Trasig sockel vid köp av moderkort

Permalänk
Medlem

Trasig sockel vid köp av moderkort

Hej,

Jag köpte moderkort+cpu och aio-kylare av en kille på facebook market.

när jag fick hem grejerna så var sockeln i modertkortet trasig, (många böjda pins)

killen skyller på att det är postnord som gjort misstaget, vilket jag inte tror på då cpun ej rör sig om den sitter monterad på moderkortet?

+ att aio-kylaren saknar backplate, skruvar och muttrar.

vad tycker ni jag ska göra? killen vägrar betala tillbaka pengarna.

tillägg: jag har varit i kontakt med föräldrarna och fått svar att vi får lösa situationen själva

Permalänk
Medlem
Skrivet av Torna:

Hej,

Jag köpte moderkort+cpu och aio-kylare av en kille på facebook market.

när jag fick hem grejerna så var sockeln i modertkortet trasig, (många böjda pins)

killen skyller på att det är postnord som gjort misstaget, vilket jag inte tror på då cpun ej rör sig om den sitter monterad på moderkortet?

+ att aio-kylaren saknar backplate, skruvar och muttrar.

vad tycker ni jag ska göra? killen vägrar betala tillbaka pengarna.

tillägg: jag har varit i kontakt med föräldrarna och fått svar att vi får lösa situationen själva

Se det som lärpengar, det är jävligt trist det förstår jag men det är hans ord mot ditt. Varför köpte du grejorna på Facebook och inte här på Sweclockers marknad av en seriös säljare?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Puttefnasket:

Se det som lärpengar, det är jävligt trist det förstår jag men det är hans ord mot ditt. Varför köpte du grejorna på Facebook och inte här på Sweclockers marknad av en seriös säljare?

Man ska ju kunna använda vilken marknad som helst. Rätt givet att man går efter den med billigast pris oftast. Likaså kunde detta hänt här också, det finns ibland rötägg bland entusiasterna.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
Medlem
Skrivet av Torna:

Hej,

Jag köpte moderkort+cpu och aio-kylare av en kille på facebook market.

när jag fick hem grejerna så var sockeln i modertkortet trasig, (många böjda pins)

killen skyller på att det är postnord som gjort misstaget, vilket jag inte tror på då cpun ej rör sig om den sitter monterad på moderkortet?

+ att aio-kylaren saknar backplate, skruvar och muttrar.

vad tycker ni jag ska göra? killen vägrar betala tillbaka pengarna.

tillägg: jag har varit i kontakt med föräldrarna och fått svar att vi får lösa situationen själva

https://scontent-arn2-2.xx.fbcdn.net/v/t1.15752-9/s1080x2048/117298902_297621744857984_9009430485792563838_n.jpg?_nc_cat=105&_nc_sid=b96e70&_nc_ohc=eITzRC4qa5QAX8G7Mcu&_nc_ht=scontent-arn2-2.xx&tp=7&oh=393cc2d8a2c7815ff51403f13b30033f&oe=5F70FDCE

Det där såg riktigt träligt ut, aldrig kul när man blir blåst.

Egentligen borde du få pengarna tillbaka, så du kan köpa ett ersättande moderkort.

Men eftersom säljaren verkar vara en palt som aldrig fått lära sig hyfs, (slöa föräldrar), så tror jag att en blyerts-stift-penna kan vara din vän här.

Fixa en sådan och böj FÖRSIKTIGT tillbaka stiften, så nära deras ursprungliga position det bara är möjligt, och se om du får brädan att posta.

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem

Är pojken myndig? Annars tar du det till tingsrätten och visar föräldrarna vad som kan hända när barn får lösa saker själva mot vuxna.

Ett annat tips är att vem som helst kan anlita en inkassofirma. Så skicka ett krav via firman till föräldrarna. Vill de bestrida så ses ni i tingsrätten (där de kommer få rätt me. Kostar dig inte många hundralappar )

Finns fler sätt att jävlas med jävliga människor

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3