Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Tråden för oss som kommer att uppgradera till Nvidias 3000-serie Ampere

Permalänk
Medlem

@puttey: Står det bara att "Du får ett nytt e-postmeddelande när beställningen är på väg..."? Ser iaf min order på komplett.se men står bara "öppen" än så länge.

Visa signatur

Samsung 77" S90C QD-OLED || LG OLED 42C2 || Sony 77" A80J OLED || Macbook Pro 16" M1 Max 1TB 32GB || Asus ROG Azoth med Black Ink V2s (205g0) + Asus ROG Harpe ACE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bonovox85:

Beställde ett Zotac på Komplett till sist, stod de fanns 6 st kort kvar när jag la min, får väl se om man får ett kort. Inte fått mail.

Samma här..stod att det va 14 kvar ..får la se om dom inte luras hehe
Inet va ju rena katastrofen..

Permalänk
Medlem
Skrivet av izcho:

han trollar, guilty until proven otherwise

XD

Permalänk
Medlem

@Bonovox85: Samma här, jag och en polare la en beställning var, då var det också 6 kvar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Muppetlord:

Nu får folket hos Nvidia vakna till tycker jag.

Ja, meddela mig already.

Permalänk
Medlem

Försökte beställa ett kort på komplett och gick igenom med betalning men inget på orderhistorik, eller bekräftelse mail. Skall jag tolka detta som att min order har försvunnit ut i tomma intet?

Permalänk
Medlem

Komplett har enligt deras hemsida fortfarande en del kort i lager, osäkert om det går att lita på dock

Visa signatur

ASUS ROG Strix 550-I | Ryzen 5 5600x | Gigabyte RTX 3070 Aorus Master 8GB | WD m.2 1tb | Samsung M.2 500GB | Corsair SF750 750W | 2x16GB Corsair Vengeance LPX | EVGA Supernova G2 750W | Predator Ultrawide 34" 1440p | Coolermaster NR200P White

Permalänk
Medlem

Beställde från komplett när det var mer än 10kvar iaf.
gigabyte eagle oc

Ordern har status "öppen" gör mig lite orolig :/

Visa signatur

PC: [4090 Aorus Master] [7800X3D] [Crosshair X670E Gene]
[TeamGroup DDR5 7200 32gb A-die@6200MT/s]
Kringutr: [Dell G3223Q 32"4k] [proXsuperlight] [DuckyOne2 TKL]
[Mayflower Arc] [AKG K7XX] [Blue Yeti]

Permalänk
Medlem

@Toss3: jo har då fått samma

Visa signatur

Cpu : Amd 5950x, Moderkort: X570, Socket-AM4, Grafikkort: Asus Geforce RTX 3080 TUF Gaming OC, Minne: Beast DDR4 3600MHz 32GB, Skärm: LG ultragear 38gn950, ASUS ROG Swift PG279Q 27 3 Tb Nvme M2 disk 7GB /write & read.

Permalänk
Medlem
Skrivet av izcho:

vad gör du då?

Försöker betala men ger ett felmeddelande.

Permalänk
Medlem

Kan man tänka sig att den svenska, nordiska(?) Nvidia-affären inte fick någon tilldelning alls? Om nu Nvidia UK har sålt slut, blir det kanske inget till de små marknaderna och bara försening <1 månad typ.

Permalänk
Medlem

Jag och frugan satt som hönor vid alla möjliga sidor och spammade o försökte få tag i vilket jävla kort som helst som inte var alldeles för dyrt.

Jag fick leveransdatum 20 okt på ett TUF OC men helt plötsligt plingar det till till i frugans mobil och hon har fått bekräftelse på ett TUF utan OC som kommer imorgon! Det blev aldrig något godkännande på inets hemsida men ett bekräftelse-mail kom i alla fall! Woohoo!

Spännande att se om det dyker upp om nån dag eller två!

Permalänk
Medlem
Skrivet av cfwin:

Kan man tänka sig att den svenska, nordiska(?) Nvidia-affären inte fick någon tilldelning alls? Om nu Nvidia UK har sålt slut, blir det kanske inget till de små marknaderna och bara försening <1 månad typ.

De skriver ju "Tillgängliga från och med 2020–09–17".

Permalänk

@MaxSun: Jag beställde också zotacen när lagerstatusen var 6st..

Permalänk
Medlem
Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

Min order är "öppen" på komplett men inget mail...

Visa signatur

RTX 3090 - Ryzen 3700X - 16GB RAM 3600MHz

Permalänk
Medlem

Grattis till alla som fått tag på ett kort! Hoppas ni blir nöjda! En tvättäkta papperslansering det här. Märkligt att inte Nvidia själva släppt/släppte sina dock? Tur det kommer flera kort i lager. Så småningom

Visa signatur

För närvarande dator"fri". Sparar till nytt :)

Permalänk
Medlem

Beställde MSI GeForce RTX 3080 GAMING X TRIO klockan 14:56 står ÖPPEN... bara vänta och se nudå

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Bagan:

Jag och frugan satt som hönor vid alla möjliga sidor och spammade o försökte få tag i vilket jävla kort som helst som inte var alldeles för dyrt.

Jag fick leveransdatum 20 okt på ett TUF OC men helt plötsligt plingar det till till i frugans mobil och hon har fått bekräftelse på ett TUF utan OC som kommer imorgon! Det blev aldrig något godkännande på inets hemsida men ett bekräftelse-mail kom i alla fall! Woohoo!

Spännande att se om det dyker upp om nån dag eller två!

Med lite tur kommer det på Fredag.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

@jonarin: Uppdateras kanske under dagen med ett senare datum? Konstigt att de flesta nätbutikerna verkar ha lyckats med ett släpp runt kl 15 medan Nvidia själva inte skulle lyckas...blir pessimist här

Permalänk
Medlem

Någon alls som beställt från komplett som fick i första batchen av något kort?

Jag beställde några sekunder av asus tuf efter öppning där det fanns 50 i lager och det står att min kommer 30e oktober

Permalänk
Medlem

har plats 168 i kö på komplett lol

Visa signatur

RTX 3090 - Ryzen 3700X - 16GB RAM 3600MHz

Permalänk
Medlem

Annars så slänger outlook bekreftelsemail i skräpkorgen

Permalänk
Medlem

Amazon.de har Zotac som kan beställas nu. Står i lager 18 sept och skickas 22 Sept för de som är intresserad.

https://www.amazon.de/Zotac-ZT-A30800D-10P-Geforce-3080-Grafi...

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Inaktiv

nvidia ska tamigfan ha en pungspark ...... helt jävla bedrövligt att inte ha en fungerande sida .

pinsamt dåligt av dom , bäst tuf gaming oc är bra nu man vet absolut ingenting om något kort utom FE

Permalänk
Medlem

Jag fick in ett Asus TUF 3080 i varukorgen på inet men när jag skulle betala kraschade sidan ihop. Lyckades dock få tag i ett Asus TUF 3080 OC från Proshop! Yay!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

@MinpinStudios: Hur vet du det?

Visa signatur

Samsung 77" S90C QD-OLED || LG OLED 42C2 || Sony 77" A80J OLED || Macbook Pro 16" M1 Max 1TB 32GB || Asus ROG Azoth med Black Ink V2s (205g0) + Asus ROG Harpe ACE

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinpinStudios:

har plats 168 i kö på komplett lol

Vilken kö?

Permalänk
Medlem

Men vad pysslar Nvidia med.. Ska man sitta och fortsätta trycka F5 eller borde man ge upp..

Permalänk
Lego Master

Finns det nån rep för Nvidia här i forumet som vi kanske kan kölhala en aning?
Om dom vågar sticka fram näsan ens.

Fast å andra sidan...har Nvidia själva gått ut med att dom skulle släppa sina kort vid 15.00? Eller gällde det bara partnerkorten hos andra ÅF?

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield