Erfarenheter/tangentbord Dell XPS 13 9300

Permalänk

Erfarenheter/tangentbord Dell XPS 13 9300

Hej!

Min sambo har bett mig köpa en bärbar dator till henne och eftersom jag själv har en Dell XPS 15 9550 som jag är rätt nöjd med (förutom de svällande batterierna som dock byttes ut utan tjafs) så har jag tittat på den nya 13-tummaren till henne (med 16 GB ram, 8 är dumsnålt va?). Den är väl egentligen ganska overkill för henne men det är ju skönt om det inte segar ner i första taget.

Det jag framförallt undrar nu är hur det svenska tangentbordet ser ut? Jag har läst recensioner som säger att det är ett nytt ANSI-tangentbord med färre tangenter än tidigare, men har inte sett några svenska foton. Jag tänkte mest förvissa mig om att det faktiskt finns ÅÄÖ utmärkt på tangenterna? Hon kan nog inte skriva utan att titta på tangenterna ibland, så det är ett krav att bokstäverna finns där. Om vissa specialtecken har försvunnit spelar ingen större roll tror jag.

Är det nån som har köpt datorn och som vet? Och kanske har andra inputs? Vi bor på vischan så det är inte helt enkelt att hitta en butik som har dem för visning. Närmsta Elgiganten hade det inte.

Tack på förhand!

Permalänk

Dell hade ett börja-skolan-erbjudande med 16-21 % rabatt på sina listpriser till och med i morgon och tillsammans med studentrabatten blev det ett rätt förmånligt erbjudande. Jag vet att de brukar rotera erbjudanden men det här var det bästa jag sett hittills.

Det blev en sån här för 17 300 kr
https://www.dell.com/sv-se/shop/b%C3%A4rbara-dell-datorer/ny-...

Samma dator (tydligen inte samma artikelnummer men samma specs) på prisjakt, billigast Webhallen för 21000
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5387766

Vi får se om vi är nöjda med den, om nån är intresserad av omdömen i framtiden så citera gärna mig så ska jag försöka svara så gott jag kan

Permalänk
Medlem

Nu har du köpt men har inte sett en dell (för den europeiska marknaden) utan ISO-layout på tangentbordet någonsin.

Visa signatur

Chassi;Mobo;RAM: NZXT H7 Flow, Asus Crosshair Hero x670E;Ryzen 7 7700X
RAM;PSU: G.Skill TridentZ 64 GB DDR5 6000MHz;BQ Dark Power 13 1000W
Kylare: Corsair AIO 360 med RGB...
GPU: MSI RTX 4090 Suprim X