hemligt nr men ändå kan folk ringa

Permalänk

hemligt nr men ändå kan folk ringa

kan någon kunnig förklara hur folk kan ringa till mig trotts att när jag skaffade mitt abonnemang, så valde jag att mitt nr inte skulle skrivas ut på eniro osv?
de enda som för tillfället har mitt nr är mina föräldrar och de har inte gett ut det till någon.

ger halebop ut folks hemliga nr till höger och vänster eller?

nr som ringt är 0762598259 och jag har sökt på det och det är ett okänt nr tydligen.

hur har de fått tag i mitt nr?

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Sökte på hitta.se och första kommentaren är "halebop".. så det kan mycket väl vara en försäljare inom halebop som ringt dig.

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemani:

kan någon kunnig förklara hur folk kan ringa till mig trotts att när jag skaffade mitt abonnemang, så valde jag att mitt nr inte skulle skrivas ut på eniro osv?
de enda som för tillfället har mitt nr är mina föräldrar och de har inte gett ut det till någon.

ger halebop ut folks hemliga nr till höger och vänster eller?

nr som ringt är 0762598259 och jag har sökt på det och det är ett okänt nr tydligen.

hur har de fått tag i mitt nr?

Kan vara så att någon haft numret innan. Numret är i karantän i 3 eller 6 månader efter att den som haft den innan slutat använda det, efter 3 eller 6 månader kan vem som helst få numret igen

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemani:

kan någon kunnig förklara hur folk kan ringa till mig trotts att när jag skaffade mitt abonnemang, så valde jag att mitt nr inte skulle skrivas ut på eniro osv?
de enda som för tillfället har mitt nr är mina föräldrar och de har inte gett ut det till någon.

ger halebop ut folks hemliga nr till höger och vänster eller?

nr som ringt är 0762598259 och jag har sökt på det och det är ett okänt nr tydligen.

hur har de fått tag i mitt nr?

Att man har ett hemligt nummer stänger ju inte av möjligheten att ringa upp numret. Ringer de upp tusentals slumpvisa nummer så kan de naturligtvis slå ditt nummer.

Det är en av förklaringarna bakom alla bluffsamtal från t.ex. nordafrikanska länder.

Permalänk

Vem som helst kan ju faktiskt ringa fel.

Visa signatur

BeQuiet Dark Base 700 White Ltd Edition ll Intel i9-9900K ll Asus Prime z390-a ll 32GB Corsair Vengeance RGB Pro White DDR4 3200Mhz ll Asus RTX 4070Ti Strix OC ll Corsair RM850x white PSU ll Corsair H100i RGB Platinum ll Samsung 850 EVO 500GB SSD ll Samsung 860 EVO 2TB SSD ll Acer X34 Predator ll Win10 Pro ll Razer Black Widow ll Logitech G305 II Thrustmaster Hotas Warthog ll RX-Viper pedals ll Beyerdynamic MMX300 ll Track-IR ll Oculus Quest

Permalänk
Medlem

Att någon har slått en siffra fel, händer ju ibland... Även kändisar som har hemliga nummer, får ju påringningar ibland..

Det är ju inte så att samtalet blockeras, bara för att numret är hemligt.

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Rekordmedlem

De som ringer skräpsamtal har en robot som ringer upp alla telefonnummer, de letar inte i en telefonbok utan börjar på 0 och stegar sig vidare ett nummer i taget...

I verkligheten så är de förstås lite smartare än att börja på 0 men principen är att ringa upp alla nummer och se om någon/något svarar, sedan så samlas nummer som svarar i en databas som går att köpa för de som inte själva vill prova nummer.
Hemligt nummer påverkar inte oseriösa försäljare och inte heller seriösa för de kollar Nix så att inte lista sitt nummer påverkar mest privatpersoner som inte kan numret och ändå vill ringa.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

aha, jag förstår.
3 gånger har samma nr ringt nu, men som Pamudas sa, så verkar det vara från halobop,de jag skaffade abonnemanget hos, men varför de ringer vet jag ej, alla gånger en operatör har velat ta kontakt med mig så har det varit via mail.
kanske ska svara och se vad de vill.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Halebop brukar fråga om du är nöjd med abonnemang du beställt och vill föreslå att du uppgraderar till en större/dyrare i fall du tar slut på surf eller samtal. Fick ett samtal själv efter införskaffning av abonnemang, berättade att jag var väldigt nöjd med det jag hade idag och vi trevligt avslutade samtalet med att önska varandra en bra dag Dom har inte ringt sedan dess. Inga konstigheter

Visa signatur

i7 8700K | Noctua NH-D15 | ASUS Z370-F | EVGA SuperNova G2 750W | Corsair Vengeance 4x8GB @ 3400MHz CL16 | KFA2 RTX2080 Super | Samsung 970 EVO Plus 2TB | LG OLED C2 42" | ASUS PG279Q