Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Asus Geforce RTX 3080 TUF Gaming OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snoddas:

Jag beställde också från Komplett. Vet du om det innebär att man får leverans om den finns under mina ordrar? Prova att ladda om sidan, då fungerade det för mig.

Jag fick ett TUF, och har fått orderbekräftelse på det, beställde runt 14:55. Ville ha ett ZOTAC men den fanns inte ens som tillgänglig så trodde de var helt slut, sedan runt 15:20 dök ZOTAC upp med 6 i lager och jag lade beställning. Det ligger som "Öppen" medan mitt TUF ligger som "Order mottagen". Man kanske kan byta kort med någon ^^

Permalänk

Varför vill man köpa ett OC kort när man kan klocka själv?

Visa signatur

"On the frontlines there is only one commandment... THOU SHALT KILL"

Permalänk
Medlem

Måste bara säga att det är rätt vidrigt att släppa embargot för partnerkort samtidigt som säljstart. Folk ska tydligen köpa grisen i säcken eller vänta länge på sina kort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av firstofmay:

Har två beställningar på komplett men deras ordersida verkar döende så återstår att se... Spänningen är olidlig!

Vill ha bekräftelsemailet genast tack

Visa signatur

Ryzen 7 3700X | MSI B550 Tomahawk MAG | 3600mhz DDR4 | RTX 3070 | EVGA G2 Supernova 750W | Phanteks Enthoo Pro M

Permalänk
Medlem

@wargreymon: Min Zotac står också som "öppen"

Permalänk
Medlem

@wargreymon: Mitt Zotac ligger också som öppet

Visa signatur

Ryzen 7 3700X | MSI B550 Tomahawk MAG | 3600mhz DDR4 | RTX 3070 | EVGA G2 Supernova 750W | Phanteks Enthoo Pro M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snoddas:

Jag beställde också från Komplett. Vet du om det innebär att man får leverans om den finns under mina ordrar? Prova att ladda om sidan, då fungerade det för mig.

Tveksamt, min ligger där men står som "öppen" och då hade jag ändå beställningen lagd inom 30 sekunder.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToirRisker:

@wargreymon: Min Zotac står också som "öppen"

Känns extremt surt att ändra kort nu och hoppa till 1000 i kön på något annat kort dock.

Visa signatur

Ryzen 7 3700X | MSI B550 Tomahawk MAG | 3600mhz DDR4 | RTX 3070 | EVGA G2 Supernova 750W | Phanteks Enthoo Pro M

Permalänk
Medlem
Skrivet av IKEA Billy Bokhylla:

Fick "bara" tag på ett Gigabyte Eagle. Har hört ganska mycket negativt om GB de senaste åren men vi får väl se..

Enligt denna review, har just den modellen bra temperaturer iaf.

https://www.kitguru.net/components/graphic-cards/dominic-moas...

Permalänk
Skrivet av ToirRisker:

@wargreymon: Min Zotac står också som "öppen"

Skrivet av topfuel:

@wargreymon: Mitt Zotac ligger också som öppet

Samma här

Permalänk
Medlem
Skrivet av ramlösa:

Gav upp efter andra försöket, beställde också från webhallen, dyker väll upp om nån månad.
Beställde msi-kortet som var billigare som det fanns 11st av, jävlarna drog pengarna men fick inget kort.

Inet misslyckades 3ggr med att dra pengarna.så gav upp o tog webhallen

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem

det lilla jag sett om tredjepartstillverkarkorten är att FE är bättre, varför köper man dessa när du får bättre kylare till samma pris direkt från nvidia, har jag missat något?

Permalänk
Medlem
Skrivet av joca2513:

Enligt denna review, har just den modellen bra temperaturer iaf.

https://www.kitguru.net/components/graphic-cards/dominic-moas...

Den ser ju nästan lite misstänksamt bra ut..?

Visa signatur

Case: Fractal Design Torrent Solid Black MOBO: ASUS ROG STRIX X670E-A GAMING WIFI CPU: AMD Ryxen 7 7800X3D CPU cooler: Noctua NH-D15 RAM: G.Skill Trident Z5 Neo DDR5 6000MHz CL30 32GB GPU: MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO 12G PSU: ROG Strix 1000W Gold Aura Edition M2: Kingston Fury Renegade 2TB Fans: 4x Noctua NF-A12x25
Monitor: ASUS ROG Swift PG27AQDM 27" 240Hz 1440p OLED QHD Mouse: Razer DeathAdder v3 Pro Wireless
Mousepad:
InfinityMice Speed V2 Keyboard: Wooting Two HE Headset: Audeze Maxwell Mic: Blue Yeti X

Permalänk
Medlem
Skrivet av dakke:

det lilla jag sett om tredjepartstillverkarkorten är att FE är bättre, varför köper man dessa när du får bättre kylare till samma pris direkt från nvidia, har jag missat något?

Ifall man nu bara kunde köpa FE från Nvidia...kan inte ens bekräfta att jag vill bli meddelad när det finns att köpa

Visa signatur

MB: Asus ROG Strix Z370-E Gaming // CPU: Intel Core i7-8700K
GPU: Asus RTX 3080 TUF OC // Acer Predator XB271HU
RAM: Corsair 16GB DDR4 3000Mhz // PSU: Corsair 750W HX
SSD: Samsung 840 Pro 128GB + 850 EVO 250GB + 850 EVO 500GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av dakke:

det lilla jag sett om tredjepartstillverkarkorten är att FE är bättre, varför köper man dessa när du får bättre kylare till samma pris direkt från nvidia, har jag missat något?

Vissa har sina konspirationsteorier att FE endast är en pappersrelease och att nvidia har för avsikt att sälja korten dyrare via partnertillverkarna. Har själv F5'at nvidia sedan strax innan 15 och inte sett någon köp knapp. Läser man reddit m.m. verkar andra länder heller inte sett denna mystiska knapp.

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Blackwizard:

Varför vill man köpa ett OC kort när man kan klocka själv?

Överklockning verkar inte ge mycket förutom högre effektförbrukning.
Så överlag tycker jag att ett kort utan OC, verkar vettigare.
Asus RTX3080 verkar vara ett ganska trevligt kort, i alla fall om man kan få tag på det, för rabatterade priset.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk

Beställde just en sådan från komplett kl 14:56 har fått bekräftelse mail men vet inte om det gick igenom :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeroastic:

Vissa har sina konspirationsteorier att FE endast är en pappersrelease och att nvidia har för avsikt att sälja korten dyrare via partnertillverkarna. Har själv F5'at nvidia sedan strax innan 15 och inte sett någon köp knapp. Läser man reddit m.m. verkar andra länder heller inte sett denna mystiska knapp.

Skulle fallet vara så, då är det AMD som är mitt nästa kort, oavsett om det skulle vara sämre prestanda till liknande peng.

Visa signatur

Intel i5 12600K | 128 GB DDR4 3600 Mhz
ASUS TUF Z690-PLUS D4 | ASUS TUF VG32VQ 32" 1440p
XFX 6900 XT Merc 319 Black Limited
HP ProLiant DL380p Gen8 | HP MicroServer Gen 8 |
Mikrotik 10 GbE Networking

Permalänk
Medlem
Skrivet av joca2513:

Enligt denna review, har just den modellen bra temperaturer iaf.

https://www.kitguru.net/components/graphic-cards/dominic-moas...

Men det är verkligen strykfult. Hade Gigabytes 970 G1 som var ett riktigt trevligt kort men deras 1070 var katastrof. Vägrade ständigt att fungera med deras mjukvara och fläktar som gick sönder vilket dessutom tog 3 månader för dustin att fixa. När det var reparerat hade jag redan ersatt det.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel i5 12600K | 128 GB DDR4 3600 Mhz
ASUS TUF Z690-PLUS D4 | ASUS TUF VG32VQ 32" 1440p
XFX 6900 XT Merc 319 Black Limited
HP ProLiant DL380p Gen8 | HP MicroServer Gen 8 |
Mikrotik 10 GbE Networking

Permalänk
Medlem

Så dom höjer priset i samband med att AMD ska presentera sitt kort?

Får dom billigare kretsar ifrån Nvidia nu bara för att sälja så många som möjligt innan Navi2 kommer?

9000 spänn är ju absurt mycket mer än referenskortet. Kommer Nvidia också höja priset på sitt kort?

Det känns som att utgångspriset är ett jävla lockpris för att skapa hype. Sälj ett fåtal billiga kort sen hålla nere utbudet och låta priserna stiga. För det är ju den som betalar mest som får produkten. Gäller ju båda partnertillverkare, grossister och butiker.

Webhallen har ju slut på sina kort. 30 stycken är enligt dom "på väg", utav varje modell då. Dom lär redan vara sålda.

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
DATOR 2011 års modell: Underbara Sandy Bridge, i7 2600K@4,7 GHz på ett P67 Sabertooth-bräde. Radeon HD 7770

Permalänk
Medlem

Rätt speciellt att man kan köpa EVGA genom Nvidia i Tyskland. Bland annat FTW3 Ultra som är klart högst klockat av de jag sett hittils. Fabriksklockat högre än några kort jag sett tester på klarar. Det betyder ju att dom har lyft på limiten från fabrik och att det är fullt möjligt väldigt snart.

Förresten. Det är slut på FE i hela norden och Europa.

Kan ju i alla fall konstatera att jensen har lyckats väl. Precis som jag varnade för några dagar sedan är detta en uppblåst hype deluxe.
Han har fått folk att sälja sina 2080Ti för 6000 som de köpte för 14000. Nu kostar 3080 redan 9000, och det blir dyrare. För ett kort som har 65% bättre prestanda än 1080Ti och MINDRE vram. GG.

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

Permalänk
Medlem

Haha ja det var ju märkligt Nvidia att det inte går att köpa erat FE-kort 5 sekunder efter att jag fick mail om att ni släppt det.

Permalänk

@Trebsor: var redan slutsålt innan mailen gick ut

Permalänk
Hjälpsam

Verkar stämma att FE bara var en lockvara i mycket begränsad mängd.
IngeNvidia att göra på det sättet.
Vi får hoppas att detta motbevisas med fler kort om ett litet tag.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Blev ett Gigabyte OC kort för mig. Får se hur det går.

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem

Det är precis som mores law is dead pratade om från källor inom partnertillverkare mm. Nvidia kör en riktig fuling åter igen. De "säljer" FE kortet till MSRP men tillgängligheten på dem kommer vara väldigt liten. Detta för de ville få ut "fina" kort till reviewers som sen får väldigt bra reviews. Dessutom kan de "visa" på att de minsan säljer korten "billigt" nu men tyvärr så finns inte många av dem. Partnertillverkarna får tydl cashback från Nvidia första veckorna på sina kort så de ska kunna säljas för "lägre" pris nära MSRP, men sen kommer de kosta i stil med 20 serien.
Börjar spy åt deras lögner och bedrägerier gentemot konsumenterna.

Visa signatur

Lian-Li Tu150 (fläktmoddad) w Corsair SF750 Platinum SFX / Asus Strix B550-i Itx / Ryzen 5600x @ 4.92.. Scythe Fuma 2 / Crucial Ballistix 2x16 3600@4000 / WD Black SN850 NVME + Kingston A2000 NVME / MSI Radeon RX 6800 referens / 2x120mm Noctua NF-A12x15 golv. 2x120mm Noctua NF A12x25 In och Utblås. Fläktmod tak 1x140mm Noctua NF A14 utlblås via kammare baktill. Samsung 34" c34j791 3440x1440.

Permalänk
Medlem

Jag köpte ett ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming OC via webhallen
Fick ett bekräftelsemail utskickat så min order är under behandling.
Hade varit kul och få vara en av dom som får första batch, men är inte otålig, ska bli kul och få nytt gfx 😊
Blev dock utkastad 5 gånger från webhallen vid 15:00 😅 vore kul och se hur mycket trafik som deras system blev utsatt för vid kl 15:00 😋

Visa signatur

[ Fractal Design Define S Svart ] [ ASUS ProArt X670E-Creator WIFI ] [ Amd Ryzen 9 7950x3D ]
[ G.Skill Trident 64GB DDR5 6000MHz ] [ Noctua NH-D15 Chromax Black ]
[ Western Digital Black SN850X 1TB Gen4 ] [ Samsung 870 QVO 2TB MZ-77Q2T0BW ]
[ ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming OC ]
[ Corsair AX860 80 Plus Platinum ] [ Gigabyte 32" M32U IPS 4K 144 Hz HDMI 2.1 ]

Permalänk
Medlem

FERMI IS ALIVE!!! Den verkar ju helt grym Nvidias nya "custom" 8nm process hos Samsung, eller ja i alla fall grymt varm. Inga Nvidia ägare kommer ju behöva använda element i vinter i alla fall, alltid något positivt

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem
Skrivet av topfuel:

@firstofmay: Inet gick inte att beställa ifrån. Försökte från 15:01 till 15:18 sen gav jag upp och la en beställning hos komplett.se som inte hade några problem alls!

Inet erbjöd instabox som inte funkade så lyckades ej knipa nåt kort... insåg försent att leveranssättet var problemet.