Permalänk

4750G

Hej gott folk, är det någon som bygger nytt baserat på 4750G? Den finns ju att köpa nu i butiker inom EU.
Jag är helt noob kring datorbygge men vill ha en liten burk enbart för programmering och data mining, någorlunda tyst vid full belastning. 4750G känns då superintressant. Vilka chassi, moderkort och kylning väljer ni?

Permalänk
Medlem

Var inte den CPUn begränsad till OEM-tillverkare och skulle därför inte gå att köpa löst? Jag kanske blandar ihop den med något annat.

Själv använder jag Linux och är osäker på hur pass bra den integrerade grafiken fungerar på denna APU i Linux?

Permalänk
Rekordmedlem

Finns den att köpa på riktigt nånstans ännu ?
Jag är skeptisk till de fåtal företag som har annonserat den och tagit bort den och de som har den "tillgänglig" det är ju inga "normala" företag som listar den som köpbar.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

Huruvida nedan är ett riktigt seriöst ställe är svårt att veta. Kanske lugnast att vänta tills den börjar säljas på hemmaplan

https://arvutitark.ee/est/tootekataloog/0/AMD-Ryzen-7-PRO-475...

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronnylov:

Själv använder jag Linux och är osäker på hur pass bra den integrerade grafiken fungerar på denna APU i Linux?

Den borde fungera utan problem, då det är Vega grafik och liknande chip i laptops.

Hoppas dom släpper dessa löst, är riktigt sugen på att uppgradera HTPCn som har en gen2 i3 med KDE Neon.

Visa signatur

CPU: Ryzen 3600 | RAM: 16GB (2x8GB) Crucial | MB: Gigabyte B550M AORUS PRO-P | GPU: RX 6700XT MERC 319 | Chassi: FD Arc mini R2 | PSU: CM700V | SSD: Gigabyte NVMe 1TB | Monitor: LG 27GN800 | Input: CM Quick Fire TK, Roccat Kone Pure Optical, Steam Controller | OS: Garuda Linux

Steam Deck har tagit över datorn :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av babylonzooo:

Huruvida nedan är ett riktigt seriöst ställe är svårt att veta. Kanske lugnast att vänta tills den börjar säljas på hemmaplan

https://arvutitark.ee/est/tootekataloog/0/AMD-Ryzen-7-PRO-475...

Beställ för det är mycket prestanda för pengarna. Välj faktura om du känner dig osäker

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090