Permalänk
Medlem

Mio "Volly" som spelskrivbord - För grunt?

Pojken har fått detta skrivbord nu i sitt rum och jag gillar det starkt, men det är lite väl grunt eller vad man säger. Det är 45 cm djupt,
Är det för tajt för att få plats med tangentbord och skärm etc?
(Jag förstår att det bästa är att testa lajv men inte köpt rigg än)

Permalänk
Medlem

Skulle säga minimum 60. Tycker personligen 75 är min för mig men jag lägger ju hela underarmarna på bordet

Permalänk
Medlem

Beror lite på hur man sitter map underarmarna på eller utanför bordsskivan, men för mig som gillar att ha armarna på så är det för grunt.

Permalänk
Medlem

Sitter just nu med ett 56 cm djupt skrivbord och förbarmar mig nästan varje dag. Pluggar på högskola så blir mycket att breda ut sig. När jag bodde hemma hade jag ett IKEA bekant (eller liknande hörnskrivbord). Då var tiderna perfekt. Så det är mitt "tips" annars lyssna på Barbie.

Jag skulle säga att det största problemet är att man inte får plats med flera saker på djupet. Innan jag satte upp skärmen på väggen så konkurrerade tangentbord och skärmfot om plats etc.

Visa signatur

“It was luxuries like air conditioning that brought down the Roman Empire. With air conditioning their windows were shut; they couldn’t hear the barbarians coming.”

Permalänk
Medlem

Har du inget emot att ha lite plats på skrivbordet och hänga armarna i luften kan nog 45cm funka. I det läget hade jag i alla fall sett till att köpa ett väggfäste åt skärmen så jag verkligen kan nyttja 45cm och inte 22cm efter aset till skärmfot ska ta upp hela lilla skivan.

Har en polare som kör väggfäst skärm på 40 eller 45cm i en liten tvåa i sovrummet, han tyckte det funkade helt OK efter han satte skärmen på väggen. Med det sagt är ju alla olika, personligen kör jag 80cm och hade inte velat ha mindre djup.

Visa signatur

ZOTAC 3080 Trinity OC | 5800x3d | 32GB B-die 3800mhz@CL14 | LG B1 77" OLED