Permalänk
Medlem

VR-headset köpes

Hej!

Söker ett hyffsat nybörjar headset inom vr som skulle passa till datorn.

Kan inte så mycket om vr (endast testat ett par gånger) men bara det är i bra skick så är jag öppet för dom flesta förslag.
Dock söker jag inga headset för fantasisummor

Kan tänka mig hämta i uddevalla, stenungsund, göteborg med omnejd, annars önskas frakt.

Läs hela annonsen här

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem

Hej. Jag la upp mitt Reverb till försäljning igår och är i Göteborg.

https://www.blocket.se/annons/goteborg/hp_reverb_vr_glasogon_...

"Säljer mitt HP Reverb. Lätt använt men ser helt nytt ut. Detta är den reviderade versionen av den första generationen, så det är inget flimmer när den blir varm.

Mycket högupplöst headset med 2160x2160 pixlar i RGB-struktur per öga. Samma upplösning som Reverb G2.
Inget behov av att montera upp kameror eller fyrar som hos vissa andra VR system, allt spåras genom kamerorna på framsidan headsetet. Bra ljud och komfort.

Headset, två kontroller och alla kablar är med i originalförpackning.

Bra headset all-round men glänser främst med sin otroliga upplösning."

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem

oculus rift CV1 med tre sensorer finns. Umeå så en bit batt hämta

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

La upp mitt HTC Vive igår

HTC Vive

Visa signatur

"Gräset är alltid vitare på vintern"

Permalänk
Testpilot

@bourne94
Tjena!
Har ett Oculus RIFT CV1 till salu, det som ingår är då:

1st Oculus Rift headset
2st Oculus Touch Controllers
3st Sensorer (d.v.s. 1 extra värde ca. 600kr)
Aktiva kablar för förlängning av HDMI+USB för headset samt förlängningskablar till sensorerna

Pris?
Hade tänkt mig 2500kr (bara extra kablarna är värda mellan 11-1400kr nya idag).
Allt finns att hämta i Gävle, kan tyvärr inte erbjuda provning p.g.a. rådande pandemi. Kan annars lösa med frakt också (då tillkommer fraktkostnad, ca. 200-300kr skulle jag tippa på).

//Yatagarasu

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MT/s | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 3200 MT/s | ROG RTX 3090 Ti >

B < Katana X | Leobog Hi75 | Basilisk Ultimate >

Permalänk

Oculus Quest 1 som köptes i våras/somras för att spela Half-Life Alyx på. Används nu väldigt lite
Finns strax söder om GBG

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanandersson:

Hej. Jag la upp mitt Reverb till försäljning igår och är i Göteborg.

https://www.blocket.se/annons/goteborg/hp_reverb_vr_glasogon_...

"Säljer mitt HP Reverb. Lätt använt men ser helt nytt ut. Detta är den reviderade versionen av den första generationen, så det är inget flimmer när den blir varm.

Mycket högupplöst headset med 2160x2160 pixlar i RGB-struktur per öga. Samma upplösning som Reverb G2.
Inget behov av att montera upp kameror eller fyrar som hos vissa andra VR system, allt spåras genom kamerorna på framsidan headsetet. Bra ljud och komfort.

Headset, två kontroller och alla kablar är med i originalförpackning.

Bra headset all-round men glänser främst med sin otroliga upplösning."

Hej!
Jättefint headset men tyvärr lite för dyrt för min smak då jag inte är helt på hur mycket jag kommer använda det, men tackar för erbjudandet ödmjukast!

Skrivet av oqvist:

oculus rift CV1 med tre sensorer finns. Umeå så en bit batt hämta

Kan låta intressant men vad för pris tänker du? skriv här alt pm

Skrivet av zlim:

La upp mitt HTC Vive igår

HTC Vive

Tack! kan vara intressant... är egentligen strax över min ekonomiska gräns men kan va av högt intresse

Skrivet av Yatagarasu:

@bourne94
Tjena!
Har ett Oculus RIFT CV1 till salu, det som ingår är då:

1st Oculus Rift headset
2st Oculus Touch Controllers
3st Sensorer (d.v.s. 1 extra värde ca. 600kr)
Aktiva kablar för förlängning av HDMI+USB för headset samt förlängningskablar till sensorerna

Pris?
Hade tänkt mig 2500kr (bara extra kablarna är värda mellan 11-1400kr nya idag).
Allt finns att hämta i Gävle, kan tyvärr inte erbjuda provning p.g.a. rådande pandemi. Kan annars lösa med frakt också (då tillkommer fraktkostnad, ca. 200-300kr skulle jag tippa på).

//Yatagarasu

Låter faktiskt ganska intressant! är det svårt o sätta upp sensorerna? (ps... kan inte mycket om vr)

Skrivet av jaegarolle:

Oculus Quest 1 som köptes i våras/somras för att spela Half-Life Alyx på. Används nu väldigt lite
Finns strax söder om GBG

Kan man koppla den på något vis till pc (även om det är något jag måste köpa till)? vad tänker du för pris på denna skönhet?

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk

Hej

Hade tänkt mig 2500:- inklusive original väska

Du kan koppla den till datorn med USB kabel (3.0)
Men det är ännu bättre att köpa appen Virtual Desktop för ca 200:-
Då kan du streama spelen trådlöst till headsetet. Då kan köra spelet på din dator och
sedan stå i ett helt annat rum där du har mycket mer yta att röra dig på. Funkar hur
bra som helst.

Permalänk
Testpilot
Skrivet av bourne94:

Hej!
Låter faktiskt ganska intressant! är det svårt o sätta upp sensorerna? (ps... kan inte mycket om vr)

Att sätta upp sensorerna är så pass enkelt som att koppla in dom i varsin USB-port och gå igenom 1st time setup när du installerar mjukvaran för VR-headsettet. Om du placerat sensorerna lite konstigt så kommer mjukvaran säga det och rekommendera hur du kan flytta dom för bästa tracking (du kan även välja att ignorera vad mjukvaran säger och ställa dom där du vill bara helt enkelt med).

Tar max 5minuter att komma igång + tiden det tar att ladda ner själva Oculus mjukvaran då såklart

EDIT: Exempelbild på hur det ser ut i mjukvaran med 3st sensorer, samt hur mjukvaran rekommenderar att du t.ex. vrider dom 2 främre.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MT/s | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 3200 MT/s | ROG RTX 3090 Ti >

B < Katana X | Leobog Hi75 | Basilisk Ultimate >

Permalänk
Medlem

Säljer mitt oculus https://www.sweclockers.com/marknad/189593-oculus-rift-cv1-to...

Kan tänka mig att skicka ändå. Jag har även skrivit vad jag upplvet varit skillnaden mellan Quest 2 och CV1

Visa signatur

VR: Oculus Rift CV1 + Touch
Dator: Ryzen 2600X | 16GB 2933 MHz | RTX 2070 FE | 2 x Samung 850 SSD 250GB | Corsair SF600 | Louqe Ghost S1 | Noctua L12
Server: HP ProLiant MicroServer G7 N54L