Permalänk
Medlem

Har själv ett märke i min TV efter att ha spelat beatsaber, och då hade jag rutnätet på

Kan man tvinga updaten på något sätt?
Står att jag har senaste updaten men det är en gammal version ändå

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av CubaCola:

Har själv ett märke i min TV efter att ha spelat beatsaber, och då hade jag rutnätet på

Kan man tvinga updaten på något sätt?
Står att jag har senaste updaten men det är en gammal version ändå

Går inte att tvinga
Kan ta upp till någon vecka tills det kommer till din enhet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Nej den på SideQuest är en egen version Pavlov shack.
Vet inte hur det går med utvecklingen men jag tror det är stort sett en person som jobbar med Pavlov, så det går nog inte så fort.
Är väll tänkt att Pavlov ska/skulle komma till Quest men det verkar som "konkurrenterna" Onward och Contractors "hinner före" och då tror jag enda Pavlov är/var populärare på PC.

Vore välkommet om användare av Quest 2 kan dra in lite fler till contractors- rätt trevligt spel men när jag köpte det för några veckor sedan och spelade det i ett par dagar så hittade jag aldrig mer än typ två-tre populerade servrar och var bara samma personer hela tiden. Förbryllande då jag sett det hyllas av folk på Youtube. Undrade on det var något problem med server discovery men steam säger även att average aktiva spelare per dag är typ 16 jämfört med pavlov ca 600...

Hade hoppats se lite mer folk i pavlov med efter quest 2's lansering men har inte märkt någon enorm skillnad än iallafall- dock börjar dyka upp många bra custom maps.

Oculus/facebook var ju inte först med trådlös VR och är verkligen inte de enda som erbjuder det precis så lite intetsägande meme...

Visa signatur

Gamingrigg: MEG x570 ACE, 5950X, Ripjaws V 32GB 4000MT/S CL16, 6800XT Red Devil LE, HX1200i.
Laptop: XPS 9570 x GTX 1050 x 8300h + 16GB Vengeance 2666Mhz + Intel AX200
Valheim server: i7-8559 + Iris Plus 655 + 32GB + 256GB
Printers? Yes. Ender 5, Creality LD-002R, Velleman VM8600, Velleman K8200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shiprat:

Vore välkommet om användare av Quest 2 kan dra in lite fler till contractors- rätt trevligt spel men när jag köpte det för några veckor sedan och spelade det i ett par dagar så hittade jag aldrig mer än typ två-tre populerade servrar och var bara samma personer hela tiden. Förbryllande då jag sett det hyllas av folk på Youtube. Undrade on det var något problem med server discovery men steam säger även att average aktiva spelare per dag är typ 16 jämfört med pavlov ca 600...

Hade hoppats se lite mer folk i pavlov med efter quest 2's lansering men har inte märkt någon enorm skillnad än iallafall- dock börjar dyka upp många bra custom maps.

Oculus/facebook var ju inte först med trådlös VR och är verkligen inte de enda som erbjuder det precis så lite intetsägande meme...

Om jag inte missar något så finns det en trådlös adapter till Vives headset som enbart den kostar lika mycket som en Quest 2 där du ska ha en sladd som går till ett batteripaket som fästs på ett bälte, men är det verkligen jämförbart? Memen i sig handlar dock inte så mycket om vem som var först med trådlöshet utan att Facebookhatet är så starkt att sådana åsikter vädras oavsett om det är lämpligt eller ej.

Permalänk
Medlem
Skrivet av danskjefel:

Hur menar du att du använder en bok för att veta var du är?

Skrivet av Schiznit:

Mycket bra fråga. Jag får hellre upp rutnätet än att jag dassar handen i väggen men smaken är som baken.

Haha. Jag lägger den på golvet mitt i rummet. Har en spelyta på ca 4x3 M.

Visa signatur

MSI PRO X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Corsair Vengeance DDR5 32GB 6000MT/s CL30 | Samsung 970 EVO 250/1000GB | MSI GeForce RTX 4090 VENTUS 3X E 24G OC | MSI MPG A1000G PCIE5 1000W

Permalänk
Medlem
Skrivet av freddap:

Haha. Jag lägger den på golvet mitt i rummet. Har en spelyta på ca 4x3 M.

Så du menar att det ligger en bok du snubblar på ibland och att det stör mindre än guardian rutnätet? Du kan sänka känsligheten på guardian så att den bara reagerar när du verkligen är framme vid gränsen. Jag förstår verkligen inte fördelen med bok-metoden vs guardian.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schiznit:

Så du menar att det ligger en bok du snubblar på ibland och att det stör mindre än guardian rutnätet? Du kan sänka känsligheten på guardian så att den bara reagerar när du verkligen är framme vid gränsen. Jag förstår verkligen inte fördelen med bok-metoden vs guardian.

En bok var bara ett exempel. Det går att använda tejp eller dylikt med. Så länge du kan känna med fötterna vart du är. Sorry om jag är otydlig.

Visa signatur

MSI PRO X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Corsair Vengeance DDR5 32GB 6000MT/s CL30 | Samsung 970 EVO 250/1000GB | MSI GeForce RTX 4090 VENTUS 3X E 24G OC | MSI MPG A1000G PCIE5 1000W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shiprat:

Vore välkommet om användare av Quest 2 kan dra in lite fler till contractors- rätt trevligt spel men när jag köpte det för några veckor sedan och spelade det i ett par dagar så hittade jag aldrig mer än typ två-tre populerade servrar och var bara samma personer hela tiden. Förbryllande då jag sett det hyllas av folk på Youtube. Undrade on det var något problem med server discovery men steam säger även att average aktiva spelare per dag är typ 16 jämfört med pavlov ca 600...

Hade hoppats se lite mer folk i pavlov med efter quest 2's lansering men har inte märkt någon enorm skillnad än iallafall- dock börjar dyka upp många bra custom maps.

Oculus/facebook var ju inte först med trådlös VR och är verkligen inte de enda som erbjuder det precis så lite intetsägande meme...

Jag tror dom flesta som gillar shooters kör Population: 1 just nu.
Har inte spelet själv men det verkar populärt om man kollar Youtube

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schiznit:

Det här med 90hz uppdateringen. Jag har tidigare 90hz påslaget via sidequest men undrar om detta officiella 90hz även gäller Virtual desktop och SteamVr spel genom VD?

Det gäller alla appar/spel som stödjer 90hz.
Dvs du behöver inte aktivera det genom SideQuest nå mer för att köra 90hz i tex virtual desktop.
Förutsatt du fått uppdateringen.
Jag fick den i förrgår 👍

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

I Quest eller SteamVR?

SteamVR vet även att problematiken finns i bla echo vr till quest jag står för högt upp..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Om jag inte missar något så finns det en trådlös adapter till Vives headset som enbart den kostar lika mycket som en Quest 2 där du ska ha en sladd som går till ett batteripaket som fästs på ett bälte, men är det verkligen jämförbart? Memen i sig handlar dock inte så mycket om vem som var först med trådlöshet utan att Facebookhatet är så starkt att sådana åsikter vädras oavsett om det är lämpligt eller ej.

Varför är det inte jämförbart, bara pris? Har inte vives officiella utan tpcast som jag betalade 2300kr för 2018. Till tpcast följer också ett bälte och en redig powerbank med- testade att köra en mindre powerbank och fästa i strapen på huvudet men vart rätt obekvämt i jämförelse med att ha vikten vid höften.

Finns ju olika skäl att ogilla Facebook, men även om man bortser från det politiska så finns det flera bra headset på marknaden om man inte har Facebook-konto.

Quests inbyggda förmåga till wireless är väl vad jag förstår att rendera på headsetets hårdvara vilket är mer motsvarande mobil-vr, medan de stödjer pcvr över just kabel och virtual desktop är en tredjeparts grej...

Men fattar att det är mer som klassiska veganmemen typ, jag tycker dock det är 100% lämpligt att yttra starka åsikter i ett forum som detta. Jag tycker själv att vad oculus (och även valve/HTC) åstadkom med originalheadseten var fantastisk och tycker inte att Facebook "förtjänar" någon ära utav det när det enda de gjort är att lägga pengar för att låsa in användare till Facebook.. I mina ögon var det oculus som startade återupplivandet av VR och när de köptes upp var det lite som att se ena "föräldern" av VR dö :/

Visa signatur

Gamingrigg: MEG x570 ACE, 5950X, Ripjaws V 32GB 4000MT/S CL16, 6800XT Red Devil LE, HX1200i.
Laptop: XPS 9570 x GTX 1050 x 8300h + 16GB Vengeance 2666Mhz + Intel AX200
Valheim server: i7-8559 + Iris Plus 655 + 32GB + 256GB
Printers? Yes. Ender 5, Creality LD-002R, Velleman VM8600, Velleman K8200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shiprat:

Varför är det inte jämförbart, bara pris? Har inte vives officiella utan tpcast som jag betalade 2300kr för 2018. Till tpcast följer också ett bälte och en redig powerbank med- testade att köra en mindre powerbank och fästa i strapen på huvudet men vart rätt obekvämt i jämförelse med att ha vikten vid höften.

Finns ju olika skäl att ogilla Facebook, men även om man bortser från det politiska så finns det flera bra headset på marknaden om man inte har Facebook-konto.

Quests inbyggda förmåga till wireless är väl vad jag förstår att rendera på headsetets hårdvara vilket är mer motsvarande mobil-vr, medan de stödjer pcvr över just kabel och virtual desktop är en tredjeparts grej...

Men fattar att det är mer som klassiska veganmemen typ, jag tycker dock det är 100% lämpligt att yttra starka åsikter i ett forum som detta. Jag tycker själv att vad oculus (och även valve/HTC) åstadkom med originalheadseten var fantastisk och tycker inte att Facebook "förtjänar" någon ära utav det när det enda de gjort är att lägga pengar för att låsa in användare till Facebook.. I mina ögon var det oculus som startade återupplivandet av VR och när de köptes upp var det lite som att se ena "föräldern" av VR dö :/

För att Quest är en egen enhet som du tar på huvudet och är igång direkt, batteripaket som fästs på ett bälte och där du måste köra mot en PC blir lite som GearVR där du ska lägga i en mobiltelefon i en låda för att komma igång. Spelen ser för övrigt i många fall förvånansvärt bra ut för att vara lokalt renderade.

Jag ogillar själv mycket med Facebook och sa upp mitt konto där för 5 år sen, men VR hade inte varit där det är idag med alla pengar dom har pumpat in i forskning, finansiering av spel, finansiell risk för att bredda marknaden etc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

För att Quest är en egen enhet som du tar på huvudet och är igång direkt, batteripaket som fästs på ett bälte och där du måste köra mot en PC blir lite som GearVR där du ska lägga i en mobiltelefon i en låda för att komma igång. Spelen ser för övrigt i många fall förvånansvärt bra ut för att vara lokalt renderade.

Jag ogillar själv mycket med Facebook och sa upp mitt konto där för 5 år sen, men VR hade inte varit där det är idag med alla pengar dom har pumpat in i forskning, finansiering av spel, finansiell risk för att bredda marknaden etc.

Facebook på gott och ont.
Jag tror att hade inte Facebook köpt upp Oculus så hade VR idag fortfarande varit PSVR eller ett dyrt PC-tillbehör.
Med det sagt, för mig spelar det inte så stor roll vem som står som tillverkare av headsetet fler blir intresserade och det blir fler utvecklare och utgivare som vill ge ut spel.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av jimjans:

SteamVR vet även att problematiken finns i bla echo vr till quest jag står för högt upp..

Du har nog inte ställt in golvnivån rätt i Guardian.
Det är svårt att se om golvnivån ligger under IRL golvet.
Konfigurera om så golvet åker upp till magen och tryck ner det till golvet med handen.

Det finns ett program OpenVR advance settings som du kan ladda ner, där kan du justera golvnivån i SteamVR på ett enkelt sätt när du är ingame om den skulle hamna fel där.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

För att Quest är en egen enhet som du tar på huvudet och är igång direkt, batteripaket som fästs på ett bälte och där du måste köra mot en PC blir lite som GearVR där du ska lägga i en mobiltelefon i en låda för att komma igång. Spelen ser för övrigt i många fall förvånansvärt bra ut för att vara lokalt renderade.

Jag ogillar själv mycket med Facebook och sa upp mitt konto där för 5 år sen, men VR hade inte varit där det är idag med alla pengar dom har pumpat in i forskning, finansiering av spel, finansiell risk för att bredda marknaden etc.

Det handlar väl om vilket delar man är intresserad av- ingen av de saker jag gillar mest med VR eller de spel jag gillar mest är särskilt berörda av facebook vad jag kan avgöra såvidare de inte haft mer deals med Valve än jag varit medveten om- meanwhile ett spel som jag verkligen såg fram emot spelade jag aldrig då de släppte det på steamVR men låste till oculus-hårdvara första månaderna, när de väl låste upp det hade jag sett det spelas av diverse youtubers i mängder och hade tappat intresset, vilket kändes trist.

Väntar på att se om någon polare skaffar quest så jag kan testa- kommer inte skapa ett facebookkonto igen men har ett par polare som fortfarande har sina.

Förstår att det bara är en känsla du har för dina föredragna lösning och att sådant kan vara svårt att kvantifiera men kan inte alls se varför jag skulle föredra att ha batteriet på huvudet då det resulterar i att antingen 1. Det är obekvämt som fan då detta batteri stort att räcka en hel kväll väger en del 2. Man måste byta från och till då man har litet batteri för att slippa tyngden på huvudet.

Det finns fortfarande spel (till exempel Jet Island) där jag absolut föredrar trådlöst, men i de allra flesta fallen så fäster jag bara kabeln med lite extra längd i en bältesögla med lite kardborrband så märker jag inte av den längre. Mina polare har också uttryckt att de tycker jag är seg in i VR när vi ska köra phasmophobia tillsammans, trots att enda egentliga delay där brukar vara att jag hoppar ut och in ur discord för byta ljudenhet, så undviker komplexitet om jag kan.
Lustigt nog brukar vi kunna köra ett par timmar och jag de som sitter ner blir trötta innan jag som kör i VR

Visa signatur

Gamingrigg: MEG x570 ACE, 5950X, Ripjaws V 32GB 4000MT/S CL16, 6800XT Red Devil LE, HX1200i.
Laptop: XPS 9570 x GTX 1050 x 8300h + 16GB Vengeance 2666Mhz + Intel AX200
Valheim server: i7-8559 + Iris Plus 655 + 32GB + 256GB
Printers? Yes. Ender 5, Creality LD-002R, Velleman VM8600, Velleman K8200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shiprat:

Det handlar väl om vilket delar man är intresserad av- ingen av de saker jag gillar mest med VR eller de spel jag gillar mest är särskilt berörda av facebook vad jag kan avgöra såvidare de inte haft mer deals med Valve än jag varit medveten om- meanwhile ett spel som jag verkligen såg fram emot spelade jag aldrig då de släppte det på steamVR men låste till oculus-hårdvara första månaderna, när de väl låste upp det hade jag sett det spelas av diverse youtubers i mängder och hade tappat intresset, vilket kändes trist.

Väntar på att se om någon polare skaffar quest så jag kan testa- kommer inte skapa ett facebookkonto igen men har ett par polare som fortfarande har sina.

Förstår att det bara är en känsla du har för dina föredragna lösning och att sådant kan vara svårt att kvantifiera men kan inte alls se varför jag skulle föredra att ha batteriet på huvudet då det resulterar i att antingen 1. Det är obekvämt som fan då detta batteri stort att räcka en hel kväll väger en del 2. Man måste byta från och till då man har litet batteri för att slippa tyngden på huvudet.

Det finns fortfarande spel (till exempel Jet Island) där jag absolut föredrar trådlöst, men i de allra flesta fallen så fäster jag bara kabeln med lite extra längd i en bältesögla med lite kardborrband så märker jag inte av den längre. Mina polare har också uttryckt att de tycker jag är seg in i VR när vi ska köra phasmophobia tillsammans, trots att enda egentliga delay där brukar vara att jag hoppar ut och in ur discord för byta ljudenhet, så undviker komplexitet om jag kan.
Lustigt nog brukar vi kunna köra ett par timmar och jag de som sitter ner blir trötta innan jag som kör i VR

Låg vikt är trevligt och önskvärt, men viktfördelningen är mer kritisk än vikten. Quest 2 väger 503 gram mot till exempel Valve Index 809 gram, men den sistnämnda anses nog av vem som helst vara mer bekväm att ha på sig. Vissa löser det med batteripaket som fästs baktill på headsetet och Oculus säljer en egen headstrap som har ett batteri inbyggt för syftet. Detta förlänger såklart också den trådlösa speltiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Du har nog inte ställt in golvnivån rätt i Guardian.
Det är svårt att se om golvnivån ligger under IRL golvet.
Konfigurera om så golvet åker upp till magen och tryck ner det till golvet med handen.

Det finns ett program OpenVR advance settings som du kan ladda ner, där kan du justera golvnivån i SteamVR på ett enkelt sätt när du är ingame om den skulle hamna fel där.

Provat att ställa om den i guardian flera gånger utan framgångsrikt resultat funderar om det kan vara något med hårdvaran. På andra forum har de blivit rådda att byta ut headsetet om de har möjlighet av oculus support..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Låg vikt är trevligt och önskvärt, men viktfördelningen är mer kritisk än vikten. Quest 2 väger 503 gram mot till exempel Valve Index 809 gram, men den sistnämnda anses nog av vem som helst vara mer bekväm att ha på sig. Vissa löser det med batteripaket som fästs baktill på headsetet och Oculus säljer en egen headstrap som har ett batteri inbyggt för syftet. Detta förlänger såklart också den trådlösa speltiden.

Det är nog olika för alla- för min del är totalvikten defintivt fortfarande ett problem vilket är varför jag byter tillbaka till originalstrap istället för DAS om jag ska köra till exempel holopoint. Om jag kör VR i några timmar så har jag definitvt risk för mild nackspärr och har för vana att ta på mig en huvtröja efter så det inte kyls ner för fort, och försöka mjuka upp nacken från och till under spelandet. Dock gissar jag att det inte händer alla då min nacke/rygg råkar ha tagit lite stryk.

När jag kört tills batteriet tagit slut med tpcast vilket brukar vara 4-5 timmar så har jag kännt mig rätt mör även fast jag har batteriet på höften. När jag körde igenom Fallout 4 VR var det helger då jag körde 6-7h VR om dagen och då brukade jag köra tills batteripack var slut och sedan köra vidare med kabel.

Visa signatur

Gamingrigg: MEG x570 ACE, 5950X, Ripjaws V 32GB 4000MT/S CL16, 6800XT Red Devil LE, HX1200i.
Laptop: XPS 9570 x GTX 1050 x 8300h + 16GB Vengeance 2666Mhz + Intel AX200
Valheim server: i7-8559 + Iris Plus 655 + 32GB + 256GB
Printers? Yes. Ender 5, Creality LD-002R, Velleman VM8600, Velleman K8200

Permalänk
Medlem
Skrivet av jimjans:

Provat att ställa om den i guardian flera gånger utan framgångsrikt resultat funderar om det kan vara något med hårdvaran. På andra forum har de blivit rådda att byta ut headsetet om de har möjlighet av oculus support..

Så kan det vara,ä.
Starta en ticket hos Oculus support.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av freddap:

En bok var bara ett exempel. Det går att använda tejp eller dylikt med. Så länge du kan känna med fötterna vart du är. Sorry om jag är otydlig.

Ok jag förstår. Men fortfarande känns Guardian med lägsta sensitivity på som ett bättre alternativ. Då kommer den bara reagera om du faktiskt är precis vid gränsen. Du kanske har haft den på default sensitivity och tycker att den visar för tidigt. Det går iallafall att sänka den så att den visar sig senare.

Skrivet av Molotov:

Det gäller alla appar/spel som stödjer 90hz.
Dvs du behöver inte aktivera det genom SideQuest nå mer för att köra 90hz i tex virtual desktop.
Förutsatt du fått uppdateringen.
Jag fick den i förrgår 👍

Nice, tack!

Permalänk
Medlem

Från Reddit:

Citat:

In v23 of Oculus Link, the new app-resolution slider maxes out @ 5408x2736 (combined-eyes). This isn't a random number we picked for Quest 2. It is *the* number that achieves 1:1 app-to-display pixel ratio at the center of the displays assuming the encode & display is 3664x1920.

In other words, you need to max out the rendering resolution slider to 5408x2736 inside the Oculus desktop app to achieve true 1:1 app-to-display pixel ratio.

The default value of 3616x1920 won't cut it, i.e. is NOT native resolution as you would think it is.

Furthermore,

So while the slider achieves similar results as the "pixel density" override in ODT, it doesn't go into the "super-sampling" range as many folks think it does. The higher you can push the slider, the crisper the app visuals will get, assuming your GPU can keep up w/ the perf hit. Source

In other words, the rendering resolution slider is NOT a supersampling slider (i.e. allowing you to go beyond native resolution). Unless you max it out, you are undersampling and not achieving true, 1:1 native resolution for the Quest 2.

TL;DR Max out the rendering resolution slider to achieve 1:1 native resolution. Below x1.7, you are undersampling

Permalänk
Skrivet av Halldin:

Från Reddit:

EDIT: Såg nu att det kanske bara gäller Oculus Link.. Missade det. Det går inte att utnyttja med VD?

Kan du förklara, för en mindre kunnig person som jag själv, vad detta innebär? Säg att jag vill spela HL:Alyx och få ut bäst möjliga bild. Vad ska jag då göra? Påverkar detta annat än spel streamade från PC?

Visa signatur

CPU: i7 9700K + be quiet! Pure Rock
GPU: Gigabyte RTX 3060 Ti OC
MoBo: ASUS PRIME Z370-P
RAM: 2x8 GB Corsair Vengeance LPX 3000 MHz
PSU: Fractal Design Integra M 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av danskjefel:

EDIT: Såg nu att det kanske bara gäller Oculus Link.. Missade det. Det går inte att utnyttja med VD?

Kan du förklara, för en mindre kunnig person som jag själv, vad detta innebär? Säg att jag vill spela HL:Alyx och få ut bäst möjliga bild. Vad ska jag då göra? Påverkar detta annat än spel streamade från PC?

Detta är om du kör trådat Oculus Link. Har ingen Quest 2 själv så kan inte kolla, men om du har senaste versionen av mjukvaran verkar det som du ska ställa in angiven upplösning i PC-mjukvaran.

Låter tungdrivet dock.

Edit: gällande din editerade fråga så har jag förstått det som att VD gör något liknande (men troligen inte lika bra) när du väljer Low/Medium/High på kvalité (tidigare fanns en Insane med).

Permalänk
Skrivet av Halldin:

Detta är om du kör trådat Oculus Link. Har ingen Quest 2 själv så kan inte kolla, men om du har senaste versionen av mjukvaran verkar det som du ska ställa in angiven upplösning i PC-mjukvaran.

Låter tungdrivet dock.

Edit: gällande din editerade fråga så har jag förstått det som att VD gör något liknande (men troligen inte lika bra) när du väljer Low/Medium/High på kvalité (tidigare fanns en Insane med).

Då hänger jag med! Tack så mycket

Visa signatur

CPU: i7 9700K + be quiet! Pure Rock
GPU: Gigabyte RTX 3060 Ti OC
MoBo: ASUS PRIME Z370-P
RAM: 2x8 GB Corsair Vengeance LPX 3000 MHz
PSU: Fractal Design Integra M 550W

Permalänk
Medlem

Snart kommer det gå att köra Doom 3 i standaloneläge (även Quest 1) via SideQuest. Oklart om jag vill uppleva så många jumpscares i VR dock:

Inverse kinematics:

Lite av introt:

Permalänk
Medlem

Jag vill bara säga tack till alla snälla själar här! Det finns hur mycket matnyttigt som helst i den här tråden. Som sagt är det många som hjälper till, men i mina ögon är det @Molotov och @Halldin som sticker ut lite extra. Tack för tips/hjälp/vägledning! Grymt! <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Från Reddit:

Här finns lite mer matnyttig information (fanns i kommentarerna i tråden):

Citat:

For best results with Link v23:

In ODT, make sure you've set

Pixel per display override to 0 (Unless you want to supersample and have a RTX3080 or similar, in which case >1.0)
Distortion Curvature to Default (source)
Encode width to 0 (In v23, it cranks up to 3664x1920 by default)
Bitrate anywhere from 200mbps to 300mbps (The only setting that's not set automatically in v23). 500mbps is overkill and will kill your performance with no noticeable visual gain. (source)

Finally, maxed out rendering resolution slider inside the Desktop Oculus app.

Någon som har lust att testa och rapportera tillbaka hur det fungerar / vad för prestandaförlust det innebär?

La till länkar till källor.
Visa signatur

5800X3D @Kombo Strike 3 / 32GB DR RAM @3800MHz,CL16 / 3090 Turbo @1695MHz,0.750V

Permalänk
Skrivet av Frisell:

Jag vill bara säga tack till alla snälla själar här! Det finns hur mycket matnyttigt som helst i den här tråden. Som sagt är det många som hjälper till, men i mina ögon är det @Molotov och @Halldin som sticker ut lite extra. Tack för tips/hjälp/vägledning! Grymt! <3

Helt enig! Det är hit jag vänder mig för eventuella frågor, vilket jag ofta har som nybörjare

Nu väntar jag bara på V23-uppdateringen till mitt headset.

Visa signatur

CPU: i7 9700K + be quiet! Pure Rock
GPU: Gigabyte RTX 3060 Ti OC
MoBo: ASUS PRIME Z370-P
RAM: 2x8 GB Corsair Vengeance LPX 3000 MHz
PSU: Fractal Design Integra M 550W

Permalänk
Medlem

Känner mer och mer behov av väska och jag har ju även kikat på batteripack så det blir nog att köra retur eller sälja av elite strapen jag köpte nyss och invänta elite strap batteri + väska kitet som känns mer vettigt nu när jag även vill ha en väska. Allt är ju slut så det ser ut att bli mitten av December. Hoppas inte Oculus skjuter på det mer än så. Talade med Inet som sålt runt 2000 elite strap och hittills inget RMA ärende på någon. Att de går sönder verkar vara en låg andel. Antagligen en dålig batch.

Permalänk
Medlem

Jag måste varmt rekommendera er som ännu inte provat, Pokerstars VR!
Jag är gammal pokertorsk, drev en liten hobby-pokerklubb under "poker-boom-åren" där vi körde turneringspoker för humana summor pengar. När alla började spela poker på nätet gjorde jag detta också men tyckte aldrig det var ens i närheten lika roligt som live då poker i första hand för mig är ett socialt spel. Nu på senare år har jag knappt spelat nån poker alls då intresset svalnat för mig och alla andra också verkar det som, men nån gång per år kan det bli i bästa fall.
Jag laddade hem Pokerstars VR och var mycket skeptisk men ju mer jag spelat ju roligare är det! Känslan av att sitta runt ett riktigt pokerbord och prata med motspelare är väldigt bra återskapad och trots att man bara spelar om låtsaspengar är spänningen densamma. För att förtydliga, detta är alltså ett gratis-spel där man spelar om låtsaspengar, inga riktiga pengar/vinster/förluster, utan låtsas-dollar.
https://www.oculus.com/experiences/quest/2370815932930055/?lo...
Det är Texas Hold-em enbart tror jag och man kan spela cashgame eller turnering (sit'n'go(enbordsturnering)), kanske finns fler spelvarianter.
Om ni redan spelar eller hoppar in och tycker det är kul kanske vi kan bli vänner ett (svenskt) gäng i spelet och köra privata bord där vi snackar svenska, tror det går att skapa sådana bord med lösenord.