När släpps egentligen 3080 FE?

Permalänk

Någon som beställde i morse och fått något mer än "BESTÄLLNING MOTTAGEN"-mailet?
Min beställning står dessutom i status "Väntar" fortfarande. Lite kissnödig blir man ju.

Visa signatur

Jag har en dator.

Permalänk
Medlem
Skrivet av totalrefusah:

Någon som beställde i morse och fått något mer än "BESTÄLLNING MOTTAGEN"-mailet?
Min beställning står dessutom i status "Väntar" fortfarande. Lite kissnödig blir man ju.

Var i samma situation till för några minuter sedan. Betalade med kort, Swedbank. Nu står det bearbetning. Fick första mailet 07.11. Så håll ut, ja var lite nervig jag med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av totalrefusah:

Någon som beställde i morse och fått något mer än "BESTÄLLNING MOTTAGEN"-mailet?
Min beställning står dessutom i status "Väntar" fortfarande. Lite kissnödig blir man ju.

Fortfarande "Väntar" sen tidig morgon.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Skrivet av Zebran88:

Var i samma situation till för några minuter sedan. Betalade med kort, Swedbank. Nu står det bearbetning. Fick första mailet 07.11

Okaj, då är det väl bara att vänta. Fick mitt första mail 07.12, pengarna reserverades direkt.

edit: Ringde Nvidia kundtjänst, alla ordrar kollas manuellt enligt dom så det kan ta ett tag. Var en indiska som svarade, så man kan väl anta att de sitter och granskar ordrar från hela världen och då låter det ju inte orimligt.

Visa signatur

Jag har en dator.

Permalänk
Medlem
Skrivet av totalrefusah:

Okaj, då är det väl bara att vänta. Fick mitt första mail 07.12, pengarna reserverades direkt.

edit: Ringde Nvidia kundtjänst, alla ordrar kollas manuellt enligt dom så det kan ta ett tag. Var en indiska som svarade, så man kan väl anta att de sitter och granskar ordrar från hela världen och då låter det ju inte orimligt.

Fortfarande "Väntar" här, fick också svar från deras kundtjänst att de granskar ordrar manuellt, får hoppas ordern bearbetas imorgon :=)

EDIT: Fick precis email att ordern är bekräftad och nu "Bearbetas"

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

Rör det på sig något med era 3080 FE ordrar från 24e? Bearbetar väldigt mycket här

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vardagsrum:

Nu säger den "Visa alla köpalternativ" och hänvisar till återförsäljare där alla kort redan är slut + dem inte har FE. Inte jättebra kundfokus.

Noterade samma sak.... Sitter på ett mITX, så FE är mitt absolut smartaste val, men Nvidias "Köp nu" knapp är ju rätt värdelös då den bara visar en sida där 6 återförsäljare som INTE säljer FE (För det får viss bara Nvidia göra???).
Jag har ingen brådska och har inget problem med att det är hård åtgång på korten, men det vore ju bra om man ens kunde få lägga en order i kö...
Det lutar åt att AMD kommer ha alla chanser att hinna med att ta marknadsandelar från Nvidia när de släpper sitt!

Glömde...
Visa signatur

CPU: 5600X | RAM: 2x8GB | GPU: RTX3080 | MOBO: ASUS B550-F | DISPLAY: Mi Curved Gaming Monitor 34"

PHONE: Samsung S21 Ultra 128GB | TV: Sony BRAVIA X93J 75" | CAR: BMW 330e Xdrive

*** Bättre att vara som man blev när man ändå inte blev som man borde ***

Permalänk
Medlem
Skrivet av hejo:

Rör det på sig något med era 3080 FE ordrar från 24e? Bearbetar väldigt mycket här

Hur fan beställde du? 😱

Visa signatur

CPU: 5600X | RAM: 2x8GB | GPU: RTX3080 | MOBO: ASUS B550-F | DISPLAY: Mi Curved Gaming Monitor 34"

PHONE: Samsung S21 Ultra 128GB | TV: Sony BRAVIA X93J 75" | CAR: BMW 330e Xdrive

*** Bättre att vara som man blev när man ändå inte blev som man borde ***

Permalänk

Väntar fortfarande på att statusen ska ändras på min order från "bearbetning", beställde vid ca 07:20 på morgonen den 24e.

Permalänk
Medlem

Fortfarande bearbetning här, kommer troligtvis skickas denna vecka

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

Status quo med andra ord. Gott att vi är i samma läger. Fick igenom min order ca 07:00 otroligt nog, trots fippel med kortuppgifter som blev fel första gången

Permalänk
Medlem

Har knappen för "ej i lager/köp nu" försvunnit helt på nvidia's hemsida avseende 3080 FE?
Kan hitta den på 3090 men inte 3080, sidan finns inte..

Redan permanent slut?!

edit: nvm.. fick använda en annan länk: https://www.nvidia.com/sv-se/geforce/buy/

Permalänk
Medlem
Skrivet av oztin:

Har knappen för "ej i lager/köp nu" försvunnit helt på nvidia's hemsida avseende 3080 FE?
Kan hitta den på 3090 men inte 3080, sidan finns inte..

Redan permanent slut?!

edit: nvm.. fick använda en annan länk: https://www.nvidia.com/sv-se/geforce/buy/

Länken skickar mig bara vidare till platsen på hemsidan för alternativa köpställen (som ju inte har FE) 🤬👎

Visa signatur

CPU: 5600X | RAM: 2x8GB | GPU: RTX3080 | MOBO: ASUS B550-F | DISPLAY: Mi Curved Gaming Monitor 34"

PHONE: Samsung S21 Ultra 128GB | TV: Sony BRAVIA X93J 75" | CAR: BMW 330e Xdrive

*** Bättre att vara som man blev när man ändå inte blev som man borde ***

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kallamamran:

Länken skickar mig bara vidare till platsen på hemsidan för alternativa köpställen (som ju inte har FE) 🤬👎

Sidan är lite mupp i hur beteendet är.
Testa att skrolla upp lite grann efter att allting har laddats in. Och du borde någonting åt det här hållet. Observera att det står "EJ I LAGER", vilket kommer ersättas med en klickbar knapp den dagen som det finns fler i lager

Permalänk
Medlem

Nu är mitt 3080 FE skickat! Det lustiga är att det beräknas gå att hämta redan idag. Ingram Micro är det tydligen som skyfflar (nåja, portionerar) ut dessa leveranser. Samma för er som fick ordern att gå i lås den 24e?

Permalänk
Medlem
Skrivet av asabla:

Sidan är lite mupp i hur beteendet är.
Testa att skrolla upp lite grann efter att allting har laddats in. Och du borde någonting åt det här hållet. Observera att det står "EJ I LAGER", vilket kommer ersättas med en klickbar knapp den dagen som det finns fler i lager https://i.imgur.com/d5v2B1R.png

Aja, men då stämmer det ju. Om köpknappen ersatts med "Ej i lager" Bara vänta då...

Visa signatur

CPU: 5600X | RAM: 2x8GB | GPU: RTX3080 | MOBO: ASUS B550-F | DISPLAY: Mi Curved Gaming Monitor 34"

PHONE: Samsung S21 Ultra 128GB | TV: Sony BRAVIA X93J 75" | CAR: BMW 330e Xdrive

*** Bättre att vara som man blev när man ändå inte blev som man borde ***

Permalänk
Medlem
Skrivet av hejo:

Nu är mitt 3080 FE skickat! Det lustiga är att det beräknas gå att hämta redan idag. Ingram Micro är det tydligen som skyfflar (nåja, portionerar) ut dessa leveranser. Samma för er som fick ordern att gå i lås den 24e?

Tydligen så skickades paketet redan igår, för mig iaf, även fast bekräftelsen kom idag.

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av hejo:

Nu är mitt 3080 FE skickat! Det lustiga är att det beräknas gå att hämta redan idag. Ingram Micro är det tydligen som skyfflar (nåja, portionerar) ut dessa leveranser. Samma för er som fick ordern att gå i lås den 24e?

Fick också trackingnummer nu på morgonen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

Fick också trackingnummer nu på morgonen!

Samma här:=)

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

Som jag skrev i annan tråd. Mitt har hamnat redan på mitt utlämningsställe enlikt posten appen. Inte fått SMS ännu dock.

Måste ha skickats redan innan uppdateringen från Nvidia kom. Ser att Ingram Micro AB är avsändaren.

Visa signatur

Corsair 4000D | Asus Z590 | Intel 11900K | RTX 3080 |
32GB G.Skill | Samsung 980 Pro 1TB | Corsair RM850x

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av Rizzt:

Som jag skrev i annan tråd. Mitt har hamnat redan på mitt utlämningsställe enlikt posten appen. Inte fått SMS ännu dock.

Måste ha skickats redan innan uppdateringen från Nvidia kom. Ser att Ingram Micro AB är avsändaren.

Wow, det var snabbt! Mitt står fortfarande som "Elektronisk förhandsinformation mottagen".

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

Fick också trackingnummer nu på morgonen!

Japp, nu verkar leveranserna i Sverige vara på väg
Inget uppskattat leveransdatum för min del än men paketregisteringen skedde igår kväll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rizzt:

Som jag skrev i annan tråd. Mitt har hamnat redan på mitt utlämningsställe enlikt posten appen. Inte fått SMS ännu dock.

Måste ha skickats redan innan uppdateringen från Nvidia kom. Ser att Ingram Micro AB är avsändaren.

Så du får inte hämta ut det mha appen?

Ser att de lagt till tilläggstjänst "brevavisering" men sådana brukar ju typiskt komma en dag efter de hamnat på utlämningsstället.

I fallet 1080 Ti FE (innan dagens app fanns och fungerade som den gör, men hade trackat via webbsidan) så gick jag till utlämningsstället och sade att lappen inte kommit men att jag visste att mitt paket var där bakom. Då hjälpte de mig att få ut det men vet inte om de verkligen följde alla regler riktigt.

Visa signatur

i7-2700K 5 GHz | 16 GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene Z77 | GTX 980
i7-4790K 4.8 GHz | 32 GB DDR3-2133 | ASUS Maximus VII Gene Z97 | GTX 980

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teddis:

Så du får inte hämta ut det mha appen?

Ser att de lagt till tilläggstjänst "brevavisering" men sådana brukar ju typiskt komma en dag efter de hamnat på utlämningsstället.

I fallet 1080 Ti FE (innan dagens app fanns och fungerade som den gör, men hade trackat via webbsidan) så gick jag till utlämningsstället och sade att lappen inte kommit men att jag visste att mitt paket var där bakom. Då hjälpte de mig att få ut det men vet inte om de verkligen följde alla regler riktigt.

Man kan absolut hämta innan man fått pappersavisering. Däremot så bör det nog stå i appen att paket ligger hos ombudet innan man går dit

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

Wow, det var snabbt! Mitt står fortfarande som "Elektronisk förhandsinformation mottagen".

Skrivet av Teddis:

Så du får inte hämta ut det mha appen?

Ser att de lagt till tilläggstjänst "brevavisering" men sådana brukar ju typiskt komma en dag efter de hamnat på utlämningsstället.

I fallet 1080 Ti FE (innan dagens app fanns och fungerade som den gör, men hade trackat via webbsidan) så gick jag till utlämningsstället och sade att lappen inte kommit men att jag visste att mitt paket var där bakom. Då hjälpte de mig att få ut det men vet inte om de verkligen följde alla regler riktigt.

Hehe, Man måste ju komma hem från jobbet iaf. Kan ju lova att det kliar i fingrarna att kasta in handduken.

Men ja, en del är lite kinkiga att hämta ut per kolli nummer. En del går det jättebra för.

Visa signatur

Corsair 4000D | Asus Z590 | Intel 11900K | RTX 3080 |
32GB G.Skill | Samsung 980 Pro 1TB | Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

It's here boys and girls! DHL Express passade på att leverera Seasonics 12-pinskabel idag också, bästa tajmingen!

Lägg in kollinr i Postnord appen så ser ni alla uppdateringar, använde den och visade digital avi. Det låg en vanlig avi i brevlådan också. Håller tummarna för er andra som beställde, men annars är det nog bara någon dag bort. Kan säga att det är ännu jobbigare att ha kortet hemma nu och att man jobbar hemma. Förbjuden frukt fram till 17

Permalänk

Hej. Har snabbläst och undrar om det är folk här inne som köpt 3080 fe efter releasen på Nvidias sida dvs om dom har fått in restock och hur får ni reda på när restock kommer. Är själv ute efter ett 3080 fe så tar emot alla tips!

Visa signatur

Hög standard ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lankfisher:

Hej. Har snabbläst och undrar om det är folk här inne som köpt 3080 fe efter releasen på Nvidias sida dvs om dom har fått in restock och hur får ni reda på när restock kommer. Är själv ute efter ett 3080 fe så tar emot alla tips!

Hej,

Jag fick tag på mitt en vecka efter releasen då Nvidia helt oanmält släppte kort strax efter 06 på morgonen den 24:e.
Citera mig inte på det här men jag vill tro att jag har läst någonstans att de har sagt att de ska släppa kort varje vecka. Med tanke på hur smidigt allt annat har gått så skulle jag inte hoppas allt för mycket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hejo:

It's here boys and girls! DHL Express passade på att leverera Seasonics 12-pinskabel idag också, bästa tajmingen!

Lägg in kollinr i Postnord appen så ser ni alla uppdateringar, använde den och visade digital avi. Det låg en vanlig avi i brevlådan också. Håller tummarna för er andra som beställde, men annars är det nog bara någon dag bort. Kan säga att det är ännu jobbigare att ha kortet hemma nu och att man jobbar hemma. Förbjuden frukt fram till 17

http://www.bilddump.se/bilder/20200929135746-78.72.16.226.png

När beställde du din? Lyckades plocka en 24:e men min står bara som registrerad hos PostNord...

Uppdaterar appen typ varannan minut....

Försöker få en åt frugan också men Tradera börjar E väldigt lockande ut om man ska lyckas få en på den här sidan om 2020..

Permalänk
Medlem
Skrivet av McFluffy:

När beställde du din? Lyckades plocka en 24:e men min står bara som registrerad hos PostNord...

Uppdaterar appen typ varannan minut....

Försöker få en åt frugan också men Tradera börjar E väldigt lockande ut om man ska lyckas få en på den här sidan om 2020..

Beställde också 24e, runt 07-tiden. Har du fått förhandsavisering i postnord appen borde det ju röra lite på sig där snart.