Permalänk
Medlem

@Grim2you: Ända negativa med denna skärm är när man sätter sig vid något sämre skärm får man chock hur dåliga andra skärmar är ;). Blir dyrt i längden när man skall uppgradera igen.

Permalänk
Medlem

Varför inte LG OLED 48 CX?

Visa signatur

Kan din dator göra det här?

Permalänk
Medlem

@zuru1: Både för stor och vill inte ha burnin skulle göra mig galen.

Permalänk
Medlem

@3rk0:
Det går att motverka, men jag förstår åxå.

Visa signatur

Kan din dator göra det här?

Permalänk
Medlem

@zuru1: Alltså klart det går motverka men jag är daytrejder det är mycket som står still på skärmen under långa perioder. RÖTT o GRÖNT. en burn in skulle komma garanterat.

Permalänk
Medlem

Hur stor är chansen att en 38GN kommer med på typ Black friday? (Jag vill inte köpa den för 19 990kr och missade den kampanj som Inet hade för 3 veckor sedan där den kostade 16 990)

Visa signatur

| Fractal Design R | Corsairs 850W | Gigabyte Z270-P | i7 7700K OC 4.6GHz| Noctua NH-15D | Corsair Vengeance 16GB (2 x 8GB) DDR4 3000MHz | 750 GB SSD, 2 TB HDD| ASUS GTX 1080 Ti |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grim2you:

Hur stor är chansen att en 38GN kommer med på typ Black friday? (Jag vill inte köpa den för 19 990kr och missade den kampanj som Inet hade för 3 veckor sedan där den kostade 16 990)

Hade inte förvånat mig om den går ner 2k igen under black friday .

Har använt skärmen i en vecka nu, och är fortfarande väldigt nöjd med den. Har ändra lite inställningar. Jag funderar på skaffa verktyg för skärm­kalibrering för få ut mesta av skärmen samt få ut en icc profil.

Permalänk
Medlem
Skrivet av confusedcake:

Hade inte förvånat mig om den går ner 2k igen under black friday .

Har använt skärmen i en vecka nu, och är fortfarande väldigt nöjd med den. Har ändra lite inställningar. Jag funderar på skaffa verktyg för skärm­kalibrering för få ut mesta av skärmen samt få ut en icc profil.

Ja den verkar löjligt grym!
Inet hade den ju nedsatt till 15990 i början av september så jag räknar kallt med att den kommer ner till det igen då!

Jag har googlat runt lite och också hittat MSI kommande skärm MEG381 CQR. Den visades på CES20 men har inte kommit ut än!

Visa signatur

| Fractal Design R | Corsairs 850W | Gigabyte Z270-P | i7 7700K OC 4.6GHz| Noctua NH-15D | Corsair Vengeance 16GB (2 x 8GB) DDR4 3000MHz | 750 GB SSD, 2 TB HDD| ASUS GTX 1080 Ti |

Permalänk
Medlem

För er som vill testa lite inställningar på GN kan jag tipsa om följande:
HDR overridar vissa inställningar om det slås på men det är bra att sätta dem innan så man har man gjort det ifall man vill byta etc.

Game Mode: Gamer 1
Brightness: 17
Contrast: 70
Gamma: Mode 2
Color Temp: Custom
RGB: 51, 46, 40
Black Stabilizer: 0
Response time : Fast /160hz
Windows HDR: On (Adjust brightness slider if needed)
Nvidia CPL: Use Nvidia color settings:32-bit, 8 bpc, YCbCr444, Limited

Visa signatur

CM NR200P MAX • CM 280 AIO • Corsair SF750 • Asus B550-I Strix • Samsung 980 Pro • Crucial Ballistix MAX 4000 • LG OLED48CX • Ryzen 5950X • Radeon RX 6950 XT

Permalänk
Medlem

Vart något bättre bild med dina settings tackar.
Bilden out of the box är ganska najs också.

Skärmen ser så liten ut på bild men vänta ni tills ni får hem denna mönster hahah den är ENORM det är 17" laptop till höger.

Min exempel har typ ingen IPS glow helt otroligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grim2you:

Ja den verkar löjligt grym!
Inet hade den ju nedsatt till 15990 i början av september så jag räknar kallt med att den kommer ner till det igen då!

Jag har googlat runt lite och också hittat MSI kommande skärm MEG381 CQR. Den visades på CES20 men har inte kommit ut än!

https://www.amazon.se/gp/product/B086C3FZ3X/ref=ppx_yo_dt_b_a...

passa på nu då

Permalänk
Medlem

Haha, tack. Jag beställde igår. Preliminär leverans 10 november!

Visa signatur

| Fractal Design R | Corsairs 850W | Gigabyte Z270-P | i7 7700K OC 4.6GHz| Noctua NH-15D | Corsair Vengeance 16GB (2 x 8GB) DDR4 3000MHz | 750 GB SSD, 2 TB HDD| ASUS GTX 1080 Ti |

Permalänk

I am thinking about waiting for aw3821dw...

Visa signatur

Mouse: Razer DeathAdder V2 PRO Keyboard: SteelSeries 6G v2 MX Black Speakers: Samsung HW-Q995B/XE Monitor: Apple Studio Display, LG OLED65C2 Game Console: PS5 digital, Nintendo Switch, Xbox Series X, Steam deck

Permalänk
Medlem
Skrivet av CaptainYan:

I am thinking about waiting for aw3821dw...

Looks nice but its the same panel in both.
Why pay full retail on a brand when u can get the original för a couple of hundred $ less?

Visa signatur

| Fractal Design R | Corsairs 850W | Gigabyte Z270-P | i7 7700K OC 4.6GHz| Noctua NH-15D | Corsair Vengeance 16GB (2 x 8GB) DDR4 3000MHz | 750 GB SSD, 2 TB HDD| ASUS GTX 1080 Ti |

Permalänk
Skrivet av Grim2you:

Looks nice but its the same panel in both.
Why pay full retail on a brand when u can get the original för a couple of hundred $ less?

Well, it depends on the price surely. I bet Dell may have better QC. Also it has 2nd G-sync chip without fan? and with HDR600 local dimming in the same time (still not a good HDR though). But I am still worried about nano-ips... Since my eyes cannot stand with aw3420dw's 1st gen nano-ips, I have no idea if 2nd gen has improvement or not...

Visa signatur

Mouse: Razer DeathAdder V2 PRO Keyboard: SteelSeries 6G v2 MX Black Speakers: Samsung HW-Q995B/XE Monitor: Apple Studio Display, LG OLED65C2 Game Console: PS5 digital, Nintendo Switch, Xbox Series X, Steam deck

Permalänk
Medlem
Skrivet av CaptainYan:

Well, it depends on the price surely. I bet Dell may have better QC. Also it has 2nd G-sync chip without fan? and with HDR600 local dimming in the same time (still not a good HDR though). But I am still worried about nano-ips... Since my eyes cannot stand with aw3420dw's 1st gen nano-ips, I have no idea if 2nd gen has improvement or not...

Ok, what is wrong with nano IPS?

Visa signatur

| Fractal Design R | Corsairs 850W | Gigabyte Z270-P | i7 7700K OC 4.6GHz| Noctua NH-15D | Corsair Vengeance 16GB (2 x 8GB) DDR4 3000MHz | 750 GB SSD, 2 TB HDD| ASUS GTX 1080 Ti |

Permalänk
Medlem

Gillade skärmen (GN) skärmen skarpt men det blev en LG CX 48 istället. Bilden var helt enkelt betydligt bättre, sanslöst nice som pc skärm till nytt Radeon etc. Nu till att skaffare aningen djupare skrivbord bara 😂

Visa signatur

CM NR200P MAX • CM 280 AIO • Corsair SF750 • Asus B550-I Strix • Samsung 980 Pro • Crucial Ballistix MAX 4000 • LG OLED48CX • Ryzen 5950X • Radeon RX 6950 XT

Permalänk
Medlem

Vet jo fan polaren har Oled Tv:en blacks är nice men jag tycker skärmen verkar inte kuna visa vit färg utan blir blå aktig svårt att förklara vi hade de brevid varan CX och 38GN och nah man vart irriterad på oleden ganska fort, men kanske nåt man vänjer sig vid om man inte har en annan skärm brevid.

Permalänk
Medlem

Har köpt och lämnat tillbaka två stycken 38GN med trasiga pixlar... Annars va dom underbara.
Funderar på att prova en LG 48CX nu istället.

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | MSI 4090 Suprim X | Asus x570 prime pro | 32 GB G-Skill 3600mhz | EVGA G2 1000W | LG CX48 | Custom loop vattenkylning, 3 x 420 radiatorer, 2 x D5

Permalänk
Medlem
Skrivet av 3rk0:

Vet jo fan polaren har Oled Tv:en blacks är nice men jag tycker skärmen verkar inte kuna visa vit färg utan blir blå aktig svårt att förklara vi hade de brevid varan CX och 38GN och nah man vart irriterad på oleden ganska fort, men kanske nåt man vänjer sig vid om man inte har en annan skärm brevid.

Inget jag upplevt men låter lite som att Temp/Färg/källmaterial kan behöva justeras, säg till han att kolla in HDTVtest på YT för settings.

Visa signatur

CM NR200P MAX • CM 280 AIO • Corsair SF750 • Asus B550-I Strix • Samsung 980 Pro • Crucial Ballistix MAX 4000 • LG OLED48CX • Ryzen 5950X • Radeon RX 6950 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av X078:

Inget jag upplevt men låter lite som att Temp/Färg/källmaterial kan behöva justeras, säg till han att kolla in HDTVtest på YT för settings.

Hmm du kanske har rätt, hans panel kanske är trasig hittade denna snubbe som har konstigt blå tint men hans har det över hela skärmen.

https://www.reddit.com/r/OLED/comments/drf39g/white_uniformit...

Orkar du ta en sån här bild på din CX48 här är min White

Permalänk
Skrivet av Grim2you:

Ok, what is wrong with nano IPS?

My eyes are just painful when looking on it even with low brightness. I guess it is due to low contrast.

Visa signatur

Mouse: Razer DeathAdder V2 PRO Keyboard: SteelSeries 6G v2 MX Black Speakers: Samsung HW-Q995B/XE Monitor: Apple Studio Display, LG OLED65C2 Game Console: PS5 digital, Nintendo Switch, Xbox Series X, Steam deck

Permalänk
Medlem
Skrivet av CaptainYan:

My eyes are just painful when looking on it even with low brightness. I guess it is due to low contrast.

You must have very sensitive eyes, have not feelt any discomfort with 38GN950 at all very pleseant to look at.

Permalänk
Skrivet av 3rk0:

You must have very sensitive eyes, have not feelt any discomfort with 38GN950 at all very pleseant to look at.

Perhaps... I was using U3415w before for several years and had no issue at all...

Visa signatur

Mouse: Razer DeathAdder V2 PRO Keyboard: SteelSeries 6G v2 MX Black Speakers: Samsung HW-Q995B/XE Monitor: Apple Studio Display, LG OLED65C2 Game Console: PS5 digital, Nintendo Switch, Xbox Series X, Steam deck

Permalänk
Medlem
Skrivet av 3rk0:

Hmm du kanske har rätt, hans panel kanske är trasig hittade denna snubbe som har konstigt blå tint men hans har det över hela skärmen.

https://www.reddit.com/r/OLED/comments/drf39g/white_uniformit...

Orkar du ta en sån här bild på din CX48 här är min White
https://i.ibb.co/NCDJqK0/2020-11-01.jpg

Här kommer en bild. Osäker på hur mycket den säger då den är tagen med mobilkamera som verkar visa olika nyanser beroende på vinkel och skärmen körandes i PC GAME Mode, YCBCR420 8bpc limited 120hz dvs då jag inte kan köra bättre innan nya graffekortet kommer. Ska tilläggas att så mycket "vitt" tittar jag aldrig på vid användande som skärm:) Dock är det riktigt skönt att slippa IPS glow etc, mer än jag trodde...

Visa signatur

CM NR200P MAX • CM 280 AIO • Corsair SF750 • Asus B550-I Strix • Samsung 980 Pro • Crucial Ballistix MAX 4000 • LG OLED48CX • Ryzen 5950X • Radeon RX 6950 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av X078:

Här kommer en bild. Osäker på hur mycket den säger då den är tagen med mobilkamera som verkar visa olika nyanser beroende på vinkel och skärmen körandes i PC GAME Mode, YCBCR420 8bpc limited 120hz dvs då jag inte kan köra bättre innan nya graffekortet kommer. Ska tilläggas att så mycket "vitt" tittar jag aldrig på vid användande som skärm:) Dock är det riktigt skönt att slippa IPS glow etc, mer än jag trodde...

https://cdn.sweclockers.com/galleri/bild/200895?l=eyJyZXNvdXJjZSI6IjIwMDg5NSIsImZpbHRlcnMiOlsidD1sYXJnZSJdLCJwYXJhbXMiOltdLCJrZXkiOiI4NDY1YzdkNGE2NWI0OWViODUyN2M0Yjk0NmQ1NDY5OSJ9

Din var också lite blå men inte så farligt som polarens.

IPS glow med 100% brightness och ser mycket bättre ut i verkligheten än via min mobil kamera.

Permalänk
Medlem

Japp känner igen de från den jag hade, var mest framträdande i vänsterkanterna upp/nere. Inget man märkte av vid användade dock.

Visa signatur

CM NR200P MAX • CM 280 AIO • Corsair SF750 • Asus B550-I Strix • Samsung 980 Pro • Crucial Ballistix MAX 4000 • LG OLED48CX • Ryzen 5950X • Radeon RX 6950 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av X078:

Japp känner igen de från den jag hade, var mest framträdande i vänsterkanterna upp/nere. Inget man märkte av vid användade dock.

Skärmen är jag nöjd med nu är bara frågan 3080 eller 6800xt tänkte också dra in en 5900x

Permalänk
Medlem
Skrivet av 3rk0:

Skärmen är jag nöjd med nu är bara frågan 3080 eller 6800xt tänkte också dra in en 5900x

Ja blir något sådant här oxo, trött på chroma subsamplingen på mitt 10-serie kort redan=) men hellre det och 120hz än 60hz=)

Visa signatur

CM NR200P MAX • CM 280 AIO • Corsair SF750 • Asus B550-I Strix • Samsung 980 Pro • Crucial Ballistix MAX 4000 • LG OLED48CX • Ryzen 5950X • Radeon RX 6950 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av X078:

Ja blir något sådant här oxo, trött på chroma subsamplingen på mitt 10-serie kort redan=) men hellre det och 120hz än 60hz=)

Sitter med 980 TI så 75hz full rgb eller 120hz med Chroma subsampling jobbigtttttttttt.