Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av reflux:

Samma här, missade igår för att internet låg nere på jobbet under ett par timmar, och var på jakt efter just den skärmen till dotterns och hennes sambos nybyggen. Stort tack till @Trunkarn

Suttit och uppdaterat mycket idag i väntan på bättre pris och så kom det! Fick en jag med så är riktigt nöjd :D! Nu är priset tillbaka igen på 4,6k tyvärr dock

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xanrag:

Det har hänt så med ett enda av mina.. .. många.. paket från Amazon, så det är nog ingen konspiration utan bara inkompetens. Det verkar ha försvunnit någonstans i Tyskland.

Japp, den skickades från Garbsen sen står det att den "Återvände till Amazon" och efter det var den borta... Var nog bara inkompetens men aja jag får gå vidare i livet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trunkarn:

Produkt: LG 27GL850-B Nano IPS
Länk: https://www.amazon.se/MONITOR-LG-27GL850-B-2XHDMI-GAMING/dp/B...
Kategori: Skärm
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5094636
Pris: 3747kr

EDIT: ej rabatt längre

Hur kommer det sig att skärmen gått på rea de två senaste dagarna? Kan detta betyda att det kommer komma flera bra rabatter på skärmar under BF och Singles Day?

Visa signatur

Fractal Design Meshify C, ASUS ROG Strix B450-E, AMD Ryzen 5800X3D
Palit GeForce RTX 2080 Ti 11GB GamingPro OC, DDR4 32GB

Permalänk
Medlem

Någon som lyckades köpa Gigabyte NVMe SSD 512GB för priset som stod i andra tråden? Det priset stod som "säljaren kan inte leverera till ditt område" för att sedan försvinna helt. Mest nyfiken på hur Amazon funkar.

Permalänk
Medlem

LG-skärmen gick tillbaka till vanliga priset under tiden att jag hade den i kundkorgen. Phew.

Visa signatur

Nada.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dodat:

Någon som lyckades köpa Gigabyte NVMe SSD 512GB för priset som stod i andra tråden? Det priset stod som "säljaren kan inte leverera till ditt område" för att sedan försvinna helt. Mest nyfiken på hur Amazon funkar.

Dom har nog tagit bort produkten, varpå Amazons sida laggar efter litegranna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dodat:

Någon som lyckades köpa Gigabyte NVMe SSD 512GB för priset som stod i andra tråden? Det priset stod som "säljaren kan inte leverera till ditt område" för att sedan försvinna helt. Mest nyfiken på hur Amazon funkar.

Skrivet av LemurenSwe:

Dom har nog tagit bort produkten, varpå Amazons sida laggar efter litegranna.

Jag hann beställa och pengarna drogs från kontot. Men kort efter så avbokades ordern och jag fick en återbetalning.
Trist

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oles:

Jag hann beställa och pengarna drogs från kontot. Men kort efter så avbokades ordern och jag fick en återbetalning.
Trist

Inget vunnet, inget förlorat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Repairman:

https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=5526645

Quest 2 med 256GB är billigare. Långt ifrån ett fynd skulle jag vilja påstå

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=5526645

Quest 2 med 256GB är billigare. Långt ifrån ett fynd skulle jag vilja påstå

Sant sant. Hade för dålig koll på VR-headset och stirrade mig blind på priset. Ber mods att korrigera/ta bort inlägget.

Permalänk
Medlem

https://www.dustinhome.se/product/5011170141/solid-state-driv...

Intel Solid-State Drive 665p Series
1024GB M.2 2280 PCI Express 3.0 x4 (NVMe)

Kostar 899kr på Rea.

Tror ni detta är ett bra kap?

Visa signatur

ASUS GeForce RTX 4080 TUF
Intel Core i5 13600K 3.5 GHz
Corsair 32GB DDR4 3600MHz
@4K/138Hz

Permalänk
Medlem

Scha... ett antal ÅF drog ju igång Singles day ny vid 00.00 och av deras utbud att döma så var det inte något att hänga i julgranen precis, särskilt inte på PC-komponent sidan.

Rea används ju ofta till att sälja ut gamla produkter eller att öka omsättning när konkurrensen är svår. Som situationen ser ut just nu pga Covid så verkar det ju råda komponentbrist i världen pga alla som plötsligt behöver fler datorer när man ska plugga/jobba hemifrån. Av just den anledningen tror jag att ÅF förväntar sig sälja det de kan få tag på oavsett rea eller inte, vilket tar bort incitamentet att rea ut produkter.

Det går ju att debattera att singels day inte är en stor rea i Sverige, och det stämmer ju. Dock kikar man på utbudet för andra kategorier så var det betydligt mycket bättre hos många än just komponenter. Jag tror tyvärr att vi kan förvänta oss en ganska kass Black Friday och mellandagsrea i år av just den anledningen.

Permalänk
Medlem

Håller med ovan. Är verkligen ingen bra rea denna gång. Bättre priser på diverse fyndvaror.

Får hoppas black friday kan ge något iallafall

Permalänk
Medlem

Enda jag hittade som verkar vara okej rabatt på var en bärbar från huawei.
https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/barbar-da...
Men tyvärr så hittar jag inte någon annan som säljer den. Verkar vara ett bra pris för specifikationerna och 3:2 skärm.

Permalänk

Får hoppas att Sweclockers exklusiva Inet rea levererar som vanligt, annars inga höga förhoppningar inför BF

Visa signatur

MSI Geforce GTX 1080 - Intel Core i5 9600K@ 5.0 GHz - Corsair Hydro 115i Platinum RGB - Phanteks Evolv X - Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 @ 3000 MHz - ASUS Rog Strix Z390-E Gaming - Corsair RM750X V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebbe_a:

Produkt: Adidas FWD-01
Länk: https://kampanj.bonniermag.se/c/styleby_1_18?step=1
Kategori: Ljud
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5189523
Pris: 257:-

Teckna prenumeration för 198+59=257:- och få hörlurarna på köpet.
Glöm inte säga upp prenumerationen bara.
(Taget från swedroid)

Jag har förstått det som att man säger upp sin prenumeration här?: https://kundservice.bonniernewslifestyle.se/create-account

Behöver ett prenumerationsnummer för att skapa ett konto, antar att det kommer på mejlen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ÖverklockarN94:

Får hoppas att Sweclockers exklusiva Inet rea levererar som vanligt, annars inga höga förhoppningar inför BF

Brukar det vara någon särskild sådan här över de närmsta månaderna? Jag vet att de dyker upp ibland men aldrig hittat något mönster till dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrisism8:

Brukar det vara någon särskild sådan här över de närmsta månaderna? Jag vet att de dyker upp ibland men aldrig hittat något mönster till dem.

De senaste åren har de gjort ett utskick specifikt till swec medlemmar på black friday, oftast med riktigt bra priser på några grejer men väldigt begränsat antal.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Jag har förstått det som att man säger upp sin prenumeration här?: https://kundservice.bonniernewslifestyle.se/create-account

Behöver ett prenumerationsnummer för att skapa ett konto, antar att det kommer på mejlen?

Sjukt bra erbjudande, den tog jag direkt. Såhär står det:

Om du efter ditt introduktionserbjudande vill avsluta din tillsvidareprenumeration kontaktar du kundservice senast 5 dagar efter det att du fått ditt senaste nummer annars gäller uppsägningen från kommande utgåva. Utebliven betalning gäller ej som uppsägning. Vid flera uteblivna betalningar skickar vi en påminnelse på det totala saldot. Vid eventuella ytterligare påminnelser tillkommer 60 kronor i påminnelseavgift.

Visa signatur

| AMD Ryzen 5 5600X | Asus Rog B550-i gaming | Sapphire Radeon 6800 refkort | Viper Steel Patriot 16gb 4400mhz | Sabrent NVMe Rocket 1TB + Samsung 970 1TB | Corsair 750W SFX | Cooler Master NR200P | Vattenkyld custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av mastrovious:

Sjukt bra erbjudande, den tog jag direkt. Såhär står det:

Om du efter ditt introduktionserbjudande vill avsluta din tillsvidareprenumeration kontaktar du kundservice senast 5 dagar efter det att du fått ditt senaste nummer annars gäller uppsägningen från kommande utgåva. Utebliven betalning gäller ej som uppsägning. Vid flera uteblivna betalningar skickar vi en påminnelse på det totala saldot. Vid eventuella ytterligare påminnelser tillkommer 60 kronor i påminnelseavgift.

Jag nappade också. Perfekt att ha när man klipper gräset!

Men det blir då rent krasst efter tidning nummer 1 är mottagen? Det är ju det senaste och inte sista? Hade varit trevligt om man kunde maila redan när man fått hörlurarna/första tidningen.

Permalänk

Har just nu i5 9600K, och är missnöjd med prestandan, såg att Intel Core i7 9700K ligger på 2999kr just nu, är det värt att uppgradera till i7an?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viktorph:

Jag nappade också. Perfekt att ha när man klipper gräset!

Men det blir då rent krasst efter tidning nummer 1 är mottagen? Det är ju det senaste och inte sista? Hade varit trevligt om man kunde maila redan när man fått hörlurarna/första tidningen.

Kul att det uppskattades (iofs inte jag som hittade det men ändå).

Överlag brukar det vara så här: Säger du upp prenumerationen direkt när du fått första numret så får du enbart resterande tidningar som ingick i "startpaketet" för 257kr.

Behöver inte vänta på sista tidningen för att genomföra uppsägningen.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"Oh yeah? Well, the jerk store called, and they're running outta you."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebbe_a:

Kul att det uppskattades (iofs inte jag som hittade det men ändå).

Överlag brukar det vara så här: Säger du upp prenumerationen direkt när du fått första numret så får du enbart resterande tidningar som ingick i "startpaketet" för 257kr.

Behöver inte vänta på sista tidningen för att genomföra uppsägningen.

Toppen! Tusen tack! Då blir det till att kontakta dem så snart som första tidningen har kommit.

Permalänk
Medlem

Fick bekräftelse från STYLEBY nu. Det var då ingen nådig väntetid tills första tidningen kommer.

"Din första tidning kommer skickas: 2021-03-05".

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Viktorph:

Fick bekräftelse från STYLEBY nu. Det var då ingen nådig väntetid tills första tidningen kommer.

"Din första tidning kommer skickas: 2021-03-05".

Får se vad som dyker upp först, mina lurar från STYLEBY eller 5900x

Permalänk
Medlem

Leverans

Skrivet av Viktorph:

Fick bekräftelse från STYLEBY nu. Det var då ingen nådig väntetid tills första tidningen kommer.

"Din första tidning kommer skickas: 2021-03-05".

Hittade detta:
NÄR KOMMER MIN VÄLKOMSTPREMIE?
Svar: Din premie skickas ut cirka 3-5 veckor i en separat försändelse, efter att vi registrerat betalningen för din prenumeration. Premierna kan levereras innan du mottar din första utgåva/tidning.

Tror inte man behöver vänta tills första tidningen innan man avslutar prenumerationen heller.
Jag avslutade min nu och fick då detta svar:
Din prenumeration på STYLEBY är nu avslutad.
Du har betalat för ytterligare 2 nummer utav tidningen, dessa nummer kommer du att få. Sista numret kommer att skickas 5:e maj 2021. Därefter kommer din prenumeration att avslutas.

Permalänk

Jag får inte Styleby sidan att fungera, får bara undefined error. Någon som har något knep?

Visa signatur

Ryzen 2700x, Nvidia 2080, 32gb 3200CL14 B-Die, 970 Evo
"Limbo" burk: I52500k, Nvidia 560 ti, 16gb Ram.
Server: FSC PI 2664. Quad core, 4gb minne, lite hårddiskar och en hel del damm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Coltrasten:

Får se vad som dyker upp först, mina lurar från STYLEBY eller 5900x

Haha!

Skrivet av Ehragus:

Hittade detta:
NÄR KOMMER MIN VÄLKOMSTPREMIE?
Svar: Din premie skickas ut cirka 3-5 veckor i en separat försändelse, efter att vi registrerat betalningen för din prenumeration. Premierna kan levereras innan du mottar din första utgåva/tidning.

Tror inte man behöver vänta tills första tidningen innan man avslutar prenumerationen heller.
Jag avslutade min nu och fick då detta svar:
Din prenumeration på STYLEBY är nu avslutad.
Du har betalat för ytterligare 2 nummer utav tidningen, dessa nummer kommer du att få. Sista numret kommer att skickas 5:e maj 2021. Därefter kommer din prenumeration att avslutas.

Fasen vad göttigt! Stort tack! Tänkte nästan att det vore konstigt om det tar så lång tid innan premien skickas ut. Jag tror dock att jag väljer att avsluta tjänsten när jag har lurarna är hemma hos mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ehragus:

Hittade detta:
NÄR KOMMER MIN VÄLKOMSTPREMIE?
Svar: Din premie skickas ut cirka 3-5 veckor i en separat försändelse, efter att vi registrerat betalningen för din prenumeration. Premierna kan levereras innan du mottar din första utgåva/tidning.

Tror inte man behöver vänta tills första tidningen innan man avslutar prenumerationen heller.
Jag avslutade min nu och fick då detta svar:
Din prenumeration på STYLEBY är nu avslutad.
Du har betalat för ytterligare 2 nummer utav tidningen, dessa nummer kommer du att få. Sista numret kommer att skickas 5:e maj 2021. Därefter kommer din prenumeration att avslutas.

Gött, fick också mejl. Gjorde ett konto och sa upp prenumerationen.