Tråden om Xbox Series X|S

Permalänk

Sändningen har levererats till terminal och skickats vidare.
10 november 18:08 - 556 52 JÖNKÖPING

Bör få den imorgon då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cbxb:

Sweet!

Kolla kvittot btw. Står Series S på mitt, så även på en annan i trådens kvitto. Står ju dock Series X online så säkert fine haha. Blir att skriva till dem imorgon dock för säkerhets skull.

På min fraktsedel från MS för en XSX stod det något med "Series S" först följt av lite mumbo jumbo. Jag tyckte det var lite konstigt men tänkte inte mer på det eftersom det ju bevisligen stod en Series X på bänken framför mig. Kan vara samma sak här.

Visa signatur

--| "Snickelidumsnack!" sa vargen... |--

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av issue:

Men då lät du din gällande prenumeration löpa ut? Och sen live och sen köpa Game pass?

Hade aldrig någon sen innan

Skrivet av klove:

Är det någon skillnad på att köpa 12 respektive 24 månaders?

Nej då, men du får inte komma till 36 månader totalt. Så max 35!

Skrivet av Blomman90:

Visst går detta "hack" endast att använda en gång?

Jag har nämligen kört denna men konverterade endast drygt 18 månader till Ultimate, som nu snart tar slut. Men nu, med den nya konsolen i hand, så skulle jag gärna säkra Game Pass för ytterligare en tid. Vad tror ni i så fall om möjligheten att skapa en ny profil (gamertag), där man kör denna deal igen, men sedan fortsätter man spela på sin gamla profil (jag byter ju ogärna ut den), skulle det funka så att jag ändå kommer åt Game Pass på min profil?

Yes, bara en gång tyvärr

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Konsolgrävare

Äntligen! 😍

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Skrivet av tyvar1:

Hade aldrig någon sen innan

Nej då, men du får inte komma till 36 månader totalt. Så max 35!

Yes, bara en gång tyvärr

Jag fixade 36 månaders Live Gold via Brasilien för totalt 991 kr och kunde sen fixa Ultimate för 10 kr till. Nu står det att nästa debitering är 2023-10-09. Jag hoppas att det kommer stämma. Och om det stämmer så kan man köpa tre stycken 12-månaders-koder och lägga in förutsatt att man inte har några månader sen innan.

Tog bort något ord..
Permalänk
Medlem

Som den xboxfärsking man är så förutsatte jag att kontrollerna laddas med kabel. Men alltså, är det ett skämt? Ska man byta batterier? Helt otroligt, eller är det jag som missar nått här? Min gamla ps3 hade ju inbyggda batterier...tänkte utvecklingen inte gått bakåt sedan dess.

Justering
Permalänk
Medlem
Skrivet av svintooo:

Som den xboxfärsking man är så förutsatte jag att kontrollerna laddas med kabel. Men alltså, är det ett skämt? Ska man byta batterier? Helt otroligt, eller är det jag som missar nått här? Min gamla ps3 hade ju inbyggda batterier...tänkte utvecklingen inte gått bakåt sedan dess.

Du missar inget. Finns ett laddkit att köpa löst.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem
Skrivet av pezmannen:

Fick du notifiering om att hämta den?

Japp fick den igår att jag kunde hämta den den 11/10

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Skrivet av svintooo:

Som den xboxfärsking man är så förutsatte jag att kontrollerna laddas med kabel. Men alltså, är det ett skämt? Ska man byta batterier? Helt otroligt, eller är det jag som missar nått här? Min gamla ps3 hade ju inbyggda batterier...tänkte utvecklingen inte gått bakåt sedan dess.

Finns så du kan köra med uppladdningsbara. Du får runt 40h speltid med en laddning. Fördelen är ju att det inte är något internt batteri som blir kasst efter några år.
I min Elite Series 2 sitter det ett inbyggt batteri, jag kommer köra vidare med den

Permalänk
Medlem
Skrivet av svintooo:

Som den xboxfärsking man är så förutsatte jag att kontrollerna laddas med kabel. Men alltså, är det ett skämt? Ska man byta batterier? Helt otroligt, eller är det jag som missar nått här? Min gamla ps3 hade ju inbyggda batterier...tänkte utvecklingen inte gått bakåt sedan dess.

Utbytbara batterier är ju helt underbart, du kan sitta förbered med 2 fulladdade batterier och byta ut dom direkt. När kapaciteten försämras så är det bara att köpa 2 par nya uppladdningsbara AA.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derix:

Du missar inget. Finns ett laddkit att köpa löst.

Skrivet av JensSparebo:

Finns så du kan köra med uppladdningsbara. Du får runt 40h speltid med en laddning. Fördelen är ju att det inte är något internt batteri som blir kasst efter några år.
I min Elite Series 2 sitter det ett inbyggt batteri, jag kommer köra vidare med den

Skrivet av D3str0yer:

Utbytbara batterier är ju helt underbart, du kan sitta förbered med 2 fulladdade batterier och byta ut dom direkt. När kapaciteten försämras så är det bara att köpa 2 par nya uppladdningsbara AA.

Det verkar som det finns fördelar ändå. Blev nästan chockad så jag skrev lite i affekt. Men alltså, håller batterierna ca 40h? Då kanske det inte är ett så stort problem

Permalänk
Medlem
Skrivet av svintooo:

Det verkar som det finns fördelar ändå. Blev nästan chockad så jag skrev lite i affekt. Men alltså, håller batterierna ca 40h? Då kanske det inte är ett så stort problem

Batterierna i Elite series 2 kontrollen (En premium kontroll) håller i runt 40 timmar. Jag vet inte riktigt hur länge den laddningsbara batteri delen varar som man kan köpa till kontrollen (Play and recharge kit) men de går ju alltid att googla

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet om 360 kontrollerna fungerar eller är det bara de till One som fungerar?

Permalänk
Medlem

Äntligen fick ja en uppdatering om att konsolen är i Jönköping! Pjuuu vilken lättnad.. Nu hoppas ja bara att det kommer imorgon så jag äntligen kan få spela på min Series X! <3

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Michael1:

Är det någon som vet om 360 kontrollerna fungerar eller är det bara de till One som fungerar?

Det är bara One -kontroller som fungerar.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blomman90:

Visst går detta "hack" endast att använda en gång?

Jag har nämligen kört denna men konverterade endast drygt 18 månader till Ultimate, som nu snart tar slut. Men nu, med den nya konsolen i hand, så skulle jag gärna säkra Game Pass för ytterligare en tid. Vad tror ni i så fall om möjligheten att skapa en ny profil (gamertag), där man kör denna deal igen, men sedan fortsätter man spela på sin gamla profil (jag byter ju ogärna ut den), skulle det funka så att jag ändå kommer åt Game Pass på min profil?

Hej, jag har lyckats med en ”work-around” då jag ville behålla min profil, men fortfarande är en snåljåp. Jag lät mitt game pass löpa ut. Sedan köpte jag en 12 mån kod för xbox live från inet, dock strulade inlösningen av den. Då chattade jag med ms supporten som la till mina 12 mån. Två ggr körde jag samma vända, som gav mig 24 mån. Dessa kunde jag sedan konvertera till game pass ultimate igen. Men man får räkna med lite väntetid i microsoftsupporten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Det är bara One -kontroller som fungerar.

Misstänkte det... Jag hade hoppats på att kunna använda mina tre från 360. Angående batteri-diskussionen så håller jag med om att utbytbara är bra då samtliga batteripack till mina 360-kontroller har dött.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eldarion:

Fick precis välja leveransmetod för imorgon hos lokal speditör (annan som tagit över för UPS). Jag får min i morgon då.

Blev du kontaktad angående det? Eller spårade du paketet via UPS och sedan fick välja? För min Series X blev fördröjd av Microsoft/UPS då den är i Jönköping och ska fortsätta imorgon står det..

Visa signatur

Ryzen 7 7700X | Noctua NH-U12A | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIF | Corsair 32G DDR5 6000MHz CL36 | ASUS RTX 3080 10GB TUF | Samsung 860 EVO 2TB | Seagate FireCuda 510 SSD 2TB | Seasonic Focus GX 850W | Fractal Design Define S | Logitech PRO X Superlight | HyperX Cloud | Xtrfy XG1-R | Artisan FX Hien SOFT

Permalänk
Medlem

En fråga! Jag har en LG Oled C9 som jag har kopplat min XSX till. Jag undrar hur många som kör en liknande Oled modell från LG och vad dom bästa bild inställningarna är? Det finns en meny där man kan välja 8bit,10bit och 12 bit. Sedan kan man välja Standard eller Full RGB osv. Ska man kanske ta en separat tråd?

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | 16GB Corsair Vengeance Rgb Pro 3600MHz | MSI B450M Mortar Max | MSI 5700 XT OC Evoke | Corsair SF600 V2 | Samsung 970 Evo Plus 500GB | Crucial MX100 512GB | HHKB 2 Pro Type-S | SteelSeries Rival 310 | HP ZR30W |

Permalänk
Medlem

Inget ett knyst från Media Markt ang ens leverans, bara ett mail om att det är försenat hade varit nice...

Visa signatur

Console: Xbox Series X TV: Samsung Q70T 4K 120HZ Headset: Turtle Beach Stealth 700 Gen 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av delidana:

En fråga! Jag har en LG Oled C9 som jag har kopplat min XSX till. Jag undrar hur många som kör en liknande Oled modell från LG och vad dom bästa bild inställningarna är? Det finns en meny där man kan välja 8bit,10bit och 12 bit. Sedan kan man välja Standard eller Full RGB osv. Ska man kanske ta en separat tråd?

Jag har ingen aning men återkom gärna hur det fungerar med HDR och vrr osv verkar ju vara en del barnsjukdomar. Har själv sneglat mot en c9 till spelrummet

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Medlem

Fått höra att vissa EG’s samt Media Markt klantat sig rejält. Varit lite vitvarusäljare osv som inte haft koll alls, som hämtat bokade exemplar till drop ins.

Börjar bli otålig, får se på blocket vad man kan hitta.

Permalänk
Medlem

Är det någon kvar som inte har fått någon uppdatering från Elgiganten? Förutom att dom säger att det är på gång. Beställde 22/9 09:10

Permalänk
Medlem

Någon som hittar Avowed på store? Står att det ska släppas idag

https://www.xbox.com/sv-SE/games/avowed

Permalänk
Medlem
Skrivet av klove:

Någon som hittar Avowed på store? Står att det ska släppas idag

https://www.xbox.com/sv-SE/games/avowed

Luddigt skrivet.
Det dom menar är den dag avowed släpps så kommer den direkt till Game pass. Det där spelet är nog flera år bort

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tosse82:

Är det någon kvar som inte har fått någon uppdatering från Elgiganten? Förutom att dom säger att det är på gång. Beställde 22/9 09:10

Samma här. Fortfarande tysta som möss.

Kan ändå finna viss humor i det hela då min beställning alltså gäller en XSS. En konsol där bristande tillgång, åtminstone hittills, aldrig varit aktuell i Sverige.

Lider samtidigt lite extra med er som förhandsbokat en XSX. Måste vara rejält surt att i värsta fall riskera att få konsolen först om flera veckor, trots förhandsbokning.

Permalänk
Skrivet av Tosse82:

Är det någon kvar som inte har fått någon uppdatering från Elgiganten? Förutom att dom säger att det är på gång. Beställde 22/9 09:10

Beställde 23/9. Har inte fått någon info. Står som reserverad ännu... men den kommer väl innan jul får man hoppas.

Permalänk
Hedersmedlem

På Elgigantens Facebook-sida är EG själva lite halvaktiva med att kommunicera med kunder. Mycket copy-paste svar, men det är både positiva och negativa besked där. En del som fått levererat, andra inte.

Problemet är att de som kommunicerar utåt mot kund själva inte verkar ha någon insyn alls i detta berömda "centrallager" (hur många enheter de har, när de kommer "ikapp" med att skicka ut konsolerna, vad som orsakar förseningarna med mera) och då blir det ganska meningslöst att prata med dem.
"Vi beklagar" är väl det enda säkra svaret de kan ge.

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

Jag har ingen aning men återkom gärna hur det fungerar med HDR och vrr osv verkar ju vara en del barnsjukdomar. Har själv sneglat mot en c9 till spelrummet

Kör med Series X kopplad till en LG C9 och har själv ganska mycket problem med allt från VRR till HDR och ljud. Aktiverar jag VRR när Xboxen är ställd på 4k120 så blir delar av bilden svart, så det är oanvändbart. Det problemet listas bland kända problem hos Microsoft ( https://answers.microsoft.com/en-us/xbox/forum/xba_console/kn... ) och verkar lösas med senaste firmwareuppdateringen för TV:n som släpps om någon vecka (om man inte vill ladda ned den själv från LG:s hemsida och föra över den manuellt till TV:n).

Fick problem med att ljuden började "knäppa" med jämna mellanrum. Det startade när jag körde AC Origins men var kvar i menyerna och i andra spel, det löste sig dock när jag startade om Xboxen. Hoppas det inte är något som återkommer...

Ljudet har också försvunnit helt ibland. Dels när jag byter från 120 till 60 fps i menyn, men också nån gång när jag stängde ned ett spel. Ljudet kommer tillbaka när jag byter ingång eller öppnar en app i TV:n.

Sen har jag också haft problem med att bilden "glitchar" lätt med små streck som blinkar till på skärmen. Märkte det bara i Apex Legends, och det verkade bara komma vissa gånger jag startade det. Har troligen att göra med att HDR hoppar igång och uppkommer bara vissa gånger det gör det.
EDIT: Fler verkar ha samma problem. Precis det som visas i videon som jag ser. Firmwareuppdateringen löser möjligtvis problemet. https://www.reddit.com/r/XboxSeriesX/comments/jqp1st/xbox_ser...

Så barnsjukdomar kan man definitivt snacka om. Någon som har liknande problem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av sopaKREEM:

Blev du kontaktad angående det? Eller spårade du paketet via UPS och sedan fick välja? För min Series X blev fördröjd av Microsoft/UPS då den är i Jönköping och ska fortsätta imorgon står det..

Jag kontaktade UPS via Facebook (snabbt svar) och fick veta att de lämnat över till annan speditör - så jag fick spåra det hos den speditören istället. Den speditören skickade sedermera SMS där jag fick välja hur det skulle levereras. Det är helt avhängt på vilken speditör det handlar om såklart, det här är en som håller till längs norrlandskusten.

Kan rekommendera att kontakta UPS via Facebook för att höra i alla fall. Har de lämnat över uppdraget slutar det komma ny information om paketet från just UPS.