Permalänk
Medlem

Star Trek: Lower Decks

Märkligt att denna serien inte nämnts på forumet än, särskilt efter succén med Discovery och Picard..

Säsongsfinal imorgon, någon som tittar? Lite seg start imo men blev ganska rolig efter ett par avsnitt tycker jag ändå.

Visa signatur

"Some poor, phoneless fool is probably sitting next to a waterfall somewhere, totally unaware of how angry and scared he's supposed to be." - Duncan Trussell

Permalänk
Medlem

Japp. har följt sen dag 1.
Men ska jag vara helt ärlig är den ganska generisk.
Den är absolut inte dålig, men finns inte mycket där som gör att den står ut.

Kommer definitivt kolla på sista avsnittet.
Och kolla på säsong två (om det kommer en)

Visa signatur

Error 404, System not found!

Permalänk
Medlem

Ursäkta, men ”succén” Picard? Mer vedervärdig skit har jag aldrig skådat under hela mitt liv. Totalt fiasko och ingen kommersiell succé. Förstör samtliga karaktärer de grävt upp ur graven. 0/10

Lower Decks är bättre i den värld vi har nu där bra Star Trek inte existerar längre. Närmare i stil med TNG men komedin faller ganska platt för ofta och det bombarderas med referenser istället för att försöka sig på nya, originella koncept.

Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Medlem
Skrivet av gibbon_:

Märkligt att denna serien inte nämnts på forumet än, särskilt efter succén med Discovery och Picard..

Säsongsfinal imorgon, någon som tittar? Lite seg start imo men blev ganska rolig efter ett par avsnitt tycker jag ändå.

Vart kan man se den ?

Visa signatur

Phanteks P400s | Asus B-350 Strix |Ryzen 1600X @4 Ghz
G.skill 16GB 3.6Ghz CL16 Trident Z RGB | FD Celsius S36
Samsung 960EVO 500GB |Corsair RM750x | Asus Vega 56 Strix

Permalänk
Medlem

@Karate Taco: /s?

Ofta tar det någon säsong för dessa typer av serier att skapa sin egen identitet och få fäste. Självklart kommer det vara mycket referenser till att börja med. Vissa faller platt, en del av de mer subtila har varit rätt bra imo. Inte den bästa komedin på TV, men ganska stark första säsong ändå.

Hot take: Jag är inte särskilt övertygad av att old school trekkies vill ha några så kallade "nya concept" under "Star Trek"-franchisen.

@Bulan75: Du vet.. CBS all access...

Visa signatur

"Some poor, phoneless fool is probably sitting next to a waterfall somewhere, totally unaware of how angry and scared he's supposed to be." - Duncan Trussell

Permalänk
Medlem

Sista avsnittet var en bland de bättre.
Skulle jag betygsätta serien skulle jag säga 6/10.

Visa signatur

Error 404, System not found!

Permalänk
Medlem

Enligt mig den bästa star trek serien på länge. Kan varmt rekommendera att se lower decks över picard och discovery. Visst kanske lite mycket referenser till äldre serier, men jag tycker humorn fungerar och det är skönt med något som bara försöker underhålla.