Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

(Blocket) Avsändare vill skicka via postnord

Permalänk
Medlem

(Blocket) Avsändare vill skicka via postnord

Hej! Tänkte köpa ett par hörlurar på blocket. Dock bor säljaren på andra sidan landet, så jag erbjöd att betala för frakt + pris. Säljaren vill skicka med postnord då han aldrig använt blocketpaketet tidigare. När han lämnar in paketet till ett ombud, ska jag kunna se att paketet är inlämnat via postnordsappen eller söka på det försendelse nr han ger mig kan jag betala. Han lämnar alltså in paketet till ett postombud, och efter det kan jag betala, när jag ser att paketet är påväg. Skulle jag inte bara kunna skita i att betala? Självklart gör jag inte det men folk brukar ju inte direkt ha stor tillit online.

Kan man återkalla paket? Det låter för bra för att vara sant, och jag får lite konstiga vibbar av det hela. Han skulle väga paketet för o se hur mycket det lär kosta, då det iallafall inte skulle vara mer än blocketpaketet (119kr).

Inget telefonnummer står på annonsen men det är rätt vanligt. Ingen address, bara ett namn.

Permalänk
Medlem

@Nappev: Jag beställde en gång en grafikkort från en privatperson och betalade dessvärre i förskott. Avsändaren skickade via PostNord och paketet kom fram utan några större konstigheter. Problemet var bara att innehållet i paketet var allt annat än det jag hade beställt så där har du en ganska tråkig risk med att vänta på paket från en privatperson.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Avstängd

Du har väl dock ingen aning om vad som ligger i paketet?

Skulle jag sälja något på blocket skulle jag kräva förskottsbetalning.

Blocketpaketet är inte heller vattentätt om jag förstått det rätt då köparen bara kan hävda att produkten inte låg i paketet när det kom fram.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nappev:

Hej! Tänkte köpa ett par hörlurar på blocket. Dock bor säljaren på andra sidan landet, så jag erbjöd att betala för frakt + pris. Säljaren vill skicka med postnord då han aldrig använt blocketpaketet tidigare. När han lämnar in paketet till ett ombud, ska jag kunna se att paketet är inlämnat via postnordsappen eller söka på det försendelse nr han ger mig kan jag betala. Han lämnar alltså in paketet till ett postombud, och efter det kan jag betala, när jag ser att paketet är påväg. Skulle jag inte bara kunna skita i att betala? Självklart gör jag inte det men folk brukar ju inte direkt ha stor tillit online.

Kan man återkalla paket? Det låter för bra för att vara sant, och jag får lite konstiga vibbar av det hela. Han skulle väga paketet för o se hur mycket det lär kosta, då det iallafall inte skulle vara mer än blocketpaketet (119kr).

Inget telefonnummer står på annonsen men det är rätt vanligt. Ingen address, bara ett namn.

Jag skulle begära en bild på personens ID-Kort och adress, sedan kolla folkbokföringen att det är "riktig" person.

Att skicka ett paket kan ändras på flera olika sätt + han kan ju lika väl skicka en tegelsten? Det vet du inget om..

Klurigt oavsett, men jag tycker om att veta vem jag har kontakt med iaf..

Om det är Swishbetalning brukar ju namnet synas där.

//Erik

Visa signatur

I7 12700K | Noctua Chromax NH-D15 | 48GB Corsair 3200MHZ | MSI PRO Z690-A | XFX MERC 310 Radeon 7900 XTX |1 TB WD Black NVME | 34" Samsung C34H890 100HZ Freesync | Fractal Design R6 | Corsair RMX 850W 80+ Gold | Win11 Pro | 500/100 Fiber

Permalänk
Medlem

@Nappev: Är du orolig, kör facetime eller liknande under tiden han packar paketet och lämnar in det på posten. Dock vet du inte om hörlurarna fungerar eller inte..

Visa signatur

¯\_(ツ)_/¯

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maxizor:

Jag skulle begära en bild på personens ID-Kort och adress, sedan kolla folkbokföringen att det är "riktig" person.

Att skicka ett paket kan ändras på flera olika sätt + han kan ju lika väl skicka en tegelsten? Det vet du inget om..

Klurigt oavsett, men jag tycker om att veta vem jag har kontakt med iaf..

Om det är Swishbetalning brukar ju namnet synas där.

//Erik

Håller med eller köp här på sweclockers, tycker det är lätt att se seriösa säljare här!

Permalänk
Medlem

Läste ett inlägg igår från en person på Facebook som hade gjort liknande. Hon hade fått ett foto på paketet från inlämningsstället och betalade gladeligen pengarna då. Problemet var bara att det låg papper i det och inte den varan personen hade köpt. Så att ska man vara hyfsat säker, kör med Facetime eller liknande som tidigare nämndes.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nappev:

Hej! Tänkte köpa ett par hörlurar på blocket. Dock bor säljaren på andra sidan landet, så jag erbjöd att betala för frakt + pris. Säljaren vill skicka med postnord då han aldrig använt blocketpaketet tidigare. När han lämnar in paketet till ett ombud, ska jag kunna se att paketet är inlämnat via postnordsappen eller söka på det försendelse nr han ger mig kan jag betala. Han lämnar alltså in paketet till ett postombud, och efter det kan jag betala, när jag ser att paketet är påväg. Skulle jag inte bara kunna skita i att betala? Självklart gör jag inte det men folk brukar ju inte direkt ha stor tillit online.

Kan man återkalla paket? Det låter för bra för att vara sant, och jag får lite konstiga vibbar av det hela. Han skulle väga paketet för o se hur mycket det lär kosta, då det iallafall inte skulle vara mer än blocketpaketet (119kr).

Inget telefonnummer står på annonsen men det är rätt vanligt. Ingen address, bara ett namn.

Du vet ju inte ens vad det är han skickar. Kan vara trasiga hörlurar, eller kinakopia, eller en sten, eller en använd kondom.

Det låter för mig som att du håller på att bli blåst av en skojare. Har man ett par hörlurar och vill sälja, då finns det ingen rimlig anledning att inte vilja använda sig av blocketpaketet

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk

Jag har alltid skickat i förskott utan att ens tänka på att det finns någon risk. Tror alltid det bästa om folk, vilket gjorde att jag gick på en nit förra sommaren. Swishade 1.500kr för ett grafikkort som aldrig kom. Har fått vittna i tingsrätt etc bara för att jag trodde det bästa.
Efter det, swishar jag aldrig i förväg.

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Nappev:

Säljaren vill skicka med postnord då han aldrig använt blocketpaketet tidigare.

Blocketpaket är ingen frakttjänst utan enbart en betaltjänst.
Och det "ska" fungera som så att köpare betalar in till blocketpaket, säljare skickar, köpare hämtar ut och godkänner vara, blocketpaket betalar ut till säljaren.
Det ska vara mycket säkrare enligt dom själva.

Tyvärr så gäller det nästintill bara i teorin för i verkligheten så är det nästintill likvärdig säkerhet som att betala/skicka i förskott.
Och OM det händer nåt så behöver den som blivit blåst ändå göra samma saker som utan blocketpaket, dvs polisanmäla/tingsrätt/osv.

Det enda blocketpaket/etc gör är att det i bästa fall stoppar en affär där en/båda parter hade tänkt sig en blåsning.
Och då handlar det om dom absolut mest okunniga skojarna som tänker å shit! paket/betaltjänst som kontrollerar skit ABORT/ABORT, för dom som har hållt på med det ett tag (=3-4 tidigare blåsningar) vet mycket väl om att blocketpaket inte tillför nån säkerhet alls och kör på i alla fall.

Klipper in inlägg från mig i annan tråd om vad som hände mig.

Skrivet av grizzly666:

Heller det som hände mig för ett par år sen.

Säljer och skickar en vara för runt 900:- samma dag som bet kommer in (ej blocket) använder dock internetgirot.se (som är samma skit då blocket äger båda).
Jag skickar paketet med varan i som då väger runt 1,5kg (kommer ej ihåg exakt) enligt posten.
Köparen får paketet 1-2 dagar senare och 2 dagar efter det påstår att paketet var tomt dvs enbart en kartong med lite paketerings materiel i och jag vill då ha tillbaks paketet (vilket jag får betala för).

Får efter över en vecka paketet som nu vägde runt 150-200 gram (kommer ej ihåg exakt men MARKANT lägre vikt var det).
Och paketet är ju då givetvis tomt dvs köparen har behållt varan och skickat mig ett tomt paket som vägde över 1kg mindre än vad jag skickade.

Tar kontakt med internetgirot och lägger fram alla bevis/info jag har som tex vikt/sändningsnummer där dom kan kolla postens egna uppgifter där vikt är en uppgift dom kan kolla.
Och säger samtidigt att det är ju solklart att köparen har behållit något ifrån paketet då vikt skiljer enormt mycket och då köparen sa att paketet var tomt och ej innehöll felaktig vara/nåt annat som tex sten/etc så är det ju rätt klart att denne har behållit varan.
Dagen efter jag tog kontakt med internetgirot så betalar dom tillbaks allt till köparen och nån timme efter det får jag ett mail som säger att jag inte ska skicka toma paket utan skicka det köparen har köpt.

Efter det fick jag aldrig mer nåt svar på varken mail/tele/post.

Och jag har sett liknande händelser med blocketpaket.
Har även sett där det gått åt andra hållet att trots att köparen ej godkänner "köpet" antingen genom felaktig/frånvarande/trasig vara och har film/bild bevis men säljaren får pengarna i alla fall.

Det vanligaste är dock att dom behåller pengarna tills ett domslut finns.
Dvs en polisanmälan/tingsrätten men då måste ju tex polisanmälan ej hamna i runda arkivet 3sek efter den är gjord tyvärr så är ju den risken nästintill obefintlig för dom flesta anmälningar idag.

Sen en inklippning om hur det skulle bli säkrare.

Skrivet av Nagelfar:

Något som blocketpaketet skulle behöva för att verkligen fungera riktigt bra är ju någon sorts vittnesdel.
Typ att där man lämnar in paketet vittnar på att varan är det som står beskrivet på försändelsen.

Japp krav på att paketera och öppna vid inlämnande/uthämtande inför minst ett vittne som jobbar där är det enda som skulle göra nånting, men även detta är inte 100%.
Är man själv okunnig och köper tex ett 1151 moderkort men får ett 1155 missar det tills man kommer hem och vittnet har sett 2 moderkort tidigare under hela sitt liv så är man ju troligen mer körd med ett sådant system än vad vi har idag, dvs både du o vittnet godkände ju varan vid uthämtningen.
Heller varför inte ett scenario där vittnet är en kumpan av säljaren/köparen som vill blåsa den andra.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar på så kort tid!

Det rör sig om ett par dt 770, för en 800kr+frakt. Jag kan vänta, så jag gör nog det tills någon kommer upp med samma par hörlurar i Göteborgsregionen eller en här på sweclockers.

Permalänk
Medlem

Jag har handlat så hundratals gånger och det har gått bra 99% av gångerna. Dock drar jag öronen åt mig när en säljare säger att den inte vet hur man gör, för kan man inte läsa och följa enkla instruktioner så kan man nog inte sköta ett par hörlurar heller. Blocketpaketet är ju inte direkt komplicerade saker.
Detta är ganska vanligt på facebook faktiskt, att säljarna säger att de inte vill skicka för det är jobbigt eller de inte vet hur man gör.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nappev:

Hej! Tänkte köpa ett par hörlurar på blocket. Dock bor säljaren på andra sidan landet, så jag erbjöd att betala för frakt + pris. Säljaren vill skicka med postnord då han aldrig använt blocketpaketet tidigare. När han lämnar in paketet till ett ombud, ska jag kunna se att paketet är inlämnat via postnordsappen eller söka på det försendelse nr han ger mig kan jag betala. Han lämnar alltså in paketet till ett postombud, och efter det kan jag betala, när jag ser att paketet är påväg. Skulle jag inte bara kunna skita i att betala? Självklart gör jag inte det men folk brukar ju inte direkt ha stor tillit online.

Kan man återkalla paket? Det låter för bra för att vara sant, och jag får lite konstiga vibbar av det hela. Han skulle väga paketet för o se hur mycket det lär kosta, då det iallafall inte skulle vara mer än blocketpaketet (119kr).

Inget telefonnummer står på annonsen men det är rätt vanligt. Ingen address, bara ett namn.

Ja, avsändaren kan säga att han vill ha tillbaka paketet. Vet dock inte hur man gör det då jag aldrig gjort det.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Avstängd

Vill någon luras är det ju svårt, blocketpaketet och liknande tjänster gör det ju säkrare för köparen men mindre säkert för säljaren. Enda sättet att vara säker är ju att träffas och kontrollera produkten tillsammans innan man betalar eller tar betalt.

Det sagt så är min erfarenhet att de flesta är ärliga. Jag har köpt mängder med barnkläder på blocket och liknande och betalt i förväg utan några problem med att paket är tomma eller så. Däremot kan folk vara lite fula när de tar bilder, jag köpte ett par barnskor som såg rätt fina ut på bilden men när de kom fram så hade stora hål på de sidor som inte syntes, så 150 plus frakt i sjön där. Men man kan ju be dem skicka fler bilder eller så, eller typ en ny film där ett moderkort bootar eller vad det nu kan vara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maxizor:

Jag skulle begära en bild på personens ID-Kort och adress, sedan kolla folkbokföringen att det är "riktig" person.

Att skicka ett paket kan ändras på flera olika sätt + han kan ju lika väl skicka en tegelsten? Det vet du inget om..

Klurigt oavsett, men jag tycker om att veta vem jag har kontakt med iaf..

Om det är Swishbetalning brukar ju namnet synas där.

//Erik

Skulle du skicka en bild på ditt id-kort till en random person på internet? Då är du sinnessjuk

Att handla online är alltid lite av en chansning. Någon måste alltid ta första steget - oftast betalar den som köper först, oavsett om det är direkt till säljaren eller till mellanhand

Minns själv när jag köpte ett grafikkort för flera år sedan... Måste ha varit typ 2005 så länge sedan nu... Det var en bytesaffär, jag fick ett grafikkort plus skickade ett grafikkort plus cash.

När jag hämtade ut mitt paket var det fel kartong, dvs ett annat sämre grafikkorts kartong. Antog så klart att det var en blåsning. Åkte till en en postdistributionscentral (inte litet Ombud) där kunde jag stoppa det paket som jag skickat för typ 150kr

Sen visade det sig att andra parten bara skickat rätt kort i fel kartong, så jag agerat lite hastigt så allt löste sig till slut. Men visst går det nog att stoppa paket om postnord inte tagit bort den funktionen

Permalänk
Medlem

Om hörlurarna är så pass dyra att du inte vill bli av med pengarna ska du bara godkänna blocketpaket, speciellt nu när säljaren försöker välja de betalsätt som går att luras på med motiveringen att den "inte förstår blocketpaket"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nappev:

Tack för alla svar på så kort tid!

Det rör sig om ett par dt 770, för en 800kr+frakt. Jag kan vänta, så jag gör nog det tills någon kommer upp med samma par hörlurar i Göteborgsregionen eller en här på sweclockers.

Handlar ju inte om någon jättesumma. Be om personuppgifter och kolla upp vem säljaren verkar vara. Är det inget skumt så hade jag litat på säljaren.

Permalänk
Medlem

Det finns inget 100% säkert sätt att sköta distanshandel på. I den absoluta majoriteten av fallen går det dock bra.

För er som rekommenderar att köparen ska kolla upp personuppgifter med hjälp av ID-kort och liknande: många bedragare skiter i det faktum att de blir polisanmälda, då bedrägerierna ofta bottnar i att bedragaren behöver pengar till missbruk. Ekonomiska problem är ovidkommande, likväl personens straffregister. Om köparen nu ska kolla upp nån uppgift så bör det vara kronofogden och brottsregistret, men jag tror att det är en rätt tidskrävande historia.

TS: Få ett känn för personen och gå på magkänsla.
- Blocketpaketet är bra för köparen men dåligt för säljaren.
- Förskottsbetalning är bra för säljaren men dåligt för köparen.
- 50/50 (hälften före, hälften efter att paketet kommit fram) brukar inte vara vidare populärt, och som säljare drar jag ofta öronen åt mig när köparen förespråkar denna modell. Inte för att jag nödvändigtvis tror att köparen har onda intentioner, utan för att jag vet att folks motivation till att agera tenderar att försvinna efter det att de fått vad de vill ha.

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

@Maxizor: Finns mer moderna lösningar för sådant nu förtiden. IDkoll tror jag det kanske heter?

Permalänk
Avstängd

Det är om man tar IDkoll och upplysning för eventuella skulder hos kronofogd och liknande, men det är också ganska ambitiöst

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av CooingPendulum:

@Maxizor: Finns mer moderna lösningar för sådant nu förtiden. IDkoll tror jag det kanske heter?

Det är ifs bra

Visa signatur

I7 12700K | Noctua Chromax NH-D15 | 48GB Corsair 3200MHZ | MSI PRO Z690-A | XFX MERC 310 Radeon 7900 XTX |1 TB WD Black NVME | 34" Samsung C34H890 100HZ Freesync | Fractal Design R6 | Corsair RMX 850W 80+ Gold | Win11 Pro | 500/100 Fiber

Permalänk
Lego Master

Jag köper bara saker jag antingen har råd att inte få trots betalning, eller jag kan rimligen åka och hämta själv.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Avstängd

@Nappev:

Nu vet jag inte vad du köpte hörlurar för, men har lite svårt att tro att någon skulle försöka blåsa en med en liten summa ofta så försöker dom blåsa med ett större belopp.

Om summan är liten så skulle jag tro på att personen kanske inte är så gammal och personen föräldrar vill att man ska skicka på det sättet.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

Lite sidospår, men känns inte blocketpaket sjukt osäkert för en säljare?
Känns inte som att det är mycket som hindrar från att köparen bara säger att man fått en trasig vara eller stenar eller liknande i sitt paket. Sen skickar köparen bara tillbaka något annat, och får pengarna tillbaka.
Känns väldigt bra från en köpares sida, men sjukt osäkert som säljare.

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die

Permalänk
Medlem
Skrivet av zOlid:

Lite sidospår, men känns inte blocketpaket sjukt osäkert för en säljare?
Känns inte som att det är mycket som hindrar från att köparen bara säger att man fått en trasig vara eller stenar eller liknande i sitt paket. Sen skickar köparen bara tillbaka något annat, och får pengarna tillbaka.
Känns väldigt bra från en köpares sida, men sjukt osäkert som säljare.

Köparen får väl dock inte pengarna tillbaka förrän både säljare och köpare meddelat att allt är i sin ordning? Det är väl hela grejen: att en mellanhand har hand om pengarna tills alla är överens?

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorian:

Köparen får väl dock inte pengarna tillbaka förrän både säljare och köpare meddelat att allt är i sin ordning? Det är väl hela grejen: att en mellanhand har hand om pengarna tills alla är överens?

Köparen har varan, säljaren har inte pengarna. Det är inte direkt en utgångspunkt som är säljaren till gagn, utan lämnar gott om utrymme för en oseriös köpare.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem

@twit: Ja, men min poäng är: vad har köparen att vinna på att härja? Vad är incitamentet?

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorian:

Köparen får väl dock inte pengarna tillbaka förrän både säljare och köpare meddelat att allt är i sin ordning? Det är väl hela grejen: att en mellanhand har hand om pengarna tills alla är överens?

Skrivet av twit:

Köparen har varan, säljaren har inte pengarna. Det är inte direkt en utgångspunkt som är säljaren till gagn, utan lämnar gott om utrymme för en oseriös köpare.

Precis.
Säger köparen att saker inte var i sin ordning så räcker det oftast verkar det som.

Hur ska Blockets tjänst veta vem som talar sanning?
Grejen är att du har inte några pengar, men köparen har varan.

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nappev:

Hej! Tänkte köpa ett par hörlurar på blocket. Dock bor säljaren på andra sidan landet, så jag erbjöd att betala för frakt + pris. Säljaren vill skicka med postnord då han aldrig använt blocketpaketet tidigare. När han lämnar in paketet till ett ombud, ska jag kunna se att paketet är inlämnat via postnordsappen eller söka på det försendelse nr han ger mig kan jag betala. Han lämnar alltså in paketet till ett postombud, och efter det kan jag betala, när jag ser att paketet är påväg. Skulle jag inte bara kunna skita i att betala? Självklart gör jag inte det men folk brukar ju inte direkt ha stor tillit online.

Kan man återkalla paket? Det låter för bra för att vara sant, och jag får lite konstiga vibbar av det hela. Han skulle väga paketet för o se hur mycket det lär kosta, då det iallafall inte skulle vara mer än blocketpaketet (119kr).

Inget telefonnummer står på annonsen men det är rätt vanligt. Ingen address, bara ett namn.

Säljaren kan väl också göra så att du endast kan betala ditt paket när du ska hämta ut det? Innan betalning ber du om att få öppna paketet på plats för att se att allt är i sin ordning.

Visa signatur

ASUS Rog Strix X-570 E-Gaming | AMD R9 3900X 12 Cores @ 4.3GHz @ 1.28Vcore, 24/7 Stable | 16GB DDR4 Corsair Vengance @ 3600MHz CL16, 21, 21, 38 | Asus RX 6800 TUF Gaming @ 2450/2130 Mhz | Corsair AX 1200W | Custom vattenkylning av EKWEB och Phobya (CPU) | ASUS Essence STX II Ljudkort | Sennheiser HD598 | Corsair Force GT 120GB SSD (OS Drive) | Samsung 850 Pro 256GB SSD (Some Games) | WD Black SN750 NVMe 1TB SSD @ game mode | 4x WDC diskar 3.8TB |