Värt att vänta på black friday när det kommer till detta bygget?

Permalänk

Värt att vänta på black friday när det kommer till detta bygget?

Hej,

Jag är i startgroparna att köpa en ny gamingdator. Ni kan se tänkt bygge nedan.
Min fråga till er är om black friday brukar erbjuda bra deals på bygget nedan eller är det inte värt att vänta?

PS: Jag har redan köpt 3070 och skärmen.

Tack

Permalänk
Medlem

Får du en bra deal på något så skulle jag köpa redan nu. Resten lägger du innan black friday, men tillräckligt sent för att du ska ha returrätt om det dyker upp någon bättreunder black friday. Kommer det inga bra erbjudanden kan du börja bygga redan lördagen efter.

Så tänker jag.
Mvh
Johan

Permalänk

Alltså om du verkligen vill ha just specifikt de delarna kanske det är värt att handla nu men om du kan vara flexibel med några av dem så kan det vara värt att vänta, det kanske kommer någon random m2-disk på rea t.ex. som du kan köpa, om du är villig att köpa någon annan.

Men generellt är väl inte datordelar så mycket billigare på black friday, väl?

Permalänk
Skrivet av Pinx95:

Får du en bra deal på något så skulle jag köpa redan nu. Resten lägger du innan black friday, men tillräckligt sent för att du ska ha returrätt om det dyker upp någon bättreunder black friday. Kommer det inga bra erbjudanden kan du börja bygga redan lördagen efter.

Så tänker jag.
Mvh
Johan

Smart!

Skrivet av siglolmic:

Alltså om du verkligen vill ha just specifikt de delarna kanske det är värt att handla nu men om du kan vara flexibel med några av dem så kan det vara värt att vänta, det kanske kommer någon random m2-disk på rea t.ex. som du kan köpa, om du är villig att köpa någon annan.

Men generellt är väl inte datordelar så mycket billigare på black friday, väl?

Är flexibel, men vill inte köpa något halvbra för för lite rabatt heller. Men jag minns också att det inte är några super deals direkt, kanske på någon halvbra datordel som inte sålt innan.

Permalänk
Medlem

Vänta och köp nya Ryzen5000 serien istället för 3000.

Permalänk
Inaktiv

Köp inte en 3800X om du ska spela. Satsa på en ur 5000 serien.

Permalänk
Skrivet av slusk:

Vänta och köp nya Ryzen5000 serien istället för 3000.

Håller med! Tror att 7 3800 kommer gå ner i pris när 5000 serien kommer.

Permalänk
Medlem

Helt klart värt att vänta till den svarta fredagen läs helgen. Detta förutsätter att du kan vara flexibel i ditt bygge. Nya saker sker kommande veckorna. Sitter du inte med skägget i brevlådan och kan vänta några veckor så tror jag det är värt att vänta. AMD big Navi kan vara värt att kolla på när det släpps. AMD ryzen 5000 CPU Är trevlig.

Visa signatur

Det är ingen brådska så länge man skyndar sej