Någon som har tips på öppna headset?

Permalänk

Någon som har tips på öppna headset?

Har inskaffat Arctis Pro, medans dom är sjukt bra i ljudkvalitet så blir jag irriterad över att jag har mitt egna hjärta slå konstant, men det verkar som att det är väldigt svårt att hitta headset som är öppna, alla verkar vara slutna vilket jag förstår många föredrar då det ger säkert bättre ljud. Men jag skulle kunna byta bort det för att inte behöva höra mitt hjärta, eller höra mig andas och höra när någon annan eller jag pratar xD

Permalänk
Medlem

Jag har ett par gnisslade G933 som jag tycker är bra ljud och bra batteritid

Visa signatur

Ghost S1 Ash MKIII | Asus Strix B550-I Gaming | Ryzen 5 3600 | NH-L12 Ghost Edt.| 2060 FE| SF750 Plat. custom cables | Corsair LPX 16GB 3600MHz | Arctis 7 | G900/G604 | 2xPG279Q | HHKB Hybrid(Black)/Hybrid Type-S(White)

Nuvarande: S21 Ultra/S10+(PoGo)
Historik: Nokia: 3310, 8310 | LG: GD900 |OP: 6, 6T, 8 | Xiaomi: Redmi Note 5 |Apple: 3, 3G, 3GS, 4, 4S, 5S, 6, 6S+, 8+, 11 Pro Max| Samsung: S7 Edge, Note 8, 20 Ultra, S20FE

Permalänk
Medlem

Finns en hel del öppna gaming headsets https://classic.prisjakt.nu/kategori.php?b=s451643232

Men tycker du ska kontakta en läkare om du hör hjärtat slå, låter inte bra det där

Visa signatur

Intel Core i7 4770K @ 4.2GHz | MSI Z87-G45 GAMING | Phanteks PH-TC14PE | MSI GTX 980 Ti Gaming 6G | Kingston HyperX Beast DDR3 2400MHz 16GB | EVGA SuperNOVA G2 750W | Samsung 840 EVO 120GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A400 240GB | Seagate Barracuda ST2000DM008 2TB | Fractal Design Define R4 | Lenovo Y27Q-20 | BenQ XL2411Z | Glorious Model I | Mountain Everest Max | Sennheiser HD 560S | FX-AUDIO DAC-X6 | Samson Meteor Mic

Permalänk
Medlem

Sennheiser har fler modeller som är bra

Permalänk
Medlem
Skrivet av JunkyVirus:

... alla verkar vara slutna vilket jag förstår många föredrar då det ger säkert bättre ljud.

Den allmänna åsikten är att öppna lurar har bättre ljud än slutna för allmän lyssning. Inte alls konstigt då en högtalare skapar lika mycket tryckförändringar (ljud) bakom och framför högtalarelementet. Slutna lurar måste hantera det i ett slutet utrymme vilket skapar reflektioner och hindrar elementet från fri rörelse. Det stora problemet med öppna hörlurar och varför de inte är lika populära är att man hör omvärlden nästan lika bra som om du inte hade haft hörlurar öht, vilket i högljuddare miljöer resulterar i sämre ljud än slutna i samma situation. Ihop att det omvända ljudet går fritt ut på öppna så låter det inte bara in utan ut också, så man hör klart och tydligt ljudet om man är nära någon som lyssnar vilket inte passar i befolkade miljöer.

Känns som jag först vill fråga vad du vill spendera? Notera att det kan vara värt, ifall du vill, att skaffa rena hörlurar och sedan slänga på en separat mic som exempelvis ModMic. Min personliga setup uppfyller dina förfrågningar, men det är ingen billig lösning så jag kan inte rekommendera den om du inte vill spendera en del. (DT-1990 Pro, ModMic Wireless, JDS Labs OL DAC och ATOM AMP.)

Grammatik
Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JunkyVirus:

Men jag skulle kunna byta bort det för att inte behöva höra mitt hjärta, eller höra mig andas och höra när någon annan eller jag pratar xD

Läste ditt inlägg lite nogrannare och då är det väl slutna hörlurar du vill ha och inte öppna? För med öppna hör du allt som att du inte hade hörlurar alls.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Skrivet av Beijing:

Finns en hel del öppna gaming headsets https://classic.prisjakt.nu/kategori.php?b=s451643232

Men tycker du ska kontakta en läkare om du hör hjärtat slå, låter inte bra det där

Haha jo ja har kollat på Audio-Technica faktiskt, dom har några prisvärda som ska vara bra tydligen, och Sennheiser har ju många bra.

Jo men jag vet inte om det är lurarna som trycker mot en puls ellet nåt, men kan typ känna hjärtslagen genom lurarna haha, svårt att förklara xD

Permalänk
Skrivet av philipborg:

Den allmänna åsikten är att öppna lurar har bättre ljud än slutna för allmän lyssning. Inte alls konstigt då en högtalare skapar lika mycket tryckförändringar (ljud) bakom och framför högtalarelementet. Slutna lurar måste hantera det i ett slutet utrymme vilket skapar reflektioner och hindrar elementet från fri rörelse. Det stora problemet med öppna hörlurar och varför de inte är lika populära är att man hör omvärlden nästan lika bra som om du inte hade haft hörlurar öht, vilket i högljuddare miljöer resulterar i en sämre än slutna i samma situation. Ihop att det omvända ljudet går fritt ut på öppna så låter det inte bara in utan ut också, så man hör klart och tydligt ljudet om man är nära någon som lyssnar vilket inte passar i befolkade miljöer.

Känns som jag först vill fråga vad du vill spendera? Notera att det kan vara värt, ifall du vill, att skaffa rena hörlurar och sedan slänga på en separat mic som exempelvis ModMic. Min personliga setup uppfyller dina förfrågningar, men det är ingen billig lösning så jag kan inte rekommendera den om du inte vill spendera en del. (DT-1990 Pro, ModMic Wireless, JDS Labs OL DAC och ATOM AMP.)

Jo efter jag postade så kollade jag på lite YouTube videos och då förklarade dom lite mer hur det funkar och vad skillnaderna är och att öppna har bättre ljud i sig.
Jag tänkte mig ungefär 1500kr, har faktiskt kollar på Audio-Technica ATH-AD500X. Jag har en Blue Yeti så mik behöver jag inte på lurarna.

Hur är det med att ljudet kommer genom lurarna dock? Det jag tänkte på var ifall miken plockar upp ljuded med tanke på att dom då är öppna, eller är det inte så mkt att det inte hörs igenom om man inte har överdrivet hög volym på?

Permalänk
Skrivet av philipborg:

Läste ditt inlägg lite nogrannare och då är det väl slutna hörlurar du vill ha och inte öppna? För med öppna hör du allt som att du inte hade hörlurar alls.

Jag tror nog den där meningen blev lite fel, menar att jag vill höra mig själv prata och ifall någon annan säger något till mig (jag bor själv så det kommer nog inte hända så ofta iaf xD)

Permalänk
Medlem
Skrivet av JunkyVirus:

Jag tror nog den där meningen blev lite fel, menar att jag vill höra mig själv prata och ifall någon annan säger något till mig (jag bor själv så det kommer nog inte hända så ofta iaf xD)

Det kommer öppna lurar fixa.

Skrivet av JunkyVirus:

Jag tänkte mig ungefär 1500kr, har faktiskt kollar på Audio-Technica ATH-AD500X. Jag har en Blue Yeti så mik behöver jag inte på lurarna.

Tyvärr så har jag ingen personlig erfarenhet med de lurarna så DYOR.

En varning är att du behöver kunna driva vilka hörlurar du nu väljer. En kritisk faktor till det är hörlurarnas impedans, mätt i ohm. Denna artikeln förklarar det lite djupare, skumläste den och såg inga uppenbara fel i den baserat på min kunskap. ATH-AD500X är specificerade som 48 Ohm, så de är precis i gränslandet för ifall de fungerar bra med alla vanliga källor. Troligen lär det gå fint, men kan inte lova ifall jag inte vet vad din ljudkrets är specificerad att klara av. Har aldrig testat att köra med för klen förstärkare så kan inte svara för hur det kommer låta. Skaffade min Atom AMP ursprungligen för att kunna driva ett par 600 Ohms lurar, men det visade sig att dem lurarna var ingenting för mig så jag skickade tillbaka dem. Mina nuvarande hörlurar har en impedans på 250 Ohm så behövde ändå en kraftfullare förstärkare så jag behöll förstärkaren då den är riktigt schysst.

Skrivet av JunkyVirus:

Hur är det med att ljudet kommer genom lurarna dock? Det jag tänkte på var ifall miken plockar upp ljuded med tanke på att dom då är öppna, eller är det inte så mkt att det inte hörs igenom om man inte har överdrivet hög volym på?

Har aldrig testat med en bordsmikrofon så saknar erfarenhet i hur känsliga de är. Enda bordsmikrofonerna jag har suttit med har varit för mötesrum etc och de försöker ju tag upp allt ljud i hela rummet till en jämn nivå. Kan bara säga att jag har inte haft problem med det med min ModMic, men jag har också bara testat öppna hörlurar med just det så säger inte att det inte skulle fungera med något annat heller.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem

@JunkyVirus
Kollade vidare lite och verkar som att de ska gå att driva utan problem trots 48 ohm.
Rörande ljudnivån till mic så kan du ju testa tag av dig ditt nuvarande headset och se hur nära hörlurarna behöver vara mikrofonen innan det blir ett problem. Som sagt, det låter inte högre ut än in på öppna, det låter bara nästan lika mycket. Så om du ser till att den andra kåpan inte blockerar så ska det inte vara några problem att testa.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk

Ja

Corsair void pro wireless är bra men ibland får jag inget ljud

Permalänk
Medlem
Skrivet av JunkyVirus:

Har inskaffat Arctis Pro, medans dom är sjukt bra i ljudkvalitet så blir jag irriterad över att jag har mitt egna hjärta slå konstant, men det verkar som att det är väldigt svårt att hitta headset som är öppna, alla verkar vara slutna vilket jag förstår många föredrar då det ger säkert bättre ljud. Men jag skulle kunna byta bort det för att inte behöva höra mitt hjärta, eller höra mig andas och höra när någon annan eller jag pratar xD

Sennheiser Game One
Funkar bra, bra mic, bra ljud.
Öppna så dom släpper in ljud, mer naturligt att använda dom då det är lite mer som att samtala med någon ansikte mot ansikte.
Youtube Review
Något dyra just nu dock.

Visa signatur

Köpa ny TV? https://www.rtings.com/tv/tools/table
Klicka på hide images och sortera på mixed usage (bästa betyg)