Tråden om Xbox Series X|S

Permalänk
Skrivet av Tosse82:

Tyvärr har den inte hdmi 2.1. Är bara årets modeller som har det. Köpte sj en Q95T 75 tum för just hdmi 2.1.

Men Q82R stödjer dock 1440p i 120fps😊

thanks

Permalänk
Medlem
Skrivet av sebastian383:

Någon mer än jag som väntar på mejlet från Webhallen om att konsolen finns att hämta i butik? Börjar bli smått orolig...

Mitt mail från Webhallen ramlade in vid 20:15 nu på kvällen.
Däremot var det ett oväntat högt pris 10001kr

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaw_B:

Mitt mail från Webhallen ramlade in vid 20:15 nu på kvällen.
Däremot var det ett oväntat högt pris 10001kr

Kostar att ligga på topp

Permalänk
Medlem

Speltips för någon (läs mig, frun och grabb 7 år) som blir med en series S imorgon. Skaffade mig 34 månader Game Pass Ultimate såhär lite spontant. Ej spelat konsol på många år. Aldrig Xbox. De flesta genrer är av intresse, gärna spel där man kan spela två. Vilka titlar tycker just du att man bör ha spelat av de som finns tillgängliga idag?

Permalänk
Medlem

Kan hämta min i morgon men funderar på att skita i det..

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem

För er som beställt online via EG och har fått sms/mejl, va står det inne på eg.se? Fortfarande inget här:(

Permalänk
Medlem
Skrivet av Texazz93:

För er som beställt online via EG och har fått sms/mejl, va står det inne på eg.se? Fortfarande inget här:(

Du är inte ensam

Permalänk
Medlem
Skrivet av svintooo:

Speltips för någon (läs mig, frun och grabb 7 år) som blir med en series S imorgon. Skaffade mig 34 månader Game Pass Ultimate såhär lite spontant. Ej spelat konsol på många år. Aldrig Xbox. De flesta genrer är av intresse, gärna spel där man kan spela två. Vilka titlar tycker just du att man bör ha spelat av de som finns tillgängliga idag?

Verkar inte ingå i Game Pass men en stark rekommendation för multiplayer med familjen är "Crash Team Racing" (verkar finnas en remake med bättre grafik osv nu som kallas "Nitro-Fueled"). Har bränt många timmar på det spelet med mycket skoj och skratt med vänner och familj i åldrarna 5-50.

Kan spela upp till 4 spelare samtidigt. Racingspel som är rätt barnvänligt. Inte särskilt komplicerat men finns ett riktigt elemant av skicklighet i det när man kommer in i det.

Permalänk
Medlem

Jag var på Elgiganten i Sisjön idag. Säljaren där bekräftade att de kommer sälja i butik imorgon (alltså inte bara förbokningar).

Jag pratade även med supporten då jag inte fått någon info om leverans, trots att jag förbokat 22/9 09:18. Enligt henne hade min låda skickats, men inte ankommit Brings terminal och därmed inga trackinguppgifter ännu (av någon outgrundlig anledning). Men jag skulle förvänta mig leverans imorgon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av svintooo:

Speltips för någon (läs mig, frun och grabb 7 år) som blir med en series S imorgon. Skaffade mig 34 månader Game Pass Ultimate såhär lite spontant. Ej spelat konsol på många år. Aldrig Xbox. De flesta genrer är av intresse, gärna spel där man kan spela två. Vilka titlar tycker just du att man bör ha spelat av de som finns tillgängliga idag?

Jag och mina grabbar(6 och 8 år) har haft många timmar skoj med minecraft dungeons, jag är personligen ett fan av dungeon crawlers så kanske lite bias men grabbarna har tyckte det varit riktigt kul också. Kändes som ett väldigt bra intro till spel där man går upp i level, hur utrustning och gear gör karaktären starkare och hur man kan komponera olika builds. STORT plus att menyerna etc finns på svenska då dom inte är så slipade på engelska ännu.

För eget solo spelandes skull så var subnautica helt fantastiskt, inte haft den spelupplevelsen på länge!

Visa signatur

Eller kort och gott använda argument som "för att det är roligt" eller "för att jag kan", alternativt "alltid retar det någon". Det motiverar det mesta i livet.

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022

Avbokade min, den går till någon annan i kön.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Blomman90:

Jag var på Elgiganten i Sisjön idag. Säljaren där bekräftade att de kommer sälja i butik imorgon (alltså inte bara förbokningar).

Jag pratade även med supporten då jag inte fått någon info om leverans, trots att jag förbokat 22/9 09:18. Enligt henne hade min låda skickats, men inte ankommit Brings terminal och därmed inga trackinguppgifter ännu (av någon outgrundlig anledning). Men jag skulle förvänta mig leverans imorgon.

Det är lite skumt. När pratade med supporten?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blomman90:

Jag var på Elgiganten i Sisjön idag. Säljaren där bekräftade att de kommer sälja i butik imorgon (alltså inte bara förbokningar).

Jag pratade även med supporten då jag inte fått någon info om leverans, trots att jag förbokat 22/9 09:18. Enligt henne hade min låda skickats, men inte ankommit Brings terminal och därmed inga trackinguppgifter ännu (av någon outgrundlig anledning). Men jag skulle förvänta mig leverans imorgon.

Samma för mig. Litar dock inte på det.....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blomman90:

Jag pratade även med supporten då jag inte fått någon info om leverans, trots att jag förbokat 22/9 09:18. Enligt henne hade min låda skickats, men inte ankommit Brings terminal och därmed inga trackinguppgifter ännu (av någon outgrundlig anledning). Men jag skulle förvänta mig leverans imorgon.

Undrar om man kan ringa bring och få något därifråb?

Permalänk
Medlem

Jag står också och faller med Bring. Ännu ingen bekräftelse men EG's support sa som sagt tidigare att inget tyder på försening.

Permalänk
Medlem

Inte fått något mejl heller från EG

Permalänk
Medlem

Har inte heller fått nåt mail än. Grymt besviken på Elgiganten..

Permalänk
Medlem
Skrivet av arjansbralla:

jag har en 2019 65" Q82R 4K UHD Smart QLED TV, hur vet jag om den har hdmi 2.1?

Som tidigare svar så nej det är hdmi 2.0b. Du får välja mellan 1440p 120fps eller 4k 60fps.

Tror inte du kommer lida så mycket av detta dock. Är inte många större spel som kommer kunna köra 4k 120fps med raytracing osv. Så lite beroende på speltyp är det bara välja vilken av ovan som passar dig bäst

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ts_1999:

Det är lite skumt. När pratade med supporten?

Skrivet av Sper:

Samma för mig. Litar dock inte på det.....

Ringde när jag stod på EG, runt 19:30.

Håller med om att det är skumt, därför tänker jag ha butiksöppning imorgon som en backup.

Skrivet av Texazz93:

Undrar om man kan ringa bring och få något därifråb?

Sannolikt inte. Dels får de nog inte ge ut informationen, men framförallt så har de sannolikt inte din orderreferens i sitt system, å då kan de definitivt inte ge ut informationen.

Permalänk

Min står på Webhallen och väntar, men funderar ev att vänta till senare med att köpa, så om nån är sjukligt sugen och bor i Stockholm, PMa

Visa signatur

Ryzen 5 3600|Asus X-470|32Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|32Gb DDR4|2060FE
2xE5-2630v3|DL360G9|256Gb|8Tb|Server 2019|4 Windows 10 & 11 VM |
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS2|PS3|PS4|PS5|Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X|

Permalänk
Medlem
Skrivet av svintooo:

Speltips för någon (läs mig, frun och grabb 7 år) som blir med en series S imorgon. Skaffade mig 34 månader Game Pass Ultimate såhär lite spontant. Ej spelat konsol på många år. Aldrig Xbox. De flesta genrer är av intresse, gärna spel där man kan spela två. Vilka titlar tycker just du att man bör ha spelat av de som finns tillgängliga idag?

Rocket league, Minecraft, human fall flat, legospel är splitscreen. De flesta online multiplayer är inte det, men har du en bra pc kan ni joina för forza horizon, fortnite etc.

Men testa lite lättsamma spel på gamepass till att börja med, untitled goose game t.ex.

Permalänk

In Transit 11/09/2020 10:01 P.M. Eindhoven, Netherlands Departed from Facility

11/09/2020 5:44 P.M. Jonkoping, Sweden
11/09/2020 4:09 P.M. Eindhoven, Netherlands Origin Scan

Hoppas verkligen något är fel här HAHA

Permalänk
Medlem
Skrivet av pacc:

Rocket league, Minecraft, human fall flat, legospel är splitscreen. De flesta online multiplayer är inte det, men har du en bra pc kan ni joina för forza horizon, fortnite etc.

Men testa lite lättsamma spel på gamepass till att börja med, untitled goose game t.ex.

Just Rocket League är otroligt lyckat så sett att det går utmärkt att vara på helt olika nivå sinsemellan och ändå få ut verklig spelglädje av det. Visst kan det vara kul att t ex köra renodlade barnspel eller typ Overcocked/Moving Out (båda finns förövrigt på Game Pass), men då är det snarare helhetsupplevelsen man kommer åt. Rocket Leauge är verkligen genuint roligt i co-op även gameplaymässigt.

Ett annat speltips är Levelhead. Tyckte det var lite väl mycket plojvarning över trailern men prövade det ändå. Spelet var oväntat kul. Tighta kontroller och verkligen gjort för co-op.

Permalänk
Medlem
Skrivet av allanballan112:

In Transit 11/09/2020 10:01 P.M. Eindhoven, Netherlands Departed from Facility

11/09/2020 5:44 P.M. Jonkoping, Sweden
11/09/2020 4:09 P.M. Eindhoven, Netherlands Origin Scan

Hoppas verkligen något är fel här HAHA

Haha låter onekligen så!

Min har nu tagits emot i Köln, så den verkar ha åkt lastbil i Tyskland. Oförändrat leveransdatum dock. Undrar lite vilken rutt de tar.

Permalänk
Medlem

Kunde förövrigt inte hålla mig och bokade ett par Corsair Gaming HS75 XB Wireless för upphämntning imorgon.

Inte de billigaste men skönt med Xbox wireless, ska ha bra ljud enligt reviews och dessutom snygg design. Många gaminglurar alldeles för mycket för min smak.

Permalänk

Finns enheter på https://www.xbox.com/sv-se/configure/8WJ714N3RBTL
In och köp om ni inte har redan!

Edit:
Slut i lager en sekund efter att jag skickade, men det dök upp enheter vid tolvslaget, försvann 2 min senare, och dök upp igen för 4 min sen. Verkar släppas fler och fler med lite mellanrum

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johnny4good:

Finns enheter på https://www.xbox.com/sv-se/configure/8WJ714N3RBTL
In och köp om ni inte har redan!

Edit:
Slut i lager en sekund efter att jag skickade, men det dök upp enheter vid tolvslaget, försvann 2 min senare, och dök upp igen för 4 min sen. Verkar släppas fler och fler med lite mellanrum

Slut redan

Permalänk
Medlem
Skrivet av sweg123:

Slut redan

Inte för mig, i alla fall.

EDIT: Att det skiftar kan ju antingen bero på att det fylls på eller att varorna reserveras men att man inte går vidare, time-out.

Permalänk
Skrivet av sweg123:

Slut redan

Typiskt, sorry om jag skänkte hopp i onödan
Jag hade turen att få in en i min kundvagn sekunder efter tolvslaget, men kunde sedan inte få igenom min betalning. Försökte om och om och om igen och lyckades av någon anledning efter 15 minuter. Kollade sedan på originallänken och såg att "kassa"-alternativet var grönt igen, men efter av jag skrivit min kommentar så var det slut igen.

Skadar väl inte att refresha med små mellanrum i en halvtimme till kanske?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johnny4good:

Typiskt, sorry om jag skänkte hopp i onödan
Jag hade turen att få in en i min kundvagn sekunder efter tolvslaget, men kunde sedan inte få igenom min betalning. Försökte om och om och om igen och lyckades av någon anledning efter 15 minuter. Kollade sedan på originallänken och såg att "kassa"-alternativet var grönt igen, men efter av jag skrivit min kommentar så var det slut igen.

Skadar väl inte att refresha med små mellanrum i en halvtimme till kanske?

Har en i kassan nu, försöker som en galning
E: Fick tag på ett! Då blir det att skicka tillbaka mitt Series S som jag bokade