Cooler Master NR 200 - SFF som ändå konkurrerar med de mer populärare chassit för en betydligt mindre peng

Permalänk
Medlem
Skrivet av hultron:

Står det på min Corsair SF750 från webhallen...

Skrivet av mastrovious:

Är på väg till spelbutiken för att hämta mitt 😁

När beställde ni?

Visa signatur

NZXT H7 Flow | Ryzen 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | 32GB G.Skill Trident Z5 Neo | ASUS 4070 Ti TUF Gaming OC | Corsair RM750e | Samsung 990 PRO | Arctic Liquid Freezer II 360

Permalänk
Medlem

Japp, Webhallen skickade leveransbekräftelse på ett SF750 idag också. Beställt för exakt en månad sedan.
Står på sidan att det finns 8st hos deras leverantör, vad det nu innebär.
https://www.webhallen.com/se/product/295620-Corsair-SF750-750W-SFX-80-Platinum

Permalänk
Medlem

Chassi ✔
PSU ✔

Nu får man väl hoppas på att Cooler Master Hyper 212 EVO V2 kommer till svenska butiker snart!
Inet tror att dom ska ha dom inne på torsdag eller fredag, spännande.

Permalänk
Medlem

Testade att lägga en order får se om man kanske kan komma över nån av dom 8st.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zorken:

När beställde ni?

Mitt beställdes i onsdags tror jag, men på Amazon.de

Visa signatur

| AMD Ryzen 5 5600X | Asus Rog B550-i gaming | Sapphire Radeon 6800 refkort | Viper Steel Patriot 16gb 4400mhz | Sabrent NVMe Rocket 1TB + Samsung 970 1TB | Corsair 750W SFX | Cooler Master NR200P | Vattenkyld custom loop

Permalänk
Medlem

Hur ska man vrida Scythe fuma 2 för bäst resultat? Jag har för mig att någon länkade ett klipp där det det framgick att dels Scythe fuma 2 var "bäst i test", men också hur den skulle vridas. Hittar det dock inte nu...

Väntar för övrigt på cpu och gpu innan man kan bygga. Siktar på 5600x eller 5800x samt ett 3070 eller om AMD släpper nåt trevligt 😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av carlbanan:

Hur ska man vrida Scythe fuma 2 för bäst resultat? Jag har för mig att någon länkade ett klipp där det det framgick att dels Scythe fuma 2 var "bäst i test", men också hur den skulle vridas. Hittar det dock inte nu...

Väntar för övrigt på cpu och gpu innan man kan bygga. Siktar på 5600x eller 5800x samt ett 3070 eller om AMD släpper nåt trevligt 😊

Samma här, väntar CPU och gpu samt minnen beroende på vad som passar bäst med zen 3. Men har allt annat och börjat pilla nu 😁

Visa signatur

| AMD Ryzen 5 5600X | Asus Rog B550-i gaming | Sapphire Radeon 6800 refkort | Viper Steel Patriot 16gb 4400mhz | Sabrent NVMe Rocket 1TB + Samsung 970 1TB | Corsair 750W SFX | Cooler Master NR200P | Vattenkyld custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Tack för klargörandet, då sitter jag still i båten med mitt SF600

Nä hajar inte heller hur han har löst PSU:n, får spana på det när jag hämtat ut caset.
Återkom gärna med bilder/lösning om du kommer på något bra så gör jag samma!

Nu trillade poletten ner... han har vridit psu buren 90 grader, skapat egna infästningar i ramen (ev med avsågade ”flärpar” från buren) för att han helt enkelt inte har någon öppning för att dra kablarna. I toppen blockeras han av radiatorn och fläktarna, i botten av det långa grafikkortet. Eftersom han har två fläktar bredvid moderkortet gissar jag att det även på den sidan är tajt om plats, varpå han har alla kablar från psu som kommer ut mot fönstersidan.

Fick som sagt mitt psu idag så ska testa lite och se

Visa signatur

| AMD Ryzen 5 5600X | Asus Rog B550-i gaming | Sapphire Radeon 6800 refkort | Viper Steel Patriot 16gb 4400mhz | Sabrent NVMe Rocket 1TB + Samsung 970 1TB | Corsair 750W SFX | Cooler Master NR200P | Vattenkyld custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av mastrovious:

Här kommer lite fler bilder och tankar, denna gången med en 240mm AIO.

https://imgur.com/gallery/Gs6NKyS

Försökte efterlikna det som jag länkade till tidigare, dvs montera 240 AIO i toppen utan att invertera lådan. Den största utmaningen är att få plats med den vänstra fläkten (den över minnena). Oavsett om man kör ex Vengeance LPX eller G.Skill varianten kommer det bli tajt. Det går att förskjuta fläkten och montera den offset på radiatorn (fästs med ex två skruv + skarvmutter direkt i ramen).

Däremot går det att få ner fläkten in bakom minnena, dock ligger mot låsmekanismen så man måste sätta i minnena först. Konsekvensen blir då att radiatorn sticker upp en bit ovanför ramen på lådan men min förhoppning är att man kan skära bort plasten på locket och på så vis ”rama in” radiatorn. Plasten på locket är drygt 1-1,5 cm tjock vilket kan va tillräckligt för att radiatorn ska få plats utan att det ser skevt ut. Dammfiltret är lite böjbart också vilket kan ge de där sista millimetrarna som behövs. Ska testa och återkommer med resultat. Det fina är att då kan fläktarna sitta så som de bör sitta på radiatorn, dvs utan förskjutning.

En bonus jag upptäckte är att det faktiskt får plats två (eller iaf en) 120mm fläktar bakom psu buren, även i kombo med radiatorn. Möjligtvis behöver man kapa bort de fästena på sidan av buren så att de inte stör fläkten. Det beror givetvis på vilket grafikkort man monterar men tänker att 120x15mm fläktar bör få plats oavsett. Men det ska ju dras kablar och annat från psu etc så även detta ska undersökas närmare.

Nu räcker det för en kväll iaf, ny dag imorgon! 😎

Har äntligen hämtat min låda och moderkort.
Börjat att kika lite på lösningar.
Vill också få in en AOI i toppen av lådan antingen 240 eller 280.
Bara en tanke om man lossar på nätkabeln/kontakten går det då att få radiatorn längre bak i chassit?
Kontakt. https://imgur.com/gallery/Mfm7SUP

Såg även att när toppen sitter på så sticker ju inte själva piggarna ner så mycket heller så att radiatorn kan hamna så mycket höre upp.
Eller har jag fattat fel?🤔

Vad är det för AOIer du testar med?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mattemaz:

Har äntligen hämtat min låda och moderkort.
Börjat att kika lite på lösningar.
Vill också få in en AOI i toppen av lådan antingen 240 eller 280.
Bara en tanke om man lossar på nätkabeln/kontakten går det då att få radiatorn längre bak i chassit?
Kontakt. https://imgur.com/gallery/Mfm7SUP

Såg även att när toppen sitter på så sticker ju inte själva piggarna ner så mycket heller så att radiatorn kan hamna så mycket höre upp.
Eller har jag fattat fel?🤔

Vad är det för AOIer du testar med?

Ja den går att lossa men är inte den som är problemet vad jag kunnat se hittills iaf. Frågan är vart man sätter den? Problemet är snarare minnena som sitter där dom sitter. Man måste flytta hela radiatorn mot glassidan så att säga för att komma runt det där om man inte är beredd att göra något med locket och få upp den.

Jag har testat med 280mm Arctic Freezer 63mm tjock (38 rad + 25 fläkt). Sen Corsairs H100i 240mm 52mm tjock (27 rad + 25 fläkt). Båda går in om man inverterar chassit men då är man fast med att köra vertikalt grafikkort...

Det jag suttit med ikväll är kreativt tänkande kring PSU. Hittat en variant som gör att man kan köra chassit som vanligt, ej inverterat och ha kvar möjligheten att köra både horisontellt eller vertikalt grafikkort. Kräver att man borrar hål i fronten (just nu sitter den med en skruv bara). Ett extra plus är att bakom psu finns det plats för 15-25mm fläkt om man vill samt att man fortsatt kan använda fronten till att montera en pump eller annat som det är tänkt.

Går även att ha kvar buren men den behöver moddas om det ska bli snyggt. Personligen tycker jag det blir snyggare om man slipper ha så att kablarna kommer ut mot fönstersidan som jag sett i andra lösningar.

Edit: länkarna till bilderna dog...

Visa signatur

| AMD Ryzen 5 5600X | Asus Rog B550-i gaming | Sapphire Radeon 6800 refkort | Viper Steel Patriot 16gb 4400mhz | Sabrent NVMe Rocket 1TB + Samsung 970 1TB | Corsair 750W SFX | Cooler Master NR200P | Vattenkyld custom loop

Permalänk
Medlem

Detta är det bästa sättet jag sett att sätta en radiator i toppen.

https://imgur.com/gallery/OCOkXtu

Permalänk
Medlem

Fick mitt SF750 nu, så det enda som saknas är en ny ryzen cpu om en vecka!

Hurra hurra

Permalänk
Medlem
Skrivet av FiftyFifty:

Detta är det bästa sättet jag sett att sätta en radiator i toppen.

https://imgur.com/gallery/OCOkXtu

Den är nice men det kräver custom loop och smala radiatorer etc. En AIO kylare blir svårt att få in så.

Visa signatur

| AMD Ryzen 5 5600X | Asus Rog B550-i gaming | Sapphire Radeon 6800 refkort | Viper Steel Patriot 16gb 4400mhz | Sabrent NVMe Rocket 1TB + Samsung 970 1TB | Corsair 750W SFX | Cooler Master NR200P | Vattenkyld custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av mattemaz:

Har äntligen hämtat min låda och moderkort.
Börjat att kika lite på lösningar.
Vill också få in en AOI i toppen av lådan antingen 240 eller 280.
Bara en tanke om man lossar på nätkabeln/kontakten går det då att få radiatorn längre bak i chassit?
Kontakt. https://imgur.com/gallery/Mfm7SUP

Såg även att när toppen sitter på så sticker ju inte själva piggarna ner så mycket heller så att radiatorn kan hamna så mycket höre upp.
Eller har jag fattat fel?🤔

Vad är det för AOIer du testar med?

Okej kvällens findings kommer här. Inleder med att det är långt ifrån klart, mycket provisoriskt, skruvar sitter halvt iskruvade etc. Ville bara se om allt lirar.

Du hade rätt, kontakten för nätkabeln var faktiskt en viktig del i pusslet här. Det går att få dit en AIO utan att röra den som sagt men då måste man modda locket på något sätt.

Jag lyckades få dit en 240 (Corsair H100i rgb bla bla bla) utan att kapa i plast och annat i locket, det går faktiskt använda standard hålen t o m om man tar bort gummiringarna. Man behöver flytta ut nätkontakten lite, placera en av fläktarna något offset och hitta en bra plats för psu. Varken mobo sidan eller fronten funkar att ha psu på såhär måste man vara lite kreativ.

Jag lyckades dock inte få till detta med G.skill trident minnen, de var för höga och gör att glaset inte går igen. Man kan säkert skära lite i plasten på fläkten så går det utan problem.

Vad gäller placering av psu ser jag två möjligheter:
1) på frontpanelen fast en bit ner, med fläkten pekandes mot baksidan av chassit (I/O delen) men det kräver ingrepp för att få den att sitta och du får förmodligen alla kablar ut mot fönstersidan vilket jag personligen inte gillar och du kan inte heller sätta grafikkortet vertikalt (inget längre iaf).

2) på fronten men närmare mobo sidan och på ”högkant”. På så vis pekar alla kontakter in mot chassit, strömkabeln går att sätta och gömma i fronten och man kan sätta grafikkortet både vertikalt eller horisontellt, psu blockerar inget av dom. Fläkten blåser ut mot mobo sidan dvs ut med varm luft från sidan av chassit.

Här är lite bilder: https://imgur.com/a/LkqF7aK

Visa signatur

| AMD Ryzen 5 5600X | Asus Rog B550-i gaming | Sapphire Radeon 6800 refkort | Viper Steel Patriot 16gb 4400mhz | Sabrent NVMe Rocket 1TB + Samsung 970 1TB | Corsair 750W SFX | Cooler Master NR200P | Vattenkyld custom loop

Permalänk
Inaktiv

Fick hem nätagg igår, hoppades på att få hem kylare också men paketet med kylare kom in så pass sent att prognosen säger imorgon. Hoppas det kommer idag, annars får jag skriva ihop rubbet ändå.

Mitt gamla 1080Ti Phoenix är stort, underlättar mycket att kunna demontera så mycket av chassit. Speciellt jämfört med Ncase M1. Inväntar A12x15 fläktar som beställdes med kylaren då jag inte får in normaltjocka fläktar i botten. Skulle vara om jag deshroudar kortet, vilket kanske inte är en dum idé. Ingen garanti kvar så screw away I guess?

Permalänk
Medlem

Blev inget SF750 från Webhallen för min del. Tror ni att Amazon levererar snabbare än Webhallen? Proshop har kortast leveranstid, 27 november men hoppas på snabbare leverans.

@Webhallen hur ser det ut för er angående SF750, har ni ett ungefärligt datum på nästa leverans?

Visa signatur

>citera för svar >marknadsreferenser

Permalänk
Webhallen
Skrivet av arganis:

Blev inget SF750 från Webhallen för min del. Tror ni att Amazon levererar snabbare än Webhallen? Proshop har kortast leveranstid, 27 november men hoppas på snabbare leverans.

@Webhallen hur ser det ut för er angående SF750, har ni ett ungefärligt datum på nästa leverans?

Det är ungefär där vår nästa leverans är beräknad också! nov - dec ish. om inget annat poppar upp bland alternativa källor.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av mastrovious:

Okej kvällens findings kommer här. Inleder med att det är långt ifrån klart, mycket provisoriskt, skruvar sitter halvt iskruvade etc. Ville bara se om allt lirar.

Du hade rätt, kontakten för nätkabeln var faktiskt en viktig del i pusslet här. Det går att få dit en AIO utan att röra den som sagt men då måste man modda locket på något sätt.

Jag lyckades få dit en 240 (Corsair H100i rgb bla bla bla) utan att kapa i plast och annat i locket, det går faktiskt använda standard hålen t o m om man tar bort gummiringarna. Man behöver flytta ut nätkontakten lite, placera en av fläktarna något offset och hitta en bra plats för psu. Varken mobo sidan eller fronten funkar att ha psu på såhär måste man vara lite kreativ.

Jag lyckades dock inte få till detta med G.skill trident minnen, de var för höga och gör att glaset inte går igen. Man kan säkert skära lite i plasten på fläkten så går det utan problem.

Vad gäller placering av psu ser jag två möjligheter:
1) på frontpanelen fast en bit ner, med fläkten pekandes mot baksidan av chassit (I/O delen) men det kräver ingrepp för att få den att sitta och du får förmodligen alla kablar ut mot fönstersidan vilket jag personligen inte gillar och du kan inte heller sätta grafikkortet vertikalt (inget längre iaf).

2) på fronten men närmare mobo sidan och på ”högkant”. På så vis pekar alla kontakter in mot chassit, strömkabeln går att sätta och gömma i fronten och man kan sätta grafikkortet både vertikalt eller horisontellt, psu blockerar inget av dom. Fläkten blåser ut mot mobo sidan dvs ut med varm luft från sidan av chassit.

Här är lite bilder: https://imgur.com/a/LkqF7aK

Okej, låter ju toppen om man slipper att kapa i plasten och hålla på att modda för mycket.
Funderar på att lägga en order på en Corsair Hydro H100i RGB Platinum SE i vit för att passa in bra i min vita låda.

Du har inte nån bättre bild på hur mycket man kan behöva ta bort på fläkten eller hur det kommer sitta med G.skill trident?
Inte köpt några minnen än men dessa kommer nog se bäst ut enligt mig. Men är det för mycket om ens möjligt får jag ju köpa ett par Corsair Vengeance minnen.

Alternativ två med agget känns som den bästa lösningen om man kan får nån bra ordning på alla kablar som kommer att hamna mitt i lådan.
Vet inte hur viktigt det är för dig med hur det ska se ut i lådan, men för min egen del vill jag köra med fönster sidan om det går.
Där av att jag försöker hitta nån snygg lösning på hur man ska montera agget och vilken typ av minnen.

Alternativ ett skulle man ju kunna kappa av hörnet på fläkten så du bara fäster i den delen närmast radiatorn. Så man kan få in nätkontakten. Eller kommer alla utgående kablar för nära gpun då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mattemaz:

Okej, låter ju toppen om man slipper att kapa i plasten och hålla på att modda för mycket.
Funderar på att lägga en order på en Corsair Hydro H100i RGB Platinum SE i vit för att passa in bra i min vita låda.

Du har inte nån bättre bild på hur mycket man kan behöva ta bort på fläkten eller hur det kommer sitta med G.skill trident?
Inte köpt några minnen än men dessa kommer nog se bäst ut enligt mig. Men är det för mycket om ens möjligt får jag ju köpa ett par Corsair Vengeance minnen.

Alternativ två med agget känns som den bästa lösningen om man kan får nån bra ordning på alla kablar som kommer att hamna mitt i lådan.
Vet inte hur viktigt det är för dig med hur det ska se ut i lådan, men för min egen del vill jag köra med fönster sidan om det går.
Där av att jag försöker hitta nån snygg lösning på hur man ska montera agget och vilken typ av minnen.

Alternativ ett skulle man ju kunna kappa av hörnet på fläkten så du bara fäster i den delen närmast radiatorn. Så man kan få in nätkontakten. Eller kommer alla utgående kablar för nära gpun då?

Jag ska testa med Arctic Freezer 240 också när den dyker upp, den är 11mm tjockare inkl fläktar så får se hur väl den passar...

det är sjukt svårt att få till en bra bild därinne men jag skulle gissa att det rör sig om 3-7mm så inga stora ingrepp, jag tror det t o m går att ha kvar skruven genom både fläkt och radiatorn. Jag kommer nog inte heller att gå på Vengeance minnena utan lösa så man får in G skill eller vilka det nu blir som passar med Zen 3.

Jag är också ute efter en clean look därför vill jag inte ha några kablar pekandes mot fönstersidan. Fördelen med att ha nätagget platt mot fronten med fläkten mot baksidan är luftflödet, det blir nog mycket bättre om man kan skjuta ut varmluft bakåt/uppåt (genom radiatorn) och nyttja sidopanelen vid mobo för att ta in ny luft. Men då står man där med kablarna... Kör man den andra lösningen får man snyggare kabelhantering men nätagget blockerar rätt stor del av sidopanelen och man får ett nätagg som pumpar ut varmluft samtidigt som man har en eller två fläktar som ska ta in ny luft.

Ja, man borde kunna kapa kanten på fläkten men det är ju tyvärr hörnet mot fönstersidan så det lär ju synas.

kort och gott, man får välja om det ska se snyggt ut eller om man vill optimera luftflöde och annat

Visa signatur

| AMD Ryzen 5 5600X | Asus Rog B550-i gaming | Sapphire Radeon 6800 refkort | Viper Steel Patriot 16gb 4400mhz | Sabrent NVMe Rocket 1TB + Samsung 970 1TB | Corsair 750W SFX | Cooler Master NR200P | Vattenkyld custom loop

Permalänk
Medlem

Fått hem mitt NR200 nu, ska bli spännande att bygga i detta!

Jag tänkte mig följande som ni gärna få ha åsikter om:
Medföljande 2x120mm utblås i toppen
Noctua NH-C14S på CPU:n med fläkten monterad under kylaren blåsandes mot moderkortet.
1x Noctua NF-A14 140mm monterad som insug i hållaren framför sidopanelen (den ventilerade givetvis), blåser rakt mot CPU-kylaren
1x Noctua NF-A12x15 insug i botten.

Köper Ryzen 5900x om det går nästa vecka!
Köper Corsair SF600 V2 PSU (orkar inte vänta på SF750...)
Kör vidare på GTX 1080 Strix, men kommer uppgradera i framtiden

Jag skulle behöva råd kring moderkort nu. Har kollat runt på de mini-ITX-kort som finns för AMD men kan inte se något klockrent val och det är svårt att veta vilket som är lämpligt för denna stora kylare med fläkten under för att inget ska komma i kläm, t.ex. minnena (eller finns det så pass low profile att det inte är en risk?).

Läste även om en konfiguration där det inte gick att använda den medföljande 140mm-fläkten vid montering under kylaren, utan han fick köra 120mm men har inte förstått i vilka scenarion det gäller. Krävs det också i så fall 15mm slim-varianten eller funkar 25? Något speciellt moderkort men inte alla detta gäller?

Permalänk
Medlem

Har hämtat mitt NR200P nu och märkte att chassit inte står rakt på en plan yta. Som att fötterna inte är lika långa, men antagligen är väl stommen skev helt enkelt. Nån mer som märkt samma sak med sitt? Tråkigt att CM släpper igenom sånt.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Har hämtat mitt NR200P nu och märkte att chassit inte står rakt på en plan yta. Som att fötterna inte är lika långa, men antagligen är väl stommen skev helt enkelt. Nån mer som märkt samma sak med sitt? Tråkigt att CM släpper igenom sånt.

Hmm inte så att jag märkt av det på mitt iaf. Men fötterna går ju att byta ut, inte så att någon sitter lite skevt bara?

Visa signatur

| AMD Ryzen 5 5600X | Asus Rog B550-i gaming | Sapphire Radeon 6800 refkort | Viper Steel Patriot 16gb 4400mhz | Sabrent NVMe Rocket 1TB + Samsung 970 1TB | Corsair 750W SFX | Cooler Master NR200P | Vattenkyld custom loop

Permalänk
Skrivet av Bakgrund:

Har hämtat mitt NR200P nu och märkte att chassit inte står rakt på en plan yta. Som att fötterna inte är lika långa, men antagligen är väl stommen skev helt enkelt. Nån mer som märkt samma sak med sitt? Tråkigt att CM släpper igenom sånt.

Mitt är lite skevt med, inget jag inte kan fixa men det ser ut som om haken på sidan av väggen är för stor vilket gör att den inte passar i ramens stativ och då blev det ett glapp på 8 mm i nedre framkant på mitt. Löste det med en dremel. Diagonalt var det 10mm som inte stämde, men jag skruvade om det och gav det en lusing på rätt väg.

Men som du säger är det synd att sådant släpps igenom. Köpte min på Netonnet om det spelar någon roll.
mvh

Visa signatur

-NB

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Duder:

Fått hem mitt NR200 nu, ska bli spännande att bygga i detta!

Jag tänkte mig följande som ni gärna få ha åsikter om:
Medföljande 2x120mm utblås i toppen
Noctua NH-C14S på CPU:n med fläkten monterad under kylaren blåsandes mot moderkortet.
1x Noctua NF-A14 140mm monterad som insug i hållaren framför sidopanelen (den ventilerade givetvis), blåser rakt mot CPU-kylaren
1x Noctua NF-A12x15 insug i botten.

Köper Ryzen 5900x om det går nästa vecka!
Köper Corsair SF600 V2 PSU (orkar inte vänta på SF750...)
Kör vidare på GTX 1080 Strix, men kommer uppgradera i framtiden

Jag skulle behöva råd kring moderkort nu. Har kollat runt på de mini-ITX-kort som finns för AMD men kan inte se något klockrent val och det är svårt att veta vilket som är lämpligt för denna stora kylare med fläkten under för att inget ska komma i kläm, t.ex. minnena (eller finns det så pass low profile att det inte är en risk?).

Läste även om en konfiguration där det inte gick att använda den medföljande 140mm-fläkten vid montering under kylaren, utan han fick köra 120mm men har inte förstått i vilka scenarion det gäller. Krävs det också i så fall 15mm slim-varianten eller funkar 25? Något speciellt moderkort men inte alla detta gäller?

Vi kommer köra liknande system. 3900X och troligen en 5900X framöver. 1080Ti idag och något nytt framöver. 6800XT/6900XT eller 3080Ti.

Kommer köra medföljande fläktar i taket, C14S har jag inte bestämt mig, eventuellt dubbla A12x25 som inblås via radiatorfästet och dubbla A12x15 i botten. Eller deshroud och A12x25 där istället. Kylaren kommer först imorrn, samt de tunna fläktarna så är fortfarande inte säker på om allt faktiskt kommer passa. Borde göra. Har tagit en del inspiration från denna: https://pcpartpicker.com/b/QCCLrH

Skrivet av Bakgrund:

Har hämtat mitt NR200P nu och märkte att chassit inte står rakt på en plan yta. Som att fötterna inte är lika långa, men antagligen är väl stommen skev helt enkelt. Nån mer som märkt samma sak med sitt? Tråkigt att CM släpper igenom sånt.

Kontrollera så hela chassit är korrekt ihopmonterat. Kan ju förstås vara ett måndagsex. Är den lite eller mycket skev?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Vi kommer köra liknande system. 3900X och troligen en 5900X framöver. 1080Ti idag och något nytt framöver. 6800XT/6900XT eller 3080Ti.

Kommer köra medföljande fläktar i taket, C14S har jag inte bestämt mig, eventuellt dubbla A12x25 som inblås via radiatorfästet och dubbla A12x15 i botten. Eller deshroud och A12x25 där istället. Kylaren kommer först imorrn, samt de tunna fläktarna så är fortfarande inte säker på om allt faktiskt kommer passa. Borde göra. Har tagit en del inspiration från denna: https://pcpartpicker.com/b/QCCLrH

Kontrollera så hela chassit är korrekt ihopmonterat. Kan ju förstås vara ett måndagsex. Är den lite eller mycket skev?

Från början var det ganska illa, uppskattningsvis ca 3mm, men lättade på några av skruvarna till stommen och tänjde och böjde lite försiktigt och nu är det ca 1mm vilket får anses godkänt. Tror det kan bli ännu mindre när man väl har monterat ett system i chassit.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Bakgrund:

Från början var det ganska illa, uppskattningsvis ca 3mm, men lättade på några av skruvarna till stommen och tänjde och böjde lite försiktigt och nu är det ca 1mm vilket får anses godkänt. Tror det kan bli ännu mindre när man väl har monterat ett system i chassit.

3mm är ganska mycket ändå, men som du säger, 1mm känns rimligare. Och i värsta fall sjustera fötterna så den håller sig stabil.

Nu har jag inte fått in min C14S-kylare men redan nu känns min NR200P riktigt tung. Och kompakt. Nere på 1mm tom kommer nog inte märkas när allt är monterat.

Permalänk
Inaktiv

Råkade av en slump se denna i marknaden: https://www.sweclockers.com/forum/trad/1611938-corsair-sf600

Corsair SF600, i skrivande stund uppe i 600kr. Ifall någon inte kollar av.

Permalänk
Medlem

Hej alla,

Hämtade upp mitt NR200P chassi idag samtidigt som jag hämtade upp Phanteks nya P360A chassi bara för att se vilket jag gillar bäst.
Tycker att båda känns bra, men varför vill man ha NR200P så pass mycket som många här verkar? Det är litet ja, men det blir väl varmare än ett vanligt chassi och ser kanske inte lika roligt ut heller?

Mvh
Kroppis

Permalänk
Skrivet av Grimhall:

Hej alla,

Hämtade upp mitt NR200P chassi idag samtidigt som jag hämtade upp Phanteks nya P360A chassi bara för att se vilket jag gillar bäst.
Tycker att båda känns bra, men varför vill man ha NR200P så pass mycket som många här verkar? Det är litet ja, men det blir väl varmare än ett vanligt chassi och ser kanske inte lika roligt ut heller?

Mvh
Kroppis

För mig personligen är det hela paketet med pris, design, storlek, temps och frihet i val av delar som gör det till mitt förstaval nu om dagen. Att bygga ITX gör redan riktig ont i plånboken, så kan man spara kronor någonstans är det välkommet.

Chassis i samma klass är entan/och mycket dyrare, ennu värre att få tag på eller har flera restriktioner på val av delar.

Storleken är också max vad jag vill ha. Inte intresserad av större chassi.

Permalänk
Inaktiv

Märkte igår när jag provkörde systemet att NVMe som sitter på moderkortets baksida förstås håller högre temperaturer. Ni andra som kört era byggen längre, har ni behövt göra något för att förbättra kylningen?

Funderar lite på om man skulle försöka bygga en luftkanal som skjuter luft över moderkortets baksida. Nu är chassi plåten ventilerad också, men om ni sett att temperaturer drar iväg rejält.