Amazon-konto stulet

Permalänk
Medlem

Amazon-konto stulet

Hej, det är så att jag har haft Amazon Prime med amazon video och allt vad det innebär sålänge vi kunnat ha det
här i sverige, dels för twitch prime och även för videon.

Nu är det så att jag såg för ett tagsedan att någon har kommit åt mitt konto och ändrat mitt telefonnummer, så
nu kan jag inte komma åt mitt konto.
Alla steg jag gör så slutar det med att jag behöver använda koden som skickas till numret jag inte har uppgett.

Problemet är att det dras 64:- varje månad plus något enstaka köp har gjords på videostore, och jag kan inte ens
använda Primevideo då jag behöver logga in på nytt vilket jag ej kan.

Försökt att komma åt support till Amazon, för login och support går helt genom dem, men det är helt omöjligt.
Alla sett jag har lyckats hitta är att gå genom chatsupport som är när man loggat in, och ja det kan jag inte.

Kan inte ringa dem någonstans, alla nummer jag hittar är scamcallcenter.

Enda alternativet jag förstått är att spärra mitt bankkort helt, då jag ej kan stoppa enskilda transaktioner enligt Nordea själva.

Någon som sitter på en bra lösning, eller löst detta själva??
Annars får jag helt enkelt spärra mitt kort helt.

Mvh

Visa signatur

I7 9900K | Gigabyte Z390 Aorus Elite | Corsair 16GB @ 3000mhz | ASUS GTX 1070 Dual | Seasonic FOCUS Plus 750W Gold| FD Defince C | Benq 23,5" + Asus 24" 144hz

Permalänk
Bildexpert

Jag skulle spärra kortet utan vidare. Skulle känna mig mycket obekväm om någon hade tillgång till mitt kreditkort genom Amazon.

Permalänk
Medlem

Du kan också be banken blockera automatiska transaktionen.

Men jag hade spärrat kortet för säkerhetsskull.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trackmaster:

Du kan också be banken blockera automatiska transaktionen.

Men jag hade spärrat kortet för säkerhetsskull.

Enligt Nordea kunde de inte alls göra särskilda stopp då det lätt kan utnyttjas av folk, men
du och föregående har nog rätt, får se till att bita i skägget och göra det, och aldrig mer använda Amazon.

Även om det är min klantighet som haft för dålig säkerhet för mitt konto, så är det sjukt att man inte
kan nå support.

Tack!

Visa signatur

I7 9900K | Gigabyte Z390 Aorus Elite | Corsair 16GB @ 3000mhz | ASUS GTX 1070 Dual | Seasonic FOCUS Plus 750W Gold| FD Defince C | Benq 23,5" + Asus 24" 144hz

Permalänk
Medlem

Spärra och gör även en polisanmälan. Någon har ju stulit ditt konto och fått åtkomst till dina kortuppgifter!

Visa signatur

Apple

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindfighter:

Spärra och gör även en polisanmälan. Någon har ju stulit ditt konto och fått åtkomst till dina kortuppgifter!

Japp har precis gjort detta nu, tack!

Visa signatur

I7 9900K | Gigabyte Z390 Aorus Elite | Corsair 16GB @ 3000mhz | ASUS GTX 1070 Dual | Seasonic FOCUS Plus 750W Gold| FD Defince C | Benq 23,5" + Asus 24" 144hz

Permalänk
Medlem

I hjälpsektionen under "Account & Login issues"->"I cannot sign in to my account" hittar du ett nummer till Amazon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mieriola:

I hjälpsektionen under "Account & Login issues"->"I cannot sign in to my account" hittar du ett nummer till Amazon.

Nu kanske det spelar mindre roll när jag spärrat mitt kort, men hur ser jag detta?
Du är inte säker på att det dyker upp när man loggar in? kan inte hitta någonstans där jag ser ett riktigt supportnummer.
Eller så är jag rätt blind

Nu såg jag det, hmm men är rätt säker att jag redan provat det numret, har för mig det stängt
av all telefonsupport för de skyllde på COVID.
Och alla andra nummer går till icke-amazon.

Visa signatur

I7 9900K | Gigabyte Z390 Aorus Elite | Corsair 16GB @ 3000mhz | ASUS GTX 1070 Dual | Seasonic FOCUS Plus 750W Gold| FD Defince C | Benq 23,5" + Asus 24" 144hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av pimpy:

Nu kanske det spelar mindre roll när jag spärrat mitt kort, men hur ser jag detta?
Du är inte säker på att det dyker upp när man loggar in? kan inte hitta någonstans där jag ser ett riktigt supportnummer.
Eller så är jag rätt blind

Nu såg jag det, hmm men är rätt säker att jag redan provat det numret, har för mig det stängt
av all telefonsupport för de skyllde på COVID.
Och alla andra nummer går till icke-amazon.

Jag ringde till Amazon med hjälp av US nummer på Amazon US sidan och kom fram rätt fort och då jag ringde med Hangouts Dialer så kostade det mig inget då det är gratis o ringa nästan alla +1 nummer. Numret som jag ringde var +1 206-922-0880

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig