Permalänk
Medlem

DNS_PROBE_FINISHED_NXDOMAIN

Allt funkade felfritt fram tills idag, när jag försöker gå in på t.ex. twitch eller reddit så får jag upp följande felmeddelande "DNS_PROBE_FINISHED_NXDOMAIN" har försökt med release, renew ip och flushdns vilket inget har hjälpt. Har stängt av windows automatiska identifiering av proxy inställningar, har startat om datorn efter allt men inget funkar. Har Bredband2, ligger detta problemet hos dem eller är det något mer jag kan testa? Extremt irriterande att det bara uppstår sådär, alla andra sidor verkar fungera.

Permalänk
Medlem

Har du testat med någon annan enhet på samma nät? kör du trådlöst?

Testa en annan DNS? cloudflare har 1.1.1.1 / 1.1.1.0

Permalänk
Medlem

Har samma problem. Tror dock det är ett internationellt spritt problem just nu. Finns en ny tråd:

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1605615-varlden-europa...

Permalänk
Inaktiv

Det är internettrubbel i EU, USA och sydamerika. Kan ha med det att göra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frisell:

Har du testat med någon annan enhet på samma nät? kör du trådlöst?

Testa en annan DNS? cloudflare har 1.1.1.1 / 1.1.1.0

Kör med sladd, har testat på telefonen och samma problem där :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av vane505:

Har samma problem. Tror dock det är ett internationellt spritt problem just nu. Finns en ny tråd:

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1605615-varlden-europa...

Skrivet av anon8870:

Det är internettrubbel i EU, USA och sydamerika. Kan ha med det att göra?

Aha... Ja då är det inte mycket lönt att sitta och försöka lösa detta nu då, tack för infon!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Fzk:

Aha... Ja då är det inte mycket lönt att sitta och försöka lösa detta nu då, tack för infon!

Hehe nä du kommer inte fram till någon lösning så lika bra chilla och hoppas de får ordning på grejerna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon8870:

Hehe nä du kommer inte fram till någon lösning så lika bra chilla och hoppas de får ordning på grejerna.

Allt verkar flyta på igen