RX 6000-lansering och lager (RDNA 2)

Permalänk
Medlem
Skrivet av DjuDju:

Ja men typ! Så tråkigt det här :/

Håller med, man blir nästan lite ledsen men samtidigt... ja vet ej vad jag skall säga, man vill ju ha det nu ^^

Permalänk
Skrivet av ringstorp:

Pratade precis med en supertrevlig kille på Inet. Deras ordernummersystem är linjärt så ifall det skiljer 100-tals nummer så kan det vara ram-minnen, tv-apparater osv som ligger emellan. Det är inte unikt för varje kategori. Har själv ett MSI beställt med rätt högt nummer men han sa att man ska inte kolla sig blind på det utan vänta på email från dom. Vilket bör komma idag för oss med MSI också.

Menar du mailet Orderbekräftelse eller ett ytligare mail som kommer senare?

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 3600 @ 4.2GHz, Cooler: MasterLiquid ML240 Mirror <> GPU: Gigabyte 3080 Vision <> RAM: Corsair Vengeance RGB PRO 16Gb 3600MHz <> Skärm: Samsung Odyssey C27JG56 1440p.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Razorcake:

Menar du mailet Orderbekräftelse eller ett ytligare mail som kommer senare?

Förmodar han menar orderbekräftelses numret man får på mail och som syns på sidan.
Jag har högt här med, 5978 och folk som har 52xx har redan fått info om leverans.

Permalänk
Skrivet av Razorcake:

Menar du mailet Orderbekräftelse eller ett ytligare mail som kommer senare?

I mailet så finns det en länk som tar dig till din ordersida. Där står även ditt ordernummer

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlackPH:

Yeah, but there were already few pips with higher order numbers who had it in green. Which is unfair cos Inet order numbers are linear - they ordered after you

My number is not good >6000. But Inet said in a memo before that if you can make the order "you are in a good" position to get a card.

Now they have removed the cards from their webpage.

So like I said I will hold my horses for some days (and recommend you too) and then cancel my order if no happy news.

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem
Skrivet av Razorcake:

Menar du mailet Orderbekräftelse eller ett ytligare mail som kommer senare?

Nej det ska komma ett mail troligtvis ikväll som meddelar om du har fått ett kort eller inte.
De måste manuellt matcha alla ordrar mot fysiska kort.

Permalänk
Medlem

6800XT skickat, härligt.

Blir dock att smaka lite på karamellen, recensionerna spretar åt lite olika håll och jag behöver ändå ett vattenblock för att det ska sitta bäst. Visar det sig att det är samma strul som när 5700XT kom så vill man inte ha skruvat på kortet i onödan.

Permalänk
Medlem

Därav så kommer lagersaldot för samtliga Radeon 6800-serien att visas som "Okänt leveransdatum" både på produktsidan samt under din orderinfo

”Vi kommer att kontakta dig via mail senare under releasedagen med information om du fick tilldelning eller ej.”

Visa signatur

Ryzen 5950x | Gigabyte B550 Aorus Elit | Gigabyte GeForce RTX 3090 | 32GB Corsiair 3600MHz CL18 Vengeance | Corsair RM750X | Samsung 970 EVO Plus 1TB

Permalänk
Komplett.se

Vi trodde inte dagen skulle komma då det är sådant tryck efter AMD-grafikkort att det lyckas sänka siten en kort stund. Vi har pallat med en del lanseringar men här var det högt tryck, hatten av till team red som verkar kunna utmana Nvidia (och Intel) på riktigt 😁

Vi har fått in en MASSA beställningar och som utlovat så verifierar vi samtliga beställningar manuellt och kommer under kvällen att börja maila ut till alla kunder som beställt. Ni som lagt en order kommer få ett infomail samt en bekräftelse som klargör om ni får ett kort eller ej. Vi vill åter igen betona att ni än så länge ska bortse från den automatiska orderbekräftelsen och den status er order har just nu, som ni ser under "Min sida". Håll ut och invänta våra mail.
Och till er som inte får ett kort av denna begränsade upplaga, misströsta inte. Partnerkort från flera tillverkare släpps i nästa vecka och kommer komma i lager löpande efter det. Men som med många lanseringar i höst så är svag tillgång att vänta till en början.

//Erik

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Skrivet av crypot:

Nej det ska komma ett mail troligtvis ikväll som meddelar om du har fått ett kort eller inte.
De måste manuellt matcha alla ordrar mot fysiska kort.

Nu hänger jag med vad han menade! Tack för hjälpen. Det var precis det jag menade!

Permalänk
Medlem

Webhallen är ett skit butik åkte hela vägen till Upplands väsby från andra sidan stan 50km per riktning först försökte nå de på chatten för att fastställa att mina kort finns o hämta, chaten avstängd på en jätte lansering, väljer att åka står att mina kort finns att hämta jag och min kompis kommer fram för att hämta våra kort, nej dina kort finns inte, vi har fått några få, sedan hur kan du beställa 2 kort när det står 1 per kund. Står att du beställt 1 kort i våra system, tror du jag fick ett kort? Nej det fick jag inte heller, beställde 15:00.22 sekunder. Jag är så besviken sedan tog Webhallen bort min beställdening på 3080 tidigare och när jag påpekade detta sa de att jag avbokade den, kul. Vem skall stå för soppan nu eller trängselavgiften, vi båda gick tidigare från jobbet och tog ledigt imon för att ha lite kul o gejma ikväll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krillec:

Man verkar ju inte kunna se när reservationen gjordes på klarna mer än ”idag”?

Edit: pratade med klarnas kundtjänst och mitt köp godkändes från deras håll 15:00:59 😂 finns inget på min sida på webhallen 😂😂

har samma problem.. allt gick igenom och beloppet sattes på klarna men har ingen orderbekräftelse på webhallens ''mina sidor''. helt tomt men klarna är redo att ta betalt hoppas stackars Patrik hinner svara och kan förklara varför det blev så. trodde verkligen jag hann få ett kort där men nope!

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem

Tråkigt för er såklart som fastnade vid utcheckningen. När 3080 släpptes så kunde inte Inet ens hitta mitt postnummer 😳 Så att det blir problem vid såhär stora släpp är nästan standard. Dessutom är det ju inte särskilt troligt att Webhallens servrar och Klarnas är perfekt synkade i tid...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cxod:

Förmodar han menar orderbekräftelses numret man får på mail och som syns på sidan.
Jag har högt här med, 5978 och folk som har 52xx har redan fått info om leverans.

Jag har 5264 och inte fått någon info om jag får något kort eller ej,

Visa signatur

Ryzen 5950x | Gigabyte B550 Aorus Elit | Gigabyte GeForce RTX 3090 | 32GB Corsiair 3600MHz CL18 Vengeance | Corsair RM750X | Samsung 970 EVO Plus 1TB

Permalänk

@Webhallen
https://imgur.com/a/lwb40dd
15:00:55. Helt ok snabbt alltså. Inget världsrekord dock.

Visa signatur

Processor: Ryzen 7, 3700x. Moderkort: MSI B550 Gaming Edge WiFi. Grafikkort: RX 6800 XT, "referens" RAM: Crucial LPX 32 GB. SSD: WD SN550 1TB. Nätaggregat: Corsair RM 750x v2. Chassi: NZXT H440 Red/Black. Operativsystem: Windows 10 64x.

Permalänk
Medlem

Beställde från Inet och har nummer 5212, har dock inte fått nån grön bekräftelse än. Pratade dock med en på Inet och han sa att dom pratar just nu med AMD ang antalet kort? Beställde ett powercolor 6800xt

Ojdå
Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 9 5900X | AIO: Alpenföhn Gletscherwasser 360mm HS | MB: ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO (Wi-Fi) X570 | GPU: MSI GeForce RTX 3090 SUPRIM X | RAM: Team T-Force Xtreem ARGB 4x8GB (32GB) DDR4 3600 MHz CL14 | PSU: ASUS ROG Thor 850W | SSD: WD Black SN850 Gen 4 SSD 2TB | CASE: Phanteks Eclipse P500A

Permalänk
Medlem

Stort grattis till alla dem som fått en bekräftelse och som fått redan info om hämtning samt utskick Otroligt kul att se!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Grane:

Jag har 5264 och inte fått någon info om jag får något kort eller ej,

Powercolor XT?

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlackPH:

Powercolor XT?

MSI XT, totalt ska dom få in 40st

Visa signatur

Ryzen 5950x | Gigabyte B550 Aorus Elit | Gigabyte GeForce RTX 3090 | 32GB Corsiair 3600MHz CL18 Vengeance | Corsair RM750X | Samsung 970 EVO Plus 1TB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Grane:

MSI XT, totalt ska dom få in 40st

MSI was kinda fake. They do not have it in stock right now.

Permalänk
Medlem

Fuckade upp min beställning. Var ju ute efter ett xt kort men i stress så köpte jag tydligen 6800. När jag insåg det försökte jag rätta till mitt fel men swish betalningen var fortfarande aktiv vilket säkert resulterar att man blir utan kort.
Med lite tur valde inte lika många rx 6800

Visa signatur

Min rigg:
Corsair 275R TG, Ryzen 7 3700X, NH-U12S Chromax cooler, ASUS x570 strix-E, Corsair RMx750, Gskill Trident Z Neo 16Gb, RX6800 ref, Nvme Samsung 970 Evo.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 3rk0:

Webhallen är ett skit butik åkte hela vägen till Upplands väsby från andra sidan stan 50km per riktning först försökte nå de på chatten för att fastställa att mina kort finns o hämta, chaten avstängd på en jätte lansering, väljer att åka står att mina kort finns att hämta jag och min kompis kommer fram för att hämta våra kort, nej dina kort finns inte, vi har fått några få, sedan hur kan du beställa 2 kort när det står 1 per kund. Står att du beställt 1 kort i våra system, tror du jag fick ett kort? Nej det fick jag inte heller, beställde 15:00.22 sekunder. Jag är så besviken sedan tog Webhallen bort min beställdening på 3080 tidigare och när jag påpekade detta sa de att jag avbokade den, kul. Vem skall stå för soppan nu eller trängselavgiften, vi båda gick tidigare från jobbet och tog ledigt imon för att ha lite kul o gejma ikväll.

https://i.ibb.co/QvH5gRH/webhallen.png

Finns en anledning till att jag aldrig mer kommer att handla från Webhallen...

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D
64gb Corsair cl30 6000mhz
MSI MAG B650 Tomahawk WiFi
Sapphire RX 7900 XTX
Acer 32" Predator XB323QKNV 4K

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grane:

MSI XT, totalt ska dom få in 40st

Skrivet av BlackPH:

MSI was kinda fake. They do not have it in stock right now.

Yes, but to me it doesn’t matter as long I get one in a couple of weeks, my 5900x doesn’t arrive until middle of December and I don’t have any other system to run it on

Visa signatur

Ryzen 5950x | Gigabyte B550 Aorus Elit | Gigabyte GeForce RTX 3090 | 32GB Corsiair 3600MHz CL18 Vengeance | Corsair RM750X | Samsung 970 EVO Plus 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av mastrovious:

Säger ju det, ordernr är helt mongo här.

Enda vettiga förklaringen är att ordernr skapas först och att utcheckningen styr om du får tilldelning.

Kan meddela att jag nu efter snack med support har mitt kort just "bokat". De väntar på konfirmation från betalpartner tydligen... Så ordernummer verkar stämma.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cool_Hector:

@Webhallen
https://imgur.com/a/lwb40dd
15:00:55. Helt ok snabbt alltså. Inget världsrekord dock.

'' The order was created 2020-11-18 15:02:01 '' men finns ingen order hos webhallen verkar det som. står ingenting på ''mina sidor''. någon mer med problemet? dvs klarna har en betalning liggandes men har inte fått ett ordernummer eller ens en tillfällig bekräftelse hos webhallen :/

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Skrivet av KlyfftPotatis:

'' The order was created 2020-11-18 15:02:01 '' men finns ingen order hos webhallen verkar det som. står ingenting på ''mina sidor''. någon mer med problemet? dvs klarna har en betalning liggandes men har inte fått ett ordernummer eller ens en tillfällig bekräftelse hos webhallen :/

Kolla tråden, typ hundra pers med samma problem. Tydligen orsakade en bugg på Webhallens sida denna röra då få beställningar från Klara gick igenom.

Visa signatur

Processor: Ryzen 7, 3700x. Moderkort: MSI B550 Gaming Edge WiFi. Grafikkort: RX 6800 XT, "referens" RAM: Crucial LPX 32 GB. SSD: WD SN550 1TB. Nätaggregat: Corsair RM 750x v2. Chassi: NZXT H440 Red/Black. Operativsystem: Windows 10 64x.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cool_Hector:

Kolla tråden, typ hundra pers med samma problem. Tydligen orsakade en bugg på Webhallens sida denna röra då få beställningar från Klara gick igenom.

typiskt... och jag sattsade först på webhallen. aldrig att jag kommer få en av de ynka 40 msi korten hos inet när jag gjorde beställningen hos webhallen först. aja. nu när det finns recentioner ute så tror jag att jag väntar på mitt evga xc3 ultra istället hos inet. ryktet säger att kön till evga inte alls är långa

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mail från Komplett:

Gratulerar! Du får det här mailet eftersom du är en av de lyckliga få som säkrat dig ett av de nya korten i AMD Radeon RX 6000-serien.

XFX RX 6800 XT
Beställning lagd 15:05 enligt ordersidan.

Men sedan var väl Komplett också dyrare än övriga? 7999kr landade kalaset på.

Ska fundera en stund om jag vill ha det, men kul att det gick vägen. Tyvärr fick jag lite kalla fötter efter att ha sett recensioner; och jag står inte ens i någon Nvidia-kö än.
Blir kanske inte någon ny dator 2020

Visa signatur

Nostalgi; hittade första PC-spelet jag hade i min ägo, Totalt Mosade Frukter. Någon annan som känner igen detta reklamspel för Yoggi från ~1998?

Permalänk
Medlem

Nu står det beräknad leverans på fredag på mitt msikort hos Inet, undrar om det stämmer..

Permalänk
Medlem

Tog precis bort mina bokningar, 2st låga 5000 av MSI 6800 Xt, två stycken bara för att Inet kukkade ur. Jag får lov att säga att det är rätt sjukt att oberoende recensioner ska komma ut samtidigt som korten. För att få chansen att få ett kort måste man hets-köpa och man har ingen aning om det är rätt kort för dig. Bryr mig inte speciellt mycket om +150fps utan vill mer ha stabila 60 med allt lull-lull man kan få, även ray-tracing. Så jag ställer mig i 3080 kön.