Datormagazin Retro #4

Permalänk
Medlem

Datormagazin Retro #4

För de som är intresserade av lite C64- och Amiga-nostalgi så går det nu att förbeställa Datormagazin Retro #4 från https://shop.datormagazin.se/
För att de ska göra tidningen så behöver de förbeställningar på minst 1000 ex av tidningen innan 1:a oktober.

Om de får för få beställningar så betalas pengarna givetvis tillbaka.
Om man väljer att beställa nivå 2 eller högre så är man även med i utlottningen av en VIC20 med tillbehör, se mer här:
https://shop.datormagazin.se/pages/tavla-och-vinn-vic20-inkl-...

Permalänk

Blev en beställning så fort jag fick mailet. Bara hoppas att de får ihop rätt antal.

Visa signatur

"?"

Permalänk
Medlem

Självklart backades projektet samma dag som Datormagazin #4 utannonserades. Hoppas att alla andra som är intresserade också bokar ett exemplar så att tidningen blir verklighet!

Visa signatur

Amiga 500, Vampire 500 V2
Pentax K-1, Ricoh GR III, Dji Mini 2

Permalänk
Medlem

Självklart backat (har backat alla retro-nummer). Läste dMz slaviskt under uppväxten (och även Hemdator Nytt)

Visa signatur

Apple

Permalänk
Medlem

Ja, lagt en beställning. Tycker mycket om datortidningar i pappersformat. Förstår att de fått svårt, och gått i kaputten, de senaste åren men om man inte har obegränsat med tid är det faktiskt rätt ok att få en hyfsad sammanfattning av "vad som hänt" 1 gång i månaden...eller var fjortonde dag.

Har sista två säsongerna av Svenska Macworld, inte för att jag "behövde" den, men den är rätt intressant att läsa i, man får serverat saker man annars kanske hade missat, scrollat förbi, etc.

Klassiska DMz var ju f.ö en väldigt trevlig tidning, inte lika djuplodande som de tyska, men inte heller lika flåskommersiell som de brittiska.

Gamla datortidningar är rätt kul. Läste häromveckan (och har i pappersformat) Byte May 1990, återkommer kanske lite om den, nu snöar jag in på https://archive.org/details/byte-magazine .

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint

Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 7

Permalänk
Medlem

Jag fick ett mail idag att de har fått in 844 beställningar hittills. Så nu när det är en dryg vecka kvar hoppas jag att fler har lust att beställa tidningen så det kommer över 1000 beställningar totalt, annars blir det ingen tidning.

Permalänk
Medlem

93% av 1000 tidningar bokade. Hoppas och tror att det ska gå i mål. Om ni inte har beställt än, gör det nu!

Visa signatur

Amiga 500, Vampire 500 V2
Pentax K-1, Ricoh GR III, Dji Mini 2

Permalänk

Kom igen nu, 52 beställningar kvar nu bara!

Visa signatur

"?"

Permalänk
Medlem

Jag fick ett mail idag att de har fått in 1032 beställningar nu när det är 3 dagar kvar så kampanjen är i hamn!
Det är fortfarande ett par dagar kvar för de som inte har lagt en beställning ännu men som vill ha ett ex.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skyflyer:

Jag fick ett mail idag att de har fått in 1032 beställningar nu när det är 3 dagar kvar så kampanjen är i hamn!
Det är fortfarande ett par dagar kvar för de som inte har lagt en beställning ännu men som vill ha ett ex.

Riktigt trevligt att Datormagazin #4 blir av!

Visa signatur

Amiga 500, Vampire 500 V2
Pentax K-1, Ricoh GR III, Dji Mini 2

Permalänk
Medlem

Jäpp, lite trevlig enkät de hade med i mailet också; det var ganska många rutor man fick kryssa i nu jämfört med om man hade gjort den 1995. Det var iaf så jag gjorde den.

Jag hade f.ö lätt kunnat ta en årlig prenumeration på Datormagazin, ett nummer per år

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint

Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pirum:

Jäpp, lite trevlig enkät de hade med i mailet också; det var ganska många rutor man fick kryssa i nu jämfört med om man hade gjort den 1995. Det var iaf så jag gjorde den.

Tack för att du uppmärksammade enkäten för mig, den hade jag missat i mailet.

Permalänk
Medlem

Enligt den pågående enkäten är de flesta läsarna (75%!) i spannet 40-50 år, det verkar ju inte orimligt, men jag tänker mig att de flesta som är över 30 nog ändå började läsa datortidningar innan de började hänga på sweclockers, och webben, gissar att DMz kommer att inkludera även modernare datorer och system i kommande nummer. Har för mig ha läst det åtminstone, svårt att veta nu när åldern kommer farande

1337 idag tar det visst slut på förköpet.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint

Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 7