Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Moderkort Evga PSU nätaggregat RX480

Permalänk

Moderkort Evga PSU nätaggregat RX480

Följade datorutrustning till salu från ett projekt som aldrig blev av.

1 x Nytt oanvänt MSI Z170A Gaming Pro Carbon Moderkort - 800 kr
1 x Nytt oanvänt EVGA nätaggregat PSU 1000W G3, blir mindre varm och du sparar ström - lägsta pris på prisjakt 2500 kronor - 6+ års garanti kvar - mitt pris 1900 kr
1 x EVGA nätaggregat PSU 750W G2 GOLD-klassificering, blir mindre varm och du sparar ström (låda och alla kablar följer med) - 6+ års garanti kvar -1200 kr
1 x EVGA nätaggregat PSU 850W G2 GOLD-klassificering, blir mindre varm och du sparar ström (låda och alla kablar följer med) - 6+ års garanti kvar - 1200 kr

2 x AMD RX 480 8 gb referenskort med kompakt blower design - 1200 kr/st

Hämtas i Ronneby eller via skicka lätt 95 kronor i tillägg (nätaggregaten är tunga så blir extra frakt på dem på 150 kronor)

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Du vill alltså ha någon hundring under nypris för dina gamla psu'er och 1200(!?) för ett rx 480 med sämsta möjliga kylare. Kepp dreaming...

Visa signatur

PM:a mig! I Följ mig på Youtube

Desktop: 11900K, Maximus Hero VII, 64GB Dominator Platinum @2933Mhz, RX 6900 XT 16GB Liquid Devil, Samsung Evo Plus 1TB + Kingston NV1 2TB, Be Quiet Silent Base 802, Be quiet! Dark Power Pro 11 850W, custom loop med 420mm + 360mm radiatorer.

Permalänk
Medlem

1200+frakt för båda RX korten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohanFlodqvist:

Du vill alltså ha någon hundring under nypris för dina gamla psu'er och 1200(!?) för ett rx 480 med sämsta möjliga kylare. Kepp dreaming...

Dessutom har rx480 med största sannolikhet använts till mining = högre slitage.

Visa signatur

Ryzen 2700 - be quiet Dark Rock 4
MSI B450 Gaming Pro Carbon AC WiFi - G.Skill TridentZ 16GB 3200c14
MSI Ventus OC 2070S @ 0,750V - Samsung C27HG70 Curved 1440p 144hz
Fractal Design Define R6 Vit TG - Corsair rm750x v2
SSD Samsung 860 EVO @ 500GB - SSD Intel 660p @ 1TB

Permalänk

https://www.inet.se/produkt/6902807/antec-hcg-gold-750w

Så för 49kr till på inet får man en antec(med seasonic som OEM) och 10 års garanti?

visst är jag intresserad av evga 750W modellen men det är på tok för dyrt.

eller varför inte ett guld agg från seasonic direkt?

https://www.inet.se/produkt/6903699/seasonic-focus-gx-750w

hela 1kr billigare xD

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedenVirre:

https://www.inet.se/produkt/6902807/antec-hcg-gold-750w

Så för 49kr till på inet får man en antec(med seasonic som OEM) och 10 års garanti?

visst är jag intresserad av evga 750W modellen men det är på tok för dyrt.

eller varför inte ett guld agg från seasonic direkt?

https://www.inet.se/produkt/6903699/seasonic-focus-gx-750w

hela 1kr billigare xD

Inklusive frakt dessutom

Visa signatur

PM:a mig! I Följ mig på Youtube

Desktop: 11900K, Maximus Hero VII, 64GB Dominator Platinum @2933Mhz, RX 6900 XT 16GB Liquid Devil, Samsung Evo Plus 1TB + Kingston NV1 2TB, Be Quiet Silent Base 802, Be quiet! Dark Power Pro 11 850W, custom loop med 420mm + 360mm radiatorer.

Permalänk
Medlem

700kr för mobo + rx480

Permalänk
Medlem

Trevlig ton här inne igen, och så ett härligt skambud som grädde på mosen. Det går ju att påpeka en i ens tycke felaktig prissättning på ett trevligt sätt också, har ni provat det?

Håller på bli ett värre ställe än Blocket här, skärp er.

Permalänk
Medlem

@Dryad:
Priskritiken är genuin, bortsett från tonen. Finns inga skambud i den här tråden.

Permalänk
Medlem

@str8forthakill: Håller med om vissa priser men tonen är bedrövligt. Sen anser jag personligen att 700kr för mobo å gpu är ett skambud, men där kan man ha olika åsikter antar jag.

Permalänk
Medlem

@Dryad: men nu är det ju ett genomgående fenomen att personer som inte är aktiva på Sweclockers i övrigt kommer hit för att försöka sälja sina gamla grejer för hutlösa priser i hopp om att någon okunig som blivit tipsad om att det är vettiga priser på Sweclockers marknad ska nappa. Att man då får stå ut med en "tråkig ton" tycker jag faktsikt inte är hela världen utan kanske leder till att den här typen av säljare försöker sälja sin grejer på Blocket och Tradera istället eller helt enkelt bara säljer sina grejer till rimliga priser. Jag sätter personligen ett stort värde i det community som finns här på Sweclockers där vi försöker hjälpa varandra och förhoppningsvis kan vara med och föda en och annan datorentusiast, men då tycker jag också att det är på sin plats att man säger ifrån när folk tar rena fantasipriser för sina gamla grejer så att de köpare som inte har särskilt mycket kunskaper råkar bli lurade.

Visa signatur

PM:a mig! I Följ mig på Youtube

Desktop: 11900K, Maximus Hero VII, 64GB Dominator Platinum @2933Mhz, RX 6900 XT 16GB Liquid Devil, Samsung Evo Plus 1TB + Kingston NV1 2TB, Be Quiet Silent Base 802, Be quiet! Dark Power Pro 11 850W, custom loop med 420mm + 360mm radiatorer.

Permalänk
Medlem

@JohanFlodqvist:
Visst håller jag med om att styrkan med communityn är att hjälpas åt. Men har du då också övervägd möjligheten att hjälpa dessa säljare som begär fantasipriser, de kanske helt enkelt inte har tillräckligt bra koll själva? Har sett tillräckligt med exempel där prissättning ifrågasätts där säljaren tackar för hjälpen och reviderar priset/priserna.

Tycker bara det är tråkigt när det blir påhopp istället för konstruktiv kritik.
Sedan tycker jag att det skambudas hejvilt här, värre än Blocket ibland.
Saknar de gamla goda tider med TS å NH bland annat. Helt annan känsla i dem communities.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dryad:

@JohanFlodqvist:
Visst håller jag med om att styrkan med communityn är att hjälpas åt. Men har du då också övervägd möjligheten att hjälpa dessa säljare som begär fantasipriser, de kanske helt enkelt inte har tillräckligt bra koll själva? Har sett tillräckligt med exempel där prissättning ifrågasätts där säljaren tackar för hjälpen och reviderar priset/priserna.

Tycker bara det är tråkigt när det blir påhopp istället för konstruktiv kritik.
Sedan tycker jag att det skambudas hejvilt här, värre än Blocket ibland.
Saknar de gamla goda tider med TS å NH bland annat. Helt annan känsla i dem communities.

Jag kan hålla med i många fall, men känner när det som i det här fallet med psu'erna som ju går att se precis vad de kostar nya idag och man ändå begär snudd på nypris blir svårt att skylla på något. Men absolut, det är väl inte nödvändigt med den smått otrevliga tonen, jag ska tänka på det i fortsättningen

Visa signatur

PM:a mig! I Följ mig på Youtube

Desktop: 11900K, Maximus Hero VII, 64GB Dominator Platinum @2933Mhz, RX 6900 XT 16GB Liquid Devil, Samsung Evo Plus 1TB + Kingston NV1 2TB, Be Quiet Silent Base 802, Be quiet! Dark Power Pro 11 850W, custom loop med 420mm + 360mm radiatorer.

Permalänk

Får väl hålla med de yngre hetsiga personerna här priserna var fel, gjorde bara en enkel sök på prisjakt.

Permalänk
Medlem

@JohanFlodqvist:
@Dryad
Han hade dessutom lagt ut dem till billigare priser på Blocket tidigare i veckan. Definitivt någon som trott att det finns okunskap på Sweclockers/hört att det är bra priser här.