Permalänk
Medlem

Garanti på mus?

1. Jag har bytt gliders på min GPW (mus), har jag nu ingen garanti eller gör det inget?
2. Den börjar få spinouts typ 1 gång per dag så tänkte reklamera den. Har reklamerat förut, då brukar de gå iväg med musen och kolla. Men eftersom det händer så sällan. Kan de ändå se vad som är fel?

Permalänk
Medlem

Jag har svårt att tro att de kommer ens märka / bry sig om att du bytt glides. Om de inte lyckas reproducera felet så är det kanske också svårt att få den utbytt (Säkert beroende på återförsäljare).

Jag har endast reklamerat en mus tidigare och det var något i stil med att vänster musknapp i princip alltid dubbelklickade. Det enda personen som tog emot reklamationen gjorde var att koppla in den i datorn han stod framför och märkte felet direkt och jag gick ut med en ny från affären (NetOnNet).

Min poäng var att när personen går bak med musen och kollar så kopplar den mest troligt bara in den i närmast lediga dator för att se om det går att reproducera.

Edit: Kanske att det kan vara enklare om det är fel som brukar hända med den musen och du kan påvisa att det är ett relativt vanligt problem.

Hela min kommentar är ju för övrigt antaganden / tankar (som alla kommande kommentarer) eftersom att den enda som faktiskt kan svara rakt ut är återförsäljaren.

Permalänk
Medlem

Hm okej, va bra att gliders inte hindrar iaf