Permalänk
Medlem

Fick detta från netonnet precis...

Beställningsvaran som du beställt med ett förväntat datum har nu fått sitt datum ändrat. Dessvärre har vi inte heller något bekräftat leveransdatum just nu på när varan kommer in.

Visa signatur

|i5 2500k 4ghz| H100 PnP | 32GB CORSAIR| Powercolor 7970 1100/1500 |IN WIN DRAGON|
|Western Digital 500GB|Seagate 2TB|Corsair SSD 128GB| |K70 RGB|NAOS 8200||Acer 120hz|

Permalänk
Medlem
Skrivet av YaKoStar:

Beställde också innan 12, vid 23:55 och har också tisdag 24:e . Verkar som vi som beställde innan 12 fick 24:e och de efter 12 fick 23:e ?

Ja kanske. Det som slog mig nu på morgonen var att (tror jag) det stod "Förbeställ nu", före 12-slaget. Och "Köp nu" efter 12-slaget. Tog en screenshot nämligen, se nedan. Borde ju dock inte göra att vi får leverans EFTER de som köpte vid 12-slaget. Jag vågar dock inte hoppas på leverans över huvud taget ännu

Står fortfarande "Förbereder för försändelse
Uppskattning av leverans: Vi behöver lite mer tid för att ge dig en bra uppskattning. Vi meddelar dig via e-post så snart vi har ett beräknat leveransdatum." för mig, valde "Prioriterad leverans till närmaste ombud".

Hur går det för övrigas Amazonbeställningar?

Permalänk
Skrivet av QviW:

Fick detta från netonnet precis...

Beställningsvaran som du beställt med ett förväntat datum har nu fått sitt datum ändrat. Dessvärre har vi inte heller något bekräftat leveransdatum just nu på när varan kommer in.

Vilken tid fick du orderbekräftelsen?

Permalänk
Medlem

NoN sket sig.
"Bäste kund,

Vi kontaktar dig gällande din order som innehåller PlayStation 5 art nr 1012886. Beställningsvaran som du beställt med ett förväntat datum har nu fått sitt datum ändrat. Dessvärre har vi inte heller något bekräftat leveransdatum just nu på när varan kommer in.

Vi återkommer till dig inom 5 arbetsdagar per mejl med fortsatt uppdatering angående din order."

Permalänk
Medlem
Skrivet av BertilBesvärjaren:

Det är ditt datum, det är i alla fall så det ska funka.

Hoppas du har rätt för min står som 2020-11-26 nu. Skulle helt klart föredra Inet framför de övriga som gör släpp idag, bara de kan leverera innan jul

Permalänk
Medlem

är ps5 digital någon promille snabbare än disc?
Med tanke på att den slipper drivrutiner o annat tjafs för systemet.
Kanske gör nån fps

Permalänk
Medlem
Skrivet av BertilBesvärjaren:

Vilken tid fick du orderbekräftelsen?

08:02

Visa signatur

|i5 2500k 4ghz| H100 PnP | 32GB CORSAIR| Powercolor 7970 1100/1500 |IN WIN DRAGON|
|Western Digital 500GB|Seagate 2TB|Corsair SSD 128GB| |K70 RGB|NAOS 8200||Acer 120hz|

Permalänk
Medlem

Nu har pengarna dragits från Amazon men inget mail.

Dom bör ju skicka det idag då.

Permalänk
Skrivet av nevada:

Har hos Inet fått uppdaterad status till "I lager 2020-11-27" om jag kollar på beställningen. Måste väl vara för just min order inte rent allmänt att den kommer i lager då, eller?

2020.11.26 står för mig... ska fråga de senare idag

Permalänk
Medlem
Skrivet av ottomanslap:

Beställde ett par st från Webhallen för länge sedan, juni 2019 och fick mail om att man max får köpa två per person. Vilket är helt OK och jag förstår eftersom efterfrågan är stor och det är en bristvara. Dessvärre har de tagit bort alla mina bokningar förutom 1, den andra var tänkt till min systerson som Julklapp.

De har tabbat sig ordentligt nu, när de tagit bort alla mina beställningar förutom en men skickade ett mail att jag får 2 st precis som tidigare utlovat. Därav har jag inte försökt köpa från varken amazon eller netonnet, nu finns inte den möjligheten heller.

Kontakta dem när de öppnar för bokade du flera så ska du få 2.
De kan se även avbeställda/raderade beställningar speciellt när de gjort dem och inte du som manuellt avbeställt.

Visa signatur

Desktop: Moderkort: ASUS STRIX B350-I Gaming | CPU: AMD R7 3700X | RAM: 2x16GB Corsair 3600MHz CL16 | GFX: Radeon RX 6950 XT Red Devil | OS: Windows 11 Pro x64 | Monitor: ASUS PG279Q & ASUS PB278Q

Notebook: ASUS UX482EG i7-1165G7 / 32 GB / 1 TB
Nintendo Switch/New 3DS XL - 1006-2151-2466

Permalänk
Medlem
Skrivet av aegon:

Ja kanske. Det som slog mig nu på morgonen var att (tror jag) det stod "Förbeställ nu", före 12-slaget. Och "Köp nu" efter 12-slaget. Tog en screenshot nämligen, se nedan. Borde ju dock inte göra att vi får leverans EFTER de som köpte vid 12-slaget. Jag vågar dock inte hoppas på leverans över huvud taget ännu

Står fortfarande "Förbereder för försändelse
Uppskattning av leverans: Vi behöver lite mer tid för att ge dig en bra uppskattning. Vi meddelar dig via e-post så snart vi har ett beräknat leveransdatum." för mig, valde "Prioriterad leverans till närmaste ombud".

https://i.imgur.com/ObWoHeK.png

Hur går det för övrigas Amazonbeställningar?

Nä, det vore ju sjukt om vi fick efter de som beställde efter 00:00 . Min order ser precis likadan ut som din

Permalänk
Medlem
Skrivet av kiario:

är ps5 digital någon promille snabbare än disc?
Med tanke på att den slipper drivrutiner o annat tjafs för systemet.
Kanske gör nån fps

nä, så funkar det inte

Permalänk
Medlem

La precis en order via Elgigantens hemsida via sökresultatet på vanliga versionen:
https://www.elgiganten.se/search?SearchTerm=playstation+5&sea...

Går att lägga till varan i kundvagn om man INTE går in på sidan!

/M

Permalänk
Medlem

Dom släppte tidigt på eg. Tror jag fick en!

Permalänk
Avstängd

Nu går det att köpa från Elgiganten!!!

Permalänk
Medlem

La även en beställning, kunde inte få faktura eller swish att funka med gick igenom med paypal

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ollebro:

nä, så funkar det inte

visst gör det det, ju mer drivrutiner desto mer processer = cpu belastning.
Även om minimal förståss

Permalänk
Medlem

Fick en på Elgiganten, inget leveransdatum ser jag dock. Blir intressant att se vem som kommer snabbast Netonnet eller EG.

Permalänk
Medlem

La en beställning hos elgiganten får se när man får den då

Permalänk
Medlem

Fick en jag också, nu är det bara att hålla tummarna jävligt hårt

Permalänk
Medlem

Självklart har man åkt på en förkylning, men som tur är gick min flickvän med på att hämta konsolen åt mig.

Visa signatur

Fractal Design Define C (Noctua 2x 140 1x120)| MSI X370 Krait Gaming | Ryzen 3700X | Noctua DH15-S | G. Skill Flare X (3200Mhz XMP) | ASUS TUF RTX 3070 OC | Kingston A2000 1Tb NVMe & 2x Samsung 850 Evo 500Gb | EVGA Supernova G2 650W |

Permalänk

Fick igenom den på elgiganten!!!

Permalänk
Medlem

Fick in en på elgiganten men ser inte vart man ser beräknat leveransdatum...?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kiario:

visst gör det det, ju mer drivrutiner desto mer processer = cpu belastning.
Även om minimal förståss

den ligger inte och kör i bakgrunden om den inte används.

Permalänk
Medlem

Står att den finns i lager på el, men får inga leveransalternativ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dhanjel:

NoN sket sig.
"Bäste kund,

Vi kontaktar dig gällande din order som innehåller PlayStation 5 art nr 1012886. Beställningsvaran som du beställt med ett förväntat datum har nu fått sitt datum ändrat. Dessvärre har vi inte heller något bekräftat leveransdatum just nu på när varan kommer in.

Vi återkommer till dig inom 5 arbetsdagar per mejl med fortsatt uppdatering angående din order."

Fick du ett mail om förväntad leverans 8:e december innan du fick detta?

Visa signatur

Att spela är mänskligt

Permalänk

hade en i kundvagnen på elgiganten, men den försvann....

Visa signatur

Phantek p500a || i7-6700k OC + nh-D15s chromax || Gigabyte 980Ti G1 || DDR4 3000mhz || Big disk

Permalänk

OKEJ? Jag tryckte köp, kom i någon jävla kö, sen tillbaka till produktsidan igen.

Permalänk
Medlem

"Inga tillgängliga leveransalternativ. Kontrollera dina adressuppgifter och att varorna du försöker köpa finns tillgängliga för beställning."

På elgiganten....

Permalänk
Medlem

Digital

Någon som fick upp köpknappen för digital edition?