När släpps egentligen 3080 FE?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teddis:

Ja första out of stock så hade ingen lyckats beställa. De hade väl bara förberett systemet för försäljning. Runt 17 tiden började korten säljas på riktigt. Under en riktigt riktigt kort tid.

Vore intressant och veta hur många Founders Edition som fanns till försäljning. Kan inte varit fler än ett tiotal på sin höjd.

Visa signatur

Nytt hela tiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av RPGWiZaRD:

Men det kommer väl komma fler FE kort in på Nvidias lager så småningom? Lite dåligt då man har ingen aning hur länge man behöver vänta dock.

Om 30 dagar om jag tolkat uppgifterna i media rätt och undra om de inte också bjuder på en liten höjning som Asus kommer att göra med sitt billigaste 3080-kort?

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem

Fått besked att mitt 3080 FE ska komma idag. Verkar redan funnits i Sverige då det kommer direkt från Ingram Micro

Permalänk
Medlem
Skrivet av fredrics:

Fått besked att mitt 3080 FE ska komma idag. Verkar redan funnits i Sverige då det kommer direkt från Ingram Micro

Grattis! Köp en trisslott när du hämtar ut det!

Permalänk
Medlem

De verkar finnas i lager nu på https://www.nvidia.com/sv-se/geforce/graphics-cards/30-series...

Lyckades komma igenom och få en "din beställning behandlas nu"

Permalänk
Skrivet av Hoodad:

De verkar finnas i lager nu på https://www.nvidia.com/sv-se/geforce/graphics-cards/30-series...

Lyckades komma igenom och få en "din beställning behandlas nu"

Samma här, och stålar verkar ha dragits direkt. Succé, månne?

Visa signatur

Jag har en dator.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hoodad:

De verkar finnas i lager nu på https://www.nvidia.com/sv-se/geforce/graphics-cards/30-series...

Lyckades komma igenom och få en "din beställning behandlas nu"

Kan bekräfta att de finns i lager nu, jag lyckades få en beställning igenom trots det var lite segt att komma till checkout.

Permalänk

Jag testade ett par gånger, men kom inte förbi varukorgen förrän jag körde i ett inkognito-fönster i Chrome.

Visa signatur

Jag har en dator.

Permalänk

Och nu är dom slut igen......

/ Johan

Visa signatur

ASUS PRIME X570-PRO+RYZEN 5900X, Asus TUF 3080 OC, Acer predator X34P

Permalänk
Avstängd

Jag lyckades också men endast på mobilen. På datorn stod det "Ej i lager" hur jag än gjorde.

Har inte fått ngt bekräfteldemail än men pengar har dragits och jag fick "tack för ditt köp" bilden till slut.

Dock skulle de gå igenom alla order har man ju hört för att kolla efter bottar så man kanske får ha lite is i magen.

Permalänk
Skrivet av Firebird 455:

Och nu är dom slut igen......

/ Johan

Ett jävla skämt, är vad det är.

Men nu vet vi att dom föredrar restocks mitt i natten, samma hade hänt i Tyskland tydligen.

Visa signatur

Jag har en dator.

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av Anthraxious:

Jag lyckades också men endast på mobilen. På datorn stod det "Ej i lager" hur jag än gjorde.

Har inte fått ngt bekräfteldemail än men pengar har dragits och jag fick "tack för ditt köp" bilden till slut.

Dock skulle de gå igenom alla order har man ju hört för att kolla efter bottar så man kanske får ha lite is i magen.

Mitt bekräftelsemail hamnade i skräpposten, så kan vara värt att kika en repa där.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av JonasT:

Mitt bekräftelsemail hamnade i skräpposten, så kan vara värt att kika en repa där.

Jo mitt med märkte jag. Står 1-2dgr bearbetning. Jag hoppas bara de faktiskt finns i lager och det inte är typ flera veckors "vi ska få in korten" helt enkelt.

Permalänk
Medlem

NEJ! Bara för att jag var lite seg att ta mig upp idag, så var inte vid jobbdatorn förrän 07:30 ungefär... Första jag kollar är ju nvidia siten

Permalänk
Medlem

Alla mail hamnade i spam för mig också, men nu bearbetas ordern. Passade också på att beställa en gratis Seasonic 12-pins kabel. Så kör ni Seasonics modulära PSU:er kan ni göra det samma, så kan ni låta adaptern ligga kvar i lådan (gäller endast för FE-korten med 12-pins kontakt).

https://seasonic.com/request-12pin-cable

Permalänk
Medlem

Ni som beställlde imorse, vad har ni för orderstatus?

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

@kroken: Som jag förstår så lägger nvidia endast upp för försäljning när de faktiskt har kort i sitt lokala lager. Dvs när du beställer kommer kortet skickas "direkt". Ingen kö eller liknande där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kroken:

Ni som beställlde imorse, vad har ni för orderstatus?

Status: BEARBETNING, stora bokstäver.

Visa signatur

i7-2700K 5 GHz | 16 GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene Z77 | GTX 980
i7-4790K 4.8 GHz | 32 GB DDR3-2133 | ASUS Maximus VII Gene Z97 | GTX 980

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av JonasT:

Mitt bekräftelsemail hamnade i skräpposten, så kan vara värt att kika en repa där.

Så du har lyckats hugga ett, grattis!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teddis:

Status: BEARBETNING, stora bokstäver.

Okej, kollade min just nu "Väntar" står det.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kroken:

Okej, kollade min just nu "Väntar" står det.

Det stod det på min innan den gick över till bearbetning.

Visa signatur

i7-2700K 5 GHz | 16 GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene Z77 | GTX 980
i7-4790K 4.8 GHz | 32 GB DDR3-2133 | ASUS Maximus VII Gene Z97 | GTX 980

Permalänk
Medlem
Skrivet av kroken:

Okej, kollade min just nu "Väntar" står det.

Skrivet av Teddis:

Det stod det på min innan den gick över till bearbetning.

Även jag har "Väntar" beställde 06:39

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Avstängd

De avbröt väl en del av beställningarna som hade skett via bottar. Så kanske är dessa som har blivit tillgängliga igen?

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teddis:

Det stod det på min innan den gick över till bearbetning.

Okej får avvakta här och se, antar det har med faktureringsaddress eller att de kontrollerar varje order manuellt?

Skrivet av Dekkan:

Även jag har "Väntar" beställde 06:39

Beställde bara några minuter efter dig, hopppas den bearbetas strax.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

Blir att ställa larm kl 0530 nu då.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av frong:

Blir att ställa larm kl 0530 nu då.

Yes vaka till kl 01 och stiga upp kl 05

Visa signatur

Samsung 77" S90C QD-OLED || LG OLED 42C2 || Sony 77" A80J OLED || Macbook Pro 16" M1 Max 1TB 32GB || Asus ROG Azoth med Black Ink V2s (205g0) + Asus ROG Harpe ACE

Permalänk
Medlem

Jag beställde långt senare än er två. Jag tror min status översätts till "o shit vi drog pengar från honom men vi har inga kort kvar wtf, lämnar över till den som kan sätta tillbaka pengarna och avbryta beställning"

Visa signatur

i7-2700K 5 GHz | 16 GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene Z77 | GTX 980
i7-4790K 4.8 GHz | 32 GB DDR3-2133 | ASUS Maximus VII Gene Z97 | GTX 980

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

De avbröt väl en del av beställningarna som hade skett via bottar. Så kanske är dessa som har blivit tillgängliga igen?

Kanske, men troligast så hänger det mer på att man kommer försöka få fram en batch med kort varje vecka tills dess att man har nått all efterfrågan.

Permalänk
Medlem

Vaknade imorse kl 6. Och kikade lite snabbt på Nvidias store. Och till min förvåning var knappen upplyst för köp. Så jag slog till direkt. 20min senare var det slut igen. Men beställning gick igenom. Så tips. Kolla morgonen om ni vill ha FE kort. Men de har inför att man bara får köpa 1 kort. Samt Capca vid utcheckning.

Visa signatur

Corsair 4000D | Asus Z590 | Intel 11900K | RTX 3080 |
32GB G.Skill | Samsung 980 Pro 1TB | Corsair RM850x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rizzt:

Vaknade imorse kl 6. Och kikade lite snabbt på Nvidias store. Och till min förvåning var knappen upplyst för köp. Så jag slog till direkt. 20min senare var det slut igen. Men beställning gick igenom. Så tips. Kolla morgonen om ni vill ha FE kort. Men de har inför att man bara får köpa 1 kort. Samt Capca vid utcheckning.

Kan garantera dig att nu då jag börjar kolla på natten och morgonen så kommer de släppas någon annan tid. 😂

Visa signatur

Samsung 77" S90C QD-OLED || LG OLED 42C2 || Sony 77" A80J OLED || Macbook Pro 16" M1 Max 1TB 32GB || Asus ROG Azoth med Black Ink V2s (205g0) + Asus ROG Harpe ACE