Permalänk
Medlem

Nytt utseende

God morgon!

Ville bara meddela er på SweClockers att det nya utseendet är fruktansvärt trevligt och det känns bra med en mer modern look!

Permalänk
Medlem

jag tycker det är för mycket vitt på sidan mot tidigare. Kanske för jag kör 21:9 skärm

Visa signatur

• i9 10900k @ 5.0 Ghz • 64GB Ram • Nvidia 3080 • 1tb Gen4 m2 •
Nzxt S340 Elite • Windows 11 • 3440 x 1440 •

Permalänk
Medlem
Skrivet av kakan86:

jag tycker det är för mycket vitt på sidan mot tidigare. Kanske för jag kör 21:9 skärm

Haha förmodligen, stor skärm!

Permalänk

Lånar tråden. Knapparna längst upp för forum osv fungerar inte.

P20 lite telefon med firefox mobile.

Sen hade jag velat ha möjligheten att alltid komma till desktop site istället för mobila.
Hittar iaf ingen knapp för det längre på sidan föredrar att surfa på mobilen i liggande format.

Skrivet av kakan86:

jag tycker det är för mycket vitt på sidan mot tidigare. Kanske för jag kör 21:9 skärm

Angående vitt på skärmen vet jag inte tycker det är ungefär samma som innan iofs inte sett nya på datorn än kanske ser annorlunda ut där.

sitter vid datorn nu tycker färgerna ser ut typ som innan ingen större skillnad.

men märkte nu mer med nya layouten som störde mig ...

annonsen överst på sidan var sjukt störande nu när den ligger under menyraden den låg betydligt bättre till innan...

och kan man få menyraden att inte försvinna öht? även om jag har ikryssat att den ska följa med ner när man scrollar så försvinner den efter ett par cm sjukt störande beteende kan ju lika gärna ha den låst på toppen när man ändå får scrolla upp dit för att få fram den igen.

Firefox v.81.0

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Jag är tyvärr inte alls nöjd med nya utseendet.

Det känns svårt att läsa och dessutom var det bättre när antalet "gilla-knapp" var orange för de inlägg med fler än 3. Då ser man direkt vilket tips är bäst tex (dagens fynd). Lättare att överskåda.

Kan vi inte få tillbaka den där orangea färgen? Vad säger ni mods?

Permalänk
Medlem

Utseendemässigt ser ju den nya designen fin ut, men något jag stör mig på i forumet är att inte antal svar och antal visningar för inläggen längre står bredvid varandra i lista med inlägg i respektive avdelning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kakan86:

jag tycker det är för mycket vitt på sidan mot tidigare. Kanske för jag kör 21:9 skärm

Jag tycker också det! Jag hoppas det kommer någon sorts "dark mode" - Tycker det blir jobbigt att titta på med de stora vita blocken på sidorna som lyser rakt in i ögonen. Kör 40% ljusstyrka på skärmen i vanlig 16:9 1080p

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

Lånar tråden. Knapparna längst upp för forum osv fungerar inte.

P20 lite telefon med firefox mobile.

Sen hade jag velat ha möjligheten att alltid komma till desktop site istället för mobila.
Hittar iaf ingen knapp för det längre på sidan föredrar att surfa på mobilen i liggande format.

Angående vitt på skärmen vet jag inte tycker det är ungefär samma som innan iofs inte sett nya på datorn än kanske ser annorlunda ut där.

sitter vid datorn nu tycker färgerna ser ut typ som innan ingen större skillnad.

men märkte nu mer med nya layouten som störde mig ...

annonsen överst på sidan var sjukt störande nu när den ligger under menyraden den låg betydligt bättre till innan...

och kan man få menyraden att inte försvinna öht? även om jag har ikryssat att den ska följa med ner när man scrollar så försvinner den efter ett par cm sjukt störande beteende kan ju lika gärna ha den låst på toppen när man ändå får scrolla upp dit för att få fram den igen.

Firefox v.81.0

Jag surfar oxå mestadels på mobilen och har alltid kört desktop versionen av SweClockers även på mobilen eftersom mobilversionen inte är lika bra tycker jag. jag hittar inte längre detta alternativ längst ner på sidan

Den största anledningen till att jag inte använder mobila är möjligheten att hoppa till sista sidan i en forumtråd direkt från mina följda trådar.

Kan ni åtgärda ett ovanstående alternativen?

Visa signatur

[Acase El Diablo][Intel Core I7 920][Moderkort Asus P6T Deluxe][3GB kit OCZ ddr 1333mhz][Asus HD4870x2][Corsair Powersupply 650W][1xSamsung Spinpoint 640gb][Windows Vista ultimate 64bit]

Permalänk
Medlem

Gillar denna nya design. Men container/fönstret bör kunna sätta mer. Idag är det 1270 px då den är mobilanpassad. Men gärna något verktyg under sina inställningar där man själv kan anpassa efter bildskärm och mobil/surfplatta.

En annan sak som bör läggas in är Scroll to Top Bottom. När man läser en tråd med många inlägg så bör man lätt ta sig upp till början utan att scrolla.

Visa signatur

6 X Apple MacBook Pro 16" M3 Max chip M3 Max / 16.2" / 3456 x 2234 / 1 TB / 16-kärnor / 48 GB / Apple M3 Max 40-core / Silver / Space black