ocker är det ju inte tal om. Bara att låta bli att köpa.

"Ocker är enligt svensk rätt ett brott som består i att den som utnyttjar någons trångmål, oförstånd, lättsinne eller beroendeställning till att bereda sig förmån"

Skulle ju vilja påstå att någon som betalar 10-15 lax för ett ps5 har fått deras oförstånd utnyttjat =D. Skämt åsido så ger det nog väldigt lite att polisanmäla, slösar bara din och polisernas tid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pontansson1922:

Hittar inte ens ps5 på amazon när man söker efter den? någon som kan länka till DE på amazon så man kan sitta och spamma?

Slutsåld = borttagen

Förmodligen för att förhindra folk att spamma

Visa signatur

🟧 Aruba - Certified Edge Professional, ACSP, ACMP & ACDP
🌐 Cisco - CCNA R&S
🧱 Palo Alto Networks - PCNSA

Permalänk
Medlem
Skrivet av pontansson1922:

Hittar inte ens ps5 på amazon när man söker efter den? någon som kan länka till DE på amazon så man kan sitta och spamma?

https://www.amazon.se/b/ref=dp_bc_aui_C_3?ie=UTF8&node=209305...

Permalänk
Medlem

Har en del år branscherfarenhet från retail, t.ex MM och Webhallen. Alla som bokat via Media Markt bör vara lite extra vaksamma, här är anledningen, och det tar jag från när vi fick in nylanseringar på telefoner.

Det kommer in omgångar av leveranser, vissa exemplar har media markts hk redan bokat in på folk som har”Hämta i Butik”.

En del exemplar hinner de inte göra. Vad som händer då är att det nu är i butikens ansvar att manuellt gå igenom det förlegade systemet media markt har, att manuellt kolla bokningar på datum. Systemet reagerar heller inte på att en person efter dig får en enhet, det hände ofta när lagerpersonal latade sig på lanseringar och inte bokade in varor, då tog säljare initiativ och sålde till första bästa kund.

Det är viktigt då att man ringer media markts kundtjänst hur jobbig man än kan vara, då kan de manuellt skriva ut hämtordern och då reduceras lagersaldot lokalt i butiken, då blir det svårt för säljare att fiffla bort en ur kön.
Sen är det normalt att man estimerar en lång leveranstid, även fast din produkt faktiskt ligger i butiken.

-
Webhallens kösystem är mycket mer pålitlig och går inte att manipulera. Värt att tänka på dock är att boka en hämtorder i flaggskeppsbutikerna, då den kön är särskild från postorder och de brukar få större volymer naturligtvis.

-

Codetronics dyker upp på prisjakt och säljer för 10k, använder de bottar tror ni?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av pontansson1922:

Hittar inte ens ps5 på amazon när man söker efter den? någon som kan länka till DE på amazon så man kan sitta och spamma?

Amazon döljer varor som inte finns i lager. Denna länk ser du själva produkten: https://www.amazon.se/PlayStation-9399506-PS5-DualSense-Contr...

Skrivet av Leffe_Sweden:

Kan tillägga att jag nu märkte att min DualSense är markerad POSTALDOOR medan PS5 är markerad POSTALEXPRESS och spårningen hos bring sägs avse ett paket på 0,4kg och 2 kvadratdecimeter, så nu undrar jag om mina två varor ens levereras tillsammans på samma vis...

Hoppas på en PS5 i morgon i alla fall, surprise ;D

Hehe, lagomt kul om kontrollen kom före konsollen.

När jag köpte min Oculus Rift, sommaren 2017 när Oculus sålde dessa för 400 euro eller vad det var, så kom min med två paket. Det tråkiga var att touch-kontrollerna kom först, dagen efter kom själva Rift'en. En av de segaste dagarna någonsin att invänta leverans kan jag lova.

Permalänk

Någon som vill dela med sig lite av upplevelsen när allt väl är i gång och ni får spela på den? Underhåll oss nagelbitna ovissa...

Visa signatur

Moderkort: ASUS Maximus IV Extreme CPU: Intel i7 2600k @4,3Ghz RAM: 8GB Corsair Dominator GT @2133Mhz Grafikkort: GTX 580 SLI Ljudkort: ASUS Xonar Essence STX SSD: OCZ Vertex 2 60GB HDD1: WD VelociRaptor 150GB HDD2: Samsung F3 1TB PSU: Corsair TX850 V2 Chassi: Corsair 600T

Permalänk
Medlem

Har någon här fått hem sin digitala edition från Inet? Stämmet det verkligen att de har inte beställt några alls, även om man fick mail om att man får den till release?

Permalänk
Medlem
Skrivet av radialus:

Jag fick inget mail angående ändringen, men tjejen i kundtjänsten sa att den hade gått igenom och kommer åtminstone i nästa batch. Betalade faktiskt också med amex och hörde nånting om att de tog längre på sig att bekräfta betalningarna, känns som en lågoddsare att det skulle ha något med det att göra, men kanske inte helt orimligt.

Ok, skumt.

Tveksamt, ringde även Amex och den betalningen hade helt och fullt gått igenom enligt dem... (som jag skrev i tidigare inlägg, "Ringde precis Amex och allt hade gått igenom på deras sida. Han sa "det har varit ganska mycket nu senaste tiden framförallt med Amazon" och att vid köp, trodde han, över 5000 kr måste det till någon form av mer "manuell" handpåläggning från deras sida för att godkänna köpet. Det brukar ta 1-2 dagar sen brukar betalningen gå igenom sa han."). Litar mer på Amex än Amazon dock, men möjligt att det är något på Amazons ände som gör att de tar längre tid på sig att processa amexbetalningar i deras eget system..

Permalänk
Medlem

Jag fick kvitto nu med bekräftad leveransdatum 7 dec. Beställning EG 12:16 min idag.

Permalänk
Medlem

Efter att man sitter säkert med sin konsol så avbokar man allt från övriga återförsäljare så att kön går snabbare. Tycker alla som är nöjda och fått sin ska göra liknande, då vissa åf håller bokningar i flera dagar.
Hoppas resten får era konsoler snarast!

Permalänk
Medlem

Fick genom en beställning kl 09 på EG. Står fortfarande Reserverad på Order Status. Betyder det att jag får den skickad till mig när de väl hanterat ordern?