Tråden för hörlursgalningar! Lurar, förstärkare, dacs, pads osv osv It´s all here!

Permalänk
Skrivet av Kaleid:

Den har även för mycket bas.
Mycket bekväma men man blir trött på ljudet snabbt.

Min gissning till varför folk uppfattar Beyer som ljusa är nog på grund utav Beyers utveckling med tesla coil. Om man jämför DT serien mot deras renodlade T serier är det helt annorlunda. DT är basig det är däremot inte de dyrare T modellerna. Om jag skulle jämföra beyer mot Sennheiser så tycker jag Sennheiser är otroligt tråkiga. Vaje person väljer sitt gift.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Buddaz112:

Min gissning till varför folk uppfattar Beyer som ljusa är nog på grund utav Beyers utveckling med tesla coil. Om man jämför DT serien mot deras renodlade T serier är det helt annorlunda. DT är basig det är däremot inte de dyrare T modellerna. Om jag skulle jämföra beyer mot Sennheiser så tycker jag Sennheiser är otroligt tråkiga. Vaje person väljer sitt gift.

Neutralt är för mig enda sättet att gå, om hörlurarna färgar ljudet så ger det en karäktär till all sorts musik.
Jag ägde en kort stund 990 och fick lämna tillbaka dem för inte ens röster lätt korrekt.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk

Om man vill gå efter så neutralt ljud för studiobruk som möjligt vilken hörlur passar bäst då?

Permalänk
Skrivet av Kaleid:

Neutralt är för mig enda sättet att gå, om hörlurarna färgar ljudet så ger det en karäktär till all sorts musik.
Jag ägde en kort stund 990 och fick lämna tillbaka dem för inte ens röster lätt korrekt.

Finns inget som är neutralt så länge du inte har pengar att bränna på absoluta originalet. Alla fabrikat har sitt eget sound. Det är därför neutral ej existerar

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Buddaz112:

Finns inget som är neutralt så länge du inte har pengar att bränna på absoluta originalet. Alla fabrikat har sitt eget sound. Det är därför neutral ej existerar

Många märken har till olika marknader, det finns AKG lurar som låter väldigt ljust som 701 och sedan så finns det studiolurar från samma firma som de jag har som är ämnade för studiobruk där frekvensgången är mycket rakare.
Det går definitivt att att göra både hörlurar och högtalare som har väldigt lite karaktär, problemet är att det ofta inte säljer.
Man skulle kunna kalibrera massa TV innan försäljning till en neutral bild men man låter bli det eftersom TV med t.ex. överdrivna färger kan se bättre ut i affären.

LTS är t.ex. en ljudförening som är ute efter en helt transparent ljud, och jag skulle tro att om man tar de apparater som de har mätt osv som att vara de bästa att man inte skulle kunna höra skillnad på många av dem alls, eftersom de är så pass nära originalet. Och det behöver inte kosta skjortan heller.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Ja finns nog många högtalare som låter lika varandra i samma rum. De har det lite lättare är inte begränsad till bara en drivare i begränsad storlek.
Alla hörlurar jag testar tenderar va väsenskilda dock. Men de lirar ju för det mesta i olika rum så det är ju inte så konstigt heller.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Kör just nu Bose QC20 för gaming (fps). Funderar på att köpa Sennheiser GSX 1000.

Anledningen är dels att sladden inte når bak till (moderkortet) på datorn utan får använda hörlurskontakten som sitter i fronten och där får jag lite störningar plus att jag helt enkelt vill unna mig något bra ljudkort. De flesta reviews jag läst om GSX1000 verkar riktigt bra.

Jag undrar dock om det finns någon liknande produkt som även tillåter att koppla in en dynamisk mic?

Permalänk

Köpte mig ett par Meze Empyrean https://duet.no/produkt/meze-audio-empyrean-jet-black/ men så kom jag och tänka på att min dac/amp (JDS Element 2) som jag använder nu till mina LCD2 Closed-Back inte är riktigt helt rätt för Meza lurarna möjligtvis, så har tittat runt lite och funnit en dac/amp (NUPRIME DAC-10) nån som vet något om den?. Så frågan blir är de ett passande val eller finns det nån annan som skulle kunna göra ett bättre jobb för samma pris?

Visa signatur

CASE Caselabs STH10 CPU 9900k @5.1GHz GPUs 2x RTX 2080Ti RAM 4x8GB G.Skill Trident Z 3600MHz PSU Phanteks Revolt Pro 1000W SSD 860 EVO 1TB, 1x Samsung 970 Pro 1TB M.2 Screen Samsung Odyssey G9 240Hz Motherboard Gigabyte Aorus Xtreme Waterforce Z390 Watercooling 480+480+480+480+240 Headphones Meze Empyrean, Audeze LCD-2CB, Hifiman Sundara DAC/AMP Topping D90&A90

Permalänk
Medlem
Skrivet av Penguin_Emperor:

Köpte mig ett par Meze Empyrean https://duet.no/produkt/meze-audio-empyrean-jet-black/ men så kom jag och tänka på att min dac/amp (JDS Element 2) som jag använder nu till mina LCD2 Closed-Back inte är riktigt helt rätt för Meza lurarna möjligtvis, så har tittat runt lite och funnit en dac/amp (NUPRIME DAC-10) nån som vet något om den?. Så frågan blir är de ett passande val eller finns det nån annan som skulle kunna göra ett bättre jobb för samma pris?

Varför skulle din element inte vara ’rätt’ till din Empyreans? Tvekar på att Nuprime är bättre. Vill du ha superprestanda så köp Topping A90/D90.

Permalänk

Jag har DAC-10 och är riktigt nöjd med dac & hörlursförstärkare i den. Men det är ju framförallt dac/preamp till min STA-10 och därför en del i min vanliga stereo. Jag inbillar mig att det går och hitta bättre (eller kanske roligare) hörlursdac/amp för de pengarna. Letar du efter en prisvärd del i din stereo så tycker jag den är klockren. Neutral, snabb, fin upplösning och hyfsat med kraft.

Skrivet av Penguin_Emperor:

Köpte mig ett par Meze Empyrean https://duet.no/produkt/meze-audio-empyrean-jet-black/ men så kom jag och tänka på att min dac/amp (JDS Element 2) som jag använder nu till mina LCD2 Closed-Back inte är riktigt helt rätt för Meza lurarna möjligtvis, så har tittat runt lite och funnit en dac/amp (NUPRIME DAC-10) nån som vet något om den?. Så frågan blir är de ett passande val eller finns det nån annan som skulle kunna göra ett bättre jobb för samma pris?

Visa signatur

Ananda - T5.3 - A2C - Sine
Burson Soloist 3XP

Permalänk
Medlem
Skrivet av oatp1b1:

Budget? Det finns ju olika rekommendationer om din budget är 1000, 10000 eller 100000.

Ja det är ju rimlig information att ha med. Tänker mig kanske runt 10.000:-

Permalänk

@oatp1b1: det kanske var ett dåligt utryck ”rätt” de jag ville få fram var att jag vill få så mycket jag kan av lurarna.

Visa signatur

CASE Caselabs STH10 CPU 9900k @5.1GHz GPUs 2x RTX 2080Ti RAM 4x8GB G.Skill Trident Z 3600MHz PSU Phanteks Revolt Pro 1000W SSD 860 EVO 1TB, 1x Samsung 970 Pro 1TB M.2 Screen Samsung Odyssey G9 240Hz Motherboard Gigabyte Aorus Xtreme Waterforce Z390 Watercooling 480+480+480+480+240 Headphones Meze Empyrean, Audeze LCD-2CB, Hifiman Sundara DAC/AMP Topping D90&A90

Permalänk
Skrivet av Lizardman:

Jag har DAC-10 och är riktigt nöjd med dac & hörlursförstärkare i den. Men det är ju framförallt dac/preamp till min STA-10 och därför en del i min vanliga stereo. Jag inbillar mig att det går och hitta bättre (eller kanske roligare) hörlursdac/amp för de pengarna. Letar du efter en prisvärd del i din stereo så tycker jag den är klockren. Neutral, snabb, fin upplösning och hyfsat med kraft.

De var ju bra att du gillar DAC-10. Den kommer inte att ha den i en stereo anläggning.

Visa signatur

CASE Caselabs STH10 CPU 9900k @5.1GHz GPUs 2x RTX 2080Ti RAM 4x8GB G.Skill Trident Z 3600MHz PSU Phanteks Revolt Pro 1000W SSD 860 EVO 1TB, 1x Samsung 970 Pro 1TB M.2 Screen Samsung Odyssey G9 240Hz Motherboard Gigabyte Aorus Xtreme Waterforce Z390 Watercooling 480+480+480+480+240 Headphones Meze Empyrean, Audeze LCD-2CB, Hifiman Sundara DAC/AMP Topping D90&A90

Permalänk
Skrivet av heddan:

Ja det är ju rimlig information att ha med. Tänker mig kanske runt 10.000:-

Ja, självklart borde jag ha skrivit vilken budget jag hade 10-15

Visa signatur

CASE Caselabs STH10 CPU 9900k @5.1GHz GPUs 2x RTX 2080Ti RAM 4x8GB G.Skill Trident Z 3600MHz PSU Phanteks Revolt Pro 1000W SSD 860 EVO 1TB, 1x Samsung 970 Pro 1TB M.2 Screen Samsung Odyssey G9 240Hz Motherboard Gigabyte Aorus Xtreme Waterforce Z390 Watercooling 480+480+480+480+240 Headphones Meze Empyrean, Audeze LCD-2CB, Hifiman Sundara DAC/AMP Topping D90&A90

Permalänk
Medlem
Skrivet av Penguin_Emperor:

@oatp1b1: det kanske var ett dåligt utryck ”rätt” de jag ville få fram var att jag vill få så mycket jag kan av lurarna.

Jag kommer vara tråkig och säga att JDS Element ger dig så mycket du kan få ut av lurarna, förutsatt att du inte vill ha en färgning åt något håll och då ska du titta på en rörförstärkare och/eller en R2R-DAC.
Detta är i princip så bra det kan bli prestandamässigt: https://www.audiophonics.fr/en/sedentary-headphone-amplifier/... plus https://www.audiophonics.fr/en/dac-with-volume/topping-d90-ba.... Vill du ha en allt-i-ett-enhet så gör Burson väldigt fina saker, och någon av deras nya Conductor bör ligga i din prisklass, t.ex. https://www.bursonaudio.com/products/conductor-3x-performance....

Permalänk
Skrivet av oatp1b1:

Jag kommer vara tråkig och säga att JDS Element ger dig så mycket du kan få ut av lurarna, förutsatt att du inte vill ha en färgning åt något håll och då ska du titta på en rörförstärkare och/eller en R2R-DAC.
Detta är i princip så bra det kan bli prestandamässigt: https://www.audiophonics.fr/en/sedentary-headphone-amplifier/... plus https://www.audiophonics.fr/en/dac-with-volume/topping-d90-ba.... Vill du ha en allt-i-ett-enhet så gör Burson väldigt fina saker, och någon av deras nya Conductor bör ligga i din prisklass, t.ex. https://www.bursonaudio.com/products/conductor-3x-performance....

De var verkligen inte ett tråkigt svar, ska se över länkarna. Vill ha kvar original ljudet nu men senare så kan jag nog säkert tänka mig att färga ljudet, dumt å bara slänga pengar bara för att.

Visa signatur

CASE Caselabs STH10 CPU 9900k @5.1GHz GPUs 2x RTX 2080Ti RAM 4x8GB G.Skill Trident Z 3600MHz PSU Phanteks Revolt Pro 1000W SSD 860 EVO 1TB, 1x Samsung 970 Pro 1TB M.2 Screen Samsung Odyssey G9 240Hz Motherboard Gigabyte Aorus Xtreme Waterforce Z390 Watercooling 480+480+480+480+240 Headphones Meze Empyrean, Audeze LCD-2CB, Hifiman Sundara DAC/AMP Topping D90&A90

Permalänk
Medlem

Rör och förstör ekonomin med tuberolling är väl de enklaste om man vill ha variation utan att böka med eq där man har för mycket möjligheter?

Gärna med lineout så kan du ha den som förförstärkare också

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Skrivet av oqvist:

Rör och förstör ekonomin med tuberolling är väl de enklaste om man vill ha variation utan att böka med eq där man har för mycket möjligheter?

Gärna med lineout så kan du ha den som förförstärkare också

Rör känns lite spännande, verkar finnas massa olika kombinationer och jag kan tänka mig att man kan kasta en hel del pengar på sånt😅

Blev så att jag beställde Topping D90 MAQ och A90

Visa signatur

CASE Caselabs STH10 CPU 9900k @5.1GHz GPUs 2x RTX 2080Ti RAM 4x8GB G.Skill Trident Z 3600MHz PSU Phanteks Revolt Pro 1000W SSD 860 EVO 1TB, 1x Samsung 970 Pro 1TB M.2 Screen Samsung Odyssey G9 240Hz Motherboard Gigabyte Aorus Xtreme Waterforce Z390 Watercooling 480+480+480+480+240 Headphones Meze Empyrean, Audeze LCD-2CB, Hifiman Sundara DAC/AMP Topping D90&A90

Permalänk
Medlem

@Penguin_Emperor: Kul! Nu behöver du troligtvis aldrig köpa något annat.

Permalänk

@oatp1b1: jag tror verkligen jag kommer bli nöjd med den stacken, tack för tipset😁

Visa signatur

CASE Caselabs STH10 CPU 9900k @5.1GHz GPUs 2x RTX 2080Ti RAM 4x8GB G.Skill Trident Z 3600MHz PSU Phanteks Revolt Pro 1000W SSD 860 EVO 1TB, 1x Samsung 970 Pro 1TB M.2 Screen Samsung Odyssey G9 240Hz Motherboard Gigabyte Aorus Xtreme Waterforce Z390 Watercooling 480+480+480+480+240 Headphones Meze Empyrean, Audeze LCD-2CB, Hifiman Sundara DAC/AMP Topping D90&A90

Permalänk

Funderar själv att beställa en dx3 pro från topping, eller kanske man skulle gå för en stack.

Permalänk
Skrivet av moondragon84:

Funderar själv att beställa en dx3 pro från topping, eller kanske man skulle gå för en stack.

Läser man reviews och ser på youtube om A90 å D90 så verkar de vara väldigt bra saker och priset för en stack var rätt bra, strax över 1200 euro

Visa signatur

CASE Caselabs STH10 CPU 9900k @5.1GHz GPUs 2x RTX 2080Ti RAM 4x8GB G.Skill Trident Z 3600MHz PSU Phanteks Revolt Pro 1000W SSD 860 EVO 1TB, 1x Samsung 970 Pro 1TB M.2 Screen Samsung Odyssey G9 240Hz Motherboard Gigabyte Aorus Xtreme Waterforce Z390 Watercooling 480+480+480+480+240 Headphones Meze Empyrean, Audeze LCD-2CB, Hifiman Sundara DAC/AMP Topping D90&A90

Permalänk
Medlem

Oj, den här tråden lyfte lite, jösses vad ni öser på nu, Meze Audio Empyrean Jet Black lurar (!) samt stackar för över 1000 euro (Topping A90 & D90) etc... now are talking (!). NuPrime DAC-10H är väl inte gratis den heller.

Jag som dräglar över THX AAA 789 Linear amplifier för $299..... hehe

Permalänk
Skrivet av makatech:

Oj, den här tråden lyfte lite, jösses vad ni öser på nu, Meze Audio Empyrean Jet Black lurar (!) samt stackar för över 1000 euro (Topping A90 & D90) etc... now are talking (!). NuPrime DAC-10H är väl inte gratis den heller.

Jag som dräglar över THX AAA 789 Linear amplifier för $299..... hehe

Måste unna sig lite i dessa corona tider😂 var lite sugen på NuPrime DAC-10 men A90 och D90 kändes ändå som bästa valet

Visa signatur

CASE Caselabs STH10 CPU 9900k @5.1GHz GPUs 2x RTX 2080Ti RAM 4x8GB G.Skill Trident Z 3600MHz PSU Phanteks Revolt Pro 1000W SSD 860 EVO 1TB, 1x Samsung 970 Pro 1TB M.2 Screen Samsung Odyssey G9 240Hz Motherboard Gigabyte Aorus Xtreme Waterforce Z390 Watercooling 480+480+480+480+240 Headphones Meze Empyrean, Audeze LCD-2CB, Hifiman Sundara DAC/AMP Topping D90&A90

Permalänk
Medlem
Skrivet av Penguin_Emperor:

Måste unna sig lite i dessa corona tider😂 var lite sugen på NuPrime DAC-10 men A90 och D90 kändes ändå som bästa valet

Absolut, det är kul att se vad ni köper för något.

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av Penguin_Emperor:

Köpte mig ett par Meze Empyrean https://duet.no/produkt/meze-audio-empyrean-jet-black/ men så kom jag och tänka på att min dac/amp (JDS Element 2) som jag använder nu till mina LCD2 Closed-Back inte är riktigt helt rätt för Meza lurarna möjligtvis, så har tittat runt lite och funnit en dac/amp (NUPRIME DAC-10) nån som vet något om den?. Så frågan blir är de ett passande val eller finns det nån annan som skulle kunna göra ett bättre jobb för samma pris?

Hej, som stark förespråkare för synergi mellan hörlurar - förstärkare samt även synergi mot DAC (svårlyssnat) så föreslår jag att du läser på och provlyssnar så mycket som möjligt. Sök på "synergy" och "pairing" mot dina Empyrean. Jag avråder starkt mot att köpa dyr DAC/AMP på chans utan att ha spelat den med dina hörlurar eller fått intryck gällande synergin från flera oberoende källor (som du litar på eller delar ljudideal med).

Senast jag hörde Empyrean var med Cayin HA-300, och det var ju trevligt Bra hörlur du köpt!

Exempel nedan vad Headfonics och Headfonia skriver om Empyrean pairing:

"
Synergy
Having said all that the Empyrean, like any good planar, can scale and does sound more refined with quality desktop amps. A good amp synergy will depend in part on your preferences and the pads you will put on the Empyrean.

Vocal Lovers
My personal preference is for the peppy but more intimate leather pads over the more relaxed Alcantara options. I like a forward midrange and strong vocal performance so the leather padded Empyrean, combined with a resolving amp tended to get my vote more often than not.

For example, the Auris HA-2SE tube amp sounds excellent with the Empyrean if you want a meaty midrange and quite often I would use this pairing for some relaxed vocal-orientated performances such as Madeleine Peyroux and Miss Li. There is something magical about the rich vocal timbre from this pairing that I just love at times.

Punchy Solid-state
However, when the music takes a change to something more beat orientated and I want a bit more energy and power then I find the HA-2SE pairing to be just a tiny bit flat on the lowest-end compared to solid-state alternatives, particularly when going balanced or using the Alcantara pads.

Now our award-winning Xi Audio Formula S is not balanced but it packs great power and one of the most refined amps I have heard to date. Switching to the Formula S brought a little bit more low-end punch and a tighter sub-bass from the Empyrean’s performance that I found much more satisfying for dance, modern pop, and hard rock genres.

If you need an even more musical low-end with plenty of grunt and body then the Violectric V281 in balanced mode is highly recommended. It is not quite as expansive and sweet sounding as the Formula S but it does pair ever so well with the Empyrean leather pads and tracks that like to bounce around the low-end. Artists such as Angie Stone and Drake who tend to push out some sub-woofer level backing tracks sound meaty, musical and suitably powerful with the balanced Empyrean/V281 pairing.

It is the same reasoning why I also loved the Gungnir/Mjolnir pairing with the Empyrean. It is not quite as refined as the V281 but there is no denying it is punchy, musical and just downright fun to listen to with the Empyrean."
https://headfonics.com/meze-empyrean-review/2/

"
Desktop
If you were at High End Munich and you listened to the Empyrean at the Meze booth then you could choose between the Cayin 300B amp and the Chord Electronics DAVE. When I listened to that Meze and Chord combo I knew I needed to have this setup at home. And here I am a few months later listening to that exact same combo in my living room. The synergy these two units have is incredible and it gets even better if you hook up the BLUE MK2 to the DAVE. It’s one of my favourite amps with a whole set of headphones but not all of them (Not the HD800 in example). The earlier sound part is mostly based on the synergy with this amp, so read that part for sure if you’re interested in this combo.

Another amp you can often see the Empyrean showcased with is the Feliks Audio Euforia, and luckily for you (and me), I have that amplifier right here with me. I reported on it a few weeks ago and the amp easily made it to our recommended buy section. With the Empyrean you get a really dynamic and transparent sound with great imaging and very wide sound stage. The body in bass and mids is more or less equal to that of the DAVE but the treble section here is quite a bit more expressive, lively and energetic because of the tubes in use. This amplifier and tube combo shows that the Empyrean’s treble is top level as well, it just depends on your setup. In this combo it’s mostly the sound stage width, depth and spaciousness that will blow you away. Impressive stuff.

The third amplifier I’m absolutely loving the Empyrean and a whole bunch of other headphones immensely with is the Auris Audio Nirvana (also on the recommended buy list). The amp itself, especially in single ended mode, is full bodied and very musical. The difference with the balanced output lies in this thickness and the balanced output sound more natural. At the same time you get a very wide sound stage with the perfect amount of air, top quality bass and mids (both with still very good impact) and energetic, lively treble. The layering is incredible and the whole package has a warmer feel to it, with a smooth powerful delivery. This for me is a match made in heaven.

With the big brother of the Nirvana, the Headonia (2A3 tube amp) , you in single ended mode get a more neutral, yet very precise sound from the Empyrean. With this output the vocals get an extra focus and also the treble section becomes more edgy. For me personally the best synergy is with the balanced output which sound softer, fuller, more musical and more engaging. There’s no harshness, vocals sound more natural and it’s a much easier to listen to combo. I clearly still prefer listening to the Empyrean with the excellent Nirvana though.

With Violectric’s V281 amplifier, the balanced output is the one to use with the Empyrean and most other headphones for that matter. You get a darker kind of sound with great layering but with a slightly smaller sound stage. The airiness, spaciousness and layering however are excellent. The sound is fast and precise, bass is tight and punchy and reaches down low with a good rumble. The upper mids, vocals and treble are a bit more upfront in the combo but nothing overly so. The V281 can’t compete with the DAVE but at the same time it makes the Empyrean really fun to listen to. So it isn’t the best match but it’s not bad at all either. A lot of people would give a kidney for this setup, we’re just a bit spoiled.

Unfortunately I don’t have Cayin’s 300B amp here with me but I do have the Cayin HA-1A MKII tube amp. The HA-1A a pretty good, full and warmer sounding amplifier in general and I most of the time prefer it with orthodynamic headphones. This amplifier makes every headphone sound extra musical and to me the synergy was a really nice surprise. Great bass, lovely mids, excellent vocals and energetic treble (non stock tube combo). The layering here is really impressive but even though the presentation is airy, the sound stage isn’t the widest/most extended. IT’s a really nice combo just like the V281 but the Euforia, Dave and Nirvana just play at an even higher level.
This does show that the Empyrean scales up nicely with a good (high end) amplifier and depending on your personal preference you can somewhat influence the transparent Empyrean’s sound. I wouldn’t worry too much if your amp is up for the task or not though. Yes there always is better, but that’s life."
https://www.headfonia.com/review-meze-audio-empyrean/3/

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Permalänk
Fyndjägare

Kul att Sennheiser faktiskt uttalar sig om hur hörluren är tunad och vilken typ av lyssnare den är tänkt för. Vi får hoppas det stämmer

"HD 560S – With linear acoustics tailored to extended listening sessions and smooth, gratifying bass performance, the HD 560S was crafted for the analytical audio enthusiast."

Istället för "reference sound, deep bass, sparkling highs bla bla".

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Inaktiv

Ajdå.. Jag som hade tänkt behålla mina HD 6XX framöver.. testa de nya HD 560s känns ändå vettigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon8870:

Ajdå.. Jag som hade tänkt behålla mina HD 6XX framöver.. testa de nya HD 560s känns ändå vettigt.

Haha, ja, jösses, han är exceptionellt lyrisk i sin review.

Intressant att han provar dessa ca $220 lurar med en stack för ca $1300 dock? Gissar att tex HD6XX skulle låta lite vassare med denna stack också.