Tråden för oss som kommer att uppgradera till Nvidias 3000-serie Ampere

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erickey:

Nu har min beställning på komplett flyttats från 22:a till 27:e Oktober som förväntat lev datum. Tuf oc.

Min TUF icke-OC hoppade från den 17:e till den 22:a. Jag börjar verkligen betvivla att det kommer något innan Cyberpunk, eller ens i år!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Warder:

Min TUF icke-OC hoppade från den 17:e till den 22:a. Jag börjar verkligen betvivla att det kommer något innan Cyberpunk, eller ens i år!

Jag är ändå lite hoppfull. När skeppslasterna väl kommer får många sina kort. Har också cyberpunk releasen i åtanke med kortleveransen

Visa signatur

Livet är för kort för dåligt kaffe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erickey:

Jag är ändå lite hoppfull. När skeppslasterna väl kommer får många sina kort. Har också cyberpunk releasen i åtanke med kortleveransen

Jag med som inte har något kort för tillfället. 😰

Visa signatur

Team Plopp

Permalänk
Medlem

Är det fortfarande inget 100% satt datum för 3090 korten? Min gaming trio står "förväntas i lager 17 oktober "

Permalänk
Medlem

Min asus tuf på komplett flyttades till 3 oktober sen 12 oktober och nu 17 oktober..

De har ingen jävla aning när de får fler kort och bara sätter random datum. Kunde lika bra satt TBA och återkomma när de vet.

Förväntar mig inte den innan cyberpunk...

Permalänk
Medlem

Samma på komplett, TUF flyttat från 22a till 27e idag. De har ingen jävla aning på det där stället. Flyttar fram en vecka i taget som en morot så man inte ska avbeställa. Skamligt, men går knappast att beställa kort från någon annan ÅF och få iår?

Permalänk
Inaktiv

Ni får iallafall uppdateringar med Komplett. Helt tyst från Inet, får ingen info alls här.

Permalänk
Medlem

Komplett bara gissar. Denna lansering visar verkligen hur dålig koll Komplett har. Kommer aldrig lägga en beställning av vikt hos dem i framtiden. Bättre att skriva ärligt i så fall att de inte vet leveransdatumet så inte kunderna (mig inkluderad) går och hoppas i onödan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pyrox:

Komplett bara gissar. Denna lansering visar verkligen hur dålig koll Komplett har. Kommer aldrig lägga en beställning av vikt hos dem i framtiden. Bättre att skriva ärligt i så fall att de inte vet leveransdatumet så inte kunderna (mig inkluderad) går och hoppas i onödan.

Blev så jäkla lack så jag la en beställning på Proshop också. Säkert en riktigt dum idè men har gett upp på TUF

Permalänk
Medlem
Skrivet av lakabaka:

Blev så jäkla lack så jag la en beställning på Proshop också. Säkert en riktigt dum idè men har gett upp på TUF

Låter inte som en dum idé i mina öron

Permalänk
Medlem

Fick vattenblocket till mitt 3080FE idag.
Med lite ork skall det testas i helgen..

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Defender:

Fick vattenblocket till mitt 3080FE idag.
Med lite ork skall det testas i helgen..

Vilket?

Visa signatur

| AMD Ryzen 5 5600X | Asus Rog B550-i gaming | Sapphire Radeon 6800 refkort | Viper Steel Patriot 16gb 4400mhz | Sabrent NVMe Rocket 1TB + Samsung 970 1TB | Corsair 750W SFX | Cooler Master NR200P | Vattenkyld custom loop

Permalänk
Skrivet av anon5930:

Ni får iallafall uppdateringar med Komplett. Helt tyst från Inet, får ingen info alls här.

Jepp, fortfarande 2021-01-04 här och de vägrar svara på vart man är i kö.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mastrovious:

WB

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem

Vad tror ni om FE-korten? Verkar som Nvidia har tagit bort lager-statusen nu.

Permalänk

Har vi en annan tråd för människor som försöker få en 3080 FE?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Super Älg:

Har vi en annan tråd för människor som försöker få en 3080 FE?

Slöseri med livstid att försöka köpa från deras inkompetenta skitsida dessvärre

Permalänk
Medlem
Skrivet av Super Älg:

Har vi en annan tråd för människor som försöker få en 3080 FE?

Nej

Permalänk
Medlem
Skrivet av Defender:

Fick vattenblocket till mitt 3080FE idag.
Med lite ork skall det testas i helgen..

Låter som ett stort problem

Visa signatur

Livet är för kort för dåligt kaffe

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Ni får iallafall uppdateringar med Komplett. Helt tyst från Inet, får ingen info alls här.

LoL..frågade komplett idag när mitt kort från zotac ska dyka upp som fortfarande står som 26 september.
Fick svaret "Vet ej" hehe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hondaxl:

LoL..frågade komplett idag när mitt kort från zotac ska dyka upp som fortfarande står som 26 september.
Fick svaret "Vet ej" hehe

Verkar ju som att Zotac bara levererat några Trinity OC sedan lanseringen. Hoppas verkligen att det trillar in några vanliga snart. Enligt Scan ska de få in Zotac nästa vecka, så det bådar ju gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

Verkar ju som att Zotac bara levererat några Trinity OC sedan lanseringen. Hoppas verkligen att det trillar in några vanliga snart. Enligt Scan ska de få in Zotac nästa vecka, så det bådar ju gott.

Ok får väl hoppas;) jasså vart ser man det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hondaxl:

Ok får väl hoppas;) jasså vart ser man det?

https://www.scan.co.uk/shops/nvidia/rtx-30-series-faqs

Visa signatur

Chassi: Phanteks P600S | Mobo: MSI Z-690 Edge Wifi DDR4 | RAM: 32GB | GPU: ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4090 OC | CPU: Intel i7 12700K | Kylning: Phanteks Glacier One 360MP HALOS | SSD: Samsung 980 Pro 1TB + 970 Evo 2TB | HDD: 8TB+4TB WD Red/Blue intern + 500GB WD extern | PSU: ASUS Rog Strix 1000W | Skärm: Samsung 75Q95T (TV)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hondaxl:

Ok får väl hoppas;) jasså vart ser man det?

Den här sidan : https://www.scan.co.uk/shops/nvidia/rtx-30-series-faqs

Har postats förut, men värd att postas igen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Defender:

Fick vattenblocket till mitt 3080FE idag.
Med lite ork skall det testas i helgen..

Nice. Vilken tillverkare?
Posta gärna bilder

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erickey:

Jag är ändå lite hoppfull. När skeppslasterna väl kommer får många sina kort. Har också cyberpunk releasen i åtanke med kortleveransen

Well David sa i andra tråden att dem inte har några kort med skeppslaster. Allt går tydligen enbart med flyg. Kanske senare att de kommer gå med båt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pyrox:

Komplett bara gissar. Denna lansering visar verkligen hur dålig koll Komplett har. Kommer aldrig lägga en beställning av vikt hos dem i framtiden. Bättre att skriva ärligt i så fall att de inte vet leveransdatumet så inte kunderna (mig inkluderad) går och hoppas i onödan.

Kan inte annat än instämma ang. Komplett. Ej grafikkortsrelaterat, men igår, utöver 3080 som jag väntar på sedan innan, beställde jag en 4K LG-skärm. Stod som beräknat att de skulle få in sådana igår när jag beställde, men nu dagen efter ändrades det direkt till 19:e december... Herregud.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FortuN:

Well David sa i andra tråden att dem inte har några kort med skeppslaster. Allt går tydligen enbart med flyg. Kanske senare att de kommer gå med båt.

Är för billigt att flyga korten mao! Bara att hålla tummarna.

Visa signatur

Livet är för kort för dåligt kaffe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oasys:

Kan inte annat än instämma ang. Komplett. Ej grafikkortsrelaterat, men igår, utöver 3080 som jag väntar på sedan innan, beställde jag en 4K LG-skärm. Stod som beräknat att de skulle få in sådana igår när jag beställde, men nu dagen efter ändrades det direkt till 19:e december... Herregud.

Det var verkligen ruggigt dåligt av Komplett. Sjukt tråkigt att höra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oasys:

Kan inte annat än instämma ang. Komplett. Ej grafikkortsrelaterat, men igår, utöver 3080 som jag väntar på sedan innan, beställde jag en 4K LG-skärm. Stod som beräknat att de skulle få in sådana igår när jag beställde, men nu dagen efter ändrades det direkt till 19:e december... Herregud.

Vilken skärm om man får fråga?

Visa signatur

| AMD Ryzen 5 5600X | Asus Rog B550-i gaming | Sapphire Radeon 6800 refkort | Viper Steel Patriot 16gb 4400mhz | Sabrent NVMe Rocket 1TB + Samsung 970 1TB | Corsair 750W SFX | Cooler Master NR200P | Vattenkyld custom loop