Tråden för oss som kommer att uppgradera till Nvidias 3000-serie Ampere

Permalänk
Medlem
Skrivet av niagi:

Det där är en länk med amerikanska 3080 produkt id:t, inte svenska. Se min förra post här i.

Det funkade för mig en stund:P men såg ditt inlägg senare och insåg att jag kanske hade fel produktid

Visa signatur

Lian Li O11D | AMD Ryzen 7 3700X | ASUS ROG Strix B550-E Gaming | ASUS GeForce RTX 3080 10GB TUF GAMING OC| 32GB DDR4 3200MHz

Permalänk
Medlem

Gamer Nexus - köp det inte för datorspel
Linus - du måste ha Intel i9 för att inte bli Bottlenecked

Intressanta recensioner men verkar ju sälja som smör ändå. Förresten finns det någon som har insider information från Inet? De verkar vara de som säger minst angående 3080 korten och leveranser. Trodde det skulle vara tvärt om.

Permalänk
Medlem

beställde mitt 3080 hos netonnet på lanseringsdagen, fick det igår, så tog inte så länge som komplett sa skulle ta 2 dec så avbokade mina 3 kort på komplett och 1 på elgiganten

Visa signatur

I9 9900k | ASUS RTX3080 TUF | Corsair Vengance 32gb | Gigabyte z390 GAMEING |

Permalänk
Medlem
Skrivet av bov:

Det funkade för mig en stund:P men såg ditt inlägg senare och insåg att jag kanske hade fel produktid

Jepp, id:t är korrekt, men till amerikanska butiken då. Det kan bara skickas inom USA, Kanada och något mer land.

Permalänk
Medlem
Skrivet av saltkaret:

Tack för hjälpen. Tänkte inte på att man kan logga in på Klarna. Jag ser ett kort där men vad är leveranstiden på kortet isf? https://imgur.com/a/MuMCd1Y

Det är väldigt oklart...

Permalänk
Medlem

Beställd och betalad 1 st 3090 FE från Nvidia , nu blir det pension av mina 1080ti, första gången utan sli på många år.

Permalänk
Inaktiv

Oavsett om ordern går igenom eller ej verkar det som att det går att redeema sina koder för Geforce Now 1 år och Watch Dogs 👍🏻

Permalänk

Pratade nyss på telefon med Sharkgamings kundtjänst. Killen jag pratade med sa att det tar ca. 2-4 veckor innan de skickas ut, kanske tidigare. Aja, bättre än att vänta till januari i alla fall.

Permalänk
Medlem

Enligt Elgigantens kundtjänst har de inga 3090 alls och förväntar sig inte få in förrän i slutet på Januari. Mitt 2080Ti får jobba ett tag till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon46732:

Oavsett om ordern går igenom eller ej verkar det som att det går att redeema sina koder för Geforce Now 1 år och Watch Dogs 👍🏻

Hur gjorde du det?

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lyrael:

Gamer Nexus - köp det inte för datorspel
Linus - du måste ha Intel i9 för att inte bli Bottlenecked

Intressanta recensioner men verkar ju sälja som smör ändå. Förresten finns det någon som har insider information från Inet? De verkar vara de som säger minst angående 3080 korten och leveranser. Trodde det skulle vara tvärt om.

Det lustiga är att om det är så lite skillnad mellan 3080 och 3090 i form av prestanda så borde väl värstinga i 3080 också kräva I9 för man inte ska bli bottleneckad eller missar jag något?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Ni här som lagt beställning på RTX 3090, kommer ni att använda dessa kort för något annat än gaming?

Japp, min 2080ti räcker knappt till vissa projekt jag jobbar på i höga upplösningar och att få dubbelt så bra prestanda i t.ex Octane eller Substance Painter över 2080ti är ganska sjukt värt pengarna för mig eftersom det går lite snabbare då

Men jag spelar också ganska mycket så för mig är det ett perfekt kort jag kan använda till projekt + spelande utan att köpa någon titan som kostade 25k förra generationen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av saltkaret:

Pratade nyss på telefon med Sharkgamings kundtjänst. Killen jag pratade med sa att det tar ca. 2-4 veckor innan de skickas ut, kanske tidigare. Aja, bättre än att vänta till januari i alla fall.

Fick mail från deras kundtjänst precis att de får in en ny leverans imorgon och att det ser bra ut! Så håller tummarna.

Visa signatur

Samsung 77" S90C QD-OLED || LG OLED 42C2 || Sony 77" A80J OLED || Macbook Pro 16" M1 Max 1TB 32GB || Asus ROG Azoth med Black Ink V2s (205g0) + Asus ROG Harpe ACE

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av zOlid:

Hur gjorde du det?

Kolla ordern på deras sida. Där står upplåsningskod under respektive rad. Används den i Geforce Experience 👍🏻

Permalänk

Verkar som att jag också lyckats lägga vantarna på ett 3090 FE, pengarna dragna och bekräftelsen skickad 15:45
https://imgur.com/a/ClIQ7RN

Permalänk
Medlem

Jahapp, nu har Webhallen ändrat status på Strix 3080 från 30 st inkommande till... absolut ingenting. Inget datum, nada.

Det suger att inte kunna få nån som helst information om Strix-korten. Existerar de ens eller är det NDA på precis allt som gäller dem? Man skulle kunna tro att det rör sig om kärnvapen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wastaah:

Tjao elgiganten precis som många andra verkar ju ha problem att avgöra när korten kommer och hur många de får, jag har en order därifrån som blev flyttad från 25e till 30e september så de lär ju definitivt ha kort på väg in men de vet säkert inte hur många. Många andra hemsidor är ännu värre, tex proshop kunde inte ens säga vilken plats i orderkön jag har eller om de ens KAN leverera så många kort de mottagit beställningar på, utan svara bara att flera tusen beställt rtx 3080 och de skickar ut om de får in kort utan att nämna något om specifika modeller.

Typ alla fick samma mail med samma datum. Även de som beställde första dagen och de som beställer typ idag.

Visa signatur

Case: Fractal Design Torrent Solid Black MOBO: ASUS ROG STRIX X670E-A GAMING WIFI CPU: AMD Ryxen 7 7800X3D CPU cooler: Noctua NH-D15 RAM: G.Skill Trident Z5 Neo DDR5 6000MHz CL30 32GB GPU: MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO 12G PSU: ROG Strix 1000W Gold Aura Edition M2: Kingston Fury Renegade 2TB Fans: 4x Noctua NF-A12x25
Monitor: ASUS ROG Swift PG27AQDM 27" 240Hz 1440p OLED QHD Mouse: Razer Viper v3 Pro Wireless
Mousepad:
Artisan Hien Keyboard: Wooting Two HE Headset: Audeze Maxwell Mic: Blue Yeti X

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon46732:

Kolla ordern på deras sida. Där står upplåsningskod under respektive rad. Används den i Geforce Experience 👍🏻

På min order står det bara " Orderstatus: Väntar" under varje rad.
Gör det inte det för dig?
Vilket klockslag fick du igenom din order?

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die

Permalänk
Medlem

Jag beställde Zotac 3080 på Komplett.se 15.02 - 17th sept.

Jag Beställde 3090 då där fanns 28 kvar på lager av 3090 idag, kl 15.05.

När jag beställde fick jag veta igen på orderbekräftelsen att den finnas i lager i November, efter den stod i grön på lager idag.

Avbeställde straks, och behåller min "köplats" med zotac 3080 som "kommer på lager 26th" september (vilket jag tvekar på nu).

Pratated med chatten 17.9 - stod som 179 i köen, och bara för att få veta vi vet ingenting, intet är garanterad, sorry.

Pratade med chatten idag kl. 15.11 - nummer 17 i köen idag (folk har väl hittat ut at chatten kan absolut intet om nåt) och ganska rätt - "sorry, vi kan inte garantera nåt"....

samma sak värje gang, jag känner att jag har vald fel, borde ha vald nettonet. suck....
jaja

glömde datum. sorry
Permalänk
Medlem

Någon som har någon information hur lagerstatusen ser ut hos Webbhallen för 3090? Verkar som en del återförsäljare inte har några kort alls idag, utan får in den första batchen dem kommande dagarna.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av zOlid:

På min order står det bara " Orderstatus: Väntar" under varje rad.
Gör det inte det för dig?
Vilket klockslag fick du igenom din order?

https://www.dropbox.com/s/4x6osd9c7vrzzv8/Photo%202020-09-24%...

Permalänk
Skrivet av danielwerner:

Jahapp, nu har Webhallen ändrat status på Strix 3080 från 30 st inkommande till... absolut ingenting. Inget datum, nada.

Det suger att inte kunna få nån som helst information om Strix-korten. Existerar de ens eller är det NDA på precis allt som gäller dem? Man skulle kunna tro att det rör sig om kärnvapen.

Samma för mig som beställt MSI 3080 VENTUS..
30 st på väg till ingenting..

Visa signatur

CPU: I5 12600K. GPU:MSI RTX 3080 Ventus OC.

Permalänk
Medlem

Så ser det inte ut för mig, så din order måste kommit längre i behandlingen än min
Grattis!
Vilket klockslag fick du igenom din order? Mailet kom ju direkt, min var 15:27

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers

Verkade inte bli något 3090 för mig idag heller. Beställde 15.00 på komplett, Tuf 3090, den lilla pluppen var grön. Efteråt var den grön med, sedan ändrades den till "1 nov". Ordern enligt komplett var lagt 15.01.

Har även ett Gigabyte 3090 OC beställt men inte heller den verkar komplett kunna skicka, deras gröna/gula märken ändras lite hur som helst ?

Inet´s hemsida krashade vid betalning.

Nvidias hemsida, kunde man som vanligt inte använda utan fastnade på "till kassan"...

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ragnarok:

Verkade inte bli något 3090 för mig idag heller. Beställde 15.00 på komplett, Tuf 3090, den lilla pluppen var grön. Efteråt var den grön med, sedan ändrades den till "1 nov". Ordern enligt komplett var lagt 15.01.

Nvidias hemsida, kunde man som vanligt inte använda utan fastnade på "till kassan"...

Om det kommer upp nya kort (nästa vecka då sannolikt) och du kan tänka dig FE men fastnar i "till kassan", pröva det som andra körde med här. Bokmärk länken nedan och gå till den efter du fått en produkt i varukorgen.

https://store.nvidia.com/store?Action=DisplayPage&Env=BASE&Lo...

Visa signatur

i7-2700K 5 GHz | 16 GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene Z77 | GTX 980
i7-4790K 4.8 GHz | 32 GB DDR3-2133 | ASUS Maximus VII Gene Z97 | GTX 980

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers
Skrivet av Teddis:

Om det kommer upp nya kort (nästa vecka då sannolikt) och du kan tänka dig FE men fastnar i "till kassan", pröva det som andra körde med här. Bokmärk länken nedan och gå till den efter du fått en produkt i varukorgen.

https://store.nvidia.com/store?Action=DisplayPage&Env=BASE&Lo...

Tackar för tipset, det ska jag göra!

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av zOlid:

Så ser det inte ut för mig, så din order måste kommit längre i behandlingen än min
Grattis!
Vilket klockslag fick du igenom din order? Mailet kom ju direkt, min var 15:27
https://i.imgur.com/xMHxjHN.png

Det var väldigt märkligt! Jag lade min order tio minuter senare än dig. Hoppas din går igenom också!

Permalänk

Avbröt min order på Webhallen, blev en Series X istället.

Fanns ingen info alls om när kortet skulle komma och med allt strul med lanseringen så skiter jag just nu i att uppgradera mitt 1080 Ti, det är inte så att jag inte kan spela på PCn ändå i 1440p.

Jag kommer avvakta tills allt detta har lugnat ner sig, kanske kommer även bättre modeller om ett halvår, ryktas ju redan om Ti modeller.

Fuck Nvidia Fuck Corona

Visa signatur

Arbetsdator: Imac 27" Core I3@3,2 Ghz, 1TB HDD. Backup: Scaleo home server 2205 2+2TB
GamerPC: Core i7 2,8 Ghz, 6GB DDR3, Geforce 2x680 Sli, 128GB Samsung 830 SSD, Corsair 750W nätagg, W7 Ultimate.

Permalänk
Medlem

Vet att det finns script osv som jagar förändringar i diverse butiker. Ovärt för en att installera och köra samma som andra och bara belasta hemsidan onödigt mycket, men det borde ju finnas en discord eller två som @'ar alla i den när Nvidia.com får in nya FE

Tyvärr är min google-fu slapp, så hittade bara en amerikansk och de fick på lager ca 6 timmar innan Sverige senaste gången, så hade inte gått med den. Men någon lyckas nog hitta något bättre Egentligen borde det göras en tips och trick-post/tråd om alla fällor man kan gå på i den jävla trollskogen som är nvidia.com

Visa signatur

i7-2700K 5 GHz | 16 GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene Z77 | GTX 980
i7-4790K 4.8 GHz | 32 GB DDR3-2133 | ASUS Maximus VII Gene Z97 | GTX 980

Permalänk
Skrivet av Teddis:

Vet att det finns script osv som jagar förändringar i diverse butiker. Ovärt för en att installera och köra samma som andra och bara belasta hemsidan onödigt mycket, men det borde ju finnas en discord eller två som @'ar alla i den när Nvidia.com får in nya FE

Tyvärr är min google-fu slapp, så hittade bara en amerikansk och de fick på lager ca 6 timmar innan Sverige senaste gången, så hade inte gått med den. Men någon lyckas nog hitta något bättre Egentligen borde det göras en tips och trick-post/tråd om alla fällor man kan gå på i den jävla trollskogen som är nvidia.com

Dock då en discord bot postar informationen då är sidan redan helt paj. Få ett kort nu är helt rng.