Permalänk
Medlem

Försökte på Inet men ingen order blev registerad. Dock drog dom (reserverade) pengarna på mitt konto

Permalänk
Medlem

Hann kolla på de andra och se att de fanns i lager innan meddela mig knappen försvann på 5900x. Verkar inte som jag hann knipa en där men den kommer väl snart nog.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xermalk:

Antar att alla gick till butikspickup dock, då klarna inte var särskilt snabb (plz implement one click)

Ja.. även om det blir en liten resa och promenad för att hämta ut i butik så slapp man både faktura och betala. Jag har hört att det ska var nyttigt ta promenader..

Permalänk
Medlem
Skrivet av mwi:

Försökte på Inet men ingen order blev registerad. Dock drog dom "reserverade" pengarna på mitt konto

Ah samma som mig då, riktigt surt för er som bara satt över pengar för att köpa 1x processor, då är man ju helt ute ur leken om man ska börja fippla med att sätta över pengar för att göra ett nytt köp försök. Inet kommer få massa klagomål pga detta kan jag tänka mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Inte för att jag kan kolla just nu men enklast är ordertid + första 2 bokstäver i namnet och vart man beställt till, ordernummer ser jag inte lika snabbt i listan

Tid: 15:02
Ordernummer ***9628
Hämtas i Bredden
Namn: An eller Pr, lite osäker på hur det blir...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xanrag:

Ja.. även om det blir en liten resa och promenad för att hämta ut i butik så slapp man både faktura och betala. Jag har hört att det ska var nyttigt ta promenader..

Över en timmes biltur enkelresa till närmaste webbis sedan de stängde i hbg -.-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Inte för att jag kan kolla just nu men enklast är ordertid + första 2 bokstäver i namnet och vart man beställt till, ordernummer ser jag inte lika snabbt i listan

2020-11-05 15:03, Sonny till Bredden. Hann jag med?

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Inte för att jag kan kolla just nu men enklast är ordertid + första 2 bokstäver i namnet och vart man beställt till, ordernummer ser jag inte lika snabbt i listan

9404, kl 15.02, Joakim, Uddevalla

Hann jag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av swire:

Köpte 15:04 på komplett och det var tydligen redan slut på lager. Från 30 st 5900X till 0. Får min burk 2 dec.

https://i.imgur.com/Q64fhH0.png

Intressant, såhär ser det ut för mig. Gul/grön bock, antar att jag kanske fick en då?

Permalänk
Medlem

Glöm inte att posta vilken butik ni handlat i och slutet av order nummer.

Permalänk
Skrivet av cyklonen:

Webhallen.
Kunde inte gärna hinna med mer än en sida, så då valde jag Webhallen för att få bra köinformation.

Bra drag. Kundkorgen fastnade hos Webbhallen och Proshop kraschade för min del
Fick dock iväg en order hos webhallen 15:02 på 5950x så ligger väl strax bakom dig.

Permalänk

Fick igenom min order med kortbetalning 15:03 (5600x).
Tappade en minut då Seasonic psu som jag redan hade inte varukorgen inte fanns i lager..
Grön bock ****9804.

Edit; betyder grön bock på @webhallen att man är garanterad i första leveransen?

Permalänk
Medlem

Beställde en 5600X från Webhallen. Fick ordernummer *****265. Stod att ordern lades 15:01.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dakke:

Ah samma som mig då, riktigt surt för er som bara satt över pengar för att köpa 1x processor, då är man ju helt ute ur leken om man ska börja fippla med att sätta över pengar för att göra ett nytt köp försök. Inet kommer få massa klagomål pga detta kan jag tänka mig.

Ja, jag såg inte att dom reserverade pengarna första gången. Så gjorde nytt försök som också misslyckades, så just nu 12K som är reserverat på mitt konto. Tur jag inte gjorde ett tredje försök och dom hade "tömt" kontot.
Vet att jag får tillbaka pengarna men väldigt irreterande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inter_1908:

Fick igenom min order med kortbetalning 15:03 (5600x).
Tappade en minut då Seasonic psu som jag redan hade inte varukorgen inte fanns i lager..
Grön bock **6488.

du kollar på artikelnr

Visa signatur

| AMD Ryzen 5 5600X | Asus Rog B550-i gaming | Sapphire Radeon 6800 refkort | Viper Steel Patriot 16gb 4400mhz | Sabrent NVMe Rocket 1TB + Samsung 970 1TB | Corsair 750W SFX | Cooler Master NR200P | Vattenkyld custom loop

Permalänk
Medlem

Tycker jag var ganska snabb. Pengarna drogs, men köpet syns inte på ”min sida”
Ingen bekräftelse Mail heller..

Vad händer nu? Ni som har vart med i gamet länge.
Det är första gången jag försökt slå till på release.

Edit: Inet.se

Visa signatur

Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165 Hz||ASUS ROG STRIX B550-F GAMING||Phanteks Revolt Pro 1000W||AMD Ryzen 7 5800X 3.8 GHz 36MB||ASUS GeForce RTX 3080 10GB ROG STRIX GAMING OC||Phanteks Eclipse P500A D-RGB Black ||G.Skill 16GB (2x8GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo ||M.2: Corsair Force MP400 2TB ||Mus: Logitech G402||Tangentbord: Razer Huntsman Elite

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Inte för att jag kan kolla just nu men enklast är ordertid + första 2 bokstäver i namnet och vart man beställt till, ordernummer ser jag inte lika snabbt i listan

15:02 Si, 5600x upphämtning i Uppsala. ****9597. I bekräftelsemailet står det att den kommer till butiken om 2-4 dagar, skulle tro att det betyder att jag fått en. Håller tummarna, sista pusselbiten i bygget.

Visa signatur

Ryzen 5600x @ 4.7Ghz - MSI B550 Tomahawk - ASUS TUF 3080 - 16GB Corsair Vengeance DDR4 3200 MHz - Arctic Freezer 34 Esports Duo - Corsair TX 850W - NZXT H440

Permalänk
Medlem

5800X
****9626
15:02

Bådar inte gott när man ser folk som ligger på 94XX.

Tog två minter att komma till kassan vilket var det som satte käppar i hjulet för mig.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Beställde via Dustin då Proshop la ner vid betalningstillfället. Står på min ordersida Beställd 1, Tilldelad 1, så jag håller tummarna. 5600x

Visa signatur

AMD Ryzen 5600x | Gigabyte Aorus Elite x570 | Samsung 970 EVO, PNY XLR8, Samsung 860 EVO | G.Skill Trident Z 16 GB @ 3200 Mhz | Corsair h115i PRO | Gigabyte GeForce RTX 3080 GAMING OC 10G | Lian-Li PC-O11 Dynamic | Corsair RM750x | LENOVO Legion Y27q-20

Permalänk
Medlem
Skrivet av thorzyn:

Beställde en 5600X från Webhallen. Fick ordernummer *****265. Stod att ordern lades 15:01.

Beställde också en 5600X från Webhallen. Fick ordernumret ****9320. Stod att ordern lades 15:01

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spindel:

Intressant, såhär ser det ut för mig. Gul/grön bock, antar att jag kanske fick en då?
https://i.imgur.com/QazOXTU_d.webp?maxwidth=728&fidelity=grand

Så det betyder att din 5800x är bekräftad att vara i lager då medans mitt datum är prelim.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

5800X
****9626
15:02

Bådar inte gott när man ser folk som ligger på 94XX.

Tog två minter att komma till kassan vilket var det som satte käppar i hjulet för mig.

9496 här, och då lyckades jag slänga in fyra i varukorgen. Fick panik och kunde inte bli av med dom och var tvungen att göra om allt igen. Tror jag var alldeles för långsam..

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheSwedishPeanut:

15:02 Si, 5600x upphämtning i Uppsala. ****9597. I bekräftelsemailet står det att den kommer till butiken om 2-4 dagar, skulle tro att det betyder att jag fått en. Håller tummarna, sista pusselbiten i bygget.

Har du gul eller grön ruta på beställningssidan?

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

Ser att Proshop kör elgiganten knepet, fortfarande 15+ 5950x i lager, jo tjena ^^ de försöker nog dra in så mycket beställningar som möjligt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spindel:

Intressant, såhär ser det ut för mig. Gul/grön bock, antar att jag kanske fick en då?
https://i.imgur.com/QazOXTU_d.webp?maxwidth=728&fidelity=grand

Troligen fast nästa leverans den 12e då eftersom det fanns 36 st från början. Jag beställde 15.04 och fick "förväntad 2 dec".

Det var vackert så länge det varade (lagersaldot)

Permalänk
Webhallen
Skrivet av falken19:

9404, kl 15.02, Joakim, Postpaket

Hann jag?

Detta kommer inte fungera märker jag

Kan inte garantera att jag svarar alla men ska det finnas en chans så följ denna mall

CPU: 5XXX
Ordertid: 15:xx
Förnamn: XX
Vald butik: Postorder

Skrivet av Karate Taco:

@Webhallen
Åkte på en total nit verkar det som. När jag beställde så verkar ordersystemet inte ha hängt med och utan att märka det så valde den "Bredden" åt mig istället för Uppsala (mitt postnummer är i Uppsala, brukar alltid bli Uppsala när jag beställer från er) så jag fick hastigt byta butik...

Och förlorade antagligen min köplats. Som salt i såren fick jag just
"Tack för din beställning!

Din beställning finns nu att hämta i vår butik på Bergkällavägen 26 (Bredden (InfraCity))!"

Detta är ju jättetråkigt. Går det att se om jag sumpade allt med min order, ****9302 pga detta fel?
Ya, 15:01, Uppsala

Tiden kanske inte stämmer dock då jag var tvungen att byta...

Jag är ledsen, det är så det fungerar om när det kommer större leveranser så kanske det går att jonglera ut en men inget som det finns systemstöd för, vi kan lägga den åt sidan sålänge i allt kaos, vet inte när vi får fler i dagsläget.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Ser mitt köp på min profil på Inet men det står väntande leverans. Vet de ska uppdatera runt 16. Fick dock ingen orderbekräftelse skickat till min mail.

Permalänk
Medlem

Lyckades knipa en 5800x på Komplett! "Meddela mig"-knappen försvann inte utan fick scrolla ner för att få fram rutan "Lägg i kundvagn".

Visa signatur

Meshify S2 Dark TG | ROG STRIX B550 E-Gaming | Ryzen 5800X | G.Skill @ 3200/CL14 16GB | EVO Plus 970 1TB | ASUS ROG Ryujin 360mm | Gigabyte 3080 10GB GAMING OC | Seasonic Focus PX 850W

Permalänk
Medlem

@webhallen
Tja!
Kan du kika min?

CPU: 5900X
Tid:15:03
Förnamn: Ma
vald butik: Bredden

Som första gångs "Team Red" är detta mycket viktigt!

Visa signatur

|Det här fältet var visst inte anpassat för oss som har fler datorer än fingrar och tår ;)|

Permalänk
Medlem
Skrivet av RageFire:

Tycker jag var ganska snabb. Pengarna drogs, men köpet syns inte på ”min sida”
Ingen bekräftelse Mail heller..

Vad händer nu? Ni som har vart med i gamet länge.
Det är första gången jag försökt slå till på release.

Edit: Inet.se

För mig tog det en stund på inet - betalningen gick igenom 15:02 men fick inte bekräftelsemail (efter kassa-sidan hade hängt sig en bra stund) förräns 15:13.

Så blir väl intressant hur man hamnar i kön sen..