Fjärradministration Tele2 4G-router ZTE

Permalänk
Medlem

Fjärradministration Tele2 4G-router ZTE

Jag tror att routern är av märket ZTE men den ser exakt ut som Huaweis vi hade innan. Vet någon port som gäller för fjärradmin? Jag har enablat fjärradministration men kommer inte åt routern, kommer dock åt en Pi som jag har portforwarding till så nätet är uppe och jag har rätt adress.

Permalänk
Medlem

@Mordekai: Ett alternativ är väl att hosta ett VPN på RPIn. Utan att veta vilken model av router du har blir det svårt att hjälpa till. Brukar kunna finnas en klisterlapp på de flesta routrar, där brukar de stå vad det är för model.
Annars kanske du kan lägga upp ett par bilder på routern, kanske jag eller någon annan kan luska ut vad det är för någon router.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AleMal:

@Mordekai: Ett alternativ är väl att hosta ett VPN på RPIn. Utan att veta vilken model av router du har blir det svårt att hjälpa till. Brukar kunna finnas en klisterlapp på de flesta routrar, där brukar de stå vad det är för model.
Annars kanske du kan lägga upp ett par bilder på routern, kanske jag eller någon annan kan luska ut vad det är för någon router.

Grymt bra idé, hade ju varit skönt att slippa och just nu blir det moment 22 eftersom jag måste öppna porten i routern för att det skall fungera och jag är >50 mil bort.
Routern är en ZTE 4G Wireless Router MF286

Permalänk
Medlem

Om du kommer åt din Raspberry Pi via SSH kan du ju testa att använda SSH port forwarding för att nå administrationsgränssnittet via det lokala nätverket där borta den vägen.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q