Tråden om Xbox Series X|S

Permalänk
Medlem
Skrivet av ashashiva:

Står så här när jag söker på status hos elgiganten.

*Postal Services : 20.11.10*

Nån som vet va de innebär?

Står samma på min order men de kundtjänst har sagt när jag frågat är att den beräknas levereras då.

Permalänk
Medlem

Nu vart min hos Microsoft uppdaterad med UPS tracking och leverans på tisdag

Så glad att jag lyckades knipa en beställning hos dom.

@spackel eller @delidana - I den ordningen, den som kan träffas på tisdag kväll i Webhallen Liljeholmstorget får köpa ut min konsol som jag borde få tillgång till då. Hör av er på PM.

Visa signatur

Playstation 5 | Acer Nitro 4K 144 Hz XV282KKV | Razer Blade Laptop / 15,6" 144Hz / i7 10750H / 16GB / 512GB HD / RTX 2070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nucky:

Nu vart min hos Microsoft uppdaterad med UPS tracking och leverans på tisdag

Så glad att jag lyckades knipa en beställning hos dom.

@spackel eller @delidana - I den ordningen, den som kan träffas på tisdag kväll i Webhallen Liljeholmstorget får köpa ut min konsol som jag borde få tillgång till då. Hör av er på PM.

Fick du mail om detta eller vid inlogg?

Skickas också från NL?

Ser ingen förändring på min order ännu men håller tummarna för att jag kommer med på samma shipment då

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nucky:

Nu vart min hos Microsoft uppdaterad med UPS tracking och leverans på tisdag

Så glad att jag lyckades knipa en beställning hos dom.

@spackel eller @delidana - I den ordningen, den som kan träffas på tisdag kväll i Webhallen Liljeholmstorget får köpa ut min konsol som jag borde få tillgång till då. Hör av er på PM.

Du har pm!

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | 16GB Corsair Vengeance Rgb Pro 3600MHz | MSI B450M Mortar Max | MSI 5700 XT OC Evoke | Corsair SF600 V2 | Samsung 970 Evo Plus 500GB | Crucial MX100 512GB | HHKB 2 Pro Type-S | SteelSeries Rival 310 | HP ZR30W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av cbxb:

Fick du mail om detta eller vid inlogg?

Skickas också från NL?

Ser ingen förändring på min order ännu men håller tummarna för att jag kommer med på samma shipment då

Mail och på min orderhistorik.

Visa signatur

Playstation 5 | Acer Nitro 4K 144 Hz XV282KKV | Razer Blade Laptop / 15,6" 144Hz / i7 10750H / 16GB / 512GB HD / RTX 2070

Permalänk
Hedersmedlem

Nu är det snart releasevecka då.
Upp till bevis för Elgiganten för min del då. Står fortfarande leverans 11/11. Har ju inte hört någonting från dem så får utgå från att detta stämmer.

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Inget nytt för mig :/ beställd 5/11 0919.
Pre-ordered men ingen frakt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bjrnbu:

Inget nytt för mig :/ beställd 5/11 0919.
Pre-ordered men ingen frakt.

Spänningen är olidlig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bjrnbu:

Inget nytt för mig :/ beställd 5/11 0919.
Pre-ordered men ingen frakt.

Samma här, vi kanske får info om det imorgon!

Visa signatur

Ryzen 7 7700X | Noctua NH-U12A | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIF | Corsair 32G DDR5 6000MHz CL36 | ASUS RTX 3080 10GB TUF | Samsung 860 EVO 2TB | Seagate FireCuda 510 SSD 2TB | Seasonic Focus GX 850W | Fractal Design Define S | Logitech PRO X Superlight | HyperX Cloud | Xtrfy XG1-R | Artisan FX Hien SOFT

Permalänk
Medlem
Skrivet av sopaKREEM:

Samma här, vi kanske får info om det imorgon!

Jag ringde dem i torsdags för att lösa ett problem när jag skaffade gamepass. Då sa han att den kommer skickas på måndag.
Håller tummarna för det. Hittills har vi ju haft samma upplevelse så misstänker samma för dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bjrnbu:

Inget nytt för mig :/ beställd 5/11 0919.
Pre-ordered men ingen frakt.

Skrivet av sopaKREEM:

Samma här, vi kanske får info om det imorgon!

Om de förväntas vara framme på tisdag och ska skickas från NL så bör de gå iväg ikväll eller tidigt imorgon. Håller tummarna att vi alla är med på den!

Skrivet av Bjrnbu:

Jag ringde dem i torsdags för att lösa ett problem när jag skaffade gamepass. Då sa han att den kommer skickas på måndag.
Håller tummarna för det. Hittills har vi ju haft samma upplevelse så misstänker samma för dig.

Vet inte vad man ska tro. Har haft flera på support som varit stensäkra på sin sak men ändå givit skilda datum (mottages vs skickas den 10:e). Kan ju tycka att de bör skicka ut besked imorgon i vart fall...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bjrnbu:

Jag ringde dem i torsdags för att lösa ett problem när jag skaffade gamepass. Då sa han att den kommer skickas på måndag.
Håller tummarna för det. Hittills har vi ju haft samma upplevelse så misstänker samma för dig.

Skrivet av cbxb:

Om de förväntas vara framme på tisdag och ska skickas från NL så bör de gå iväg ikväll eller tidigt imorgon. Håller tummarna att vi alla är med på den!

Vet inte vad man ska tro. Har haft flera på support som varit stensäkra på sin sak men ändå givit skilda datum (mottages vs skickas den 10:e). Kan ju tycka att de bör skicka ut besked imorgon i vart fall...

Hade ju varit jätteskoj om man hade kunnat få hem den på Tisdag, men hade inte klagat om den kom senare under veckan heller.

Visa signatur

Ryzen 7 7700X | Noctua NH-U12A | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIF | Corsair 32G DDR5 6000MHz CL36 | ASUS RTX 3080 10GB TUF | Samsung 860 EVO 2TB | Seagate FireCuda 510 SSD 2TB | Seasonic Focus GX 850W | Fractal Design Define S | Logitech PRO X Superlight | HyperX Cloud | Xtrfy XG1-R | Artisan FX Hien SOFT

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av D3str0yer:

Gratis Disney+ med Game Pass...? Känns rimligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av delidana:

Du har pm!

Har fått tag i en xbox så du kan få den grattis

Permalänk
Medlem
Skrivet av PhaCe:

Gratis Disney+ med Game Pass...? Känns rimligt.

Helt otroligt om det skulle bli så, inte minst när EA redan ingår. 3 eller 6 månader Disney+ låter rimligt, om det ska ingå helt vore det som sagt otroligt bra.

Permalänk
Medlem

Nu! Shipped

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bjrnbu:

Nu! Shipped

Grattis!

Tur att jag har mekaniskt tangentbord för min F5-knapp åker på en del cykler ikväll alltså

Permalänk
Medlem
Skrivet av spackel:

Har fått tag i en xbox så du kan få den grattis

Tack

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | 16GB Corsair Vengeance Rgb Pro 3600MHz | MSI B450M Mortar Max | MSI 5700 XT OC Evoke | Corsair SF600 V2 | Samsung 970 Evo Plus 500GB | Crucial MX100 512GB | HHKB 2 Pro Type-S | SteelSeries Rival 310 | HP ZR30W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av legis:

Helt otroligt om det skulle bli så, inte minst när EA redan ingår. 3 eller 6 månader Disney+ låter rimligt, om det ska ingå helt vore det som sagt otroligt bra.

Vore sjukt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av legis:

Helt otroligt om det skulle bli så, inte minst när EA redan ingår. 3 eller 6 månader Disney+ låter rimligt, om det ska ingå helt vore det som sagt otroligt bra.

Ja, det var något i stil med gratis ett halvår eller något jag tänkte också, lite otydlig kanske

Permalänk
Medlem

Min blev med skickad!!!

Visa signatur

Ryzen 7 7700X | Noctua NH-U12A | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIF | Corsair 32G DDR5 6000MHz CL36 | ASUS RTX 3080 10GB TUF | Samsung 860 EVO 2TB | Seagate FireCuda 510 SSD 2TB | Seasonic Focus GX 850W | Fractal Design Define S | Logitech PRO X Superlight | HyperX Cloud | Xtrfy XG1-R | Artisan FX Hien SOFT

Permalänk
Medlem
Skrivet av sopaKREEM:

Min blev med skickad!!!

Gött!

Permalänk
Medlem

Min är också skickad!!!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av cbxb:

Min är också skickad!!!!!

Och min! Woop!

Permalänk
Medlem
Skrivet av legis:

Helt otroligt om det skulle bli så, inte minst när EA redan ingår.

Kopplingen är nog ändå att EA har starwars licensen, men då andra spel än mandalorian.

Bra drag i den här tråden i väntan på onsdagen...
Hoppas att de största ms spelen har någon slags anpassningar för nextgen från start..

Permalänk
Medlem

Någon inbiten Xbox-spelare här som har lust att ge några tips på bra titlar att lira i vinter? Gärna sådant som finns på Game Pass Ultimate även om annat går bra det med. Vad ser ni fram emot mest? Och vilka spel som ni redan spelat hade ni rekommenderat?

För kännedom har jag aldrig spelat Xbox i mitt liv och har inte spelat TV-spel sedan PS2-eran (inte slim). Riktigt pepp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av cbxb:

Någon inbiten Xbox-spelare här som har lust att ge några tips på bra titlar att lira i vinter? Gärna sådant som finns på Game Pass Ultimate även om annat går bra det med. Vad ser ni fram emot mest? Och vilka spel som ni redan spelat hade ni rekommenderat?

För kännedom har jag aldrig spelat Xbox i mitt liv och har inte spelat TV-spel sedan PS2-eran (inte slim). Riktigt pepp!

Om vi helt bortser från storspelen, som du säkert hittar till själv, så kan jag tipsa om fyra befintliga titlar som alla tillhör det absolut bästa jag spelat på senare år alla kategorier. (Kan dock nämnas att de alla naturligtvis också går att lira via PC).

Slay The Spire - Suverän deck builder/rougelite. Inga problem att fastna hela natten framför detta spel.

Death's Gambit - Klart underskattat soulslike i 2D. Faktiskt min egen favorit inom genren. Sköna miljöer och tungt game play.

Dead Cells - Antagligen det mest kända liret på denna lista men har man inte prövat det än är det hög tid nu. Fantastisk metroidvania/rougelite.

Bloodstained: Ritual Of The Night - Är inte heller detta någon större doldis utan samma sak gäller som ovan.

Däremot lär inget av dessa lir pressa den nya hårdvaran till max

Permalänk
Konsolgrävare

En dag kvar!

Otroligt nära nu! Denna dag kommer gå i slowmotion! 🐌

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av cbxb:

Min är också skickad!!!!!

Intressant jag beställde innan dig igår morse och min är inte uppdaterad med tracking eller dylikt