Permalänk
Medlem
Skrivet av PhaCe:

Fast det gör han väl inte?
Det är väl sjukt intressant det han nämner - Att det är lite skevt att de som bokat för ett år sedan är utan till 2021, medan någon som på ren känsla kan klicka hem en konsol idag (Med mycket tur iofs, men ändå).

Jag har stått i Webhallens kö sedan juni, och lär ju inte få något innan sommaren typ - Men jag gläds åt alla här som får tag i en, alla vi här vill ju ha en konsol och lira så fort som möjligt
Däremot de **** som köper på sig så många som möjligt för att kränga för 10k+ på Blocket, de skulle man ju gladeligen se bli blåsta på sina konsoler på något sätt...

De borde typ söka på mejl man reggat sitt konto på webhallen och sedan jämföra mot blocket/tradera och ta bort deras bokning om de försökt sälja i förtid

Också bokat sedan juni och är mest arg på webhallen. Känns som man blev straffad för att man var trogen kund..

Permalänk
Medlem
Skrivet av legis:

Digital, tänkte att den är mindre efterfrågad.

Ok, bra att veta då kan jag förvänta mig en nästa år

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X 3.8 GHz Kylare: Corsair H110 Moderkort:Gigabyte X570 AORUS PRO:[/B] Corsair Dominator 3000MHZ 32GB Lagring: Samsung 960 EVO 1TB Intel 540s Series 2.5" SSD 240GB Samsung 840 Pro 128gb Intel X25-M G2 80GB Western Digital 4TB GPU: AORUS GeForce RTX™ 3080 MASTER 10GNätagg : Corsair AX1200i Chassi: Corsair Carbide Air 540 Headset: Corsair Virtuoso RGB Wireless XT Tangentbord: Logitech G915 LIGHTSPEED Mus: Logitech PRO X SUPERLIGHT Skärm: Samsung C49RG90 Konsol: PS5 Nintendo Wii Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av aegon:

"Beställningen har mottagits
Vi kommer att skicka ett e-postmeddelande till dig när vi har ett beräknat leveransdatum."

(men när jag köpte stod det ungefär tack, beräknad leverans 24 nov)

Okej, min har stått kommer måndag 23 november hela tiden. Tog du DE eller skiva?

Permalänk
Skrivet av isbjoern:

PostNord verkar ha att göra i Jönköping/Borås idag. Min PS5 rör sig långsamt.

Samma här, stått still sedan igår 14:45.. börjar tappa hoppet att få den idag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dave88:

De borde typ söka på mejl man reggat sitt konto på webhallen och sedan jämföra mot blocket/tradera och ta bort deras bokning om de försökt sälja i förtid

Också bokat sedan juni och är mest arg på webhallen. Känns som man blev straffad för att man var trogen kund..

Minst sagt frustrerande, jag bokade 3:e september 2019 på Webhallen. Leverans preliminärt i December.

Försökte sedan på Mediamarkt på förbokningen. December där också

Visa signatur

En gång i tiden hade jag värstingrigg

Permalänk
Medlem

Jag undrar om det inte är massa bottar som håller på borta på Power.se, det dyker upp med jämna mellanrum att man kan lägga i varukorgen, men möts därefter av att alla enheter är upptagna just nu och väntar på att bli köpta. Så har det hållit på i en timme.

Permalänk
Skrivet av Ts_1999:

Okej, min har stått kommer måndag 23 november hela tiden. Tog du DE eller skiva?

Vart ser ni denna information?

Permalänk
Medlem

Någon som lyckades boka idag hos netonnet? De har dragit pengar, jag har fått leveransbekräftelse men de kan ej lova mig om jag ens får den innan jul..

Visa signatur

| 4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 |

Permalänk

Snackade med kundtjänst på Elgiganten precis, enligt snubben jag snackade med skulle jag få en imorgon eller måndag men svårt att veta om det stämmer. Får lite uppfattningen av att alla som hann sneaka in en beställning idag får samma besked och inte baserat på det de gått ut med tidigare om november/december. Fick beställningsbekräftelse 09:01 så tror ändå att jag var en av de senare att beställa och bör därför få i december. Någon annan som har erfarenhet av det här?

Permalänk
Medlem

Det här med skalpning - är det olagligt? Jag förespråkar det givetvis inte, men jag tänker på de som uppmuntrar att man anmäler annonserna på blocket. Gör det någon skillnad?

Permalänk

Såg detta - kanske kommer gå att beställa senare?

https://imgur.com/a/W2YvnpI

Permalänk
Medlem

Är det någons netonnet paket som rört på sig? Känner mig svettig här nu!

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ts_1999:

Okej, min har stått kommer måndag 23 november hela tiden. Tog du DE eller skiva?

DE... Dvs. för dig står det inte "Vi kommer att skicka ett e-postmeddelande till dig när vi har ett beräknat leveransdatum."? I så fall lär det ju vara kört för egen del, surt nog.

Extremt besviken (om det visar sig att detta inte funkat) att en leverantör som Amazon kan floppa så hårt. Har fortfarande chatten igång och verkar som de haft en hel del strul med att betalningar inte slutförs, trots att man fått bekräftelse på mail + reservation på kortet. Enligt Google (reddit) verkar detta ofta leda till att beställningen avbeställs (eller iaf inte skickas innan man bytt betalmetod, men byta betalmetod kan man inte göra innan ordern avbeställs/betalningen nekas en gång enligt chatten ). Och då hamnar man "sist i kön" vad jag förstår, dvs. beställningen processas inte före dess.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ballwaterboy:

Vart ser ni denna information?

Om din loggar in på amazon.se och kollar under dina beställningar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CusmaR:

Är det någons netonnet paket som rört på sig? Känner mig svettig här nu!

Min senaste uppdatering på min PS5 är 02:05 i natt i Jönköping... det mindre paketet med hörlurar har blivit scannat i Borås så börjar bli lite svettig också. Hoppas det bara beror på att dom tar dom stora lådorna sist

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frenchguy:

Samma här, stått still sedan igår 14:45.. börjar tappa hoppet att få den idag

Min rörde sig i alla fall vid 02:05 i natt. Vart är din senaste uppdatering?

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cpt Gingerbeard:

Snackade med kundtjänst på Elgiganten precis, enligt snubben jag snackade med skulle jag få en imorgon eller måndag men svårt att veta om det stämmer. Får lite uppfattningen av att alla som hann sneaka in en beställning idag får samma besked och inte baserat på det de gått ut med tidigare om november/december. Fick beställningsbekräftelse 09:01 så tror ändå att jag var en av de senare att beställa och bör därför få i december. Någon annan som har erfarenhet av det här?

Fick också den informationen, fick mitt besked 9:01 också
Hoppas man får nu på måndag som de sa! Min står fortfarande som "under behandling"
Skrev till deras instagram och fick svaret "Håll utkik efter kollinummer och kolla det frekvent. Det bör uppdateras dom kommande dagarna"

Står detta på elgigantens hemsida
"Det första steget på din beställning är att din produkt blir reserverad, vilket bekräftar att din beställning är genomförd.
Strax efter detta får du ett kollinummer för att spåra ditt paket."

Nu pirrar det i magen igen

Permalänk
Medlem

Tycker PS5:an passar in rätt bra trots storleken.
Fick ju såklart inte plats i mediamöbeln...

Permalänk
Medlem
Skrivet av aegon:

DE... Dvs. för dig står det inte "Vi kommer att skicka ett e-postmeddelande till dig när vi har ett beräknat leveransdatum."? I så fall lär det ju vara kört för egen del, surt nog.

Extremt besviken (om det visar sig att detta inte funkat) att en leverantör som Amazon kan floppa så hårt. Har fortfarande chatten igång och verkar som de haft en hel del strul med att betalningar inte slutförs, trots att man fått bekräftelse på mail + reservation på kortet. Enligt Google (reddit) verkar detta ofta leda till att beställningen avbeställs (eller iaf inte skickas innan man bytt betalmetod, men byta betalmetod kan man inte göra innan ordern avbeställs/betalningen nekas en gång enligt chatten ). Och då hamnar man "sist i kön" vad jag förstår, dvs. beställningen processas inte före dess.

För mig står det bara "Levereras på måndag".

Permalänk
Medlem
Skrivet av aegon:

DE... Dvs. för dig står det inte "Vi kommer att skicka ett e-postmeddelande till dig när vi har ett beräknat leveransdatum."? I så fall lär det ju vara kört för egen del, surt nog.

Extremt besviken (om det visar sig att detta inte funkat) att en leverantör som Amazon kan floppa så hårt. Har fortfarande chatten igång och verkar som de haft en hel del strul med att betalningar inte slutförs, trots att man fått bekräftelse på mail + reservation på kortet. Enligt Google (reddit) verkar detta ofta leda till att beställningen avbeställs (eller iaf inte skickas innan man bytt betalmetod, men byta betalmetod kan man inte göra innan ordern avbeställs/betalningen nekas en gång enligt chatten ). Och då hamnar man "sist i kön" vad jag förstår, dvs. beställningen processas inte före dess.

Fyfan va segt.. beställde disk så kanske har tur. när jag skrev med chatten så sa dom att allt ser bra ut ifrån deras håll... hoppas de stämmer...

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av HarryBee:

Det här med skalpning - är det olagligt? Jag förespråkar det givetvis inte, men jag tänker på de som uppmuntrar att man anmäler annonserna på blocket. Gör det någon skillnad?

Att köpa något och försöka sälja det dyrare är inte olagligt och inte scalping.
Det enda man gör genom att uppmana alla att anmäla dessa annonser är att sätta onödigt hög press på blockets system/personal och riskerar därmed att andra saker prioriteras ner.

Ingen bra idé oavsett om man tycker illa om situationen (vilket jag förstår) eller ej

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av ktd:

Tycker PS5:an passar in rätt bra trots storleken.
Fick ju såklart inte plats i mediamöbeln...

https://www.forumbilder.com/images/2020/11/19/698CD3E4-2110-4D9E-B35C-C56C51799A05.jpg

Grattis! Snyggt!

Skulle du kunna vara snäll och mäta längd/bredd/djup på konsolen i CM , på de allra längsta delarna? Skulle uppskattas enormt !

Permalänk
Skrivet av BlommaNN:

Någon som lyckades boka idag hos netonnet? De har dragit pengar, jag har fått leveransbekräftelse men de kan ej lova mig om jag ens får den innan jul..

Jag! I orderbekräftelsen står det 2020-12-08. Jag har inte fått mejlet som många andra har där de säger att man inte ska få i december.

Jag tror du kan vara lugn. De kan inte lova folk saker när de inte vet om de kommer kunna uppfylla det. En massa saker kan hända med leverans osv. Det värsta som finns är företag som lovar en massa men sen inte levererar.

Permalänk
Medlem

Såg att någon som beställde från Elgiganten idag redan fått bekräftat leveransdatum, är det någon annan som också fått det? Jag har inte fått nämligen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kruss:

Såg att någon som beställde från Elgiganten idag redan fått bekräftat leveransdatum, är det någon annan som också fått det? Jag har inte fått nämligen.

De ringde in till dem för att få det tror jag, fick bekräftelsemailet 08.58 och har inte fått bekräftat datum än, den står som reserverad

Permalänk
Medlem
Skrivet av CusmaR:

Är det någons netonnet paket som rört på sig? Känner mig svettig här nu!

Grattis om du lyckades roffa en konsol Men vad hände med Netonnets lager? Skulle de inte meddela till folk som har bevakning?

Visa signatur

Intel Core i7 9700K @5Ghz | Noctua NH-D15 Chromax | Asus ROG Strix Z390-f | Asus ROG Strix RTX2080 Gaming OC
HyperX Fury 32Gb DDR4 | 2x Samsung 850 Evo 250Gb | Crucial MX500 1Tb | Fractal Design Define C TG Dark
EVGA Supernova G2 750W | 27" ROG PG278QR | Corsair K70 RGB | Logitech G Pro Wireless

Permalänk
Medlem

Någon som beställt från elgiganten idag och fått bekräftelse 9:01 eller senare där status ändrats till reserverad?

Permalänk
Medlem

Power.se sida för PS5 verkar inte må särskilt bra. Ibland får man upp PS5 med recensioner, och ibland inte.

Visa signatur

RTX 3060ti | Intel i7 5820k | DDR4 64GB | Asus X99-S | Corsair 1000W Gold | Intel P600 512GB
9TB lagring | be quiet! Dark Rock Pro 3 | Logtech G710+ | Logitech G604 | Steelseries Arctic Pro Wireless
Asus Rog Swift | NZXT H440
Citera!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av NorthBadass:

Någon som beställt från elgiganten idag och fått bekräftelse 9:01 eller senare där status ändrats till reserverad?

Fick orderbekräftelsemejl 09:01 och har status "Under behandling" fortfarande.

Visa signatur

Corsair 5000D | PRIME X670E-PRO | 7800X3D |
Kingston Fury Beast DDR5 2x16GB @6000MT/s CL30-40-40-28 | TUF RTX 4090 | 2 * 2TB WD Black SN850X PCI-E 4 |

Permalänk

Ni väntar på något gott kan jag säga!! Handkontrollen brutal