Undertexter på era videoklipp

Permalänk
Medlem

Undertexter på era videoklipp

Hej! Jag är döv och har hängt här på SweClockers i snart 13 år tydligen. Med tanke på hur mycket jag gillar era artiklar känns det väldigt synd att inte kunna ta del av era videoklipp. Jag hade alltid köpt argumentet i att det tog alldeles för mycket tid och jobb - men iom att verktyg för detta ändamål nu finns känns det ändå som att det är dags, eller hur?

Exempel på verktyg:
HappyScribe

YouTubern "Teknikveckan" använder detta verktyg och detta har han skrivit:

Skrivet av Teknikveckan:

Ja från och med nu kommer alla video vara undertextade - det har tidigare tagit alldeles för lång tid men i och med nya verktyg i Happy Scribe så går det hyfsat undan!

Det ser ut som att texterna genereras automatiskt och ni får korrigera felen på efterhand, jag vågar påstå att det inte tar alltför mycket tid. Vad tror ni? Vore skönt om att ta del av era videoklipp skulle bli en verklighet.

Visa signatur

| Mobo: Gigabyte X570 GAMING X | CPU: AMD Ryzen 9 3900X + Dark Rock 4 | RAM: 32GB @ 3000MHz | GPU: Gigabyte RTX 3080 OC | PSU: Seasonic GX 850W | Chassi: NZXT S340 Elite Matte Black | M.2: Samsung 970 Evo 500GB & 1000GB | HDD: 4TB | Monitors: Acer Predator X34 GS & Acer XB270HU |

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Dave1080:

Hej! Jag är döv och har hängt här på SweClockers i snart 13 år tydligen. Med tanke på hur mycket jag gillar era artiklar känns det väldigt synd att inte kunna ta del av era videoklipp. Jag hade alltid köpt argumentet i att det tog alldeles för mycket tid och jobb - men iom att verktyg för detta ändamål nu finns känns det ändå som att det är dags, eller hur?

Exempel på verktyg:
HappyScribe

YouTubern "Teknikveckan" använder detta verktyg och detta har han skrivit:
Det ser ut som att texterna genereras automatiskt och ni får korrigera felen på efterhand, jag vågar påstå att det inte tar alltför mycket tid. Vad tror ni? Vore skönt om att ta del av era videoklipp skulle bli en verklighet.

Nu kikade jag väldigt snabbt bara men en sån lösning kan vi verkligen kika på. Vi vill gärna ha text på alla våra videor men som du själv sa så tar det otroligt lång tid att texta det själv. Om vi bara behöver göra några enstaka rättningar så är det absolut värt det.

Tack för tipset!