Amazon smygstartar AMD Ryzen 5000-försäljning

Permalänk
Melding Plague

Amazon smygstartar AMD Ryzen 5000-försäljning

E-handelsjätten tjuvstartar Zen 3-försäljningen – cirka 1 000 kronor över rekommenderat pris.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Inaktiv

Jag hoppas innerligt att ingen köper för ett dyrare pris hos Amazon och spelar dom i händerna med deras fusk.

Permalänk
Medlem

Älskar Kurt kepsen!

Permalänk
Medlem

dummaste med det är ju att leveransen är först i nästa vecka. så känns att man bara förlåra på detta.

Visa signatur

GamingRig: Cooler Master NR200P/ASUS ROG STRIX B550-I GAMING/AMD Ryzen 5 5700G/Noctual NH-D12L/Corsair SF750 Platinum/Crucial Ballistix Elite 2x8GB 3600MHz/

Permalänk
Medlem

Att handla av Amazon är långt ifrån självklart för mig, att dessutom göra det till överpris känns ärligt talat bara rent dumt, oavsett hur sugen man är på en färsk ryzen.

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Samsung Sverige

5950X finns också på Amazon (10 965 SEK): https://www.amazon.se/AMD-Ryzen-9-5950X-l%C3%A5da/dp/B0815Y8J...

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Avstängd

Alternativet att vänta till Swec har gjort lite tester som visats upp fanns inte med. Jag väntar gärna då jag inte är i panik och måste ha någon ny processor just nu även om det börjar närma sig.
Att hänga på låset lönar sig sällan om det inte är papperslanseringar och man sen kan sälja prylen dyrare på tradera eller blocket.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Inofficiell ambassadör

Är vi helt säkra på att man inte bara får en tom låda med det produktnamnet?

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem

Beställde ett 5900x som backup ifall jag inte lyckas få tag på ett genom Webhallen/Inet

Permalänk
Medlem

Vet inte hur det kommer funka i Sverige. Men här i Österrike som kör på amazon.de så brukar man få cashback on priset sänks. Även efter att varan levereras. Som exempel köpte jag hörlurar för 99€ men priset sänktes under nån sale 2 veckor senare och jag fick tillbaka 7€

Permalänk
Medlem

Är det inte lite konstigt att Amazon faktiskt får sälja i förtid bortsett från prispremiumet?
Det är lite "Vart är världen på väg" över detta >.>

Permalänk
Medlem

AMD Ryzen 9 5900X låda redan slut alltså? Finns det bricka istället?

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Dator: *Censurerad av Jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slayman:

Beställde ett 5900x som backup ifall jag inte lyckas få tag på ett genom Webhallen/Inet

Ingen dum ide. Dras inte pengarna först det är skickat?

Visa signatur

Europeisk marknadschef för Pimax Technology.
SweViver - Min officiella VR Gaming & Review YouTube kanal: https://www.youtube.com/SweViver/
PC: Palit RTX 4090 Gamerock OC - AMD 5950x - 32GB DDR4 3600MHz - HX1000i
Go-to VR headset: Pimax 8KX & Pimax Crystal

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweViver:

Ingen dum ide. Dras inte pengarna först det är skickat?

Beställde på faktura, och antar också att paketet inte skickas förens imorgon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeroastic:

Är det inte lite konstigt att Amazon faktiskt får sälja i förtid bortsett från prispremiumet?
Det är lite "Vart är världen på väg" över detta >.>

Amazon känns inte som det mest seriösa företaget. De gör väl som de vill nästan.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Tur att Amazon kom till Sverige, allt var ju så dyrt och osmidigt innan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slayman:

Beställde på faktura, och antar också att paketet inte skickas förens imorgon.

Smart som backup! Vem vet hur många det blir tillgängliga vid release idag. Ser att det är slutsålt redan dock.

Visa signatur

Europeisk marknadschef för Pimax Technology.
SweViver - Min officiella VR Gaming & Review YouTube kanal: https://www.youtube.com/SweViver/
PC: Palit RTX 4090 Gamerock OC - AMD 5950x - 32GB DDR4 3600MHz - HX1000i
Go-to VR headset: Pimax 8KX & Pimax Crystal

Permalänk
Medlem

Underbar bild på Bezels.

Permalänk
Medlem

Den som skapade Propellerkeps-Bezos är ett geni.

Permalänk
Medlem

Amazon kommer lurar många kunder som inte har koll på priser med dom priserna när man kan få det billigare.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweViver:

Smart som backup! Vem vet hur många det blir tillgängliga vid release idag. Ser att det är slutsålt redan dock.

Kan man få fråga varför det är så bråttom? Duger inte din Intel i9-9900K en stund till?

Visa signatur

Stationär: Ryzen 5 3600 | Asus GTX 980
Bärbar: Razer Blade 15 Advanced 2020 | 4K OLED | RTX 2080 Super

Permalänk
Medlem

Det kanske inte är någon felöversättning på sidan, du köper kanske bara lådan!

Permalänk
Medlem

Amazon kanske skulle byta namn till Scalperzon?

Permalänk
Medlem

Har själv inte bråttom, min 3600:a duger gott tills recensioner har kommit ut och tillgången stabiliserats. Har dessutom för mig att silikonet tenderar bli "bättre" efter några månader då processen trimmats in, dessutom lär det komma stabilare bios till mitt x570 en tid efter launch så att vänta ett par månader innan uppgradering är nog ingen nackdel alls.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon134512:

Jag hoppas innerligt att ingen köper för ett dyrare pris hos Amazon och spelar dom i händerna med deras fusk.

Fusk?

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97-A | 16GB | Gainward GTX 1070 Phoenix GS
Phanteks Enthoo Evolv ATX TG | EVGA Supernova G2 750W
Samsung 850 PRO 128GB | Samsung 850 EVO 250GB
Seagate Barracuda 4TB | Cryorig H5 Ultimate

Permalänk
Medlem

Computersalg vill ju ha över 4000kr (ja nästan 5000kr) för en 5600x om man ska tro deras pris på sidan https://www.computersalg.se/i/6673582/amd-ryzen-5-5600x-3-7-g...

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem

Nu är den borta! Såg live när leveransen ändrades från onsdag till torsdag och nu slut.. haha det gick fort!

Permalänk
Medlem
Skrivet av H4tten:

Kan man få fråga varför det är så bråttom? Duger inte din Intel i9-9900K en stund till?

Jo fast nu bygger jag ny låda från grunden. Får 3090 nästa vecka och har alla delar hemma så nu fattas bara CPU. Man blir lite ivrig hehe

Visa signatur

Europeisk marknadschef för Pimax Technology.
SweViver - Min officiella VR Gaming & Review YouTube kanal: https://www.youtube.com/SweViver/
PC: Palit RTX 4090 Gamerock OC - AMD 5950x - 32GB DDR4 3600MHz - HX1000i
Go-to VR headset: Pimax 8KX & Pimax Crystal

Permalänk
Medlem

Alla verkar otillgängliga nu... Kanske fått en avhyvling av AMD? Eller bryr de sig inte om sånt mån tro?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qziny:

Alla verkar otillgängliga nu... Kanske fått en avhyvling av AMD? Eller bryr de sig inte om sånt mån tro?

Tror de helt enkelt tog slut. Stod "endast 5 i lager" på 5950X bara några minuter innan.

Visa signatur

Europeisk marknadschef för Pimax Technology.
SweViver - Min officiella VR Gaming & Review YouTube kanal: https://www.youtube.com/SweViver/
PC: Palit RTX 4090 Gamerock OC - AMD 5950x - 32GB DDR4 3600MHz - HX1000i
Go-to VR headset: Pimax 8KX & Pimax Crystal