Tråden om Xbox Series X|S

Permalänk
Medlem

Ni som beställt från Webhallen, har ni någon "tumme upp" eller liknande när ni kikar på er order?

Jag fick ju veta i fredags att jag inte skulle få en X på release, men efter att ha skrivit på kundforum samt mailat Webhallen support så blev jag uppringd av dem där de sa att de blivit fel och att jag kommer få en. Han som ringde sa att jag på min order skulle se en tumme upp för indikation på att jag skulle få en. Men den är ännu ingen sådan på min orde

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av issue:

Ni som beställt från Webhallen, har ni någon "tumme upp" eller liknande när ni kikar på er order?

Jag fick ju veta i fredags att jag inte skulle få en X på release, men efter att ha skrivit på kundforum samt mailat Webhallen support så blev jag uppringd av dem där de sa att de blivit fel och att jag kommer få en. Han som ringde sa att jag på min order skulle se en tumme upp för indikation på att jag skulle få en. Men den är ännu ingen sådan på min orde

Webhallen verkar vara lika duktiga på kommunikation som Elgiganten!

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Najk:

Webhallen verkar vara lika duktiga på kommunikation som Elgiganten!

Jag skulle nog förivsso hellre få höra att jag inte ska få en - men sedan få en ändå - än att få se ett leveransdatum utan vidare info och sen inte få en!

Permalänk
Medlem

Jo jag har hämta i Butik

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

Ni som beställt från Webhallen, har ni någon "tumme upp" eller liknande när ni kikar på er order?

Jag fick ju veta i fredags att jag inte skulle få en X på release, men efter att ha skrivit på kundforum samt mailat Webhallen support så blev jag uppringd av dem där de sa att de blivit fel och att jag kommer få en. Han som ringde sa att jag på min order skulle se en tumme upp för indikation på att jag skulle få en. Men den är ännu ingen sådan på min orde

Jag har fått mejl om att jag får min på releasedagen hos webhallen. Har dock ingen "tumme upp"

Visa signatur

| 4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av BlommaNN:

Jag har fått mejl om att jag får min på releasedagen hos webhallen. Har dock ingen "tumme upp"

Samma här. Fått att jag ska få och ska hämta i butik men ingen tumme.

Visa signatur

-----------------------------------------------------
Ägare/grundare: www.bjorn3d.com

Permalänk
Medlem

Om en skärm har HDMI 2.0 men max upplösning är 1920x1080 kommer den upplösningen ge stöd för 1080p/120FPS för nya konsolerna?

https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?e=5489639
https://www.benq.com/en-us/monitor/gaming/ex2710/specificatio...

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X | 64GB RAM | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av letin:

Igår så beställde jag en Xbox Series X direkt från Microsoft, planerad leverans är den 10 november.
Jag använde denna länk och då gick det att lägga en beställning:
https://www.xbox.com/sv-se/configure/8WJ714N3RBTL
Ni som inte har beställt än kan kanske få en Xbox lite snabbare ifall ni beställer direkt från microsoft!

Jag kunda lägga order nu igen via denna länk, in och testa boys!!!!!

06:40 landade min order, ser bra ut än så länge:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guestah:

Jag kunda lägga order nu igen via denna länk, in och testa boys!!!!!

06:40 landade min order, ser bra ut än så länge:

https://i.imgur.com/QfkyWjK.png

Tack för det, jag fick igenom min order nu på ett stycke XSX + 1 extra handkontroll. Beräknad lev. 11:e.

Får se om jag väljer att behålla XSX eller XSS nu.

Skrivet av cbxb:

Jag skulle nog förivsso hellre få höra att jag inte ska få en - men sedan få en ändå - än att få se ett leveransdatum utan vidare info och sen inte få en!

Vakna @cbxb, det går att beställa!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eldarion:

Tack för det, jag fick igenom min order nu på ett stycke XSX + 1 extra handkontroll. Beräknad lev. 11:e.

Får se om jag väljer att behålla XSX eller XSS nu.

Vakna @cbxb, det går att beställa!

WE DID IT!!!!

Nu står det att den är på ingång 2020-11-12.

Hoppas Elgiganten behagar höra av sig på måndag då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guestah:

Jag kunda lägga order nu igen via denna länk, in och testa boys!!!!!

06:40 landade min order, ser bra ut än så länge:

https://i.imgur.com/QfkyWjK.png

Slut i lager igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ugga:

Slut i lager igen.

Jag testade flera ggr igår natt. Först 00:00:01 för att se om nya kan släppas vid midnatt, men icke. Försökte igen några ggr, kl 02:00 som senast, gick inte. Vaknade till nu imorse av en slump och fick igenom den. Får se om det håller hela vägen..

Vet inte om det är slumpen när nya enheter kommer upp (avbokade? bugg?) men verkar vara tidig morgon snarare än sen natt om man går på track record i denna tråden. Häng i och håll ut. Skulle även, om du inte lyckats innan, kolla stenhårt på releasedatum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cbxb:

Jag testade flera ggr igår natt. Först 00:00:01 för att se om nya kan släppas vid midnatt, men icke. Försökte igen några ggr, kl 02:00 som senast, gick inte. Vaknade till nu imorse av en slump och fick igenom den. Får se om det håller hela vägen..

Vet inte om det är slumpen när nya enheter kommer upp (avbokade? bugg?) men verkar vara tidig morgon snarare än sen natt om man går på track record i denna tråden. Häng i och håll ut. Skulle även, om du inte lyckats innan, kolla stenhårt på releasedatum.

Jag köpte en den femte på morgonen när det fanns enheter och den är redan skickad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ugga:

Jag köpte en den femte på morgonen när det fanns enheter och den är redan skickad.

Grymt!

Var det från Nederländerna?

För denna säger beräknad leveranstid 2020-11-12.

Elgiganten ska ju, beroende på vem på supporten man talar med, leverera sin till mig 2020-11-10 eller 2020-11-11. Har dock inte hört ett ord från varken dem eller speidtör om det trots att jag tagit hemleverans. Så får se om de lever upp till det. Hoppas att veta på måndag.

Vilken "turn of events" det hade vairt

Permalänk
Medlem
Skrivet av cbxb:

Var det från Nederländerna?

Yes!

Permalänk
Medlem

Också beställt 5e. Inget skickat än.
Fortfarande beräknad leverans 10e.
Jag la en extra handkontroll i beställningen. Det kanske strular till det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av cbxb:

Grymt!

Var det från Nederländerna?

För denna säger beräknad leveranstid 2020-11-12.

Elgiganten ska ju, beroende på vem på supporten man talar med, leverera sin till mig 2020-11-10 eller 2020-11-11. Har dock inte hört ett ord från varken dem eller speidtör om det trots att jag tagit hemleverans. Så får se om de lever upp till det. Hoppas att veta på måndag.

Vilken "turn of events" det hade vairt

Läst i andra forum att Elgiganten meddelat att de inte kommer skicka ut något förrän på tisdag. Hoppas verkligen inte att det stämmer för det vore ju rätt dumt. Skickar de däremot på måndag så har man ju iaf en chans att få konsolen på release.

Permalänk
Medlem

Bokade min x för 2 mån tillbaka men har inte fått någon uppdatering eller hört något ljud alls ifrån EG, hur tänker dom?! På leveransen som jag bokade står det 20.11.10 men jag är väldigt tveksam på att jag får den på releasedagen 🤨

Permalänk

Nu är det dessvärre slut på Microsoft-länken igen... Fel dag att ta lite sovmorgon
Ifall någon nu har både beställningar från Microsoft + EG och inte behöver en av dem, så hade jag väldigt gärna tagit den ena!

Edit: Betalar såklart frakt + slänger in lite extra för besväret!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bjrnbu:

Också beställt 5e. Inget skickat än.
Fortfarande beräknad leverans 10e.
Jag la en extra handkontroll i beställningen. Det kanske strular till det?

Jag har också en extra handkontroll, men får hoppas vi får på tisdag!

Visa signatur

Ryzen 7 7700X | Noctua NH-U12A | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIF | Corsair 32G DDR5 6000MHz CL36 | ASUS RTX 3080 10GB TUF | Samsung 860 EVO 2TB | Seagate FireCuda 510 SSD 2TB | Seasonic Focus GX 850W | Fractal Design Define S | Logitech PRO X Superlight | HyperX Cloud | Xtrfy XG1-R | Artisan FX Hien SOFT

Permalänk

Ni som köper genom Microsoft, hur fungerar det med garantiärenden sen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av sopaKREEM:

Jag har också en extra handkontroll, men får hoppas vi får på tisdag!
https://i.imgur.com/mEOHkM3.png

Precis samma beställning

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bjrnbu:

Också beställt 5e. Inget skickat än.
Fortfarande beräknad leverans 10e.
Jag la en extra handkontroll i beställningen. Det kanske strular till det?

Jag la också till en extra handkontroll, trodde det kräves för bundle, kanske inte

I vart fall verkar flera ovan ha fått sina skickade trots det. Jag hade dessutom olika leveransdatum på kontroll och enhet (det har ändrats till samma nu dock) så jag tror inte ens de skickas tillsammans.

Skrivet av appel1:

Läst i andra forum att Elgiganten meddelat att de inte kommer skicka ut något förrän på tisdag. Hoppas verkligen inte att det stämmer för det vore ju rätt dumt. Skickar de däremot på måndag så har man ju iaf en chans att få konsolen på release.

Jag har haft folk på supporten som varit stensäkra på sin sak. Det har dock varit skilda bud. Vissa har varit helt säkra att de skickas på tisdag. Andra har varit helt säkra på att de är framme på tisdag.

Skrivet av Vinny:

Bokade min x för 2 mån tillbaka men har inte fått någon uppdatering eller hört något ljud alls ifrån EG, hur tänker dom?! På leveransen som jag bokade står det 20.11.10 men jag är väldigt tveksam på att jag får den på releasedagen 🤨

Jag litar tyvärr inte heller på dem. Speciellt inte när Mediamarkt och Webbhallen kunnat gå ut med info redan (inte alltid positiv sådan). Därför jag bokade även via Microsoft. Tyvärr. Hade gärna förlitat mig enbart på dem men då hade det krävts bättre kommunikation!

Skrivet av Johnny4good:

Nu är det dessvärre slut på Microsoft-länken igen... Fel dag att ta lite sovmorgon
Ifall någon nu har både beställningar från Microsoft + EG och inte behöver en av dem, så hade jag väldigt gärna tagit den ena!

Edit: Betalar såklart frakt + slänger in lite extra för besväret!

Testa igen. Ikväll, inatt, imorgon morgon. Verkar hetast på morgonen men vem vet

Skrivet av sopaKREEM:

Jag har också en extra handkontroll, men får hoppas vi får på tisdag!
https://i.imgur.com/mEOHkM3.png

Jag tvivlar på att det spelar så stor roll. Som nämnt ovan hade jag olika datum på kontroll och enhet till en början (2020-11-12 och 2020-11-10). Nu har båda ändrat still 2020-11-10.

Paranoid som jag är vågar jag inte ta hem segern i förskott och räknar inte med att detta faktiskt går igenom. Men för er som det har gått igenom för tvivlar jag starkt på att handkontrollen ställer till med något besvär.

Jag undrar förövrigt varför de ändrade från 2020-11-12 till 2020-11-10 för mig. Dels är det väldigt tight för dem att hinna (speciellt om det skickas från Nederländerna), dels tror jag inte ordern är vidare behandlad nu mot då. Cancel-knappen finns kvar och det är ju dessutom söndag. Men hoppas!

Permalänk
Medlem
Skrivet av arjansbralla:

Ni som köper genom Microsoft, hur fungerar det med garantiärenden sen?

Funkar alldeles utmärkt via Microsoft. Den som varit med eran med ”Red Ring Of Death” känner nog igen sig om hur snabbt UPS var utanför dörren och plockade upp varorna.

- https://support.xbox.com/sv-SE/help/hardware-network/warranty...

Visa signatur

Playstation 5 | Acer Nitro 4K 144 Hz XV282KKV | Razer Blade Laptop / 15,6" 144Hz / i7 10750H / 16GB / 512GB HD / RTX 2070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guestah:

Jag kunda lägga order nu igen via denna länk, in och testa boys!!!!!

06:40 landade min order, ser bra ut än så länge:

https://i.imgur.com/QfkyWjK.png

Skrivet av Eldarion:

Tack för det, jag fick igenom min order nu på ett stycke XSX + 1 extra handkontroll. Beräknad lev. 11:e.

Får se om jag väljer att behålla XSX eller XSS nu.

Vakna @cbxb, det går att beställa!

Intressant att ni hade beräknat leveransdatum 10:e och 11:e.

Jag hade beräknat leveransdatum 12:e. Så även igår när jag försökte (men fick error). För enheten alltså, kontrollen var alltid beräknad den 10:e.

Vid bokning hade jag som sagt 12:e men nu har jag 10:e när jag kollar mitt Microsoftkonto.

Är ju positivt att det ändrats men undrar varför och varför de ger skilda datum.

Edit: Såg nu att jag hade "Standardleverans 3-4 dagar", hade ni också detta vid beställning?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nucky:

Funkar alldeles utmärkt via Microsoft. Den som varit med eran med ”Red Ring Of Death” känner nog igen sig om hur snabbt UPS var utanför dörren och plockade upp varorna.

- https://support.xbox.com/sv-SE/help/hardware-network/warranty...

Kan bekräfta detta.
Man kontaktar dom, anger ordernummer samt information om problemet, de skickar en fraktsedel till din email som du skriver ut och sätter på paketet och sedan kommer UPS eller DHL till din dörr och hämtar upp paketet på bestämd tid.
Just pga detta som jag avbokade min beställning från Elgiganten och körde med Microsoft Store istället.

Visa signatur

Xbox Series X gamertag: rawsmus

Permalänk

Åh nej, jag tog lite sovmorgon idag och hade försökt ett tag igår kväll och natt... så surt... grattis till er som lyckades få genom era köp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av edifier:

Kan bekräfta detta.
Man kontaktar dom, anger ordernummer samt information om problemet, de skickar en fraktsedel till din email som du skriver ut och sätter på paketet och sedan kommer UPS eller DHL till din dörr och hämtar upp paketet på bestämd tid.
Just pga detta som jag avbokade min beställning från Elgiganten och körde med Microsoft Store istället.

Oftast bäst att ha direktkontakt med producenten.

Sedan kan man också fråga sig vilken av Microsoft och [Elektronikbutik i Norden] man tror har minst risk att gå i konkurs inom de närmsta åren också

Hade jag haft valet hade jag tveklöst beställt av Microsoft direkt. De hade dock tagit bort den möjligheten vid tidpunkten jag la min order. Då fick det bli Elgiganten som jag misstänker är "näst bäst". Och om de faktiskt skakar fram en enhet till mig på release är jag imponerad, då jag beställde relativt sent. Är dock desto mindre imponerad av radioskuggan som råder och att inte ha kunnat få ett besked fast det bara är en arbetsdag kvar tills den ska vara levererad, så fick gardera mig och har ju nu lyckats beställa av båda (om beställningen med Microsoft verkligen går igenom).

Ni som ännu inte beställt, håll ett öga på Microsofts hemsida, inte minst på releasedag. Ni kan ju alltid förbeställa hos andra för leverans i slutet av December men helt ärligt tror jag ni lyckas på tag på enheter på annat vis innan dess.

Skrivet av Mirrox_xsx:

Åh nej, jag tog lite sovmorgon idag och hade försökt ett tag igår kväll och natt... så surt... grattis till er som lyckades få genom era köp!

Hang in there!

Permalänk
Medlem

@cbxb: I det fallet att butiken där man köpte konsollen går i konkurs, så kommer ju garantiärenden skötas via Microsoft. I många fall är det ju lättare och går fortare att gå direkt via tillverkaren och skippa butiken där man köpte produkten.

Visa signatur

Hårdvaru och mjukvaru intresserad

Permalänk
Medlem

Instämmer med övriga angående att handla direkt från Microsoft. Aldrig haft något strul, snabb upphämtning och ersättning vid behov. Elgiganten däremot letar varje minsta kryphål, fördröjer etc. Skulle till och med kunna säga totalt värdelösa vid flera tillfällen.