Skärm med trolig defekt ström-matning - Vad gör jag?

Permalänk
Medlem

Skärm med trolig defekt ström-matning - Vad gör jag?

Hej!
Barnens datorskärm (en gammal ASUS VK278Q) verkar ha dött... Började krångla lite för ett tag sedan, då skärmen bara plötsligt inte tog emot signal längre, lös men blev svart. Stängde av och startade om skärmen, och den funkade igen. Men sedan några dagar tillbaka verkar skärmen vara heldöd, inget ljus i på-knappen längre, och inget liv i displayen över huvud taget.

Är detta något som kan lagas för en hyfsat billig peng, kan man sälja skärmen för en symbolisk summa, skänka bort den, eller bara åka med den till tippen? Någon som har några bra förslag?

Tack för hjälpen!

/Preben

Permalänk
Medlem

Har du testat med en annan kabel?
Kanske inte är det mest sannolika felet men på jobbet hade vi en kompressor som skulle kastas då den inte funka sa dom. Felsökte lite och det va just bara kabeln som hade gått sönder (nollan dom va brott på).
Bytte kabel och den går än idag. Visserligen som reserv men ändå

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobitheo:

Har du testat med en annan kabel?
Kanske inte är det mest sannolika felet men på jobbet hade vi en kompressor som skulle kastas då den inte funka sa dom. Felsökte lite och det va just bara kabeln som hade gått sönder (nollan dom va brott på).
Bytte kabel och den går än idag. Visserligen som reserv men ändå

Säkerligen inget dumt tips, men har redan satt dit en annan skärm som funkar med samma både ström och signal-kabel som den gamla...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Prebz:

Säkerligen inget dumt tips, men har redan satt dit en annan skärm som funkar med samma både ström och signal-kabel som den gamla...

Säkert ett väldigt ovanligt fel. Men ibland händer det tydligen så va värt ett försök iaf😂
Ingen aning om värdet i såna skärmar dessvärre men om det ändå visar sig att den bara är att köra till tippen skulle jag iaf öppna och kolla om man kunde hitta nåt fel först. Hoppas det löser sig iaf😉